Hvilket mailprogram skal jeg bruge ??
Fra : Martin René Pedersen

Dato : 10-06-05 13:32

Halløjsa,

Så har jeg vovet skridtet og købt mig en Mac - og det har jeg skam ikke
fortrudt, selvom der sørme er mange ting, man lige skal lære hvordan man
gør...

Anyways - så skal jeg jo ha' mine mail flyttet over på den - og her
kommer så spørgsmålet: Hvilket mailprogram skal jeg bruge??

På min PC kører jeg Thunderbird lige nu - og det er sådan set fint nok,
selvom det har nogle mangler hist og her.

Outlook er udelukket, for jeg har ikke så mange penge at kaste efter
det. Så det skal altså være et mailprogram, der er til at betale sig fra .

Nogen der har nogle gode bud ??

Martin

(Det ligger ligesom lidt i luften, at den Mail ting, der ligger i OS X
ikke lige er sagen, ik'?)

Fra : Christian Bech

Dato : 10-06-05 13:49

In article <d8bulv$qsv$1@news.jay.net>,
Martin René Pedersen <martinrene@gmail.com> wrote:

> På min PC kører jeg Thunderbird lige nu - og det er sådan set fint nok,
> selvom det har nogle mangler hist og her.

Thunderbird findes jo også til Mac, hvis du vil slippe for et skift.

> (Det ligger ligesom lidt i luften, at den Mail ting, der ligger i OS X
> ikke lige er sagen, ik'?)

Egentlig ikke. Jeg er skiftet til Mail fra Eudora, som ellers i mange år
har været det bedste mailprogram til Mac. Mail kan ikke så meget som
Eudora, men det er fuldt funktionelt og behageligt at gå til.

Fra : Bo H. Thomasen

Dato : 10-06-05 13:49

Hej Martin!

Du skrev:

> [...]
> Outlook er udelukket, for jeg har ikke så mange penge at kaste efter
> det. Så det skal altså være et mailprogram, der er til at betale sig fra .

Jeg vi anbefale dig allerførst at afprøve programmet 'Mail' som medfølger i
Mac OS X (i mappen 'Programmer'). Gratis og godt integreret med flere andre
programmer fra Apple (Adressbook mv.).

Alternativt kan du fortsætte med at bruge 'Thunderbird', der også findes til
Mac (kan hentes hos http://www.mozilla.org/).

Jeg benytter (ind til videre/lige nu) 'Entourage', som er en del af
Microsofts kontorprogrampakke Microsoft Office for Mac 2004 (koster ca. 1500
kr. for studerende og undervisere). 'Entourage' kan vel som e-mailprogram
bedst sammenlignes med MS Outlook, men dog med flere funktioner
(projektstyring mv.). Programpakken kan hentes i en 30-dages prøveversion
fra http://www.microsoft.com/mac/, hvis du har lyst til at afprøve den.

Mvh
Bo H. Thomasen, Århus

Fra : Per Rønne

Dato : 10-06-05 18:41

Bo H. Thomasen <REMOVEbothomasen@softhome.net> wrote:

> Jeg benytter (ind til videre/lige nu) 'Entourage', som er en del af
> Microsofts kontorprogrampakke Microsoft Office for Mac 2004 (koster ca. 1500
> kr. for studerende og undervisere).

Jeg bruger også Entourage til mange ting, herunder til e-mail og
kalender {med synkronisering til Palm}. Til news er den dog ikke egnet -
der er MacSOUP uovertruffen, også selv om den endnu mangler fuld
unicode-understøttelse.
--
Per Erik Rønne

Fra : Allan