D5 DDE console application
Fra : Hauge

Dato : 01-06-01 22:42

Hejsa

Er det muligt at connecte til en DDE server i en Console application lavet i
Delphi 5?

Jeg syntes ikke at jeg har kunnet finde noget om det nogen steder, så håber
at der er nogen der kan lede mig lidt på vej her i gruppen

Mvh Hauge

Fra : Finn Bindeballe

Dato : 02-06-01 06:53

hej du......

mig bekendt høre DDE fortiden til ....... brug dog COM i stedet for.

reg
Finn Bindeballe
FinnB@post6.tele.dk

Fra : Hauge

Dato : 02-06-01 11:48

Hejsa

"Finn Bindeballe" <FinnB@post6.tele.dk> wrote in message
> mig bekendt høre DDE fortiden til ....... brug dog COM i stedet for.

Jæps, det er jeg klar over, men når nu det program jeg skal "snakke" med kun
har DDE, er det jo et problem.

Mvh Hauge

Fra : Jan

Dato : 02-06-01 13:54

In article <9f996q.17g.1@CUThrcnet.dk>, hauge@CUThrcnet.dk says...
:Hejsa
:
[...]
Ja hvorfor ikke.
Umiddelbart ser jeg ingen grund til ikke at kunne.
Du kan evt. benytte Service som er navnet på exefilen (serveren)
hvis den ikke er bestemt af serveren.

Fra : P.L.

Dato : 03-06-01 00:40

Et lille spørgsmål

Hvad er en Consol-application

P.L.

Fra : Hauge

Dato : 03-06-01 01:24

Hejsa

"P.L." <jessie-peter@get2net.dk> wrote in message
> Et lille spørgsmål
>
> Hvad er en Consol-application

Hehe, det er det samme som et kommandolinie-program ("dos-program"), men det
er Delphi's navn for det.

Mvh Hauge

Fra : P.L.

Dato : 03-06-01 06:53

Hej Hauge
Det er da utroligt, at jeg er så dum, at jeg endda ikke ved, hvad du mener med et
"kommandolinie-program".
--
P.L.

Fra : Christian Iversen

Dato : 03-06-01 14:31

> Hej Hauge
> Det er da utroligt, at jeg er så dum, at jeg endda ikke ved, hvad du mener
> [...]

Det skal du nu ikke være så ked af

Det betyder nemlig bare at man har et program, der viser sit output i
"dos-mode" (altså som tekst).

Sådan et vindue (med tekst i)[1] hedder en consol - deraf navnet.

1: "Populært sagt".. det er en lidt længere forklaring i den virkelige
verden..

--
Regards, Christian Iversen [FIDUSO]

Fra : P.L.

Dato : 03-06-01 22:03

Hej Christian

Din sætning: "Det skal du nu ikke være så ked af: ", gør at jeg godt kan lægge mit
lommetørklædde.
Tak for dit svar, så blev jeg det klogere, men det skal der jo nok ikke så meget til.

P.L.

Fra : Christian Iversen

Dato : 03-06-01 22:31

> [...]
> lommetørklædde.
> Tak for dit svar, så blev jeg det klogere, men det skal der jo nok ikke så

Jeg er glad for at kunne hjælpe!

"Man har jo kun det skæg man selv sidder på"

--
Regards, Christian Iversen [FIDUSO]

Fra : P.L.

Dato : 04-06-01 10:03

"Man har jo kun det skæg man selv sidder på" - er du da en pige ????

SLUT !!!!!!!!!

P.L.

Fra : Christian Iversen

Dato : 04-06-01 14:33

> "Man har jo kun det skæg man selv sidder på" - er du da en pige ????

NEEEEEJ!!!!!!

Hvad så med julemanden?

SLUT!!!

--