Axel Music, fed service
Fra : Frede Hansen

Dato : 10-06-05 12:02

Det kalder jeg sgu service.
En af mine Stargate SG-1 Season2 disks var blevet kraftigt beskadiget
af en ¤&%%/&$$!!! til nu stærkt pensioneret DVD afspiller så den
overhovedet ikke kunne læses længere.
Skriver lige til Axel Music, vupti de sender mig fluks en ny disk.
Så en stor tak til Rasmus fra Axel Music her fra.
Han er dælme en guttermand.

--
Frede Hansen
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Fra : Jesper

Dato : 10-06-05 15:14

Frede Hansen <nothing@valid.com> wrote:

> [...]
> Skriver lige til Axel Music, vupti de sender mig fluks en ny disk.
> Så en stor tak til Rasmus fra Axel Music her fra.

Med de profitter de holder sig kan de også sagtens gøre det. Prøv at
sammenligne priserne på Axelmusic.dk på R1 udgivelser med priserne på
dvdpacific.com .

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-05 15:36

> Med de profitter de holder sig kan de også sagtens gøre det. Prøv at
> sammenligne priserne på Axelmusic.dk på R1 udgivelser med priserne på
> dvdpacific.com .
> --
> Three things are certain: Death, taxes and lost data.
> Guess which has occurred. -- David Dixon
> http://www.intervocative.com/DVDCollection.aspx/extract

Jeg bestemt ikke noget imod at give lidt ekstra for en film, når man ved
hvor god en service Axelmusic yder. Jeg handler alle mine film hos dem,
medmindre der er en voldsom besparelse ved at købe dem et andet sted.

sL

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 10-06-05 15:43

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i meddelelsen

> Med de profitter de holder sig kan de også sagtens gøre det. Prøv at
> sammenligne priserne på Axelmusic.dk på R1 udgivelser med priserne på
> dvdpacific.com .

Ja uha.

Be Cool (Widescreen)
$20,05 = 125,-
Porto = 25,-
Moms = 37,5
Pris = 187,5

AxelMusic lister den til 169,95

Dertil kommer forskellen i leveringstid.

Dette var en tilfældigt udvalgt dvd.

/ Ostenfeldtsvej 8c 2 tv | you're doing, you're | ^ ^ \
\ 4700 Naestved, Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Fra : Holst

Dato : 10-06-05 15:52

Thomas Hejl Pilgaard wrote:

> Ja uha.
>
> Be Cool (Widescreen)
> $20,05 = 125,-
> Porto = 25,-
> Moms = 37,5
> Pris = 187,5

Du glemte da både told og fortoldningsgebyr.

Fra : Jesper

Dato : 10-06-05 17:02

Holst <newsjun05@shelter.dk> wrote:

> Du glemte da både told og fortoldningsgebyr.

Har aldrig blevet krævet told af forsendelserne fra DVDpacific

Fra : Holst

Dato : 10-06-05 18:07

Jesper wrote:

> Har aldrig blevet krævet told af forsendelserne fra DVDpacific

Nå ja, der er vist noget om, at told først dukker op omkring 150 kr.,
hvorimod momsen allerede gør det ved de 80 kr. Men køber du mere end en
enkelt, så risikerer du at ryge over beløbsgrænsen.

Når du skal betale moms, skal du så ikke også betale et
fortoldningsgebyr til Post Danmark på 55 kr. eller så?

Fra : Jesper

Dato : 10-06-05 19:04

> [...]

> Når du skal betale moms, skal du så ikke også betale et
> fortoldningsgebyr til Post Danmark på 55 kr. eller så?

Beløbet er 60 kr og ud over de 25% moms ryger der også 3,5% told på,
men som sagt, jeg har modtaget mange forsendelser fra DVDPacific, dem er
jeg aldrig blevet opkrævet told af. Også forsendelser til en del over
150 kr.

Fra : Jesper

Dato : 10-06-05 17:02

Thomas Hejl Pilgaard <lazyjones@tdcspace.dk.dk> wrote:

> [...]
> Pris = 187,5
>
> AxelMusic lister den til 169,95
>
> Dertil kommer forskellen i leveringstid.

Axelmusic

Be Cool 179,95
Forsendelse 10,00
____________________
Samlet pris 189,95

DVD Pacific

Be Cool (WS) 118,85
Surface mail 17,59
____________________
Samlet pris 136,44

Besparelse: 28,17%

Du anvendte ikke Members price, det er gratis at blive medlem, det
bliver du bare du registere dig på siden.

Jeg har aldrig betalt 1 kr i moms+toldopkrævning på pakker fra
DVDPacific.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 10-06-05 15:55

spambuster@users.toughguy.net (Jesper) writes:

> Med de profitter de holder sig kan de også sagtens gøre det. Prøv at
> sammenligne priserne på Axelmusic.dk på R1 udgivelser med priserne på
> dvdpacific.com .

Nu skal jeg gøre det. Vi tager lige de R1-film, der lå på forsiden, da
jeg hentede axelmusic.dk. Jeg tager "members price" på Pacific, selv
om jeg ikke lige kan gennemskue, hvad det vil sige.

Axel leverer gratis (og normalt indenfor en uges tid). DVDPacific skal
have $1.99 pr. pakke + $0.99 pr. enhed for langsomste levering (9-20
dage). Jeg har regnet leveringen som $2 pr. enhed i kolonnen DVDP(2),
mens DVDp(1) er uden levering.

Axel (kr) DVDP(1)($) DVDP(2)
Jacket 149,95 18.04 20.04
Miss Congeniality 2 159,95 20.05 22.05
Immortal 139,95 16.90 18.90
Cursed 179,95 21.70 23.70
American Psycho (uncut) 119,95 13.05 15.05
Hostage 179,95 20.79 22.79

Nu skal man så huske, at Club Racoon (R1-delen af Axel) leverer film,
hvor levering, told og moms er betalt. Toldsatsen på DVDer er 3,5% og
dertil kommer så de 25% moms af både varen og forsendelsen.

Hvis vi beregner en "moms-dollar" - altså den faktiske pris, der skal
betales pr. dollar formel værdi (incl forsendelse) får vi (ved dagens
dollarkurs på 608):

(($1 * 1.035) * 1.025) * 6.08 kr/$ = 7,86 kr.

Vi tager lige skemat igen, ganget ind med denne faktiske dollarkurs:

Axel (kr) DVDP(2) Faktisk pris hos DVDP (kr)
Jacket 149,95 20.04 157,51
Miss Congeniality 2 159,95 22.05 169,34
Immortal 139,95 18.90 145,15
Cursed 179,95 23.70 182,01
American Psycho (uncut) 119,95 15.05 115,58
Hostage 179,95 22.79 175,02

Så ja, på Hostage og American Psycho er der en lille besparelse. Den
bliver naturligvis ædt af Post Danmarks fortoldningsgebyr og af
irritationen over at skulle vente flere uger ekstra på varen, men
sådan er det.

Nu kan du indvende, at varen måske ikke bliver stoppet af
postvæsenet. Det er sandt. Vil du også bruge prisen på sort arbejde
som et seriøst argument for, at "hvidt arbejde" er for dyrt i Danmark?
Man kan naurligvis altid spare penge ved at snyde i skat.

--
Peter B. Juul, o.-.o "We haven't lost and we never will
The RockBear. ((^)) Today you came into our grasp

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 10-06-05 22:59

spambuster@users.toughguy.net (Jesper) skrev:

> Axelmusic
>
> Be Cool 179,95
> Forsendelse 10,00
> ____________________
> Samlet pris 189,95

Forsendelse? Der er "gratis" forsendelse ved køb af Axels R1 titler og
andre udlandske titler via Club Racoon.

> [...]
> bliver du bare du registere dig på siden.
>
> Jeg har aldrig betalt 1 kr i moms+toldopkrævning på pakker fra

Tja den titel kan så fås hos CD-Wow for 11,99 (1 pund rabat kan man så
godt som altid finde links til) dvs. 133,15-

Hvis DVDPacifik sender fra et ikke-EU land skal der betales told og
moms. Hvis PostDK ikke har fanget pakket er du selv forpligtet til at
angive forsendelsen overfor toldmyndighederne.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Jesper

Dato : 10-06-05 23:26

Morten Bjergstrøm <nospam01@miljokemi.dk> wrote:

> Forsendelse? Der er "gratis" forsendelse ved køb af Axels R1 titler og
> andre udlandske titler via Club Racoon.

Dette er en R2 titel, er er forsendelsen 10 kr.

> Tja den titel kan så fås hos CD-Wow for 11,99 (1 pund rabat kan man så
> godt som altid finde links til) dvs. 133,15-

Fint nok, hvis du kan finde det pgl. link. Gider man ikke den store
skattejagt, ja så køber man bare fra DVD Pacific og betaler en overpris
på hele 3 kr ift Cd-Wow rabatlinkpris.

> Hvis DVDPacifik sender fra et ikke-EU land skal der betales told og
> moms. Hvis PostDK ikke har fanget pakket er du selv forpligtet til at
> angive forsendelsen overfor toldmyndighederne.

Med mindre den har været over et andet EU land først, som tilfældet var
med 2 pakker jeg modtog fra DVD Pacific for nyligt med Porte Payé La
Poste frimærker på.

Og så forresten, hvor mange tror du selv anmelder at de har modtaget
varer som skal fortoldes?

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 11-06-05 13:06

> Dette er en R2 titel, er er forsendelsen 10 kr.

Hvorfor sammenligner du to forskellige ting?
Sammenlign R1 med R1!

> Fint nok, hvis du kan finde det pgl. link. Gider man ikke den
> store skattejagt, ja så køber man bare fra DVD Pacific og betaler
> en overpris på hele 3 kr ift Cd-Wow rabatlinkpris.

Det er også helt vildt svært at finde det pågældende link:
http://www.dvdbargain.net
http://www2.cd-wow.com/index_region2_2.php?affid=14819&pp_nr=1

> Og så forresten, hvor mange tror du selv anmelder at de har
> modtaget varer som skal fortoldes?

Det er irrellevant. Du er forpligtet til det

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Jesper

Dato : 11-06-05 13:18

Morten Bjergstrøm <nospam01@miljokemi.dk> wrote:

> Hvorfor sammenligner du to forskellige ting?
> Sammenlign R1 med R1!

Jeg beklager, men det var Thomas Hejl Pilgaard der startede med at
sammenligne denne titel og den findes altså kun i R2 hos Axel, så det er
ikke mig der har bestemt det!

> Det er også helt vildt svært at finde det pågældende link:
> http://www.dvdbargain.net
> http://www2.cd-wow.com/index_region2_2.php?affid=14819&pp_nr=1

Sorry, det giver ikke mig £ 1,00 rabat på Be Cool, nice try!

> Det er irrellevant. Du er forpligtet til det

Ja godnat min bare røv!

Fra : Frede Hansen

Dato : 11-06-05 21:10

spambuster@users.toughguy.net (Jesper) wrote in

> Jeg beklager, men det var Thomas Hejl Pilgaard der startede med at
> sammenligne denne titel og den findes altså kun i R2 hos Axel, så det er
> ikke mig der har bestemt det!

Canadisk Reg-1:
www.axelmusic.dk/productDetails/027616928429
Amerikansk Reg-1:
www.axelmusic.dk/productDetails/027616928412

Det er Reg-2 de ikke er i besiddelse af, da den først får premiere 23/8

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 11-06-05 13:36

> Jeg beklager, men det var Thomas Hejl Pilgaard der startede med at
> sammenligne denne titel og den findes altså kun i R2 hos Axel, så
> det er ikke mig der har bestemt det!

Ja så:
http://www.axelmusic.com/productDetails/027616928412

> Sorry, det giver ikke mig £ 1,00 rabat på Be Cool, nice try!

Tja. Her står prisen til 11,99 (normalt 12,99=1 pund rabat) mon ikke
den også gør det hos dog.
Men jeg kan næsten se, at du nægter at give dig.

> Ja godnat min bare røv!

Tja. Du kan jo overveje hvor smart det er offentligt at indrømme, at
man unddrager told og moms!

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : HC

Dato : 10-06-05 16:08

Det hjælper jo også, at man hos sine leverandører kan få erstattet
ødelagte - og på andre måder bøvlede - varer... Taget retur, etc...

Så det er da ganske normalt af Axel kan gøre det - det koster dem ingenting,
jo.

Sådan fungerer det hos alle købmænd har jeg erfaret.

HC

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 10-06-05 17:19

"HC" <admin@coolcomics.dk> wrote in

> Så det er da ganske normalt af Axel kan gøre det - det koster dem
> ingenting, jo.

hmm han havde jo selv ødelagt disken...

> Sådan fungerer det hos alle købmænd har jeg erfaret.

Hvis jeg smadrer en vase og kommer ned til købmanden
med den får jeg da ikke en ny med mindre jeg betaler?

Jeg har også kun gode erfaringer med Raccoon... og i
øvrigt det samme med dvdoo.

/hilsner
--
| lars gjerløw jørgensen | e-mail: remove dots |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : sniper_Nolight

Dato : 10-06-05 19:27

> Jeg har også kun gode erfaringer med Raccoon...

uanset hvad har axel/racoon rigtig god service - og deres priser er ganske
fornuftige - uanset hvad det så koster andre steder.
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : No Humor Man

Dato : 13-06-05 08:20

sniper_Nolight wrote:

> uanset hvad har axel/racoon rigtig god service - og deres priser er ganske
> fornuftige - uanset hvad det så koster andre steder.

Jeg tjekker altid på Axel/Racoon hvis jeg finder en film i Stereo
Studio/Fona/andre steder først for at se om de tilbyder en bedre og
måske billigere version. Axel/Racoon er mit førstevalg at tjekke når
jeg skal købe nyt.

Køber ikke så tit fra DVDoo, men de er nu også meget gode, iflg min
kammerat, som køber derfra, af og til, og tit henviser til gode og
billige film.

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers
The Insane Asylum: http://www.fortunecity.com/marina/anchor/986/