Firewall i Panda Antivirus 2005
Fra : Ukendt

Dato : 10-06-05 06:32

Hej NG,

Er der nogen her som ved, om den firewall, som er i Panda Antivirus 2005 er
god ?
Jeg kører allerede Zonealarm på min Win xp home, men hvis der er en god
firewall i Panda Antivirus 2005, så kan jeg jo lige så godt afinstallere
zonealarm og bruge den firewall i Panda i stedet for.

/W

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 10-06-05 08:48

Wjevtjenovic skrev:
> [...]
> god firewall i Panda Antivirus 2005, så kan jeg jo lige så godt
> afinstallere zonealarm og bruge den firewall i Panda i stedet for.

Ville det være et problem om du forsøgte
dig frem?

--
Lars Fragstrup

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-05 11:40

> Ville det være et problem om du forsøgte
> dig frem?

Tænkte nok, at jeg fik det svar, så det har jeg faktisk gjort, og den kører
vist rigtig godt lige nu. Ihvertfald ikke noget at se af intruders o.l.
Zonealarm er derfor afinstalleret. Fedt at man får en firewall med i Panda
antivirus, som jeg nu har kørt med i 3 år. Kanon program.

Men jeg spurgte her i nyhedsgruppen, da det jo er rart med noget
dokumentation, om hvorvidt firewall i Panda nu også kan måle sig med
konkurrenterne. Nogen der ved noget om hvor godt firewallen egentlig er ?

/W

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 10-06-05 12:25

"Wjevtjenovic" <ingen> skrev i en meddelelse

> konkurrenterne. Nogen der ved noget om hvor godt firewallen egentlig er ?

5

Du bliver nødt til at definere hvad "godt" er for dig, hvad skal firewallen
lave, hvorfor har du den osv..

Ellers er spørgsmålet ligeså relevant som "Hvor god er blå?"

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-05 13:32

> Du bliver nødt til at definere hvad "godt" er for dig, hvad skal
> firewallen lave, hvorfor har du den osv..

Hjemme computer på bredbånd

Skal hjælpe til at sikre, at hackere holdes væk, at programmer som jeg ikke
kender får adgang til computeren og sender data ud... almindelige
hjemmebehov...

Hvilke andre parametre skal jeg oplyse ?

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 10-06-05 15:23

> [...]

> Skal hjælpe til at sikre, at hackere holdes væk, at programmer som jeg
> ikke kender får adgang til computeren og sender data ud... almindelige

Hvis du ikke har services på maskinen der skal tilgåes fra internetet så vil
jeg mene du er bedre tjent med en korrekt opsat PC en med en eller anden
software firewall du er i tvivl om er "god nok".

Se mere her
http://sikkerhed-faq.dk/brugere
http://sikkerhed-faq.dk/hjemme_pc
http://sikkerhed-faq.dk/hjemme_pc#firewall

HTH
/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-05 06:49

> [...]
> vil jeg mene du er bedre tjent med en korrekt opsat PC en med en eller
> anden software firewall du er i tvivl om er "god nok".

Hvorfor spiser du mig af med sådan nogle standard links?

Jeg spørger specifikt til Panda antivirus firewall. Og ja, jeg har brug for
en firewall. Hvis jeg kører uden, så går der jo ikke mere end 5 sekunder før
man har en eller anden virus der lukker computeren ned efter 60 sek, eller
andre angreb. Tro mig, jeg ved en masse om det.
Men du sætter mig jo i bås før end du ved noget om mig.

Fra : Anders Lund

Dato : 11-06-05 07:32

Wjevtjenovic wrote:
> [...]
> man har en eller anden virus der lukker computeren ned efter 60 sek, eller
> andre angreb. Tro mig, jeg ved en masse om det.

Jeg ved godt at det her kommer til at køre i loop, men så er vejen frem
jo at lukke for de ting, som gør din computer sårbar.

> Men du sætter mig jo i bås før end du ved noget om mig.

Og hvis han havde sendt nogle "avanceret" links til dig og du ikke
forstod disse, ville han så ikke også have sat dig i bås?

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk
I have plenty of Gmail invites - just ask!

Fra : Kent Friis

Dato : 11-06-05 09:25

Den Sat, 11 Jun 2005 07:49:19 +0200 skrev Wjevtjenovic:

> [...]
> man har en eller anden virus der lukker computeren ned efter 60 sek, eller
> andre angreb. Tro mig, jeg ved en masse om det.

Gør du? Jeg er helt sikker på at den side forklarer hvordan du nemt
undgår blandt andet det omtalte problem, uden at skulle til at bruge
et halvt år på et netværkskursus så du kan betjene en firewall
korrekt.

Mvh
Kent
--
Hard work may pay off in the long run, but lazyness pays off right now.

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 11-06-05 10:33

> Hvorfor spiser du mig af med sådan nogle standard links?

Fordi jeg mener det er svaret på dine spørgsmål, hvorfor tror du jeg gør
det?

> [...]
> for en firewall. Hvis jeg kører uden, så går der jo ikke mere end 5
> sekunder før man har en eller anden virus der lukker computeren ned efter

Det er så specifikt for dig, andre kan godt undgå det ved at følge det der
står i de links jeg gav dig.

> andre angreb. Tro mig, jeg ved en masse om det.

Hmm.

> Men du sætter mig jo i bås før end du ved noget om mig.

Hvilken bås mener du at du er sat i?

Hvorfor reagere du så fornærmet over at jeg giver det det råd jeg mener er
bedst, jeg mener efter bedste overbevisning ikke at jeg har optrådt
nedladende eller på anden måde forkert overfor dig - hvis du er uenig i mine
råd så fred være med det, men så lad være med at spørge til dem, eller
ignorer dem.

Hvis du ved en masse om emnet som gør at mine råd er forkerte, så er du
velkommen til at argumentere for dem.

Jeg ser meget frem til nogle gode argumenter for hvad du skal med en
firewall når du ikke har nogle services der skal tilgåes udefra, eller har
flere netværk der skal holdes adskilt.

/Brian

Fra : Alex Holst

Dato : 11-06-05 12:43

Wjevtjenovic wrote:

> Hvorfor spiser du mig af med sådan nogle standard links?

Vi er desværre løbet tør for ikke-standard links. Vi får en ny ladning
modificerede UUCP feeds hjem på tirsdag eller onsdag.

OSS/FAQ for dk.edb.sikkerhed: http://sikkerhed-faq.dk

Fra : Benny

Dato : 15-06-05 15:43

Er der nogen her som ved, om den firewall, som er i Panda Antivirus 2005 er
god ?

Jeg har store problemer med min firewall i Panda titanium antivirus 2005.
Den afbryder min access point (d-link dwl ap2000+) til min bærbar efter en
time., så hvis du vil bruge Panda på den måde, så pas på.

Jeg er i kontakt med Panda Danmark og de kan ikke finde en løsning på
problemet. den er sendt videre til hovedkontoret.

Har samme firewall på min stationære computer og der er der ingen problemer.
Den har fanget det den skulle.

Benny

Fra : Calle.

Dato : 15-06-05 19:59

Benny wrote:
> [...]
> 2005. Den afbryder min access point (d-link dwl ap2000+) til min
> bærbar efter en time., så hvis du vil bruge Panda på den måde, så pas
mon ikke du er kommet til at spærre den port den skal opdatere din IP med
for hver time?
--
Calle.

Fra : Benny

Dato : 16-06-05 01:56

mon ikke du er kommet til at spærre den port den skal opdatere din IP med
for hver time?

Calle.

Hvorfor kan Panda danmark ikke løse mit problem? Jeg har haft 2 gange
screen-sharging med dem og utalige samtaler med dem, men de kan ikke finde
fejlen. De har bedt mig om at prøve den helt store platinium version med
masser af muligheder, men nej det hjalp ikke.

Hvad er det for porte og hvordan ændrer jeg dem ? Jeg er ny angående porte
på computeren, så det skal besskrives tand for tand.

Benny