Andet multimedie
bentjuul 3670
Photoshop og print
Fra : Myt

Dato : 09-06-05 23:42

Hej i gruppen

Jeg sidder og skal lave nogle billeder til print. De billeder jeg laver
ligger ned, og det er et lille problem når jeg lige skal se hvad det fylder
på papiret, her tænker jeg på den "knap" nede til venstre hvor man kan
klikke og få et udkast til hvor meget det fylder på et A4 ark. Kan dette ark
ikke vendes på en smart måde, så jeg slipper for at dreje hele billedet før
jeg går i gang med opgaven ?

Det lyder lidt rodet, håber nogen fatter hvad jeg skrev

Myt

Fra : RoJo

Dato : 10-06-05 07:09

On 10/06/05 0:41, in article 42a8c501$0$712$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
"Myt" <nogo32@hotmail.com> wrote:

> [...]
> jeg går i gang med opgaven ?
>
> Det lyder lidt rodet, håber nogen fatter hvad jeg skrev

Tror måske jeg fatter det....

Vælg print with preview... Ovre ved knapperne vælger du lige "Page
size/information/setup" (ka ik lige huske hvad det hedder) og sæt
Den til A4...

-Nu er du tilbage til Print with preview
Nu kan du se I det lille vindue hvad billedet fylder... Og du kan
nu lave en masse indstillinger.

Vil du have de eksakte mål, så skal du ind I det der hedder "image size"
Image --->> image size --->> og her står det under document size.

Mvh RoJo

Fra : Myt

Dato : 10-06-05 08:49

> [...]
>
> Vil du have de eksakte mål, så skal du ind I det der hedder "image size"
> Image --->> image size --->> og her står det under document size.

Nå, jeg viste jeg ikke kunne forklare mig
Jeg har smidt et billede i dk.binaer under Photoshop sag, der har jeg
klippet bunden af Photoshop ud for at vise hvor det er jeg mener jeg trykker
og får vist størrelsen på det jeg arbejder med. Jeg ved ikke hvorfor, men
den firkant der kommer frem ved klik på det felt, det ville ikke med på et
screenshot.

Myt

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-05 12:18

"Myt" <nogo32@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> billedet før jeg går i gang med opgaven ?
>
> Det lyder lidt rodet, håber nogen fatter hvad jeg skrev

File > Page Setup > Landscape ????????

vh
PB