Gaderæs
Fra : Ukendt

Dato : 09-06-05 22:05

Hej

Vi skal have musikfestival i byen i denne weekend.
shyt mand hvor de unge knægte allerede er begyndt at køre stærkt. Jeg
overdriver bestemt ikke når jeg siger at mange cirkulerer rundt i indre by
på de smalle veje med noget der ligner 120-150 Km/t.
Det er da noget af det vildeste jeg længe har set. De fræser forbi vinduet
med hylende dæk og bundgas i deres bimmere og andet kram.

Mine børn skal ikke udenfor en dør de næste par dage, og de skal heller ikke
sove op mod gavlen hvor de fræser forbi.......man kunne næsten få lyst til
at placere nogle "spike-strips" hen over vejen.

--
Tom

Fra : Anders Houmark

Dato : 09-06-05 22:47

Tom wrote:
> [...]
> heller ikke sove op mod gavlen hvor de fræser forbi.......man kunne
> næsten få lyst til at placere nogle "spike-strips" hen over vejen.

Prøv at ring til politiet og forklar dem situationen og, at du er bange for
dine børns sikkerhed, og spørg dem så om de ikke kan komme ud og stille en
fotovogn på strækningen.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-05 22:51

> [...]
for
> dine børns sikkerhed, og spørg dem så om de ikke kan komme ud og stille en

Må de ikke kun stå på godtkendte steder ??

Mvh
Morten

Fra : Uffe Ravn

Dato : 09-06-05 23:06

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev

> for
>
> Må de ikke kun stå på godtkendte steder ??

Få en lokalæ entreprenør til at grave lidt i vejen, med et par skilte med
yderligere hastighedsnedsættelse, så fotovognén pludselig godt stå der.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Anders Houmark

Dato : 09-06-05 23:08

Juel wrote:

> Må de ikke kun stå på godtkendte steder ??

Måske, det ved jeg ikke lige noget om.. Men så kunne han måske få en
patrulje ud og stå med nogle laserpistoler i stedet.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Mr. Nobody

Dato : 11-06-05 10:54

> Måske, det ved jeg ikke lige noget om.. Men så kunne han måske få en
> patrulje ud og stå med nogle laserpistoler i stedet.

Eller selv stille sig op med et oversavet jagtgevær,så kan de lære det.

--
Hilsen Jesper
Mr.Nobody

Vil du have en bil der hakker,så få Peugeot Frederikshavn som makker.

Fra : Peter Weis

Dato : 11-06-05 12:50

Mr. Nobody wrote:

> Eller selv stille sig op med et oversavet jagtgevær,så kan de lære det.

Bortset fra at man ikke skal begynde og skyde på andre bare fordi man er
irriteret, så er det en ganske interessant parallel.
Hvis det er i orden at køre ræs på offentlig vej (da det er for dyrt og
besværligt at gøre det på bane), så må det også være i orden at
skydetræne på offentlig vej. Skydebanerne er mere og mere besværlige at
komme til, i hvert fald her i Nordsjælland, på grund af miljø- og
støjproblemer.

mvh
Peter

Fra : Q

Dato : 09-06-05 23:05

> [...]
> sove op mod gavlen hvor de fræser forbi.......man kunne næsten få lyst til
> at placere nogle "spike-strips" hen over vejen.

Du kunne vel komme til at "tabe" en æske papsøm ( dem du bruger til
tagpap )... Eller for den sags skyld en flok lange skruer

Husk lige at advare naboerne

/peter

Fra : Uffe Ravn

Dato : 09-06-05 23:18

"Q" <Q@Q.Q> skrev

> Du kunne vel komme til at "tabe" en æske papsøm ( dem du bruger til
> tagpap )... Eller for den sags skyld en flok lange skruer

Kog en baljefuld asfalt og lav et par "skilpadebump" i løbet af natten.

Eller skru et ettomme vandrør fast oven på asfalten på tværs af vejen, alle
dem med lavprofil må liste henover, imens vi med normaldæk tager det i fuld
fart.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-06-05 07:46

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
> Hej
>
> Vi skal have musikfestival i byen i denne weekend.

Sønderborg ikke ?
Så det godt i sidste uge hvro jeg var nede hos en kunde et par dage.

> [...]
> med hylende dæk og bundgas i deres bimmere og andet kram.
>
> Mine børn skal ikke udenfor en dør de næste par dage,

Det kan jeg godt forstå.

> at placere nogle "spike-strips" hen over vejen.

Det kunne være man skulle foreslå T.Hansen eller Biltema at føre sådanne

--
mvh / regards

Christian

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-05 08:19

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message

> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> Sønderborg ikke ?

Nordborg

> Så det godt i sidste uge hvro jeg var nede hos en kunde et par dage.

Sikkert de samme som bare skal vise deres kørefærdigheder frem.

--
Tom

Fra : Jfo

Dato : 10-06-05 13:22

> Nordborg

> Sikkert de samme som bare skal vise deres kørefærdigheder frem.
>
> --
> Tom

Du skal da bare have politiet på banen. Når de har snuppet et par af dem
rygtes det hurtigt og så
er det problem ude af verden. I hvert fald ude af dit nabolag.

-Jfo

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 10-06-05 20:14

Tom wrote:

> shyt mand hvor de unge knægte allerede er begyndt at køre stærkt. Jeg
> overdriver bestemt ikke når jeg siger at mange cirkulerer rundt i indre by
> på de smalle veje med noget der ligner 120-150 Km/t.

Nu er det altså ikke kun unge knægte der kan køre for sindsygt
gennem byen, jeg blev blitzet her forleden på Jagtvej med
afsindige 53-54 km/t, så selv folk med høje tindinger kan også
køre "streetrace". Ret skal være ret, og jeg har altså ikke
modtaget billedet endnu, så et eller andet sted håber jeg på, at
det var ham jeg duellerede med de tog et billede af - han var for
monstersyg i roen og passerede mig med mindst 56 km/t!!!!!!!!! Det
er dejligt vi har ATK til at holde styr på den slags psyko'er..

Hmm, nu kommer jeg så til at tænke på, om mon alle de "frelste"
mennesker fra tråden om de svenske nummerplader gladeligt betaler
500 spir for at blive blitzet med 54 km/t?!? - Jeg mener, pengene
kommer jo os allesammen til gode og der er et yndigt land og hvad
ved jeg..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Peter Weis

Dato : 11-06-05 12:52

Thomas Strandtoft wrote:

> [...]
> 500 spir for at blive blitzet med 54 km/t?!? - Jeg mener, pengene
> kommer jo os allesammen til gode og der er et yndigt land og hvad

Jeg har betalt samtlige mine fartbøder med glæde.
Inden du betragter mig som helt sindsyg, så må jeg tilføje at jeg aldrig
har fået en fartbøde. Det skyldes ikke at jeg overholder grænserne
specielt omhyggeligt, men en blanding af held og opmærksomhed.

mvh
peter

Fra : Leonard

Dato : 11-06-05 17:20

Thomas Strandtoft <thomas@carftp.com> wrote:

>Nu er det altså ikke kun unge knægte der kan køre for sindsygt
>gennem byen, jeg blev blitzet her forleden på Jagtvej med
>afsindige 53-54 km/t,

Jeg går udfra at hastighedsgrænsen er 50 km/t på stedet.

Så er du ikke blevet blitzet med 54 km/t.
Der blitzes først ved 58 km/t, da der først trækkes 3 km/t fra og der
ikke blitzes mindre end 10% i overskridelse.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 12-06-05 19:53

Leonard wrote:

> Jeg går udfra at hastighedsgrænsen er 50 km/t på stedet.

Jep.

> Så er du ikke blevet blitzet med 54 km/t.
> Der blitzes først ved 58 km/t, da der først trækkes 3 km/t fra og der
> ikke blitzes mindre end 10% i overskridelse.

Okay, blinket fra varevognen var der ihvertfald, så må det have
været ham "fartgalningen" der passerede mig de tog et billede af..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 11-06-05 22:00

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> 500 spir for at blive blitzet med 54 km/t?!? - Jeg mener, pengene
> kommer jo os allesammen til gode og der er et yndigt land og hvad

Nej jeg vil ikke betale med glæde.
Det er nogle af de dummeste penge, at komme af med.
Men jeg vil heller ikke klynke, den dag det sker.
Hvis jeg laver noget jeg ikke må, så koster det.
Simple as that!

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Uffe Ravn

Dato : 12-06-05 07:33

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev

> Nej jeg vil ikke betale med glæde.

Jeg blev dog nød til at betale med penge

I øvrigt den eneste på 19år.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 12-06-05 11:11

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev i en meddelelse

> Jeg blev dog nød til at betale med penge

Penge?
Dækker det begreb også jydske dollaser?

> I øvrigt den eneste på 19år.

Kom igen om nogle år, så kan vi snakke videre

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Uffe Ravn

Dato : 12-06-05 11:41

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev

> Penge?
> Dækker det begreb også jydske dollaser?

Åbenbart, for min arbejdsgiver betalte halvdelen

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 12-06-05 20:07

"Uffe Bærentsen" wrote:

> [...]
> Men jeg vil heller ikke klynke, den dag det sker.
> Hvis jeg laver noget jeg ikke må, så koster det.

Jeg går også ind for at man er ansvarlig for egne handlinger, men
hvis jeg får en bøde for at køre 54 km/t i stedet for 50, så kan
jeg ikke undlade at undre mig over hvad den pædagogiske effekt
skal være. Som udgangspunkt er bøder noget politiet giver for at
"opdrage" folk til at opføre sig ordentligt. Formålet med bøder
er, at folk reflekterer over hvad de gjorde forkert og ændrer
adfærd. Hvis jeg får en bøde for at køre 54 km/t, så må beskeden
jo være at jeg skal bruge mere opmærksomhed på at holde øje med
mit speedometer. På Jagtvej, i eftermiddagens myldretid med
cykler, busser, parkerede biler, forgængere og kørsel i to baner
hver vej, er politiet så reelt interesseret i at jeg fjerner
opmærksomhed fra mine omgivelser, for i stedet at bruge en større
eller mindre del af den på instrumentet bag rattet? Hvad er i den
situation farligst? At jeg kører 4 km/t for hurtigt eller at jeg
bruger opmærksomhed på andre ting end mine omgivelser?

--
Hygge..
Thomas

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-06-05 11:57

Thomas Strandtoft <thomas@carftp.com> wrote in news:42AC87B9.55053946
@carftp.com:

> eller mindre del af den på instrumentet bag rattet? Hvad er i den
> situation farligst? At jeg kører 4 km/t for hurtigt eller at jeg
> bruger opmærksomhed på andre ting end mine omgivelser?

Det er selvfølgelig de 4km/t som er farligst - det står selv jævnligt i
medierne.

Jeg kan desværre ikke tænke selv og drage mine egne konklusioner - det
har medierne sørget for. Jeg må blindt stole på hvad de skriver er
rigtigt og det som de mener man skal fokusere på er sikrest.

NOT!!

(for de sløve: jeg mener det i sjov.. selvom det desværre set med åbne
øjne ikke er en skid sjovt for der er vitterligt folk der tror på det
redder liv at stirre på nålen for at holde sig på pinlige 50)

MVH

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-05 20:03

On Thu, 9 Jun 2005 23:04:30 +0200, "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

<..... noget om gaderæs>

Start du bare den bovlamme.....kør den modsatte vej som de "kære" unge
med dit uoriginale lyst tændt......så kører de jo galt (kunne ikke
nære mig)
De er sq lige så tåbelige som dem, der har møvet en personbil tværs
over en kornmark bag om mit hus natten mellem torsdag og fredag.
Måske en liste over nummerplader.......men så bliver du jo en del af
"stikker-Danmark"......hvad i h.......gør man?

--
Ivan Madsen
Xsara Week-end HDI