Hjælp til en PowerPoint skabelon.
Fra : newbie@news

Dato : 09-06-05 21:15

Hej
Jeg skal have lavet en PowerPoint Skabelon og dertil har jeg et spørgsmål:

Hvordan sikrer jeg at andre som bruger samme skabelon, kun kan indsætte
billeder af mig udvalgte?
Dvs. man skal IKKE have mulighed for at indsætte billeder efter eget valg,
men kun de billeder jeg har valgt.

Vi kører med Office2003

Håber nogen kan hjælpe mig!

Hilsen Mainemarks-Møller

Fra : Jan Kronsell

Dato : 09-06-05 21:25

"newbie@news" <ingenmailtilmig@derforingenmailadresseher> skrev i en
meddelelse news:42a8a39a$0$63583$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
> billeder af mig udvalgte?
> Dvs. man skal IKKE have mulighed for at indsætte billeder efter eget valg,

Det tror jeg ikke at du kan begrænse i PowerPoint. Du kan altid via Indsæt -
billede - Fra fil, indsætte et hvilken som helst billed, du har adgang til,
og du kan via Kopi - sæt ind, indsætte alle billeder, du har mulighed for at
kopiere fra andre kilder.

Hilsen
Jan

Fra : newbie@news

Dato : 09-06-05 22:00

<klip>
> [...]
til,
> og du kan via Kopi - sæt ind, indsætte alle billeder, du har mulighed for

Ja, det vil man jo altid kunne, nå øv.
Så har jeg flere spørgsmål.

Hvad så med at importere dem ind i Clipart. Og her angive en bestemt mappe
som
brugerne skal bruge. Tror jeg godt, jeg kan få lært dem

Men hvis jeg nu har ca.30 brugere som skal have tilføjet den mappe med mine
billeder, hvordan skal/kan det gøres?
Eller er dette ikke muligt?

Henter PP skabelonerne, der hvor Word henter sine skabeloner?
Mine Word skabeloner og Clipart ligger på et netværk.
Jeg kan ikke finde, i PP, hvor jeg angiver hvor PP skal hente skabelonerne?
Så er det rigtigt at Word er den tone angivende mht. filplacering, til hele
officepakken?

Hilsen Mainemarks-Møller

Fra : Jan Kronsell

Dato : 10-06-05 11:29

> [...]
> som
> brugerne skal bruge. Tror jeg godt, jeg kan få lært dem

Du behøver ikek at inportere i clipart. Lær dem, at når du skal indsætte
billeder, skal de skifte til den nmappe, hvor du har lagt billederne.

> Men hvis jeg nu har ca.30 brugere som skal have tilføjet den mappe med
> mine
> billeder, hvordan skal/kan det gøres?
> Eller er dette ikke muligt?

Hvis du vil tilføje dem til Clipart skal det nok gøres manuelt på de enkelte
pc'er.

> Henter PP skabelonerne, der hvor Word henter sine skabeloner?
> Mine Word skabeloner og Clipart ligger på et netværk.
> Jeg kan ikke finde, i PP, hvor jeg angiver hvor PP skal hente
> skabelonerne?

Du kan ikke angive skabelonplacering i PP.

> Så er det rigtigt at Word er den tone angivende mht. filplacering, til
> hele
> officepakken?

De ligger i hvert fdald som standard samme sted.

Jan

Fra : newbie@news

Dato : 10-06-05 18:12

<klip>
Mange tak for svarene.
Hvis og når jeg får det til at virke, vender jeg tilbage med en melding
herom.

Hilsen Mainemarks-Møller