Olieskift E300 D W124 årg 94
Fra : Olesen

Dato : 09-06-05 19:15

Hej gruppe

Smider lige et skriv herinde der plejer altid at være rimeligt gode svar.

Står foran selv at vil foretage olieskift på min gamle mercer, og i den
forbindelse ville jeg gerne have lidt hjælp.

Så hvis der er en eller flere der kan svare på følgende:

Ud over Oliefilter, Brændstoffilter, luftfilter, samt naturligvis olie er
der så andet i ville skifte ved et normalt 10000 km olieskift ?

Hvordan med gearkassen (automatgear) skal der skiftes olie på den ?

Hvor mange liter olie går der i svesken incl filteret ?

Skal stå og ordne det lørdag formiddag ude på lars tyndsk.ds mark hvor der
er langt til nærmeste reservedelsbutik og jeg gider ikke stå og mangle
noget.

Er der nogle kvalificerede steder ud over MB selv hvor jeg med fordel (læs
:spare penge) kan købe tingene ? THansen er IKKE et emne. Bor på fyn

Mvh

Jens

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 09-06-05 20:23

"Olesen" <lindberg@(detteskalfjernes)it.dk> skrev i en meddelelse

> Ud over Oliefilter, + olie

Ja

>Brændstoffilter, luftfilter,

Hvornår er der lavet service sidst?. Luftfilter plejer at skiftes ca. hver
40.000 km, brændstof ved jeg ikke nu det er en diesel,. men for hver 10 kKm.
lyder som overkill.

> Hvordan med gearkassen (automatgear) skal der skiftes olie på den ?

Pas. Men lyder som overkill.

> Hvor mange liter olie går der i svesken incl filteret ?

Pas
..
> Skal stå og ordne det lørdag formiddag ude på lars tyndsk.ds mark hvor der
> er langt til nærmeste reservedelsbutik

Det er godt at være forberedt, hvad kan du finde med google?. Eller prøv om
det lokale biblio vil låne dig en Haynes el. lign GDS.-bog.

Fra : PMH

Dato : 09-06-05 22:46

> [...]
>
> Er der nogle kvalificerede steder ud over MB selv hvor jeg med fordel (læs
> :spare penge) kan købe tingene ? THansen er IKKE et emne. Bor på fyn

Find din lokale www.meca.dk
eller www.mekonomen.dk der bliver du ikke hjulpet af med en formue,
og de kan fortælle dig hvormeget olie du skal bruge, og hvilken type
olie du skal benytte.

Mvh
PMH