Andet multimedie
Skalering af PDF-fil?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 09-06-05 19:13

Jeg skal sende en annonce til en avis. Jeg har lavet den i Corel Draw,
men havde ikke lige taget højde for, at jeg i dette program ikke bare
uden videre kan skalere et layout der indbefatter tekst, vektor- og
bitmapgrafik og tekst skrevet langs en sti.

Hvis jeg bare gemmer min annonce - som er lavet i A4-format, forsi det
også skal bruges som løbeseddel - kan avisen så selv skalere ned til
det ønskede format?

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 09-06-05 19:59

Kurt Hansen skrev:

> Hvis jeg bare gemmer min annonce - som er lavet i A4-format,
> forsi det også skal bruges som løbeseddel - kan avisen så selv
> skalere ned til det ønskede format?

Det burde de kunne. Det ville være værre, hvis den skulle
skaleres op, for så kan man jo risikere, at opløsningen bliver
for lav.

Det kommer selvfølgelig an på, hvor meget den skal skaleres ned,
for hvis du f.eks. har skrevet noget tekst i 8 pkt, og avisen
kører annoncen ned til det halve i størrelse, så har du pludselig
noget ulæseligt tekst på 4 pkt.

På jobbet skalerer vi ofte PDF-filer. Hvis man placerer dem
på en side i InDesign, kan de frit skaleres til den ønskede
størrelse.

--
Hilsen
Madsen

Fra : per christoffersen

Dato : 09-06-05 20:50

> Det burde de kunne.

Men det skal nok aftales med dem på forhånd for at være sikker.

/Per

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 09-06-05 21:26

per christoffersen skrev:

> Men det skal nok aftales med dem på forhånd for at være sikker.

Ja, det ville nok være nummer 1.

--
Hilsen
Madsen