syd-hækken
Fra : Armand

Dato : 09-06-05 18:05

Vores tjørnehæk mod den sydige nabo er nærmest løv-løs på vores
(nord-)side - Kan man doublere hækken med en anden vækst der bedre
klarer at stå på den skyggefulde nordside af hækken?
Vi har plantet en smalbladet ranunkel 3/4meter fra hækken og når jeg
kigger på den, kunne jeg godt forledes til den tanke at dén ville kunne
overleve også om den kom tættere på hækken; me er der nogen der har en
ide eller erfaring omkring problemet?

--
Armand.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 09-06-05 23:14

> [...]
> kigger på den, kunne jeg godt forledes til den tanke at dén ville kunne
> overleve også om den kom tættere på hækken; me er der nogen der har en

Erfaringen er at naboens eller begge sider er for brede. Hvis de klippes
ind, bliver hækken sund igen, hvis den da ikke også lider under skygning fra
træer og buske på sydsiden. Planter man tilmed noget tæt ved hækken, som du
lurer på, bliver den eksisterende hæks muligheder yderligere forringet.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen