Stoleben - gode råd?
Fra : Reposity

Dato : 09-06-05 17:03

Hej NG

Har i nogen gode råd til hvordan man undgår mærker fra stoleben, på et
nyafhøvlet gulv? De almindelige filt dutter holder nemlig ikke så længe.

På forhånd tak

/Louise

Fra : Holst

Dato : 09-06-05 17:26

Reposity wrote:

> Har i nogen gode råd til hvordan man undgår mærker fra stoleben, på et
> nyafhøvlet gulv? De almindelige filt dutter holder nemlig ikke så længe.

Sækkestole?

Fra : Thomas Hansen

Dato : 09-06-05 19:36

On Thu, 09 Jun 2005 18:02:43 +0200, Reposity <m.hoelgaard@privat.dk> wrote:

> [...]
>
> Har i nogen gode råd til hvordan man undgår mærker fra stoleben, på et
> nyafhøvlet gulv? De almindelige filt dutter holder nemlig ikke så længe.

Hej
Du kan få nogle filtdutter som sidder på et søm. De holder ret godt.

/Thomas

Fra : ThomasB

Dato : 09-06-05 19:41

"Reposity" <m.hoelgaard@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Har i nogen gode råd til hvordan man undgår mærker fra stoleben, på et
> nyafhøvlet gulv? De almindelige filt dutter holder nemlig ikke så længe.

Stil stolen omvendt.
Slib med noget sandpapir, til det er rent træ.
Lim et stykke læder fast med en god lim (kontaktlim).
Vend stolen om og sæt dig på den i 15 minutter.
Afklip/slib kanterne.
*Det* holder!

Filtdupper er dumme, fordi der kan sætte sig sand/snavs fast, som ridser
gulvet.

Fra : René

Dato : 09-06-05 19:57

Filtdutter med søm på har vist sig holdbare hos os - også på afhøvlede
gulve!
Bor evt. for med et lidt mindre bor!

René

Fra : jones_net

Dato : 10-06-05 08:23

"René" <lear@sconcable.dk> wrote in message
> Filtdutter med søm på har vist sig holdbare hos os - også på afhøvlede
> gulve!
> Bor evt. for med et lidt mindre bor!
>
> René

Ridser sømmet så ikke?

/J

Fra : Thomas Hansen

Dato : 10-06-05 14:46

On Fri, 10 Jun 2005 09:23:19 +0200, jones_net <jones_netng@yahoo.dk> wrote:

> Ridser sømmet så ikke?
> /J

Nej. Det sidder gemt bag filt dutten som er monteret/limet på en
plastskive.

/Thomas

Fra : Erik Olsen

Dato : 10-06-05 15:37

Thomas Hansen wrote:

> Nej. Det sidder gemt bag filt dutten som er monteret/limet på en
> plastskive.

Ja. lige indtil filtdutten er slidt ned - *så* ridser sømmet.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Thomas Hansen

Dato : 11-06-05 16:06

On Fri, 10 Jun 2005 16:36:59 +0200, Erik Olsen
<modelbaneteknik@hotmail.invalid> wrote:

> Ja. lige indtil filtdutten er slidt ned - *så* ridser sømmet.

Det har jeg aldrig været ude for. Og jeg monterede mange af disse søm for
8 år siden på alle vores møbler. Bl.a. vores 4 spiseborsstole som vi
bruger hver dag.

Der ud over tror jeg faktisk at sømmet er støbt ind i plastikknappen som
filtet er limet på.

/Thomas

Fra : Erik Olsen

Dato : 11-06-05 16:36

Thomas Hansen wrote:

> [...]
> vi bruger hver dag.
>
> Der ud over tror jeg faktisk at sømmet er støbt ind i plastikknappen

Jeg har været ude for det. Det gav nogle fæle ridser i parketgulvet.

Fra : jones_net

Dato : 10-06-05 08:25

> [...]
>
> Har i nogen gode råd til hvordan man undgår mærker fra stoleben, på et
> nyafhøvlet gulv? De almindelige filt dutter holder nemlig ikke så længe.

Få fat i noget tykkere filt - vi bruger noget gråt filt, som er 3-4 mm tykt
og rimeligt hårdt. Det limer vi fast, og det har siddet på snart alle vores
møbler i de sidste 10 år...

/J

Fra : Reposity

Dato : 10-06-05 12:33