Quadra 800 med PowerPc upgrade card
Fra : Christopher Højsbo

Dato : 01-06-01 21:37

Jeg har overtaget ovenstående, medfølgende en 14" og en 20" S/H skærm. Den
har 48 mb ram og 230 mb harddisk. Er der nogen som har forslag til hvorledes
jeg får mest muligt ud af denne maskine, eller om den overhovede kan bruges
til noget i dag.

Hvis jeg vil sætte et netkort i, hvad skal jeg så vælge ?? Behøves et
netkort for at udveksle data med mit eksisterende pc-netværk ? Og kan jeg
surfe på internet over LAN på sådan en MAC ??

Jeg regner med at kunne bruge den sammen med Pagemaker 5 og noget grafisk
billedbehandling sammen med min Umax S-12 scanner. - Der hørte et program
med kaldet Binuscan, - er det noget værd ??

Hilsner

Christopher

Fra : Martin Edlich

Dato : 01-06-01 22:57

In article <9f8u4f$p07$1@news.inet.tele.dk>,
"Christopher Højsbo" <fjabben@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
> jeg får mest muligt ud af denne maskine, eller om den overhovede kan bruges

Smid OS 8.x på den og en større HD, så er den da anvendelig.

> Hvis jeg vil sætte et netkort i, hvad skal jeg så vælge ?

Hvorfor ikke bruge det indbyggede?

> Behøves et netkort for at udveksle data med mit eksisterende
> pc-netværk ?

Ikke udover det indbyggede. Du skal dog have en transciever.

> Og kan jeg surfe på internet over LAN på sådan en MAC ??

Jada.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk