Motor mislyde
Fra : tb

Dato : 09-06-05 14:08

Ok her kommer så lydquiz'en på skrift

Jeg har 2 motorer til CBR1K

Den ene rasler når gassen slippes, men ingenting når der er træk. Jeg
gætter her på knastkæde?

Den anden tikker hele tiden. Mindst ved træk. Ventil ? Hvis det er en
ventil, hvad er det så lige der sker med sådan en. Slutter den ikke til,
eller er den bøjet og står evig åben eller ? Om der mangler kraft ved jeg
ikke, men den rykker rigeligt og jeg savner ikke nogen hypper. Er dog
mindre smidig under 2000omd. end den anden. Vil helst have 2.500 før den
trækker til.

Mvh TB

Fra : S@nd

Dato : 09-06-05 14:17

"tb" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Ok her kommer så lydquiz'en på skrift
>
> Jeg har 2 motorer til CBR1K
>
> Den ene rasler når gassen slippes, men ingenting når der er træk. Jeg
> gætter her på knastkæde?
Lyde rigtigt!

> Den anden tikker hele tiden. Mindst ved træk. Ventil ? Hvis det er en
> ventil, hvad er det så lige der sker med sådan en. Slutter den ikke til,
> eller er den bøjet og står evig åben eller ?
Mellemrummet mellem ventilbrikken, ovenpå løfterene og knasten er blevet for
stort.
Det kunne lyde som om den trængte til en ventiljustering, hvor man
udskifter/flytter ventilbrikker rundt, så man ligger indenfor tolerancerne
på alle ventiler.

Mvh.S@nd
www.ss-racing.dk

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-05 14:20

> Mellemrummet mellem ventilbrikken, ovenpå løfterene og knasten er blevet
for
> stort.

Jeg undres, hvordan kan det mellemrum vokse ??? det logiske ville da være at
det blev mindre...

Mvh
Morten

Fra : S@nd

Dato : 09-06-05 14:21

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg undres, hvordan kan det mellemrum vokse ??? det logiske ville da være
at
> det blev mindre...
Knasten af metal, kan f.eks. slides!

Mvh.S@nd
www.ss-racing.dk

Fra : Torben Scheel

Dato : 09-06-05 15:34

Juel wrote:

> for

> Jeg undres, hvordan kan det mellemrum vokse ??? det logiske ville da være at
> det blev mindre...

Tjah - normalt er det vel sædet der slides hurtigst og knasten og
brikken langsommest - men det andet kan vel være tilfældet.

--
vh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-05 15:28

S@nd skrev i meddelelsen <42a8419f$0$18641$14726298@news.sunsite.dk>...
>"tb" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse

>Lyde rigtigt!

Naeh ! En knastkæde er nu ligeglad med om der er belastning på motoren. En
primærkæde, eller slidt kobling derimod......

mvh
Orla, som ikke ved om der er primærkæde i en CBR

Fra : tb

Dato : 09-06-05 16:59

> Naeh ! En knastkæde er nu ligeglad med om der er belastning på motoren. En
> primærkæde, eller slidt kobling derimod......
>
> mvh
> Orla, som ikke ved om der er primærkæde i en CBR

Det er der ikke, men der er så mange andre (oliekæde (ER skiftet) og
generator kæde)