Hirschmann og thansen
Fra : Hans Paulin

Dato : 09-06-05 08:17

Var lidt over bilen; min Hirschmann motorantenne havde knækket nylon-"kæden"
inden i, men da typenummeret på antennen var skrevet på et stykke papir
udvendigt på apparatet kunne den ikke længere identificeres, hvor efter en
helt ny blev indkøbt - pris 573,- kr. hos det tidligere AABC.

En formiddag senere var den skiftet, efter at jeg havde fået tilpasset strøm
og stel, der var noget anderledes - herligt!

Lige så herligt var det at få fixet min centrallås (fra CDCardic) - den
havde i lang tid skrantet og nægtet at låse efter ca. 3 gange på en dag -
p*isseirriterende at skulle rende rundt og låse 4 døre manuelt hvergang, for
låse dem alle op hver gang kunne den selvfølgelig

Ét styk centrallås til 249,- kr. fra thansen blev indkøbt og afprøvet i en
opstilling med 2 accucentorer (hedder de dét) fra det gamle sæt og dét kørte
perfekt - farverne passede på nær én, så det...

En rask beslutning og styreenheden fra CDCardic blev klippet, en kronmuffe
monteret og så blev thansens hitec monteret.

Det spiller bare - bedre end det gamle - 2 knapper på fjernbetjeningen mod
én tidligere og en meget "hurtig" reaktion - det er lige før jeg gør honnør,
når alle 5 låse knalder i mens blinklyset fester
Hans

Fra : phk

Dato : 09-06-05 10:17

"Hans Paulin" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> Ét styk centrallås til 249,- kr. fra thansen blev indkøbt og afprøvet i en
> opstilling med 2 accucentorer (hedder de dét) fra det gamle sæt og dét
> kørte perfekt - farverne passede på nær én, så det...

Tjahh - der kan man bare se. Man kan rent faktisk bruge noget af det man kan
købe hos TH til noget praktisk.

Så er spørgsmålet hvor længe det holder.

Jeg har da haft pærer fra TH der har ligget i en skuffe der virkede mange år
efter købet :)

--
Per, Esbjerg
Fjernbetjening komplet til låsning af f.eks. Ford´er

Fra : Hans Paulin

Dato : 09-06-05 10:46

phk skrev:

> Tjahh - der kan man bare se. Man kan rent faktisk bruge noget af det
> man kan købe hos TH til noget praktisk.
>
> Så er spørgsmålet hvor længe det holder.

Selve akkucentorerne lignede næsten på en prik de "goe" fra CDCardic, og til
249,- kr var jeg villig til alt for at slippe for mareridtet med 4 døre der
sku låses manuelt

Holder det ikke tar vi den derfra

> Jeg har da haft pærer fra TH der har ligget i en skuffe der virkede
> mange år efter købet :)

Købte et enormt billigt batteri til mit armbåndsur derinde - dét ka de i
hvert fald!
Hans

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-05 11:10

"Hans Paulin" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

| Købte et enormt billigt batteri til mit armbåndsur derinde - dét ka de i
| hvert fald!
| --
Og ditto til mobilos virker oss' fint, når det org. nu dør lige efter
garanti-udløb :(.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-06-05 11:24

Hans Paulin skriver:

> Købte et enormt billigt batteri til mit armbåndsur derinde - dét ka de i
> hvert fald!

Under 7 kroner ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : phk

Dato : 09-06-05 11:50

> Hans Paulin skriver:

> Under 7 kroner ?

Du mener under 20 kr. for 25 forskellige i forskellige størrelser? :)

Fra : Hans Paulin

Dato : 09-06-05 12:55

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Hans Paulin skriver:

> Under 7 kroner ?

Det var vist "under 11 kroner", hvor min urmager ville ha omkring 70.
Hans

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-06-05 13:15

Hans Paulin skriver:

> Det var vist "under 11 kroner", hvor min urmager ville ha omkring 70.

Incl udskiftning, ny pakning osv ?

Århus Radiolager er min foretrukne batterileverandør til ure, her
ligger vi fra 4 til 7 kroner afhængigt af størrelsen....

Fra : Hans Paulin

Dato : 09-06-05 13:30

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Hans Paulin skriver:

> Incl udskiftning, ny pakning osv ?

Selvfølgelig ikke - men jeg er lidt træt af dét ur (læderrem til en plov)

> Århus Radiolager er min foretrukne batterileverandør til ure, her
> ligger vi fra 4 til 7 kroner afhængigt af størrelsen....

Gode gamle Århus Radiolager - var lagermand dér, da firmaet lå i
Jægerborgsgade endnu - bedste arbejdsplads jeg nogen sinde har haft...

Nå, nu blev jeg lidt OT
Hans

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 09-06-05 23:23

"Hans Paulin" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> Gode gamle Århus Radiolager - var lagermand dér, da firmaet lå i
> Jægerborgsgade endnu - bedste arbejdsplads jeg nogen sinde har haft...

Æhhh "Jægerborgsgade" mener du ikke Jægergårdsgade!!

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Hans Paulin

Dato : 10-06-05 22:19

Hans L. Jørgensen skrev:

> Æhhh "Jægerborgsgade" mener du ikke Jægergårdsgade!!

Uden tvivl - det er ca. 25 år siden jeg arbejdede dér.
Hans

Fra : phk

Dato : 09-06-05 15:35

> Det var vist "under 11 kroner", hvor min urmager ville ha omkring 70.

Det er saa 70 kr. monteret ....

Fra : Hans Paulin

Dato : 09-06-05 19:18

phk skrev:

> "Hans Paulin" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> Det er saa 70 kr. monteret ....

Ja klart.

Men det er en god timeløn for mig.
Hans

Fra : Brian

Dato : 09-06-05 16:27

Hans Paulin wrote:

> Det spiller bare - bedre end det gamle - 2 knapper på
> fjernbetjeningen mod én tidligere

Synes du det er en fordel med 2 knapper ?
Jeg blev enormt irriteret over det system med seperat låse/åbne
knap, som jeg havde monteret på bilen før den forrige

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-06-05 16:46

Brian skriver:

> Synes du det er en fordel med 2 knapper ?

Ja

> Jeg blev enormt irriteret over det system med seperat låse/åbne
> knap, som jeg havde monteret på bilen før den forrige

Så ved man om den er låst eller ej.

Fra : Brian

Dato : 09-06-05 17:02

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Så ved man om den er låst eller ej.

Hvordan det ? Jeg stod altid og lyttede efter ( sådan et T-Hansen system er
ikke
helt lydløst) om låsen klappede - jeg byttede konstant rundt på
knapperne. Mit nuværende er der en knap til det hele, der kan ikke gå
noget galt.

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-06-05 21:07

Brian skriver:

> [...]
> helt lydløst) om låsen klappede - jeg byttede konstant rundt på
> knapperne. Mit nuværende er der en knap til det hele, der kan ikke gå

Nu kan man komme i tvivl om øsen er låst (alzheimers light?), så er det
rart at gå hen til vinduet og trykke på "lås" knappen velvidende at den
låser og ikke låser op, hvis nu bilen var låst i forvejen.

Fra : Hans Paulin

Dato : 09-06-05 19:19

Brian skrev:

> Synes du det er en fordel med 2 knapper ?

Jeg har lært udenad hvilken knap der er til hvad

> Jeg blev enormt irriteret over det system med seperat låse/åbne
> knap, som jeg havde monteret på bilen før den forrige

Smag og behag - jeg har det fint med 2, hvor jeg før havde én.
Hans