Indkøb i Andorra ?
Fra : Peter Z

Dato : 08-06-05 21:20

Hej

mener at jeg kan huske noget om at det skulle kunne betale sig at handle
lidt i det toldfri paradis - udstyr + mp3 m.m. .-)

noget der har nogle erfaringer de vil dele (evt. links) ?

på forhånd tak

Peter Z

VFR 800

Fra : kenneth T

Dato : 08-06-05 21:42

> mener at jeg kan huske noget om at det skulle kunne betale sig at handle
> lidt i det toldfri paradis - udstyr + mp3 m.m. .-)

Det er ikke min erfaring.
Bevares, det er da billig i fht. Danmark, men de er godt selv klar over hvad
priserne er i andre lande, så du skal være klar til at prutte en del om
prisen.
Min vurdering er at det typisk er lige så billigt at handle elektronik i
f.eks. Tyskland eller England, så er det heller ikke helt så svært med
garantien.
Det er jo ikke nødvendigvis en god handel at spare 15% i fht. tyskland, og
så ingen garanti have, er det?

elektronik
www.pixmania.com (dk / fr)
gps
www.aspidshop.com (Portugal) ..vilde priser på Garmin GPS
udstyr til MC
www.lois.de
www.polo.de
www.heingericke.de
www.mandp.com (England)

Og tag så din MC en smut forbi Andorra alligevel, det lilleputland er jo
omringet af totalt fede motorcykel-veje.
....vi ses dernede.........

--
MVH
Kenneth T

Fra : Ped

Dato : 08-06-05 22:41

Peter Z wrote:
> [...]
> lidt i det toldfri paradis - udstyr + mp3 m.m. .-)
>
> noget der har nogle erfaringer de vil dele (evt. links) ?

Jeg har engang for nogle år siden købt et Casio mini-TV dernede. Det var
ikke engang på markedet herhjemme på det tidspunkt, men jeg så det kort
efter i Tyskland til knapt det dobbelte. Jeg bed ved samme lejlighed
mærke i, at der stort set ikke fandtes forretninger med computerudstyr,
så det må jo af en eller anden grund ikke kunne gøres billigere der end
f.eks. herhjemme. Men udvalget af elektronik iøvrigt var (og er) enormt.

Jeg tror det er meget klogt nøje at planlægge hvad man ønsker at købe,
og hjemmefra checke hvad det ønskede koster i forretningerne, på nettet,
i Tyskland, Sverige osv., så man med det samme kan gennemskue om der er
noget at spare. Endelig skal man være opmærksom på, at en eller anden
given ting kan findes på markedet i andre versioner end herhjemme, og
som måske kan noget helt andet - eller værre endnu: mangler funktioner.
Desuden skal man nok være indstillet på, at garanti er en by i
Langtbortistan, hvorimod garanti i f.eks. Tyskland fungerer udmærket.

Rent bortset fra det skal man være opmærksom på, at toldvæsenerne i
nabolandene er særdeles aktive, men jeg tror dog mest det er sprit og
tobak de går efter. Fortsætter man til Spanien er der 100% kontrol, og
de gange jeg har passeret er jeg blevet checket i større eller mindre
grad. Sidste gang (sidste sommer) blev jeg kun bedt om at åbne
sidetaskerne, men jeg har prøvet at stå og rulle sovepose og hele l.....
ud. Heldigvis sker det i en overdækket hal. Franskmændene er knap så
slemme. Men man skal nok ikke komme med noget i den originale
indpakning, men få det til at se ud som det er en del af det udstyr man
hele tiden har haft med.

M.v.h.

Jens L. Pedersen
GPZ 1100

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 08-06-05 22:53

Ped wrote:
> [...]

[zip en masse udmærket tekst]

> [...]
> tobak de går efter. Fortsætter man til Spanien er der 100% kontrol, og
> de gange jeg har passeret er jeg blevet checket i større eller mindre

næsten, jeg fik aldrig noget egentligt overblik over "toldområdet" på
vej ind i spanien, og fes som følge heraf bag om hele molevitten, og
uden om alt kontrol - havde forventet en eftersættelse, men det skete
mærkeligt nok ikke.... :-/
Det var lidt spas

--
Dun@nt