Andet multimedie
bentjuul 3670
Forminskelse af screenshot og bevar kvalit~
Fra : JS

Dato : 08-06-05 21:20

Jeg har taget et screen shot af google.com hjemmesiden som jeg gerne vil
have lagt ind i min rapport som skal udskrives på en laserprinter. Men
billedet er alt for stor (Havde tænkte mig noget ala 15x10 cm) og når jeg
prøver at gøre det mindre bliver kvaliteten meget hurtigt dårlig. Hvordan
får jeg et screenshot af google.com til at fylde 15*10 sider og se ordenligt
ud i en udskrevet rapport??

Jeg har PhotoShop CS2.

Mvh
Johs

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 08-06-05 21:26

JS wrote:

> Hvordan får jeg et screenshot af google.com til at fylde 15*10 sider
> og se ordenligt ud i en udskrevet rapport??

Slå "resample" fra, så du kun stiller på den fysiske størrelse af
billedet, når du ændrer størrelsen: Antallet af pixels skal være
uændret. Alternativt burde dit tekstbehandlings/DTP program kunne ændre
billedstørrelsen.
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 08-06-05 21:38

Toke Eskildsen wrote:

> Slå "resample" fra, så du kun stiller på den fysiske størrelse af
> billedet, når du ændrer størrelsen: Antallet af pixels skal være
> uændret.

Et andet tip: Kig på siden med Opera og sæt den til at forstørre et par
hundrede procent. Billederne bliver stadig hakkede, men skriften bliver
meget pænere, når du udskriver screenshottet.
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 08-06-05 21:27

JS skrev:

> Men billedet er alt for stor (Havde tænkte mig noget ala 15x10
> cm) og når jeg prøver at gøre det mindre bliver kvaliteten
> meget hurtigt dårlig.

Hvilket program, udskriver du fra?

> Hvordan får jeg et screenshot af google.com til at fylde 15*10
> sider og se ordenligt ud i en udskrevet rapport??

Stiller printstørrelsen til 15 x 10 uden at pille ved antallet
af pixels i billedet, hvilket sikkert er det du gør nu.

Med andre ord så inpolerer/resampler du og det er ikke særlig
smart at gøre med screenshots, som skal bruges til tryk/print.

--
Hilsen
Madsen