Erfaringer med barnestol i gulpladebil?
Fra : Martin Petersen

Dato : 08-06-05 20:16

Halløj

Er der nogen der har erfaringer med barnesæder i f.eks. en Previa/Hiace
o.lign.? Der er en lille på vej, og jeg kunne godt bruge en "værktøjsvogn".
Mine overvejelser har hidtil gået på en st.car, men da vi indtil videre kun
bliver 3, kunne 3 forsæder måske gøre tricket?

Er det overhovedet lovligt?

Nogen andre kloge ord? :)

--
Martin Petersen

Fra : Simon

Dato : 08-06-05 20:39

"Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]nakskovnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
vi
> indtil videre kun bliver 3, kunne 3 forsæder måske gøre tricket?

Hej

Har ingen erfaringer med nævnte biler, men husk at kontroller airbags på
forsædet. Småfolk kan ikke tåle sådan en. Hvis der er en skal du sikre sig
den kan slås fra når du har børn foran.

mine 25øre
Simon

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Brian S Jensen

Dato : 09-06-05 05:11

> [...]
> "værktøjsvogn". Mine overvejelser har hidtil gået på en st.car, men da vi
> indtil videre kun bliver 3, kunne 3 forsæder måske gøre tricket?

Hej

Til Previa (og sikkert også Hiace) findes der et midtersæde, som kan
eftermonteres - og det er lovligt, sålænge der er seler.

Men hver opmærksom på at sådan en barnestol fylder en del og nok
ikke kan være på midtersædet, men derimod skal være på passager-
sædet - så konen må indstille sig på at sidde på det lille midtersæde

Mvh.
Brian S Jensen