Forstoppet kloak. Mangler gode råd.
Fra : Jørgen Christensen

Dato : 08-06-05 19:05

Mit afløb fra køkkenvask er forstoppet i kloaken midt under huset. Jeg har
fået den renset/højtryksspulet rørene for halvanden måned siden og ialt 3
gange på fire år. Nu kunne jeg tænke mig at få undersøgt fejlen med
kloakfjernsyn for at se, om der er skader på rørene eller der bare er
dårligt fald. Der er ikke et træ i nærheden, og det er under kældergulvet.
Hvilken rækkefølge skal jeg gribe tingene an i? Ringe til kloakmanden, bede
ham rense og derefter kloak-TV og til sidst eventuelt forsikring.?
Har du erfaring for, om forsikringen betaler TV-inspektionen? Det er trods
alt 4.500 kr., det drejer sig om.
Dine gode råd er meget velkomne.
--
Med venlig hilsen, Jørgen

Fra : Armand

Dato : 08-06-05 19:36

Jørgen Christensen wrote:
> [...]
> ham rense og derefter kloak-TV og til sidst eventuelt forsikring.?
> Har du erfaring for, om forsikringen betaler TV-inspektionen? Det er trods

Først og fremmest: Når det er så ofte forekommende, så ville jeg hurtigt
have købt mig en højttryksrenser med rensedyse og forlængerslange, og
derved spare kloakmester-regningerne :-|

Dernæst: For dé beløb en tv-inspektion (tilsyneladende) koster, kan man
købe meget fjernstyret bil; webcam og forlængerledning!
Var det ikke en opgave for et ungt menneske i familien at fremstille et
sådant spion-køretøj??

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 08-06-05 21:27

Armand wrote:

> [...]
> købe meget fjernstyret bil; webcam og forlængerledning!
> Var det ikke en opgave for et ungt menneske i familien at fremstille et

Med en sådant hjemmelavet inspektions-jeep, kunne man også foretage en
ekspedition ind til proppen for at se om man kan udlede noget af dens
placering og bestanddele (á f.eks. indtrængende jord).

--
Armand.

Fra : Jørgen Christensen

Dato : 08-06-05 21:27

> Først og fremmest: Når det er så ofte forekommende, så ville jeg hurtigt
> have købt mig en højttryksrenser med rensedyse og forlængerslange, og
> derved spare kloakmester-regningerne :-|

Jeg har både højtryksrenser og kloakdyse, men det er aldrig lykkedes mig at
få hul på bylden. Sidste gang blev rørene boret ud med en fed roterende
split..
Med venlig hilsen, Jørgen

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 09-06-05 06:55

"Jørgen Christensen" <SLET@DETjchrist@vip.cybercity.dk> wrote in

> Jeg har både højtryksrenser og kloakdyse, men det er aldrig lykkedes
> mig at få hul på bylden. Sidste gang blev rørene boret ud med en fed
> roterende split..
> Med venlig hilsen, Jørgen

Det lyder lidt til at dit kloakrør er kolapset så jorden blokkere røret.
Jeg ville nok starte med at kontakte forsikringen for at høre hvor du står.
Desuden mener jeg at der er en del kloakfolk der også har udstyr så de kan
filme nede i røret for at lokalisere fejlen. At en TV inspektion skulle
koste 4500 syntes jeg virker meget voldsomt. Han skal jo ikke være der
flere dage og det er jo heller ikke flere km. rør der skal inspiceres.

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-05 07:34

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.invalid.too> skrev i en meddelelse

> [...]
> koste 4500 syntes jeg virker meget voldsomt. Han skal jo ikke være der
> flere dage og det er jo heller ikke flere km. rør der skal inspiceres.

Forsikringen dækker først, når man har lokaliseret fejlen. De dækker hvis
der er et brud på røret, men ikke hvis røret bare er kolapset ( f.eks pga.
ælde ).

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt: Quiz om hunde + galleri

Fra : Jørgen Christensen

Dato : 09-06-05 10:39

Tak for alle gode råd. Jeg har talt med ALKA forsikring som opretter en
skadesanmeldelse og sender deres egne tilknyttede kloakfolk for formentlig
en TV-inspektion.
Er der intet i vejen betaler jeg inspektionen, er der en skade betaler ALKA
inspektionen og udbedrer skaden.
Foreløbig var der ingen forbehold om, at problemet var mit. Lad os håbe, det
bliver sådan hele vejen.
Fin service indtil videre.
Med venlig hilsen, Jørgen.

Fra : Bjørn S

Dato : 09-06-05 21:54

Armand wrote:

> [...]
> købe meget fjernstyret bil; webcam og forlængerledning!
> Var det ikke en opgave for et ungt menneske i familien at fremstille et

Ideen er såmen udmærket, men jeg tror det vil kræve en kraftig lygt på
bilen også. De fleste webcam kræver en hel del lys for at kunne vise
noget billede.

--
/Bjørn - www.chookfeet.dk