At skifte gas kugler på en Xantia
Fra : Carsten P

Dato : 08-06-05 17:34

Hej

Jeg er blevet tilbudt en Xantia 1.8 95'er til en god pris (vennepris har
hjulpet dem med andre ting)

Der skal umidelbart skiftes gaskugler på den. Jeg har rodet en del med biler
dog ik lige Xantia, så er det besværligt / svært at skifte gas kuglerne ?
Fremgangs måde ? Jeg regner med at det er billigst at køber gaskugler hos
schmidt i køge !

Vh Carsten

Fra : NS

Dato : 08-06-05 18:23

Carsten P wrote:
> [...]
> Fremgangs måde ? Jeg regner med at det er billigst at køber gaskugler hos

Det er ikke så svært. Men lån da en Haynes manual på biblioteket til
den. Iøvrigt ville jeg, hvis du går op i ting som kundebehandling og
service, bruge www.ca-autodele.dk i horsens i stedet for.

NS

Fra : Ulrich

Dato : 08-06-05 19:56

"NS" <niels_skaaning@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

OK sted, bruger det selv.
Du "kører" bilen helt ned, så er væsken i beholderen.
Den kugler der sidder på motoren indeholder tryk (hvis den virker).
Dette tryk tages af ved at løsne den bolt der sidder i siden af regulator.
Kugler er skruet på, brug evt en oliefiltertang.
Der efter hæver og sænker du bilen et par gange,
så er systemmet udluftet.
Kontroler væske i beholder, så du klar igen.

--
Hygge Ulrich

Fra : Bernhard Ege

Dato : 09-06-05 01:06

On Wed, 08 Jun 2005 20:56:10 +0200, Ulrich wrote:

> [...]
> Der efter hæver og sænker du bilen et par gange,
> så er systemmet udluftet.
> Kontroler væske i beholder, så du klar igen.

En oliefiltertang er ikke altid nok. Somme tider skal hammer og mejsel til

Og husk at spænde den nye kugle med håndkraft (og ikke andet).

mvh Bernhard

Fra : Carsten P

Dato : 15-06-05 19:55

Ok jeg takker, tror at jeg vil kaste mig ud i dette project