Den går hele tiden i stå?
Fra : Michael

Dato : 08-06-05 17:14

Nu er den gal med Mondeo'en - igen! Den er fra 94 og har kun gået 100.000.

Problemet er, at den hele tiden går i stå, når man
ikke giver gas. Efterfølgende kan man så tænde
igen, og det går fint, indtil man stopper med at
give gas.

Giver man den en lille smule, mens man holder i
tomgang, går den ikke i stå.

Det underlige er, at det ikke er hele tiden den
gør det. F.eks. oplevede jeg det i går aftes, i dag
da min kæreste var ude og køre, var der slet
ingen problemer, og nu her til aften er den gal
igen.

Jeg har også problemer med, at den bruger en
hel del vand.

Nogen der kan hjælpe mig med hvad jeg skal
gøre? Skal den en tur til Ford-forhandleren?

--
Mvh.
Michael

Fra : phk

Dato : 08-06-05 19:51

"Michael" <spam@spam.dk> skrev i en meddelelse

> Nu er den gal med Mondeo'en - igen! Den er fra 94 og har kun gået 100.000.

Der går nogle tynde "benzinslanger" rundt i motorrummet på den - det er
vacuumslanger. Hvis de er defekte er symptomerne som du beskriver - nemlig
at den ikke kan gå i tomgang og at det er periodisk...

--
Per, Esbjerg
Fjernbetjening komplet til låsning af f.eks. Ford´er

Fra : Zeki

Dato : 08-06-05 21:36

Jeg har pudsigt nok præcist det samme problem.

Mvh
Zeki

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-05 08:13

"Michael" <spam@spam.dk> wrote in message
> [...]
> hel del vand.
>
> Nogen der kan hjælpe mig med hvad jeg skal
> gøre? Skal den en tur til Ford-forhandleren?

Du kunne jo prøve at skifte tændkablerne først

--
Tom

Fra : Michael

Dato : 09-06-05 21:32

> Du kunne jo prøve at skifte tændkablerne først

Jeg tror desværre ikke det kun er det. Tændrør
og kabler er skiftet for under ½ år siden.

--
Mvh.
Michael