Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Foto til kritik. (igen) Max.
Fra : Fif

Dato : 08-06-05 16:45

Hej.

Som nævnt i en tideligere tråd (4.6 kl. 11.00) har jeg nu arbejdet lidt med
billedbehandling. Det er første gang at dette prøves for alvor og om
resultatet er bedre vil jeg gerne have at i hjælper mig med.

http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=152403

Jeg har på billedet arbejdet med.
-Kloning, især manden der var i baggrunden og noget af autoværnet.
-Sløring af baggrunden med averge, i eget lag.
-Saluation, contrast og usm af forgrunden i eget lag.
-Beskåret anderledes.

Jer syntes at det ser rimeligt ud, men det kan sikkert blive meget bedre.
Har i nogle tips til hvordan det ellers kan gøres. Det er b.la især
skarpheden mellem for og baggrund jeg ikke er helt tilfreds med.

#1 på siden er det originale foto.

Hilsen
Fif

Fra : Brian Lund

Dato : 08-06-05 17:16

> [...]
> Har i nogle tips til hvordan det ellers kan gøres. Det er b.la især
> skarpheden mellem for og baggrund jeg ikke er helt tilfreds med.

For at få en mere sløret baggrund skal du bruge en lavere blændeværdi, nu
mangler EXIF info så jeg kan ikke se hvad du har brugt... Men da det er et
"kompaktkamera" med lille sensor går jeg ud fra at du i forvejen har brugt
en lav blændeværdi, og du kan derfor ikke gøre så meget for at sløre
baggrunden medmindre du investerer i noget bedre ((d)SLR)!

Du kan dog få bevægelsesuskarphed, selvom det nok er svært i lige nøjagtigt
dét billede, ved at følge motivet, og bruge en lidt længere lukkertid!

Brian

Fra : Fif

Dato : 08-06-05 19:39

"Brian Lund" <geronimo@-FORKERT-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en lav blændeværdi, og du kan derfor ikke gøre så meget for at sløre
> baggrunden medmindre du investerer i noget bedre ((d)SLR)!
EXIF:
Kamera : Canon PowerShot S1 IS
Brændvidde : 52.645 mm.
Blænde : f/4.0
Lukkertid : 1/320
Hmm... det tænkte jeg nok ;0) Det jeg har måtte gøre her var at sløre
baggrunden bagefter, men det er jo langt fra optimalt for det kommer hurtigt
til at se kunstigt ud, syntes jeg.

> Du kan dog få bevægelsesuskarphed, selvom det nok er svært i lige
> nøjagtigt
> dét billede, ved at følge motivet, og bruge en lidt længere lukkertid!
Ja, der var sådan set intet på fotoet da det er taget 'forfra og
stillestående' men det er helt sikkert at jeg skal ud at prøve næste gang
changen byder sig ;0)

Tak for din kommentar
-Fif

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 08-06-05 20:56

Fif wrote:

> Jer syntes at det ser rimeligt ud, men det kan sikkert blive meget bedre.

Den billedbehandlede version har både mistet og fået noget, jeg
kunne ha' tænkt mig at se en ubskåret udgave, for banneret med
Nisseringen var med til at gi' en oplevelse af dybde...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Fif

Dato : 08-06-05 21:35

> Den billedbehandlede version har både mistet og fået noget, jeg kunne ha'
> tænkt mig at se en ubskåret udgave, for banneret med Nisseringen var med
> til at gi' en oplevelse af dybde...
Det vil jeg se om jeg ikke kan arbejde lidt på ;0)

Jeg er altid klar til nye opgaver... det er det jeg lærer af ;0)

Hilsen
Fif