Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Jaaa, fik mit Powershot S2 IS i dag
Fra : Ukendt

Dato : 08-06-05 15:51

Jeg afbestilte min order første sted som hvor kameraet var i
resteordre på ubestemt tid og bestilte i stedet hos kamerashop.dk i
forgårs og fik kameraet i dag.

2 dage fra bestilling og ti levering. 3700 inkl. danske manualer.

Så nu skal der "skydes" nogle latterlige knipserier af en amtør som
dog ikke køber på klods

Fra : Henrik

Dato : 08-06-05 15:55

Tillykke med det, du må komme med nogle kommentar på kamaret, når du har
prøvet det.
Vil gerne vide noget om autofokus, hastighed på den.

MVH

Henrik

Fra : Nyhedskigger

Dato : 08-06-05 16:07

<Brian B. Christensen> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> 2 dage fra bestilling og ti levering. 3700 inkl. danske manualer.
>
> Så nu skal der "skydes" nogle latterlige knipserier af en amtør som

Ja lad os endelig høre om erfaringer med det.
Hvilket kamera kommer du fra (til sammenligning)? Overvejer om en
opgradering fra S1 til S2 er "stort" nok.

Mvh/Kjeld

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-05 16:29

On Wed, 8 Jun 2005 17:07:12 +0200, "Nyhedskigger" <kks@volapyg.dk>
wrote:

>Ja lad os endelig høre om erfaringer med det.

Det kommer

>Hvilket kamera kommer du fra (til sammenligning)? Overvejer om en
>opgradering fra S1 til S2 er "stort" nok.

Jeg kommer fra et Olympus 720-UZ som er et godt kamera men ikke godt
nok på mange punkter.

Desuden har jeg et andet ikke-digitalt kamera som jeg bruger en gang
imellem. Selvom jeg tror det er slut nu, efter den nye anskaffelse.

Mvh. Brian

Fra : TDN

Dato : 08-06-05 18:21

> [...]
>
> 2 dage fra bestilling og ti levering. 3700 inkl. danske manualer.
>
> Så nu skal der "skydes" nogle latterlige knipserier af en amtør som

Ja jeg har også fået mit og tog 100 billeder igår i min have med alt fra
makro til max zoom og er vildt imponeret (nu kommer jeg godt nok også fra et
IXUS 2.1 Mp af første generation) En af mine arbejdskollogaer som har et S1
og er firmaets interne fotograf med noget dyrt og godt grej, så billederne i
dag og og var enig i at de var gode og selv på max optisk zoom er de skarpe.
Alt i alt er jeg super glad for det og har ikke fortrudt jeg ikke købte et
nyt IXUS grundet størrelsen. Jeg kan klart anbefale det også som point an
shoot kamera, det tager virkelig gode billeder på automode og jeg har heller
ikke observeret problemer med AF på zoom eller andet.

Mvh
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-05 18:37

On Wed, 8 Jun 2005 19:21:08 +0200, "TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk>
wrote:

> [...]
>shoot kamera, det tager virkelig gode billeder på automode og jeg har heller
>ikke observeret problemer med AF på zoom eller andet.

Det er også lidt svært for mig at sammenligne med mit ældre Olympus,
da det ikke vil være rimeligt at lave en sammenligning. Så jeg ved
ikke rigtig andet end S2'erne tager forrygende billeder som er
milevidt bedre i farver og kvalitet end Olympus'en.

Kan vi ikke se nogle af dine billeder et eller andet sted?

Mvh. Brian

Fra : TDN

Dato : 08-06-05 19:04

> [...]
> milevidt bedre i farver og kvalitet end Olympus'en.
>
> Kan vi ikke se nogle af dine billeder et eller andet sted?

Hmm... jeg har min datter på 2 år og hun synes ikke det er sjovt far sidder
ved pc'en desuden har jeg ikke rigtig noget sted at ligge dem hen men jeg
kan da maile et par ukomprimerede til dig hvis du har en hurtig forbindelse.

Mvh
Thomas

Fra : Ped

Dato : 08-06-05 20:28

Brian B. Christensen wrote:
> [...]
>
> 2 dage fra bestilling og ti levering. 3700 inkl. danske manualer.
>
> Så nu skal der "skydes" nogle latterlige knipserier af en amtør som

Jeg fik mit i går samme sted fra. Sammen med et 1 gb ram kort fra
shg.dk. Har kun lige nået at få taget nogle få billeder samt en enkelt
videosekvens på 5:35 i den høje opløsning - den fylder 637 mb! Jeg er
foreløbig temmelig imponeret af både stillbilleder og video. Jeg glæder
mig til at lære det rigtigt at kende, og ikke mindst komme ud og få
taget nogle aftenbilleder.

De eneste negative kommentarer jeg har lige nu er, at lens cap'en er
noget junk. Den sidder så løst, at hvis man holder kameraet nedad falder
den af. Den anden ting er nok en tilvænningssag, men umiddelbart synes
jeg altså ikke at det er særlig handy at hverken gribe eller holde om.
Jeg ville hellere have haft en håndstrop som på nogle videokameraer
fremfor den medfølgende skulderrem.

Forresten godt at jeg fik bestilt og leveret ramkortet samtidigt - det
lovede 16 mb kort var nemlig ikke med i pakken...

M.v.h.

Jens L. Pedersen

Fra : Michael Reiche

Dato : 09-06-05 19:48

Heldige asen.

Vi er et par stykker der har forudbestilt hos technikdirekt.de for over en
måned siden. Så hvad kan man lære af det.....

/Reiche

Fra : Henning

Dato : 10-06-05 19:14

"Michael Reiche" <indtilnovember@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Heldige asen.
>
> Vi er et par stykker der har forudbestilt hos technikdirekt.de for over en
> måned siden. Så hvad kan man lære af det.....

Bestilte den 7. fik det den 8. dansk leverandør, dansk brugsanvisning pris
3.799kr., lidt til den dyre ende men dansk.

mvh Henning