irriterende lille mellemrum i FF
Fra : Leonard

Dato : 08-06-05 14:54

denne side:
http://162.dk/test/debat.htm
ser rigtig ud i IE, men i FF er der et lille mellemrum i den blå farve
over menuen.
Det er en <div> med en et baggrundsbillede, men hele den div hænger et
par pixels for lavt. hvordan får jeg den op på plads?

I menuen er der 2 stk <hr /> som i IE er hvide og placeret rigtigt,
mens de i FF er grå og står 10px for langt til venstre, dem vil jeg
også gerne have på plads.

Det hele laves for at vise webmasteren på den originale side
(http://www.vandski.dk/debat/) at det kan lade sig gøre at få det til
at se ens ud i IE og FF, hvis bare man gider ...

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Er du skiftet til Firefox? www.mozilla.org

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 08-06-05 15:11

On 08-06-2005 15:53 Leonard wrote:
> Det er en <div> med en et baggrundsbillede, men hele den div hænger et
> par pixels for lavt. hvordan får jeg den op på plads?

Tja... Hvis du sætter margin-top: -3px på din menu, så passer den i FF,
men jeg kan ikke sige dig, hvorfor den er rykket ned. Har heller ikke
tjekket, om det betyder noget for visningen i IE.

> I menuen er der 2 stk <hr /> som i IE er hvide og placeret rigtigt,
> mens de i FF er grå og står 10px for langt til venstre, dem vil jeg
> også gerne have på plads.

Burde kunne gøres med

hr {
color: white;
background-color: white;
border-color: white;
margin: 0;
}

> Det hele laves for at vise webmasteren på den originale side
> (http://www.vandski.dk/debat/) at det kan lade sig gøre at få det til
> at se ens ud i IE og FF, hvis bare man gider ...

Glimrende idé!

Mikkel

--
"At first just a rustle of canvas
And the gentlest breath on my face

http://www.mzh.dk

Fra : Leonard

Dato : 08-06-05 15:45

"Mikkel Z. Herold" <mikkel@[remove_this]mzh.dk> wrote:

>Tja... Hvis du sætter margin-top: -3px på din menu, så passer den i FF,
>men jeg kan ikke sige dig, hvorfor den er rykket ned. Har heller ikke
>tjekket, om det betyder noget for visningen i IE.

Det er en dårlig metode, da den også rykker det op i IE og så ser det
forkert ud der. Det virker også som en hovsa-løsning.

>hr {
>color: white;
>background-color: white;
>border-color: white;
>margin: 0;
>}

Ja, det fik stregerne ind på plads, men farven skifter ikke fra
standard til hvid i FF.

Fra : Tidemann

Dato : 08-06-05 18:15

Hvorfor vil du ha en scrollbar vandret ??
Det er da ikke brugervenligt ;0))

--
Venlig hilsen
Marianne

Fra : Leonard

Dato : 08-06-05 20:31

"Tidemann" <tidemann@2Youtdcadsl.dk (Slet 2You)> wrote:

>Hvorfor vil du ha en scrollbar vandret ??
>Det er da ikke brugervenligt ;0))

Næh, det vil jeg heller ikke, men sådan er siden kodet og jeg prøver
bare at skrive den om så den validerer og ser ens ud i IE og FF.

Jeg synes slet ikke det er brugervenligt at have scrollbars midt på en
side, den kunne ligeså godt få lov at være så høj som indholdet
fylder, men igen, jeg forsøger bare at vise at det kan lade sig gøre
at kode det rigtigt.

Fra : Tidemann

Dato : 08-06-05 18:05

"Leonard" skrev
> [...]
> Det er en <div> med en et baggrundsbillede, men hele den div hænger et
> par pixels for lavt. hvordan får jeg den op på plads?

Jeg tror du skal sætte denne ind

#banner {
position: relative;
top:0;
background: url("top.gif");
width: 763px;
height: 110px;
border: 0;
}

Her:

se her:
http://www.ragdollys-cat-link.dk/csb-island/vand.html

Fra : Tidemann

Dato : 08-06-05 21:10

en lille rettelse!

> Jeg tror du skal sætte denne ind
>
> #banner {
> position: relative;
> top:0;
> background: url("top.gif");
> width: 763px;
> height: 110px;
> border: 0;
> }
>
> Her:
>
> se her:
> http://www.ragdollys-cat-link.dk/csb-island/vand.html
>
> --

det skal være <div class="IEcenter">

og din .reklame skal ha´
top: 410px; i stedet for top: 412px;

Fra : Leonard

Dato : 09-06-05 00:41

"Tidemann" <tidemann@2Youtdcadsl.dk (Slet 2You)> wrote:

>Jeg tror du skal sætte denne ind

Ja, det hjalp på det, tak.

Fra : Tidemann

Dato : 09-06-05 07:20

> Ja, det hjalp på det, tak.

Og hvis du sætter denne ind kommer stregerne på plads i Opera:

html>body hr { /* For Opera */
width:70%;
margin-right: 40px;
padding: 0;