Fjerne streg under hyperlinks
Fra : margitandersen

Dato : 08-06-05 13:35

Jeg har en webside der er opbygget med FrontPage og mit spørgsmål
er:
Kan man fjerne stregen under hyperlinks ?

En kollega til mig mener at have læst at det skulle kunne lade
sig gøre med nogle html-koder

Jeg vil blive meget glad, hvis nogen ved noget om det.

Hilsen Margit

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christoffer

Dato : 08-06-05 13:43

"margitandersen" <margit@gvdnet.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har en webside der er opbygget med FrontPage og mit spørgsmål
> er:
> Kan man fjerne stregen under hyperlinks ?
Kan gøres ved hjælp af css

a:link { text-decoration:none;
}
a:visited {
text-decoration:none;
}
a:active {
text-decoration:none;
}
a:hover {
text-decoration:none;
}

Indsættes imellem dine 2 <head> tags

--
Christoffer

Fra : Leonard

Dato : 08-06-05 13:56

"Christoffer" <christoffer@buur.info> wrote:

>a:link { text-decoration:none;
>}
>a:visited {
> text-decoration:none;
>}
>a:active {
> text-decoration:none;
>}
>a:hover {
> text-decoration:none;
>}

Når de er ens for alle 4 så kan en enkelt linie gøre det:

a { text-decoration:none }

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Er du skiftet til Firefox? www.mozilla.org

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-06-05 14:51

Christoffer skrev:

> Kan gøres ved hjælp af css

Jep.

> a:link { text-decoration:none;

[snip]

Der er ingen grund til at specificere det samme fire gange.

a{ text-decoration: none; }

- gør præcis det samme.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 08-06-05 13:51

On 08 Jun 2005 12:35:22 GMT, margitandersen <margit@gvdnet.dk> wrote:

> [...]
>er:
>Kan man fjerne stregen under hyperlinks ?
>
>En kollega til mig mener at have læst at det skulle kunne lade

Du skal bruge CSS. Indsæt flg. i din head-sektion af dit html
dokument:

a {
text-decoration: none;
}

Husk på en eller anden måde at fremhæve at det er links, evt. ved at
sætte link farven til en anden end tekst-farven.

--
Now Playing:
Esplendor Geométrico - La radio al día

Fra : Robert Nielsen

Dato : 08-06-05 14:50

> Kan man fjerne stregen under hyperlinks ?

ja.

lav en style

a:{
text-decoration: none;