MB W210 (f.eks. E220 CDI) Rustgaranti
Fra : Stig F.

Dato : 08-06-05 12:30

Hej NG

Er der nogen som har flg. liggende i skuffen (eller et link):
Rustgarantien for Mercedes (min er en E220 CDI) model W210 årgang 1999 eller
deromkring.

Sagen er jo den gammel kendte... at den ruster.
Men jeg har ikke rustgarantien på skrift. Jeg ville blive meget glad for en
kopi, hvis der lige var en som havde den liggende (også gerne på
tysk/engelsk).

MB Danmark er flinke til at lade garantien dække rustskaderne, men...
dækningsgraden afhænger af hvor mange autoriserede Serviceeftersyn bilen har
været til.
Lige netop den sidste tilføjelse er jeg ikke enig i, og vil derfor gerne
have papirerne klar, når klagen skal udformes og sendes.

Mvh. Stig

Fra : Peter Sindrup

Dato : 08-06-05 14:21

"Stig F." <SF@sletdette.CTR.DK> wrote in message news:42a6d6d6$0$275

> Er der nogen som har flg. liggende i skuffen (eller et link):
> Rustgarantien for Mercedes (min er en E220 CDI) model W210 årgang 1999
> eller
> deromkring.

Desværre.

> Sagen er jo den gammel kendte... at den ruster.

Ja, mon ikke.

Fra : Rasmus

Dato : 09-06-05 18:13

> [...]
> Lige netop den sidste tilføjelse er jeg ikke enig i, og vil derfor gerne
> have papirerne klar, når klagen skal udformes og sendes.

.....det er en del af deres vilkår at bilen skal ha´ været på autoriseret
værksted indenfor de sidste 2 år.
Du kan så vælge at syntes at deres vilkår ikke er rimelige, men det ændrer
sådan set ikke på deres vilkår.

Jeg syntes egentligt det er rimeligt nok at de kræver at bilen har været til
eftersyn hos dem indenfor en rimelig tid, så har de jo haft god mulighed for
at stoppe et evt. rustangreb inden det udvikler sig til noget alvorligt.

mvh
Rasmus

Fra : Stig F.

Dato : 10-06-05 11:18

"Rasmus" skrev i en meddelelse

> [...]
for
> at stoppe et evt. rustangreb inden det udvikler sig til noget alvorligt.

Du har ret, jeg ville også ønske det var sådan, men sådan fungere det
desværre ikke.
Dels retter MB sig ikke efter "2 års reglen", men efter reglen om at ALLE
serviceeftersyn skal være overholdt for at få 100 % dækning. I modsat fald
beregner MB dækningen udfra hvor mange serviceeftersyn jeg har sprunget
over.
Og dels kan rust (i pladedele under lakken) ikke stoppes, måske højst sinkes
i udvikling. Dvs. hvorvidt jeg har deltaget i 1000-vis af service eller ej,
så vil antallet af rustangreb være det samme.

Mit forslag til MB vil være at få udført et Mega-service, hvorefter jeg igen
kan få 100 % dækning.
Generelt er jeg nemlig meget tilfreds med MB og deres service, derfor tror
jeg også på en løsning af problemet, men det er nu rart at vide alle
detaljer og regler så jeg er forberedt på det værste.

Stig