Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Erfaringer med køb i USA?
Fra : Dennis Meng

Dato : 08-06-05 11:56

Hej,

Er der nogen der har gjort sig nogle erfaringer med køb i USA?
Jeg tænker på at købe et objektiv derovre, som koster ca. 1800 kr omregnet
med dagens valutakurs. Dertil kommer fragt + told/moms, eller hvad de nu
finder på.
Jeg har ladet mig fortælle, at den reelle procent man skal lægge oven i
prisen og fragten, er 40% - hvilket igen gør det omtrent 800 kr. billigere
end tilsvarende på technikdirekt .....

Bør man holde sig fra det?
Det er selvfølgelig ret besværligt, hvis man skal have det byttet/sendt
retur - men udover det, hvad er der så af "farer" eller ting man skal være
opmærksom på?

Hvor sikkert er det, at det bliver stoppet i tolden i øvrigt?
Hvis fakturaen ikke er i samme pakke, hvordan udregnes tolden/momsen så for
udstyret?

Har overvejet at handle her: http://www.hotbuyselectronics.com
Så hvis nogen har specifikke erfaringer med, høres de gerne også

Håber nogen kan hjælpe

Mvh Dennis

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 08-06-05 12:24

On Wed, 8 Jun 2005 12:55:57 +0200, Dennis Meng wrote:

> Hej,
>
> Er der nogen der har gjort sig nogle erfaringer med køb i USA?

Det har været diskuteret masser af gange her i gruppen - prøv at søg
efter USA, told eller lign. på google groups.

Normalt ender besparelsen i forhold til at handle i EU med at være så
lille at det (efter min mening) ikke er besværet/risikoen værd.

> Har overvejet at handle her: http://www.hotbuyselectronics.com
> Så hvis nogen har specifikke erfaringer med, høres de gerne også

Tjek andres erfaringer her:
http://www.resellerratings.com/seller1938.html

Generelt er holdningen vist at hvis du finder priser, der er væsentligt
lavere end dem www.bhphoto.com og www.adorama.com sælger til så skal du
holde dig væk - der er RIGTIGT mange svindelforetagender i USA.....

--
/Jesper

Mail sendt til afsenderadressen bliver ikke læst!
Brug news(at)jronline(punktum)dk ved direkte svar!

Fra : Michael L

Dato : 08-06-05 15:30

Jesper Rasmussen wrote:
> Generelt er holdningen vist at hvis du finder priser, der er
> væsentligt lavere end dem www.bhphoto.com og www.adorama.com sælger
> til så skal du holde dig væk - der er RIGTIGT mange
> svindelforetagender i USA.....

Jeg kan supplere med at sige at hvis de butikker du kigger på er
placeret i Brooklyn, New York så er sandsynligheden for svindel MEGET
stor.

Jeg har på det seneste kigget efter noget halvdyrt legetøj og ville se
om jeg kunne spare penge i udlandet. Fandt en del "billige" butikker
men ved tjek på resellerratings.com og lign. fandt jeg ud af det var
grov svindel - Og sjovt nok var alle butikker placeret i samme område -
Der er flere private hjemmesider med folk der har taget billeder af
butikkerne osv. for at vise det er svindel.

Så generelt - Hvis det er voldsomt billigt så hold dig langt væk fordi
du bliver rippet.

- Michael

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-05 12:28