|
| Lad være med at boykot MC-hjørnet ! Fra : Carl Dragert |
Dato : 08-06-05 09:25 |
|
Besøg butikken, stil masser af spørgsmål til varerne, få priser på handel,
rep. og service. Hvis vi alle spenderer en time, vil det blive til mange de
næste uger. Spørg til tv-udsendelsen, bed om deres kommentarer, violet kan
være en smuk farve. Tal med andre udenfor biksen - du kan måske komme med
gode råd til en newbie
--
Hilsen Carl
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=531
| |
Ulvir (08-06-2005)
| Kommentar Fra : Ulvir |
Dato : 08-06-05 09:52 |
|
Carl Dragert wrote:
> Besøg butikken, stil masser af spørgsmål til varerne, få priser på
> handel, rep. og service. Hvis vi alle spenderer en time, vil det
> blive til mange de næste uger. Spørg til tv-udsendelsen, bed om deres
> kommentarer, violet kan være en smuk farve. Tal med andre udenfor
> biksen - du kan måske komme med gode råd til en newbie
Man kunne jo aflevere noget gammelt lort, med besked om at 'det skal kunne
køre..' og lad være med at afhente det..
| |
Morten O (08-06-2005)
| Kommentar Fra : Morten O |
Dato : 08-06-05 10:06 |
|
Ulvir wrote:
> Carl Dragert wrote:
>
>>Besøg butikken, stil masser af spørgsmål til varerne, få priser på
>>handel, rep. og service. Hvis vi alle spenderer en time, vil det
>>blive til mange de næste uger. Spørg til tv-udsendelsen, bed om deres
>>kommentarer, violet kan være en smuk farve. Tal med andre udenfor
>>biksen - du kan måske komme med gode råd til en newbie
>
>
> Man kunne jo aflevere noget gammelt lort, med besked om at 'det skal kunne
> køre..' og lad være med at afhente det..
>
>
LOL
| |
Thomas (08-06-2005)
| Kommentar Fra : Thomas |
Dato : 08-06-05 20:33 |
|
> Man kunne jo aflevere noget gammelt lort, med besked om at 'det skal kunne
> køre..' og lad være med at afhente det..
Reparerer Harm også HD'er?
/Ths
| |
brobaek (08-06-2005)
| Kommentar Fra : brobaek |
Dato : 08-06-05 10:03 |
|
"Carl Dragert" <fornavn@efternavn.danmark> wrote in message
news:42a6ab74$0$697$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Besøg butikken, stil masser af spørgsmål til varerne, få priser på handel,
> rep. og service. Hvis vi alle spenderer en time, vil det blive til mange
de
> næste uger. Spørg til tv-udsendelsen, bed om deres kommentarer, violet kan
> være en smuk farve. Tal med andre udenfor biksen - du kan måske komme med
> gode råd til en newbie
Normalt ved postordre-køb (louis etc.) kan man jo ikke prøve varene. Men jeg
har hørt rygter om, at MC-Hjørnet er startet et samarbejde hvor man kvit og
frit kan prøve hjelme, sko, tøj og handsker og derefter bestille over
nettet... Aftalen hedder vist kongedømme-aftalen, og går ud på at alle
forhandlere i det tyske kongedømme (?) samarbejder med Harms kongedømme.
Flinkt af Per, syntes jeg
/Martin
| |
Moller (08-06-2005)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 08-06-05 10:17 |
|
brobaek wrote:
> Normalt ved postordre-køb (louis etc.) kan man jo ikke prøve varene. Men jeg
Ah hva.... man prøver varen fra Louis.de og fitter den ikke som den
skal, returneres den uden problemer, og louis.de betaler fragt osv. såååå
deeettt kan man kalde service. Per kan man kun med lidt held få lov til at
prøve hos, efter der er betalt.
VH
Lars Molnit
| |
Soren Lindholt (08-06-2005)
| Kommentar Fra : Soren Lindholt |
Dato : 08-06-05 11:29 |
|
"Moller" <news@molnit.com> wrote in message news:d86d2j$u23> Ah hva....
man prøver varen fra Louis.de og fitter den ikke som den
> skal, returneres den uden problemer, og louis.de betaler fragt osv. såååå
> deeettt kan man kalde service. Per kan man kun med lidt held få lov til at
> prøve hos, efter der er betalt.
>
Hehe, læs lige brobaeks indlæg igen... med drille-brillen på
Søren
| |
brobaek (08-06-2005)
| Kommentar Fra : brobaek |
Dato : 08-06-05 15:42 |
|
"Soren Lindholt" <lindholt@FJERNESperson.dk> wrote in message
news:42a6c85e$0$273$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
>
> "Moller" <news@molnit.com> wrote in message news:d86d2j$u23> Ah hva....
> man prøver varen fra Louis.de og fitter den ikke som den
> > skal, returneres den uden problemer, og louis.de betaler fragt osv.
såååå
> > deeettt kan man kalde service. Per kan man kun med lidt held få lov til
at
> > prøve hos, efter der er betalt.
> >
>
> Hehe, læs lige brobaeks indlæg igen... med drille-brillen på
> Søren
Jepsen - der skulle/burde have været en ordentlig flok " "...
| |
Anders Houmark (08-06-2005)
| Kommentar Fra : Anders Houmark |
Dato : 08-06-05 19:22 |
|
Moller wrote:
> brobaek wrote:
>
>> Normalt ved postordre-køb (louis etc.) kan man jo ikke prøve varene.
>> Men jeg
>
> Ah hva.... man prøver varen fra Louis.de og fitter den ikke som den
> skal, returneres den uden problemer, og louis.de betaler fragt osv.
> såååå deeettt kan man kalde service. Per kan man kun med lidt held få
> lov til at prøve hos, efter der er betalt.
Hmm hvordan får man dem til at betale portoen når man sender pakken retur?
Jeg sendte et par bukser og det kom til at koste mig omkring 155 kroner..
Det ville være rart at vide til næste gang :)
--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
www.chipsguiden.dk
| |
Dr.Enduro (08-06-2005)
| Kommentar Fra : Dr.Enduro |
Dato : 08-06-05 19:30 |
|
Anders Houmark wrote:
> Hmm hvordan får man dem til at betale portoen når man sender pakken retur?
> Jeg sendte et par bukser og det kom til at koste mig omkring 155 kroner..
> Det ville være rart at vide til næste gang :)
Det er dig, der betaler portoen, men 155 kr. lyder lidt voldsomt for en
pakke til Tyskland. Men hvis du har betalt det, er det jo under alle
onstændigheder Post Danmark, der har snydt dig, og ikke Louis.
--
Hilsen Jan
| |
Armand (08-06-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 08-06-05 22:20 |
|
Dr.Enduro wrote:
>
> Det er dig, der betaler portoen, men 155 kr. lyder lidt voldsomt for en
> pakke til Tyskland. Men hvis du har betalt det, er det jo under alle
> onstændigheder Post Danmark, der har snydt dig, og ikke Louis.
>
>> Jeg gav det samme for et par støvler ( Tip: Frey's Daytona'er er små i størrelserne!) !!
--
Armand.
| |
Armand (08-06-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 08-06-05 22:02 |
|
Anders Houmark wrote:
> Moller wrote:
>
>>brobaek wrote:
>>
>>
>>>Normalt ved postordre-køb (louis etc.) kan man jo ikke prøve varene.
>>
>> Ah hva.... man prøver varen fra Louis.de og fitter den ikke som den
>>skal, returneres den uden problemer, og louis.de betaler fragt osv.
>>såååå deeettt kan man kalde service.
>
> Hmm hvordan får man dem til at betale portoen når man sender pakken retur?
> Jeg sendte et par bukser og det kom til at koste mig omkring 155 kroner..
> Det ville være rart at vide til næste gang :)
Det er rigtigt at deres fragtfri returforsendelse kun gælder indenrigs;
men bor man tæt på grænsen kan man udnytte at tage over på den sydlige
side og dér sende fra posthuset v.h.a. den dertil medsendte returseddel!
--
Armand.
| |
Psycho Cowboy (08-06-2005)
| Kommentar Fra : Psycho Cowboy |
Dato : 08-06-05 10:15 |
|
"Carl Dragert" skrev:
> Besøg butikken, stil masser af spørgsmål til varerne, få priser på handel,
> rep. og service. Hvis vi alle spenderer en time, vil det blive til mange
de
> næste uger. Spørg til tv-udsendelsen, bed om deres kommentarer, violet kan
> være en smuk farve. Tal med andre udenfor biksen - du kan måske komme med
> gode råd til en newbie
_____________________________________________
Jeg ville personligt ikke sætte hverken mit eller hans helbred på spil for
et besøg i hans butik. Ærlig talt synes jeg ikke han fortjener andet end en
kold skulder fra de (før) potientielle kunder, samt et besøg fra Told &
Skvat og en opsigelse af autorisationen hos Homoda, Priller, og Kwak.
At den mand kan drive en butik er mig en gåde i lighed med, hvordan Køge MC
kan sælge motorcykler til den pris. Folk må godt nok være naive og ude af
stand til at tænke selv!
--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600
http://dfmc.dk/?id=234
| |
"J.C.Kløve" (08-06-2005)
| Kommentar Fra : "J.C.Kløve" |
Dato : 08-06-05 10:25 |
|
Psycho Cowboy wrote:
> "Carl Dragert" skrev:
>
> At den mand kan drive en butik er mig en gåde i lighed med, hvordan Køge MC
> kan sælge motorcykler til den pris. Folk må godt nok være naive og ude af
> stand til at tænke selv!
>
Eller også lader de ikke en tilfældig popsmart mainstream
forbrugerudsendelse i TV styre deres valg af indkøbs oplevelse, end sige
deres valg af "hvem vi skal pisse på i denne uge"
No offence, men gruppen er da gået helt i selvsving over den skide TV
udsendelse, Harms er i min optik prototypen på vel ca. 1/5 af alle MC og
brugtvognsforhandlere...
Vil jeg selv handle der efter det jeg har set, nej!
Syntes jeg han er en fino fætter ? NEJ
Som skrevet i anden tråd, anmeld jeres oplevelser på dmcn, og lad os så
få Business as usual.
--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet
http://www.dfmc.dk/?id=223
DMCN #745
| |
CL (08-06-2005)
| Kommentar Fra : CL |
Dato : 08-06-05 12:13 |
|
>
> Som skrevet i anden tråd, anmeld jeres oplevelser på dmcn, og lad os så få
> Business as usual.
>
Hmm nu er du da en "Harms" sådan at diktere hvad der skal skrives om.
H
Carsten
| |
"J.C.Kløve" (08-06-2005)
| Kommentar Fra : "J.C.Kløve" |
Dato : 08-06-05 12:55 |
|
CL wrote:
>>Som skrevet i anden tråd, anmeld jeres oplevelser på dmcn, og lad os så få
>>Business as usual.
>>
>
> Hmm nu er du da en "Harms" sådan at diktere hvad der skal skrives om.
>
> H
> Carsten
>
>
Næ - blot et fromt ønske
Det er for nemt at sidde hjemme bag skærmen og være forarget og oppustet
bidsk, i en situation hvor man dybest set kun har en tilfældig
journalists klipning af et TV program at læne sig op ad...
Yderligere - læs de anmeldelser der er på dmcn - der er een (1) nagativt
anmeldelse. Hvordan kommer der så pludselig en million milliard frem
efter et TV show? Er det fordi man ikke har røv i bukserne til at stå
frem med sine oplevelser uden at have den samlede forargede MC-verden i
ryggen - aka medløberi?
Ja - jeg ved det ikke - men jeg tør da godt stille spørgsmålet...
Støtter jeg så Hr. Harms - hans opførsel og forretningsmetoder: Næ
--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet
http://www.dfmc.dk/?id=223
DMCN #745
| |
MKS - 74 (08-06-2005)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 08-06-05 13:31 |
|
On Wed, 08 Jun 2005 13:55:19 +0200, "J.C.Kløve"
<DunantFjern@X.mail.tele.dk> wrote:
>Det er for nemt at sidde hjemme bag skærmen og være forarget og oppustet
>bidsk, i en situation hvor man dybest set kun har en tilfældig
>journalists klipning af et TV program at læne sig op ad...
Jeg er enig meget hen ad vejen, personligt synes jeg nu ikke der kom
noget frem jeg ikke har hørt eller oplevet før og egentlig føler jeg
heller ikke de har overdrevet i programmet - Måske derfor kan jeg ikke
svinge mig op til at være hverken forarget eller overrasket. Dette her
minder dog lidt om lynchstemning hvilket altid er mig _stærkt_ imod
uanset om det er "fortjent" eller ej, egentlig kan man jo nok sige at
Per er sin egen værste fjende uden at man behøver at gøre yderligere
selv....andet end udøve sin ret som forbruger til evt. at vælge et
alternativ. Men bevares hvis der stadig er nogle der har noget
indestængt harme de føler de bare _må_ ud med - so be it . Jeg kan
så også fortælle at der _har_ været flere negative anmeldelser af
MC-hjørnet på DMCN, men at disse vist er faldet for aldersgrænsen, og
at det så er lidt tilfældigt at de få der er tilbage er relativt
positive, fordi opdateringen halter lidt. Ideen med DMCN's
forhandleranmeldelser er god nok, men er nok mest et værktøj for folk
der er ret nye i MC-miljøet og listen har ført en lidt omtumlet
tilværelse. Problemet med værkstederne er jo ikke af nyere dato og i
hvert fald slet ikke noget enestående for MC-Hjørnet, der så bare
yderligere har det problem at indehaveren er......well noget speciel!
--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/
| |
Carsten Riis (08-06-2005)
| Kommentar Fra : Carsten Riis |
Dato : 08-06-05 13:12 |
|
J.C.Kløve skrev den 08-06-2005 11:24:
>
> Eller også lader de ikke en tilfældig popsmart mainstream
> forbrugerudsendelse i TV styre deres valg af indkøbs oplevelse, end sige
> deres valg af "hvem vi skal pisse på i denne uge"
>
> No offence, men gruppen er da gået helt i selvsving over den skide TV
> udsendelse, Harms er i min optik prototypen på vel ca. 1/5 af alle MC og
> brugtvognsforhandlere...
>
psssst, du mener vist stereotypen.
Medmindre du selvfølgelig bevidst vælger prototype, som jo sagtens kan
have nogen "børnesygdomme" som bliver luget ud.
BTW: Skulle jeg vælge en MC-reparatør, så ville jeg give Erik på
SkjulhøjAlle 25 (Vanløse) en chance. Jeg har arbejdet sammen med ham i
anden sammenhæng og han virker - som jeg kan vurdere - temmelig seriøs.
--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året
http://www.bloddonor.dk
Du ved ikke om du får brug for det
| |
Psycho Cowboy (08-06-2005)
| Kommentar Fra : Psycho Cowboy |
Dato : 08-06-05 13:48 |
|
"J.C.Kløve" wrote:
> Eller også lader de ikke en tilfældig popsmart mainstream
> forbrugerudsendelse i TV styre deres valg af indkøbs oplevelse, end
> sige deres valg af "hvem vi skal pisse på i denne uge"
______________________________________
Kald det hvad du vil.
Det kan umuligt være ønskeligt for nogen som helst at handle i en butik,
hvor "loven ikke gælder" og hvor man bliver truet med bål og brænd og et
smadret køretøj, hvis ikke det går efter værkstedets næse. Og jeg snakker ud
fra de skjulte optagelser af Harms, og ikke påstandende i studiet og hos
forurettede.
______________________________________
> No offence, men gruppen er da gået helt i selvsving over den skide TV
> udsendelse, Harms er i min optik prototypen på vel ca. 1/5 af alle MC
> og brugtvognsforhandlere...
______________________________________
Om gruppen er gået i selvsving... Tjae, hvis folk ligger inde med
oplysninger eller viden om dårlige behandlinger hos Harms, så skulle de
måske have skrevet dem på dmcn, som du også skriver. Men jeg vurderer
udelukkende ud fra mandens måde at kommunikere på, på de skjulte optagelser,
og dér var han da IMO til fare for sig selv og sine omgivelser.
Godt nok findes der mange klamhuggere og klaphatte i brugtvogns- /
cykelmarkedet, men direkte at råbe og skrige af folk og true med at klippe
scooteren op osv. tror jeg så ikke, der er mange der drister sig til. Og
særligt ikke forsvarer det offentligt på tv bagefter. Manden ber' jo om at
blive ladt i stikken!
--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600
http://dfmc.dk/234
| |
Carsten Sørensen (11-06-2005)
| Kommentar Fra : Carsten Sørensen |
Dato : 11-06-05 01:32 |
|
J.C.Kløve wrote:
> Som skrevet i anden tråd, anmeld jeres oplevelser på dmcn, og lad os så
> få Business as usual.
Jamen problemet er, som jeg ser det, at dmcn i god mening sender din
klage til forhandleren som så har mulighed for at komme med en
søforklaring. Hvis denne lyder nogenlunde troværdigt, afvises
anmeldelsen. Og med rette! Man skal altså ikke anklage uskyldige for
ting de ikke har gjort.
Vi vender mønten.
Det er let at bortforklare ting hvor det ender i dit udsagn mod mit. Og
det er der intet galt i. Men når det er overvejende "os" mod "ham"
kommer et forum som dk.fritid.motorcykel til sin ret. Man "stemmer" med
sit indlæg. Kig tilbage i dejagroups og se at MC Hørmet generelt får en
hård medfart gennem mange år. Tendensen taler.
Der er brug for begge indlæg, faktisk ville jeg foretrække dfmc -
udelukkende. Intet slettes, alt kan findes.
Carsten Sørensen
| |
"J.C.Kløve" (11-06-2005)
| Kommentar Fra : "J.C.Kløve" |
Dato : 11-06-05 07:42 |
|
Carsten Sørensen wrote:
> J.C.Kløve wrote:
>
>> Som skrevet i anden tråd, anmeld jeres oplevelser på dmcn, og lad os
>> så få Business as usual.
>
>
> Jamen problemet er, som jeg ser det, at dmcn i god mening sender din
> klage til forhandleren som så har mulighed for at komme med en
> søforklaring. Hvis denne lyder nogenlunde troværdigt, afvises
> anmeldelsen. Og med rette! Man skal altså ikke anklage uskyldige for
> ting de ikke har gjort.
Det mener jeg bestemt ikke er tilfldet, ingen aneldelser afvises, blot
indsættes forhandlerens version sammen med anmeldelsen, hvilket jeg
mener er fair.
Indlægene forldes svjh efter 5 år, også fair syntes jeg.
> Vi vender mønten.
>
> Det er let at bortforklare ting hvor det ender i dit udsagn mod mit. Og
> det er der intet galt i. Men når det er overvejende "os" mod "ham"
> kommer et forum som dk.fritid.motorcykel til sin ret. Man "stemmer" med
Der er vi enige, sålænge det ikke er "brænd hans butik ned" indlæg, men
konkrete eksempler, der tjener til at vi advarer mod ham. Derefter kan
vi tage stafetten op og oplyse, og dereter stemme med vores penge.
Det jeg anker er at gruppen er gået i selvsving, netop med udgangspunkt
i et journalistisk redigeret TV program - og ikke en skribents konkrete
oplevelse.
> Der er brug for begge indlæg, faktisk ville jeg foretrække dfmc -
> udelukkende. Intet slettes, alt kan findes.
--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet
http://www.dfmc.dk/?id=223
DMCN #745
| |
Carsten Sørensen (11-06-2005)
| Kommentar Fra : Carsten Sørensen |
Dato : 11-06-05 10:27 |
| | |
Studen (14-06-2005)
| Kommentar Fra : Studen |
Dato : 14-06-05 11:44 |
| | |
Thomas Makro (15-06-2005)
| Kommentar Fra : Thomas Makro |
Dato : 15-06-05 07:26 |
|
On Tue, 14 Jun 2005 12:44:03 +0200, "Studen" <studen@gmail.com> wrote:
>havde knaldet røret på. Nærmest en mennesk-ret, men jeg ville da gerne have
>delt min oplevelse med andre potientielle kunder
Jeg forstår på dig, at du gerne ville have din anm. online på DMCN,
men at du ikke fik lov af DMCNs redaktør. Det er jeg i gang med at
undersøge, for det er meget kritisk, hvis det virkelig er sket. I så
fald skal jeg gøre mit til, at det aldrig sker igen. Jeg har derfor
taget initiativ til et møde med de øvrige DMCN redaktører, så vi kan
undgå sådanne situationer i fremtiden.
--
Thomas Makro, DMCN #280
Honda VFR 750 F
http://www.makronet.dk/mc
| |
Studen (15-06-2005)
| Kommentar Fra : Studen |
Dato : 15-06-05 09:59 |
|
"Thomas Makro" <tmakro@fjernesvip.cybercity.dk> wrote in message
news:b9iva1h829834fqd28q311fnle6d19ectd@4ax.com...
> Jeg forstår på dig, at du gerne ville have din anm. online på DMCN,
> men at du ikke fik lov af DMCNs redaktør. Det er jeg i gang med at
> undersøge, for det er meget kritisk, hvis det virkelig er sket. I så
> fald skal jeg gøre mit til, at det aldrig sker igen. Jeg har derfor
> taget initiativ til et møde med de øvrige DMCN redaktører, så vi kan
> undgå sådanne situationer i fremtiden.
Hej Thomas
Jeg kan ikke huske hændelsesforløbet præcist, men jeg kan huske, at jeg
skrev anmeldelsen, for derefter at blive kontaktet af Peter Hasselbach (?).
Vi havde en hyggelig email-udveksling, hvor han forelagde mig Hr.Harms
version. For mig var det tydeligt, at Peter troede på min version, men jeg
kan ikke rigtigt huske præcist hvorfor anmeldelsen ikke blev bragt. Det er
ikke umuligt, at jeg selv har indvilliget i, at den ikke blev
offentligtgjort. Simpelthen fordi jeg jo ikke havde lidt noget tab, men
"bare" haft en dårlig oplevelse. Der var desuden én, der ved samme lejlighed
skrev, at Harms søn lige var kommet til skade ved et uheld, og så kan alle
vel ha' en dårlig dag :) Spørg evt. Peter - måske kan han huske det.
Mvh
Studen
| |
Thomas Makro (15-06-2005)
| Kommentar Fra : Thomas Makro |
Dato : 15-06-05 20:12 |
|
On Wed, 15 Jun 2005 10:58:38 +0200, "Studen" <studen@gmail.com> wrote:
>men jeg
>kan ikke rigtigt huske præcist hvorfor anmeldelsen ikke blev bragt. Det er
>ikke umuligt, at jeg selv har indvilliget i, at den ikke blev
>offentligtgjort.
Du skrev:
"men jeg ville da gerne have delt min oplevelse med andre potientielle
kunder". Det læser jeg som om at du ønskede at få anmeldelsen
offentliggjort, men af en eller anden grund ikke fik lov.
Det væsentlige i denne tråd er, hvorvidt man som anmelder kan risikere
at få sin anmeldelse nægtet offentliggjort, hvilket er blevet hentydet
(som jeg har læst det).
For mig er det væsentligt, om I er blevet enige om ikke at bringe
anmeldelsen, eller om du er blevet nægtet det. Såfremt I blev enige,
er det forkert af dig, at skrive "Den blev venligst skrinlagt", da den
formulering antyder censur.
Bevares, en anmeldelse kan - i teorien - være så latterlig, at det er
åbenlyst fornuftigt at censurere den, men det er en farlig glidebane
at komme ind på. Her tror jeg, at vi i DMCN bør lave nogle klare
retningslinier for hvornår censurering kan komme på tale, og disse
regler bør stå på hjemmesiden, så alle kan se hvordan vilkårene er. Vi
der laver DMCN kan jo risikere sagsanlæg, hvis vi bare accepterer
enhver tilsvining af forhandlere.
--
Thomas Makro, DMCN #280
Honda VFR 750 F
http://www.makronet.dk/mc
| |
Studen (15-06-2005)
| Kommentar Fra : Studen |
Dato : 15-06-05 22:44 |
|
"Thomas Makro" <tmakro@fjernesvip.cybercity.dk> wrote in message
news:biu0b192m86iraa76o8c7jses6tmc1u8p5@4ax.com...
> "men jeg ville da gerne have delt min oplevelse med andre potientielle
> kunder". Det læser jeg som om at du ønskede at få anmeldelsen
> offentliggjort, men af en eller anden grund ikke fik lov.
Selvfølgelig ønskede jeg den blev offentligtgjort, ellers ville jeg jo ikke
have skrevet den, men som jeg skriver kan jeg ikke 100% huske, hvorfor det
endte som det gjorde, og jeg kan desværre ikke finde emails fra
korrespondancen.
Jeg mener at begrundelsen var, at vores historier simpelthen var for
forskellige (surprise) til at man ville bringe den. (Hr. Harms fandt på et
eller andet fantasifuldt om, at jeg allerede havde kontaktet ham flere
gange - samt andre Suzuki forhandlere, og allerede var blevet afvist flere
gange) Lidt groteskt, når jeg egentligt bare stod som nybagt MC-ejer, og
valgte at kontakte den første og bedste(?) mc-forhandler, for at finde nogle
stumper til en halvsjælden maskine. Efter mit møde med Harms, har jeg fået
glimrende service mht reservedele hos Enghave og F.A moto-sport
Jeg har formentligt accepteret "afvisningen" af anmeldelsen med et ryst på
hovedet, og ud fra tanken: "ja hvad ved jeg om deres regler for
anmeldelser". Jeg følte mig på ingen måde censureret, bare forvirret over,
at en forhandler kunne slippe så let, ved bare totalt benægte kundens
version. Det er rigtigt at min formulering "Den blev venligst skrinlagt" kan
misforståes. Dårligt ordvalg.
> Bevares, en anmeldelse kan - i teorien - være så latterlig, at det er
> åbenlyst fornuftigt at censurere den, men det er en farlig glidebane
> at komme ind på.
Helt enig. Jeg tror dog, Peter vil kunne bekræfte, at min anmeldelse ikke
var SÅ latterlig. Der var tale om ekstrem dårlig kundeservice, og det følte
jeg for at dele med resten af DMCNs brugere.
Studen
| |
Thomas Makro (17-06-2005)
| Kommentar Fra : Thomas Makro |
Dato : 17-06-05 21:57 |
|
On Wed, 15 Jun 2005 23:43:36 +0200, "Studen" <studen@gmail.com> wrote:
>Helt enig. Jeg tror dog, Peter vil kunne bekræfte, at min anmeldelse ikke
>var SÅ latterlig.
Nej nej, det var heller ikke din anmeldelse jeg tænkte på da jeg skrev
det. Jeg tænkte i generelle baner.
>Der var tale om ekstrem dårlig kundeservice, og det følte
>jeg for at dele med resten af DMCNs brugere.
MEget forståeligt.
JEg snakker med de andre DMCN redaktører i næste uge, og så finder vi
en løsning, så dette bliver første og sidste gang, der kan sås tvivl
om DMCNs villighed til at bringe anmeldelser.
--
Thomas Makro, DMCN #280
Honda VFR 750 F
http://www.makronet.dk/mc
| |
Thomas Makro (11-06-2005)
| Kommentar Fra : Thomas Makro |
Dato : 11-06-05 16:53 |
|
On Sat, 11 Jun 2005 02:32:21 +0200, Carsten Sørensen
<cso@rift.dk.invalid> wrote:
>Jamen problemet er, som jeg ser det, at dmcn i god mening sender din
>klage til forhandleren som så har mulighed for at komme med en
>søforklaring. Hvis denne lyder nogenlunde troværdigt, afvises
>anmeldelsen. Og med rette! Man skal altså ikke anklage uskyldige for
>ting de ikke har gjort.
Stoooop sådan er det altså ikke! Jeg ved ikke hvor du har det fra, men
sådan har det aldrig været. Det er vel en forhandler der har bildt dig
det ind?
Prøv selv at læse her:
http://www.dmcn.dk/?/Forhandler/forh_anm_oversigt.asp
Jeg er en af DMCN redaktørerne, og selv om det ikke er mig der står
for forhandler anmeldelserne, så kender jeg arbejdsgangen. Så lad mig
slå fast, at enhver anmeldelse kommer online, uanset om den er positiv
eller negativ.
Rækkefølgen, som også fremgår af ovenstående link, er:
1. Anmelder indsender sin anm til DMCN
2. DMCNs forh.anm.redaktør (Peter) sender en retur-mail til
afsender-adressen, for at sikre, at mail adressens ejer også er en
person, der vil stå ved at have indgivet en anmeldelse, og ikke en
eller anden rygrads-løs persons anonyme forsøg på at tilsvine en
forhandler.
3. DMCNs forh.anm.redaktør (Peter) vurderer om anm. er negativ eller
positiv. Hvis negativ, sendes denne, om muligt, med email til
forhandleren, der således kan komme med sin version. Dette har forh.
vistnok 14 dage til, hvorefter anmeldelsen kommer online, også selv om
forh. ikke har svaret. Har forhandleren ingen e-mail adresse på sin
web-side, eller på DMCNs forhandler-liste, har forhandleren ingen
mulighed for at komme med sin version.
Der er således INGEN, absolut ingen, forhandler anmeldelse der bliver
censureret, ignoreret, manipuleret, eller lign.
>Der er brug for begge indlæg, faktisk ville jeg foretrække dfmc -
>udelukkende. Intet slettes, alt kan findes.
Hvor relevant er en 8 år gammel forhandler anmeldelse? Måske stadig
relevant, måske ikke, for der kan være kommet ny ejer, ny mekaniker,
nye arbejdsgange, eller lign.
DMCN har således fået mails fra forhandlere, der ønskede at blive
slettet fra DMCN, da de har fået nye ejere eller lign. Et ønske vi
godt kan forstå, og godt kan se en vis fornuft i, derfor blev
aldersgrænsen indført. Men vi sletter altså ingen anmeldelser, før de
bliver for gamle, nye ejere eller ej. Det er ikke helt fair over for
evt. nye ejere, men sådan er det. Så jeg synes nu at vi er hårde nok.
Sure forhandlere
Det sker faktisk ind imellem, at vi får mails eller sågar
telefonopkald fra sure forhandlere, der vil have slettet negative
anmeldelser fra DMCN. Men det slipper de ikke afsted med, de må nøjes
med at give deres version af en konkret anmeldelse.
Alle anmeldelser får lov at stå der, til de bliver for gamle.
--
Thomas Makro, DMCN #280
Honda VFR 750 F
http://www.makronet.dk/mc
| |
Carsten Sørensen (11-06-2005)
| Kommentar Fra : Carsten Sørensen |
Dato : 11-06-05 17:22 |
| | |
Claus Rittig (12-06-2005)
| Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 12-06-05 09:58 |
|
"Thomas Makro" <tmakro@fjernesvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:oe0ma1toclbo07u60895ru3jokqmb6a5ng@4ax.com...
> Hvor relevant er en 8 år gammel forhandler anmeldelse? Måske stadig
> relevant, måske ikke, for der kan være kommet ny ejer, ny mekaniker,
> nye arbejdsgange, eller lign.
> Sure forhandlere
> Det sker faktisk ind imellem, at vi får mails eller sågar
> telefonopkald fra sure forhandlere, der vil have slettet negative
> anmeldelser fra DMCN. Men det slipper de ikke afsted med, de må nøjes
> med at give deres version af en konkret anmeldelse.
Jeg havde faktisk en pudsig oplevelse forleden aften.
Jeg blev ringet op af en person som mente jeg uberettiget svinede A.T. MC
Teknik til her på gruppen. Det havde vi en meget lang snak om, og vi fik
grundigt (og flere gange) vendt enhver form for mulig respons. Vi blev enige
om at det ikke er sikker min kritik er berettiget længere, da det
bondefangeri jeg blev udsat for ligger tilbage i starten af 90'erne.
Langt henne i samtalen blev jeg klar over at manden jeg talte med var Alex
Thaleiser, indehaver af A.T. MC Teknik. Han forsøgte flere gange at presse
mig til at give ham ret i, at det jeg var udsat for, ikke var svindel, og at
det ikke var rimeligt at jeg i den grad svinede ham til - det indlæg fra
dk.fritid.motorcykel han hidsede sig op over, var ca. et år gammelt - for
det kunne jo være firmaet havde ændret sig siden dengang jeg havde ne
uheldig oplevelse med ham.
Så jeg forstår godt din situation, det er sgu lidt underligt at snakke med
sådan en gut. Men for hulen, hvis ikke jeg må ytre mig om en omgang
bondefangeri der kostede mig en god slat af SU'en selvom den ligger nogle år
tilbage, hvem skal så rådgive nye motorcyklister om de brådne kar der er i
branchen? Men jeg lovede AT at jeg ville huske at nævne, at episoden var i
starten af 90'erne, jeg vil så også nævne at firmaet stadig har samme ejer,
og mener at skriverierne i Touring Nyt om forretningens metoder er helt
uberettigede.
Rittig
| |
Peter Hasselbalch (13-06-2005)
| Kommentar Fra : Peter Hasselbalch |
Dato : 13-06-05 10:20 |
|
Jeg syntes blot, at alle skal komme med deres anmeldelser til www.dmcn.dk -
men i retfærdighedens navn er det ikke fair at komme med oplevelser der
ligger år tilbage. Jeg er i øvrigt enig i, at forhandleranmeldelserne på
DMCN ikke afspejler at MC-hjørnet er et sted der skal advares mod, men det
skyldes jo udelukkende at der ikke kommer anmeldelser, som dokumenterer det.
Det ér problematisk at forhandler kan nægte alt og afgive en eller anden
"forklaring" der ikke passer overhovedet, men omvendt kan anmeldere også
komme med anklager der er usande/"pyntede".
Der har gennem tiden været flere negative anmeldelser af MC-Hjørnet -
primært p.g.a. faconen derinde. Det mekaniske er vist ok.
Omkring det, at anmeldelser forældes: Der er for og imod, men man skal også
huske at en person der overtager en gammel (dårlig) biks, godt kan være
meget bedre end den forrige ejer... Skal det så komme den ny ejer til last
den forrige var ringe?? Nej - mener jeg.
Forskellen på DMCN og diverse chat-rooms er at DMCN ikke vil hænge (måske)
uskyldige forhandlere ud. Anmeldelsen står der i 3 år (maks) og den er
sammenhængende, måske kommenteret, og står til troende. På "opslagstavlerne"
er det lidt mere umiddelbare meninger der gives tilkende: "....var derinde
og han er en nar..." kan jo ikke så godt bruges ude af sammenhæng. I øvrigt
er det jo ikke iorden (etisk) at fremsætte urigtig kritik i det offentlige
rum uden at give den kritiserede part mulighed for at forsvare sig - og dér
er vi jo mange mod én.....
Men: Kom med dem - så sender jeg dem videre til kommentering hos MC-Hjørnet,
som kan give sin version. Derefter havner de på DMCN's
forhandleranmeldelsesoversigt. Det er sket et par gange at jeg - efter
aftale med anmelder - har valgt ikke at bringe en anmeldelse på DMCN's
forhandleranmeldelser, men det hører absolut til sjældenhederne.
--
Mvh Peter HH
DMCN#2 - K1200GT
www.hasselbalch.dk
| |
Lyrik (08-06-2005)
| Kommentar Fra : Lyrik |
Dato : 08-06-05 18:44 |
|
"Carl Dragert" <fornavn@efternavn.danmark> skrev i en meddelelse
news:42a6ab74$0$697$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Besøg butikken, stil masser af spørgsmål til varerne, få priser på handel,
> rep. og service. Hvis vi alle spenderer en time, vil det blive til mange
> de næste uger. Spørg til tv-udsendelsen, bed om deres kommentarer, violet
> kan være en smuk farve. Tal med andre udenfor biksen - du kan måske komme
> med gode råd til en newbie
++++++++++++++++++++++++
Jeg har købt min kværn hos ham!
Jeg bemærkede at han som den eneste havde et spændende udvalg af maskiner
hvor der var noget at vælge imellem.
Jeg var hos alle forhandlerne i Københavnsområdet. De var kedelige!
Han er en bandit! Men han er en farverig bandit! Det sagde jeg da jeg
købte:"Jeg har hørt du er en bandit"! Ekspedienten smilede klædelig genert
over den flotte ros!
Jeg læste på nettet at en mand som var fraflyttet KBHVN. havde prøvet
forskellige reparatører på en vanskellig maskine.
Han skrev:"MC-Hjørnet er pisseirriterende fordi det tar så lang tid inden
kværnen bliver færdig"!-"Men jeg må rejse derind og ofre tiden! For de er
det ultimativt bedste værksted og de eneste som kan få min kværn til at
kørte perfekt"!
Som sagt så gjort-han ventede i månedsvis, men så var den perfekt!
Med hensyn til sagen så se mit indlæg og gennemgang af regningen på
news:dk.forbruger
Hilsen
Jens
| |
Armand (08-06-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 08-06-05 21:59 |
|
Lyrik wrote:
>
> Jeg har købt min kværn hos ham!
> Jeg bemærkede at han som den eneste havde et spændende udvalg af maskiner
> hvor der var noget at vælge imellem.
> Jeg læste på nettet at en mand som var fraflyttet KBHVN. havde prøvet
> forskellige reparatører på en vanskellig maskine.
> Han skrev:"MC-Hjørnet er pisseirriterende fordi det tar så lang tid inden
> kværnen bliver færdig"!-"Men jeg må rejse derind og ofre tiden! For de er
> det ultimativt bedste værksted og de eneste som kan få min kværn til at
> kørte perfekt"!
> Som sagt så gjort-han ventede i månedsvis, men så var den perfekt!
Når nu der gik hul på bylden med Harms-historier, så lød min nærmeste
families reaktion på udsendelsen og det specifikke problem:
"Det var jo lige det samme han gjorde med vores VFR400 i sin tid: De
skulle bare få den til at gå mere jævnt i tomgang, og da vi endelig(!)
fik den gik den endnu ringere, samtidig med at regningen var accelereret
p.g.a. diverse udskiftninger og monteringer vi ikke havde udbedt os!"
(Den senere og rigtige løsning blev forøvrigt FV-Motor i Borum!)
--
Armand
| |
|
|