Hvad er dit bedste stykke komformudstyr?
Fra : Christensen

Dato : 08-06-05 05:57

Hej alle

Jeg synes det kunne være sjov at høre alle læsere om hvad deres bedste
stykke komfortudstyr er i bilen?

Alt gælder - såsom automatgear, den ratbetjente radio, fartpilot, varme i
sæderne, oliefyr, A/C, soltag, de ekstra 14 cm benplads i en 750iL (!),
fuldautomatisk klimaanlæg, stereoanlæg, læderstue, navigation osv. osv.

For mit vedkomne må det være det fuldautomatiske klimaanlæg - skarpt
forfulgt af fartpiloten...

/f christensen
320d Touring

Fra : NikonPro.dk

Dato : 08-06-05 06:12

"Christensen" <ikke_nikke@nej.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fuldautomatisk klimaanlæg, stereoanlæg, læderstue, navigation osv. osv.
>
> For mit vedkomne må det være det fuldautomatiske klimaanlæg - skarpt

Mit må også være fartpilot og efterfulgt af Webasto Top C med varme -
ventilations valg via fjernbetjening med timer

--

med venlig hilsen
Bjarne

Fra : Peter Sindrup

Dato : 08-06-05 06:13

"Christensen" <ikke_nikke@nej.dk> wrote in message
> [...]
> stykke komfortudstyr er i bilen?

> For mit vedkomne må det være det fuldautomatiske klimaanlæg - skarpt

Uden diskusion automatgearet, skarpt forfulgt af klimaanlægget.

Peter
Merdedes E220CDI

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-05 09:45

"Peter Sindrup" <nospamnews@psi.avic.dk> wrote in message
> "Christensen" <ikke_nikke@nej.dk> wrote in message

> Uden diskusion automatgearet,

Morfar-gear

--
Tom

Fra : Roberto Saldo

Dato : 08-06-05 09:56

Tom wrote:
> "Peter Sindrup" <nospamnews@psi.avic.dk> wrote in message

> Morfar-gear

Heh heh!

Mvh
Roberto (ikke så doven han ikke selv gider røre i olien)

Fra : Rasmus Lauritsen

Dato : 08-06-05 20:08

Tom wrote:

> Morfar-gear

Hehe.. Jeg er 22 år og kører med automatgear. (Hver dag på arbejdet)
Jeg mener ikke selv, at jeg er berettiget til at blive kaldt morfar
endnu. Det er dælme lækkert. En skam jeg ikke har det i min egen bil. :)

/Rasmus

Fra : Michael Westi

Dato : 08-06-05 20:04

> Uden diskusion automatgearet, skarpt forfulgt af klimaanlægget.
>
> Peter
> Merdedes E220CDI
Og ESP, fartpilot og alt det andet der følger med i en Mercer.

Mvh Michael

Fra : Brian S Jensen

Dato : 08-06-05 06:26

> [...]
> fuldautomatisk klimaanlæg, stereoanlæg, læderstue, navigation osv. osv.
>
> For mit vedkomne må det være det fuldautomatiske klimaanlæg - skarpt

AV - den er svær

Umiddelbart er det speederen

Men ellers er det nok el-soltaget skarpt forfulgt af fartpiloten - men uden
musik du'r det jo heller ikke

Mvh.
Brian S Jensen
BMW 525i 24v

Fra : Christensen

Dato : 08-06-05 14:26

> Men ellers er det nok el-soltaget skarpt forfulgt af fartpiloten - men
> [...]

øhhhh? Giver en BMW R6 ikke musik??

/f christensen
320d Touring '02

Fra : Broegger

Dato : 08-06-05 06:39

"Christensen" <ikke_nikke@nej.dk> skrev

> For mit vedkomne må det være det fuldautomatiske klimaanlæg - skarpt
> forfulgt af fartpiloten...

Ditto

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-06-05 06:46

Christensen skriver:

> Jeg synes det kunne være sjov at høre alle læsere om hvad deres bedste
> stykke komfortudstyr er i bilen?

Servostyringen.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Gimmer

Dato : 08-06-05 06:51

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> Christensen skriver:

> Servostyringen.
> Klaus

Nu vi er igang ville jeg nu mene ABS/ESP det er nu meget rart at have
selvom det jo ikke lige er hver dag de bruges.
vh Gimmer

Fra : Lars Knudsen

Dato : 08-06-05 07:18

Hej,

On Wed, 8 Jun 2005 07:51:01 +0200, "Gimmer" <Gimmer[REMOVE]@email.dk>
wrote:

>Nu vi er igang ville jeg nu mene ABS/ESP det er nu meget rart at have
>selvom det jo ikke lige er hver dag de bruges.

Er det egentlig ikke mere sikkerhedsudstyr - end komfortudstyr?

** Lars

Fra : Gimmer

Dato : 08-06-05 08:38

"Lars Knudsen" <larsdelete@deletelandligt.dk> wrote in message
> Hej,

> Er det egentlig ikke mere sikkerhedsudstyr - end komfortudstyr?
>
> ** Lars

okay okay, det kan du godt have ret i
vh gimmer

Fra : Brian S Jensen

Dato : 08-06-05 06:51

> Christensen skriver:

> Servostyringen.
>

> Klaus
> --

Slapsvans

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-06-05 10:59

Brian S Jensen skriver:

> Slapsvans

Måske ?

Dækbesætningen er 225/45-17

Der er ikke noget fedt ved at svede over at dreje hjulene for at blive
kølet ned af sin A/C.

Fra : Leonard

Dato : 08-06-05 09:04

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Servostyringen.

Kagearm

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 08-06-05 07:27

> [...]

> navigation osv. osv.
>
> For mit vedkomne må det være det fuldautomatiske klimaanlæg - skarpt

Uhmm.... nu er der ikke så meget udstyr, men automatgearet vinder, tæt
forfulgt af musikanlægget og soltaget.

On second thought... så er det nok alligevel taget der er det bedste
komfortudstyr... uden tag ville bilen være rimelig træls at køre i det
meste af året

Thomas
VW Golf2 1.6 AUT :-/

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-05 07:30

> Uhmm.... nu er der ikke så meget udstyr, men automatgearet vinder, tæt
> forfulgt af musikanlægget og soltaget.

lige mine ord..

Mvh
Morten
E30 325iA til salg på http://starchild.dk/bmw

Fra : Lars Knudsen

Dato : 08-06-05 07:28

Hej,

On Wed, 8 Jun 2005 06:56:50 +0200, "Christensen" <ikke_nikke@nej.dk>
wrote:

> [...]
>fuldautomatisk klimaanlæg, stereoanlæg, læderstue, navigation osv. osv.
>
>For mit vedkomne må det være det fuldautomatiske klimaanlæg - skarpt

Hmm... Det er sgu da ikke let at vælge! Men hvis jeg nu laver en
liste over hvad jeg mindst gerne ville undvære så må det være...

- Fuldautomatisk klima (gider ikke sidde skrue på knapper, og no way
køre med åbne vinduer på motorvejen om sommeren)
- Automatgearet (det er altså rigtig lækkert når man kører rundt i
Københavns gader)
- Fartpilot (top-nice indretning... men damn det ville altså være fedt
med en af de nye med automatisk fartregulering!!!!)
- Navi (fordi jeg kan fare vild i en telefonboks)
- Sædevarme (specielt i kombination med mine lædersæder.. de kan godt
nok være kolde en -25° frostklar vintermorgen!!!!)
- Regnsensor til viskerne foran (lidt fjollet måske... men det
irriterer mig alligevel lidt når jeg kører bil uden sådan en og det
regner med varierende styrke)
- Førerplads med hukommelse for flere præferencer for indstilling af
sæde, rat og spejle (fordi vi er to der kører bilen og veksler
relativt ofte)

Listen er prioiteret "vil mindst gerne undvære" øverst.

Men en eller anden form for radio/stereo er nu altså også et must...

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 08-06-05 08:33

Christensen wrote:
> Hej alle
>
> Jeg synes det kunne være sjov at høre alle læsere om hvad deres bedste
> stykke komfortudstyr er i bilen?

1. Fartpilot
2. Musikanlæg
3. Ekstra lyddæmpning af kabine
4. Klima
5. Regnsensor
6. Sædevarme
7. Oliefyr
8. Andet

Listen ville nok se anderledes ud hvis der var -15 grader i stedet for
+15 grader udenfor :)

Mvh.

Fra : Leonard

Dato : 08-06-05 09:04

"Christensen" <ikke_nikke@nej.dk> wrote:

>Jeg synes det kunne være sjov at høre alle læsere om hvad deres bedste
>stykke komfortudstyr er i bilen?

Fartpiloten - den gør det jo muligt at tale i telefon, skrive på PC,
tage billeder, læse avis, spise mad osv. og samtidig holde hastigheden
oppe ...

Nej, seriøst, så er fartpiloten det mest brugte komfortudstyr i mine
biler, og det jeg helst ikke vil undvære.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 08-06-05 09:06

- Automatgear (bor jo i København
- Støjsvage dæk

Emil

Fra : Henrik Boegh

Dato : 08-06-05 08:13

On Wednesday 08 June 2005 06:56, Christensen wrote in dk.fritid.bil:

[...]

> Jeg synes det kunne være sjov at høre alle læsere om hvad deres bedste
> stykke komfortudstyr er i bilen?

Den var svær, så jeg har kigget på hvilken stump komfortudstyr, jeg helst ikke
vil undvære:
Fjernbetjent centrallås

[...]

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Jeg troede, hun var beskeden, indtil hun bedyrede, at hun var det."
-- Grete Heltberg

Fra : Roberto Saldo

Dato : 08-06-05 09:31

Henrik Boegh wrote:
> [...]
>
> [...]
>

> Den var svær, så jeg har kigget på hvilken stump komfortudstyr, jeg helst ikke

Hørt!
Installerede sådan en bipper her i efteråret og har nydt det lige siden.

Mvh
Roberto

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-06-05 09:50

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> wrote in message

> Hørt!
> Installerede sådan en bipper her i efteråret og har nydt det lige siden.

Tænke slet ikke på det som komfortudstyr, har altid haft det, både i den
hedengangne 605'er, Xsara'en og nu i 306'eren.

--
mvh / regards

Christian

Fra : Henrik Boegh

Dato : 10-06-05 08:43

On Thursday 09 June 2005 10:50, Christian B. Andresen wrote in dk.fritid.bil:

[...]

> Tænke slet ikke på det som komfortudstyr, har altid haft det, både i den
> hedengangne 605'er, Xsara'en og nu i 306'eren.

Jeg ved at Peugeot regner det for komfortudstyr (det er så vist godt nok
standardmonteret i alle modeller efterhånden).

[...]

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Vi spiller ikke for at vinde, men for at finde en taber"
-- Jimmy Sanders

Fra : Lars Frandsen

Dato : 08-06-05 09:14

> [...]
> fuldautomatisk klimaanlæg, stereoanlæg, læderstue, navigation osv. osv.
>
> For mit vedkomne må det være det fuldautomatiske klimaanlæg - skarpt

Ditto, dog i modsat rækkefølge.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : martin r

Dato : 08-06-05 09:30

hmmm.

min pc i bilen, vil jeg nødig undvære
den holder jo:

mobiltlf styring med lyd og visuelt touch kald(sms på tale)
odb2
musiksamling
navigation
dvd
internet
rds radio mm.

den vil jeg ikke undvære!

og helst ej heller, fj. btj. c. lås og fartpilot

Martin

Fra : Thomas H.

Dato : 08-06-05 10:00

> [...]
> sæderne, oliefyr, A/C, soltag, de ekstra 14 cm benplads i en 750iL (!),
> fuldautomatisk klimaanlæg, stereoanlæg, læderstue, navigation osv. osv.

....kører Ford, så jeg er ikke til den slags.

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-05 10:10

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> wrote in message

> "Christensen" <ikke_nikke@nej.dk> skrev i en meddelelse

> ...kører Ford, så jeg er ikke til den slags.

årrrh, den har vel en cigarettænder som standard komforudstyr

--
Tom

Fra : Thomas H.

Dato : 08-06-05 10:33

> årrrh, den har vel en cigarettænder som standard komforudstyr

Ja men jeg ryger ikke!

Fra : Roberto Saldo

Dato : 08-06-05 10:51

Thomas H. wrote:

> Ja men jeg ryger ikke!

Nej men du kan vel ta' den ud og dimse lidt med den :)

Mvh
Roberto

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 08-06-05 10:56

Hej!

Tom wrote:

> årrrh, den har vel en cigarettænder som standard komforudstyr

Det havde min gamle Escort 1.3C Mk4 _ikke_

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-05 11:36

"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> wrote in message
> Hej!

> Det havde min gamle Escort 1.3C Mk4 _ikke_

hehe, det havde fruens Kadett heller ikke. Så jeg kunne ikke have GPS'en
tændt hele vejen for ikke at tappe den helt for strøm......gosh

--
Tom

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 08-06-05 11:45

Hej!

Tom wrote:

> "Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> wrote in message

> hehe, det havde fruens Kadett heller ikke. Så jeg kunne ikke have GPS'en
> tændt hele vejen for ikke at tappe den helt for strøm......gosh

Store problemer

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Brian S Jensen

Dato : 08-06-05 11:51

> [...]
>
> hehe, det havde fruens Kadett heller ikke. Så jeg kunne ikke have GPS'en
> tændt hele vejen for ikke at tappe den helt for strøm......gosh

Man skal skam heller ikke køre længere væk i en Opel, end at man
stadig kan se hjem - og så er GPS ikke nødvendig....heller ikke for Tom

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Brian S Jensen

Dato : 08-06-05 10:11

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "Christensen" <ikke_nikke@nej.dk> skrev i en meddelelse

> ...kører Ford, så jeg er ikke til den slags.

LOL

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-05 09:56

"Christensen" <ikke_nikke@nej.dk> wrote in message
> Hej alle
>
> Jeg synes det kunne være sjov at høre alle læsere om hvad deres bedste
> stykke komfortudstyr er i bilen?

Uden at tænke mere end 1 sek. må det være mit AC. Jeg HADER varme og klamme
t-shirts, så det er bare FEEEDT at have og mit bliver brugt meget mere end
bare de 3 uger vi har hedebølge.

Skal jeg på længere ture, så er nr. 2 min tomtom GPS. Den sparer hele
familen for MAAAAAAAAAAAANGE ekstra km fordi jeg ikke kan finde vej. Jeg er
virkelig en torsk til at finde vej. Har præsteret at køre op til 200 Km
forkert før jeg opdagede det

Ellers nyder jeg også at have centrallåse med fjernbetjening i alle 4 døre.
Det er virkelig rart når der er børn som aldrig selv kan låse en dør.

Som noget af det sidste må min stol i bilen være det jeg priser højst. Jeg
kan sidde i denne stol i 10 timer uden pauser og uden at få ondt i ryggen.
Hårdheden passer lige til mig.

Hvis jeg kører i byer (gør ikke så ofte) så er min serberstyring skjøn og på
ønskeliste kunne være morfar-gear. Men morfargear rykker ikke så godt når
kampen skal tagen op med en lille brian-potte

--
Tom

Fra : Brian

Dato : 08-06-05 15:35

Tom wrote:

> Hvis jeg kører i byer (gør ikke så ofte) så er min serberstyring
> skjøn og på ønskeliste kunne være morfar-gear.

Enig....

> Men morfargear rykker
> ikke så godt når kampen skal tagen op med en lille brian-potte

Hvad definerer en Brian-potte ?
For mig er det en skam-stylet bil, uden motor til at følge det op

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-05 16:45

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Enig....

> Hvad definerer en Brian-potte ?

Der kører masser af små 106, 206, 105, 205 og punto'er rundt som jeg godt
kan tage hvis den virkelig får omdrejninger. Der sker INTET hvis jeg ikke
bruger gearene flittigt da den mangler moment.

> For mig er det en skam-stylet bil, uden motor til at følge det op

Jep
Men får mondeoen masser af RPM så kan den alligevel godt nappe NOGLE af de
små gejlede biler (men den får også bank ofte)

--
Tom

Fra : Roberto Saldo

Dato : 09-06-05 07:13

Brian wrote:

> Enig....

> Hvad definerer en Brian-potte ?
> For mig er det en skam-stylet bil, uden motor til at følge det op

Som fex (grebet ud af luften) en ældre Mondeo slave-standard 1.8 motor med dobbelte
afgangsrør og spoilerkit? (dum-di-dum hej Tom) ;))

Mvh
Roberto

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-05 07:41

> Som fex (grebet ud af luften) en ældre Mondeo slave-standard 1.8 motor med
dobbelte
> afgangsrør og spoilerkit? (dum-di-dum hej Tom) ;))

Det er skam også nødvendigt når den har ettusindottehundrede
kubikcentimeter, (læs 1.800 ccm), det er bare for vildt.

--
Tom

Fra : Brian

Dato : 09-06-05 16:47

Tom wrote:

> Det er skam også nødvendigt når den har ettusindottehundrede
> kubikcentimeter, (læs 1.800 ccm), det er bare for vildt.

Ikke for at gnide salt i såret, men det er da vist kun 1.796ccm

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-05 17:06

> Ikke for at gnide salt i såret, men det er da vist kun 1.796ccm

Med 300.000 Km er der måske kommet 1 ccm mere på hver cylinder i slidtage

--
Tom

Fra : Peter Juul

Dato : 10-06-05 19:35

"Tom" skrev

> Med 300.000 Km er der måske kommet 1 ccm mere på hver cylinder i slidtage

Pas nu på at den ikke står stille alt for længe.... Stemplerne _kunne_ jo
falde ned i bundkarret...

VenHils
Peter

Fra : Henning

Dato : 08-06-05 10:49

wrote:

>Hej alle
>
>Jeg synes det kunne være sjov at høre alle læsere om hvad deres bedste
>stykke komfortudstyr er i bilen?

Helt klart denne http://www.lingerieshop.dk/37/70/1258164 - så er der
kun een der kører bilen

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 08-06-05 21:13

Henning wrote:

> Helt klart denne http://www.lingerieshop.dk/37/70/1258164 - så er der
> kun een der kører bilen

Åhædr.. Det er en klar vinder!

--
Hygge..
Thomas

Fra : John Sahl

Dato : 08-06-05 11:09

Christensen wrote:
> Jeg synes det kunne være sjov at høre alle læsere om hvad deres bedste
> stykke komfortudstyr er i bilen?

Turboen..

--
John Sahl,
www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Verner Olsen

Dato : 08-06-05 12:06

wrote:

>Jeg synes det kunne være sjov at høre alle læsere om hvad deres bedste
>stykke komfortudstyr er i bilen?

1) Fartpilot
2) A/C
3) Soltag (Skywindow - Det er en Fiat
4) Ratbetjent musik
5) Min GPS bruger jeg også tit

Og så er jeg meget glad for den fjernbetjente centrallås. Jeg bruger
den flere gange dagligt

Verner

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-05 12:25

"Christensen" <ikke_nikke@nej.dk> skrev i en meddelelse news:42a67a90$0

> Jeg synes det kunne være sjov at høre alle læsere om hvad deres bedste
> stykke komfortudstyr er i bilen?

Servostyring...
Har lige fået en bil med servostyring, og det er unægteligt meget nemmere,
at navigere rundt på P-pladserne, uden at jeg skal sidde og flå i rattet og
bande over bilen.

GPS ville være ønskeligt. Krak er til tider meget vildledende. I hvert fald
i Ålborgområdet.

Fartpilot kommer ind som nummer tre. Har ikke kørt med fartpilot i bilen,
siden jeg tog kørekort i 1994, men genial er den.

Elruder er altså også en praktisk ting.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt: Quiz om hunde + galleri

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-05 12:57

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> wrote in message

> Elruder er altså også en praktisk ting.

Men næsten overflødig nu hvor man ikke skal vise pas ved grænseovergangene
mere (og man har AC). Jeg bruger det næsten kun når jeg skal gennem
betalingsanlæger på storebælt eller når pegefingeren skal ud ved alvorlige
trafikforseelser.

--
Tom

Fra : Leonard

Dato : 08-06-05 13:51

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Jeg bruger det næsten kun når jeg skal gennem
>betalingsanlæger på storebælt

Har du hørt om BroBizz?
- så er der kun McDrive tilbage, hvor vinduet skal åbnes, og der kan
man jo bare lade være med at køre ind

Jeg tror faktisk at BroBizz'en kommer ind på 2. pladsen i mine biler
efter fartpiloten.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-05 14:45

> [...]
> mere (og man har AC). Jeg bruger det næsten kun når jeg skal gennem
> betalingsanlæger på storebælt eller når pegefingeren skal ud ved alvorlige

Nu er det jo ikke os alle der har AC, så elruderne og elsoltaget er praktisk
i denne varme tid.
Jeg bruger også tit elruden, når jeg skal tømme vores postkasse, der står
400 meter fra vores hus. Lidt doven er man vel altid.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt: Quiz om hunde + galleri

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 08-06-05 21:14

Buffy wrote:

> Jeg bruger også tit elruden, når jeg skal tømme vores postkasse, der står
> 400 meter fra vores hus. Lidt doven er man vel altid.

Du er først doven når du starter bilen for at hente posten, at du
tager den med når du alligevel komemr forbi er da ok..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Mogens

Dato : 08-06-05 17:00

On Wed, 8 Jun 2005 13:56:46 +0200, "Tom"
> [...]

>Men næsten overflødig nu hvor man ikke skal vise pas ved grænseovergangene
>mere (og man har AC). Jeg bruger det næsten kun når jeg skal gennem

Jeg har BroBizz - og inden da glad for komfortbetjente sideruder
(kører automatisk efter eet tryk op/ned)

>eller når pegefingeren skal ud ved alvorlige trafikforseelser.

Pas på med det! - (blev forleden budt på tærsk af samme grund).

Iøvrigt fik jeg fingeren af en middelaldrende herre (C5) idag.
Min forseelse står stadig hen i det uvisse - måske min bilmodel...

Mvh...

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-05 07:47

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> wrote in message

grænseovergangene

> Jeg har BroBizz - og inden da glad for komfortbetjente sideruder
> (kører automatisk efter eet tryk op/ned)

Jeg kører for sjældent over broen til at ville investere og montere sådan et
uhyre i bilen.

> Pas på med det! - (blev forleden budt på tærsk af samme grund).

Jeg ved det, men enkelte gange oplever man ting som er SÅ fuldstændig
vanvittige at man bare er nød til at gøre et eller andet.
Jeg kunne desuden ALDRIG finde på at stoppe for en som vil byde på tæsk, om
det så ville give buler i bilen

> Iøvrigt fik jeg fingeren af en middelaldrende herre (C5) idag.
> Min forseelse står stadig hen i det uvisse - måske min bilmodel...

Hmm

--
Tom

Fra : Mogens

Dato : 09-06-05 16:56

On Thu, 9 Jun 2005 08:47:20 +0200, "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Jeg kører for sjældent over broen til at ville investere og montere sådan et
>uhyre i bilen.

Investere? - den er "gratis"

>Jeg ved det, men enkelte gange oplever man ting som er SÅ fuldstændig
>vanvittige at man bare er nød til at gøre et eller andet.

Som f.eks. idag, hvor en Saab turbo Aero spiller smart og floorer
speederen, idet jeg lægger an til overhaling (modkørende). Han holder
tilbage for en venstresvingende, selvom der er masser af plads til at
vige uden om. Efterfølgende triller han 5 km/t nuder fartgrænsen for
bevist at genere de bagvedkørende.

Sådan en idiot kan man kun gi' fingeren (han fik også farten afpasset
således, at den efterfølgende lysregulering gik på rødt for os andre,
mens han kunne trille over for gult)

>Jeg kunne desuden ALDRIG finde på at stoppe for en som vil byde på tæsk, om
>det så ville give buler i bilen

Dét har du ret i - men vejens forløb eller andet kan jo bevirke, at
man ikke selv styrer det...

>Hmm

Sker sjældent men sikkert grunden - de fleste smiler og giver "thumbs
up"

Mvh...

Fra : Bo Christensen

Dato : 08-06-05 15:13

> Jeg synes det kunne være sjov at høre alle læsere om hvad deres bedste
> stykke komfortudstyr er i bilen?
>
> Alt gælder
Det må være mine baller, uden dem ville jeg sidde meget ringe,
polstringen på dem er enormt god.
/bo

Fra : Gunnar007

Dato : 08-06-05 16:15

"Christensen" <ikke_nikke@nej.dk> skrev i en meddelelse
> Hej alle
>
> Jeg synes det kunne være sjov at høre alle læsere om hvad deres bedste
> stykke komfortudstyr er i bilen?

Mit bedste komfort udstyr må være, elskerinden, hun er til alt i bilen, i
skoven..
Det er ikke det samme med konen.. Hun er til ingentilng.

Se det er komfort !

Hilsen G

Fra : Basil

Dato : 08-06-05 16:30

Christensen wrote:
> [...]
> fuldautomatisk klimaanlæg, stereoanlæg, læderstue, navigation osv. osv.
>
> For mit vedkomne må det være det fuldautomatiske klimaanlæg - skarpt

Uden pis, så er jeg utrolig glad for kopholderen og anden aflægningsplads.
Jeg har også AC, el-spejle og ratbetjent anlæg, men kopholderen er jeg
afsindig glad for.
Kai

Fra : Christian

Dato : 08-06-05 16:59

> [...]
> fuldautomatisk klimaanlæg, stereoanlæg, læderstue, navigation osv. osv.
>
> For mit vedkomne må det være det fuldautomatiske klimaanlæg - skarpt

et tag som kan ligges ned på en sommer dag....

Fra : Thomas

Dato : 08-06-05 17:05

> For mit vedkomne må det være det fuldautomatiske klimaanlæg - skarpt
> forfulgt af fartpiloten...

Fartpilot
Automatgear
Klimaanlæg
Soltag
El ruder

--
Thomas Krath

Fra : Michael

Dato : 08-06-05 21:17

"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Fartpilot
> Automatgear
> Klimaanlæg
> Soltag
> El ruder

Med klima mener du vel alm. a/c som ved en alm. Ford?

Fra : Thomas

Dato : 08-06-05 21:19

> Med klima mener du vel alm. a/c som ved en alm. Ford?

Klima = elektronisk styret temperatur.

Det du taler om er aircondition der kun kan køle luften.

--
Thomas Krath

Fra : Michael

Dato : 08-06-05 22:13

"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
>>> Fartpilot
>>> Automatgear
>>> Klimaanlæg

> Klima = elektronisk styret temperatur.
>
> Det du taler om er aircondition der kun kan køle luften.

ok, så er det da ikke i din "Cossie", kan nu også se at det er automatgear =
skiftet bil?

Fra : Thomas

Dato : 08-06-05 22:26

> ok, så er det da ikke i din "Cossie"

Nej? Der bliver spurgt:
"Jeg synes det kunne være sjov at høre alle læsere om hvad deres bedste
stykke komfortudstyr er i bilen?"

Jeg svarer blot på hvad jeg synes der er det bedst i en bil.

--
Thomas Krath

Fra : Mogens

Dato : 08-06-05 17:03

wrote:

>Jeg synes det kunne være sjov at høre alle læsere om hvad deres bedste
>stykke komfortudstyr er i bilen?

Dén har vi så ikke haft før

Min rangering må nok være:
0) motorkraften
1) 5 trins automatgear
2) aircon
3) fartpilot

Utroligt så mange biler der jvf. skribenterne hér har det udstyr
monteret!

Mvh Mogens
'97 Chevrolet Camaro Z28

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-06-05 09:53

> Dén har vi så ikke haft før
>
> Min rangering må nok være:
> 0) motorkraften
> 1) 5 trins automatgear
> 2) aircon
> 3) fartpilot
>
> Utroligt så mange biler der jvf. skribenterne hér har det udstyr
> monteret!

Mht. fartpiloten, så er det vel allerede gjort muligt med at det elektronik
og software.

--
mvh / regards

Christian

Fra : Mogens

Dato : 09-06-05 16:57

On Thu, 9 Jun 2005 10:53:21 +0200, "Christian B. Andresen"
<nobody@domain.country> wrote:

>Mht. fartpiloten, så er det vel allerede gjort muligt med at det elektronik
>og software.

Jow jow - men sjovt at iagttage, hvorledes "DK" følger efter United
States på dét punkt. Blot "tusind" år efter :)
(aut., fartpilot, aircon osv.)

Mvh...

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-05 17:10

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

> Jow jow - men sjovt at iagttage, hvorledes "DK" følger efter United
> States på dét punkt. Blot "tusind" år efter :)
> (aut., fartpilot, aircon osv.)

og to biler

hehe fruen er ofte i usa og siger at det bliver mere og mere normalt at de
har 3-4 biler i usa.....så det er nok kun et spørgsmål om tid før det også
er sådan her.

--
Tom

Fra : Mogens

Dato : 09-06-05 17:40

On Thu, 9 Jun 2005 18:10:08 +0200, "Tom"
> [...]

>har 3-4 biler i usa.....så det er nok kun et spørgsmål om tid før det også

Her på matriklen står der en 4-5 stykker... :)

Mvh...

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-06-05 07:52

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> wrote in message

> Jow jow - men sjovt at iagttage, hvorledes "DK" følger efter United
> States på dét punkt. Blot "tusind" år efter :)
> (aut., fartpilot, aircon osv.)

Det er rigtigt.
Vores genboer har et større limousine firma, og for tiden har de 5 af de
lange Cadillacs og Lincolns. De er alt i udstyr, og de er fra midten af
1980'erne.

--
mvh / regards

Christian

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-06-05 18:33

Christian B. Andresen wrote:

> Det er rigtigt.
> Vores genboer har et større limousine firma, og for tiden har de 5 af
> de lange Cadillacs og Lincolns. De er alt i udstyr, og de er fra
> midten af 1980'erne.

Jo men man kan da ikke sammenligne almindelige biler med f.eks. limousiner.
Der findes da mange ældre biler (i den dyre ende) som er spækket med meget
af det udstyr (og mere til) end det der er nævnt i denne tråd.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - ingen Formel 1 videoer

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 10-06-05 19:55

Mogens wrote:

> Jow jow - men sjovt at iagttage, hvorledes "DK" følger efter United
> States på dét punkt. Blot "tusind" år efter :)
> (aut., fartpilot, aircon osv.)

Tungere og større biler, slappere køreegenskaber, kopholdere,
flere SUV'ere, jo, vi bevæger os hastigt mod "amerikanske
tilstande"..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Jan Nielsen

Dato : 08-06-05 17:58

"Christensen" <ikke_nikke@nej.dk> skrev i en meddelelse
> Hej alle
>
> Jeg synes det kunne være sjov at høre alle læsere om hvad deres bedste
> stykke komfortudstyr er i bilen?

Det må helt klart være sædeovertrækket på mine hullede Fiat UNO sæder

Jeg kan ikke huske hvad der er af udstyr i konens bimmer, den må jeg aldrig
låne

Jan

Fra : Per Olsen

Dato : 08-06-05 18:28

"Christensen" skrev
> [...]
> sæderne, oliefyr, A/C, soltag, de ekstra 14 cm benplads i en 750iL (!),
> fuldautomatisk klimaanlæg, stereoanlæg, læderstue, navigation osv. osv.

Hej.

Det må så være den stemmestyrerede radio/cd.

Pe®=s1

Fra : EjS

Dato : 08-06-05 19:42

> [...]
> fuldautomatisk klimaanlæg, stereoanlæg, læderstue, navigation osv. osv.
>
> For mit vedkomne må det være det fuldautomatiske klimaanlæg - skarpt

Min bil har ingenting. Men af det jeg ellers har prøvet meget...:

- Adaptiv fartpilot

Den ting er meget meget vanedannende :)

MVH EjS

Fra : Christensen

Dato : 08-06-05 20:38

Hehe...sikke en masse forskellige sager vi er forelskede i !

Der er dog mindst én ting der undrer mig: Når læderstuen er noget af det
dyreste komfortudstyr man kan få i en bil - hvorfor kommer det så ikke med
på jeres lister? Kører der for få af dem?

Derudover ser jeg en klar føring til fartpiloten - efterfulgt af
klimaanlægget og pløreturbinen....

Keep 'em comin' !

/f christensen

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-05 22:43

> [...]
> dyreste komfortudstyr man kan få i en bil - hvorfor kommer det så ikke med
> på jeres lister? Kører der for få af dem?

Læder er bare for koldt eller for varmt

> Derudover ser jeg en klar føring til fartpiloten - efterfulgt af
> klimaanlægget og pløreturbinen....

Hmm, synoptik

--
Tom

Fra : Henrik Boegh

Dato : 09-06-05 06:55

On Wednesday 08 June 2005 21:37, Christensen wrote in dk.fritid.bil:

[...]

> Der er dog mindst én ting der undrer mig: Når læderstuen er noget af det
> dyreste komfortudstyr man kan få i en bil - hvorfor kommer det så ikke med
> på jeres lister? Kører der for få af dem?

Personligt bryder jeg mig ikke om at sidde på læder. Hverken i biler eller i
stuer. Om sommeren er det for varmt og kroppen klistrer til det og om
vinteren, kan det være en vildt kold fornemmelse (hurra for fjernvarme og
Webasto :)), så jeg ville aldrig vælge læder. Prisen er selvfølgelig også en
faktor, men personligt foretrækker jeg velour.

En ting der undrer mig ved den her tråd er, at det kun er undertegnede og
Roberto Saldo, der har ytret sig om den fjernbetjente centrallås. Efter
trådens begyndelse har _alle_ (8 adspurgte) dem jeg har snakket med i min
omgangskreds, der har biler og som har fået samme spørgsmål, svaret
fjernbetjent centrallås...

[...]

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"It doesn't end until i say so!"
-- Alan Ruck as Stuart Bondek in 'Spin City'

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-05 08:12

"Henrik Boegh" <henrik@FJERNlagengymnastikFJERN.dk> wrote in message
> [...]
>
> En ting der undrer mig ved den her tråd er, at det kun er undertegnede og
> Roberto Saldo, der har ytret sig om den fjernbetjente centrallås.

Øhh, NÅ

Citat fra mondeo-nørden

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-06-05 08:47

Henrik Boegh skriver:

> [...]
> trådens begyndelse har _alle_ (8 adspurgte) dem jeg har snakket med i min
> omgangskreds, der har biler og som har fået samme spørgsmål, svaret

Prøv at spørg dem om de helst ville have centrallås eller
servostyring......

Fra : Roberto Saldo

Dato : 09-06-05 09:53

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Henrik Boegh skriver:

> Prøv at spørg dem om de helst ville have centrallås eller
> servostyring......

*Fjernbetjent* centrallås.

Jeg savnede aldrig servo-tjams i den forrige bil.
Ellers kan folk bare undlade at montere brian-hjul, eller løfte noget tungt så de kommer
af med kage-armene :)

Bortset fra det er der ingen der ville savne deres musikafspiller?

Mvh
Roberto

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-05 09:58

> [...]
>
> Jeg savnede aldrig servo-tjams i den forrige bil.
> Ellers kan folk bare undlade at montere brian-hjul, eller løfte noget

Man kan også montere en svensk servostyring hvis man ikke har tid til at
ligge i bodybuildingcenteret hver aften.
(svensk servostyring = større rat).

> Bortset fra det er der ingen der ville savne deres musikafspiller?

Min afspiller lyder at h. til fordi højtalerne slet ikke formår at matche
anlæget (((
(Så jeg gider næsten ikke høre andet en radioavisen)

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-05 09:55

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse

| Bortset fra det er der ingen der ville savne deres musikafspiller?

Næh, glemmer tit at få fronten med mig, som er fjernet af tyveripræventive
grunde.

Fra : Verner Olsen

Dato : 09-06-05 12:16

On Thu, 09 Jun 2005 07:54:42 +0200, Henrik Boegh
<henrik@FJERNlagengymnastikFJERN.dk> wrote:

>En ting der undrer mig ved den her tråd er, at det kun er undertegnede og
>Roberto Saldo, der har ytret sig om den fjernbetjente centrallås. Efter

Hey - Jeg nedlægger en protestant!
Jeg er sikker på, at jeg nævnte den i går! )

Verner

Fra : Brian

Dato : 08-06-05 21:00

Christensen wrote:

> Jeg synes det kunne være sjov at høre alle læsere om hvad deres bedste
> stykke komfortudstyr er i bilen?

Armlænet mellem sæderne er dælme rart at have!

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-05 07:50

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> wrote in message

> Armlænet mellem sæderne er dælme rart at have!

jep, hvis bare det var langt nok (suk, endnu en mondeo designfejl)

--
Tom

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 08-06-05 21:08

Christensen wrote:

> Jeg synes det kunne være sjov at høre alle læsere om hvad deres bedste
> stykke komfortudstyr er i bilen?

Helt klart sædet, det vil jeg ikke bryde mig om at undvære.. Jeg
har prøvet at køre en bil ud fra et værksted, siddende på en
trækasse, det var helt klart ikke det samme..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Peter Weis

Dato : 08-06-05 21:03

Christensen wrote:
> Hej alle
>
> Jeg synes det kunne være sjov at høre alle læsere om hvad deres bedste
> stykke komfortudstyr er i bilen?

Det er vel min kone

Hun er en glimrende kortfører på ferieturene og hun er hurtig til at
skælde ud på de andre trafikanter.

mvh
Peter

Fra : Mogens

Dato : 08-06-05 21:27

On Wed, 08 Jun 2005 22:03:10 +0200, Peter Weis <p.weis@email.dk.slet>
wrote:

>Det er vel min kone - hun er en glimrende kortfører på ferieturene

Jeg købte for et par år siden et navigationsanlæg... :)

>og hun er hurtig til at skælde ud på de andre trafikanter.

Jep - også her. Hun spotter de andre kvindelige bilister med det samme
således, at man har mulighed for at reagere derefter

Mvh...

Fra : Brian Madsen

Dato : 08-06-05 21:22

> Jeg synes det kunne være sjov at høre alle læsere om hvad deres bedste
> stykke komfortudstyr er i bilen?

Det er mine nedfældelige bagsæder.... mine 2m kan simpelthen ikke sove på et
alm. bagsæde. (Især ikke hvis hun også skal være der.....

B. Madsen

(Seriøst, jeg har knaldet mange (brikker) i min bil...)

Fra : Teddy

Dato : 08-06-05 22:34

Måske ikke ligefrem komfortudstyr det hele.. : Kompressor, 380 hk standart,
V8, 6 cd i anlægget i instrumentbrædtet!!, og så alt det almindelige såsom
servo, autgear, Cruisecontrol, elruder, fjernbetjening, elsæder,
midterarmlænet er også rart...

Teddy
www.smallblock.dk Hvis du lige mangler en US bil...

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-05 10:21

"Brian Madsen" <brianm@mobilixnet.dk> wrote in message

> [...]
>
> B. Madsen
>
> (Seriøst, jeg har knaldet mange (brikker) i min bil...)

Det gjorde jeg også i min kassevogn. Men det bliver godt nok koldt om
natten....brrrr..

--
Tom

Fra : Peter Weis

Dato : 08-06-05 21:46

Brian Madsen wrote:

> Det er mine nedfældelige bagsæder.... mine 2m kan simpelthen ikke sove på et
> alm. bagsæde. (Især ikke hvis hun også skal være der.....

Skal du da sove?

mvh
Peter

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-06-05 07:16

Christensen wrote:
> Hej alle
>
> Jeg synes det kunne være sjov at høre alle læsere om hvad deres bedste
> stykke komfortudstyr er i bilen?

For mig er et rigtigt godt sæde det vigtigeste.
Dernæst kommer så følgende:
Automatgear
Godt støjdæmpet kabine
A/C eller klima
Kaffemaskine
Soltag
"Multijusterbart" rat/sæde, så det kan tilpasses nøjagtigt
Musik anlæg med god lyd
El opvarmet forrude/sidespejle
GPS
Midterarmlæn
Elruder
Centrallås (helst fjernbetjent)
Servo

Det er ikke en prioriteret liste.

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 09-06-05 16:48

> [...]
> Kaffemaskine
> Soltag
> "Multijusterbart" rat/sæde, så det kan tilpasses nøjagtigt

Hvis du sløjfer kaffemaskine, el opvarmet forrude, og gps, men tilføjer
motorvarmer, "flystole med armlæn" og fartpilot så har du min Honda Shuttle.

mvh
Bendt

Fra : John Doe

Dato : 09-06-05 09:20

> [...]
> fuldautomatisk klimaanlæg, stereoanlæg, læderstue, navigation osv. osv.
>
> For mit vedkomne må det være det fuldautomatiske klimaanlæg - skarpt

Hmmm. Gud ved hvilket af Poloens righoldige komfortudstyr jeg skal vælge ?

Klimaanlæget ? nej det har jeg ikke
Servostyringen ? nej nej det har jeg ikke
Stereoradioen ? nej det har jeg ikke - en gammel blaupunkt Amsterdam med én
(lille) højttaler.
Elruder ? nej det har jeg ikke
Elspejle ? nej det har jeg ikke. Og der et elendigt udsyn i dem der er
Centallås ? nej det har jeg ikke
Oliefyr ? nej det har jeg ikke
Fartpilot ? nej det har jeg ikke
Automatgear ? nej det har jeg ikke - der ikke engang 5 trin i gearkassen.
Sædevarme ? nej det har jeg ikke
Omdrejningstæller ? nej det har jeg ikke
Cigartænder ? nej det har jeg ikke - Der er ikke engang et stik til en...
Soltag ? nej det har jeg ikke
Kopholder ? nej det har jeg ikke
Armlæn ? nej det har jeg ikke
Justerbart rat ? nej det har jeg ikke
Elbagrude ? Juuuhuuu. Så'n en har jeg.
Justerbar lysstyrke i instrumenterne. Juuuhuuu. Det har jeg også.

Så mit favoritudstyr må være elbagruden og det justerbare lys i
instrumenterne. Og så bevidstheden om at der ikke er så mange ting der kan
gå i stykker

mvh
Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-05 09:28

"John Doe" <invalid@invalid> wrote in message

> [...]
>
> Så mit favoritudstyr må være elbagruden og det justerbare lys i
> instrumenterne. Og så bevidstheden om at der ikke er så mange ting der kan

Nå man så er du jo også godt kørende med alt det komfortudstyr som bilen er
spækket med. Den har vel også skotsternede stof på de udhulede bløde sæder?

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-05 09:52

Den har vel også skotsternede stof på de udhulede bløde sæder?

Måske endda gratis fodbad i regnvejr el. smukke isblomster på ruderne i
frost-ditto???... :)).

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-05 10:04

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> wrote in message

> Den har vel også skotsternede stof på de udhulede bløde sæder?
> |

> Måske endda gratis fodbad i regnvejr el. smukke isblomster på ruderne i
> frost-ditto???... :)).

Jep, og for at gøre idyllen perfekt, så en bæbrun farve, incl. den defekte
termostat så man aldrig kan få varmen om vinteren )

--
Tom

Fra : John Doe

Dato : 09-06-05 21:16

> [...]
>
> Jep, og for at gøre idyllen perfekt, så en bæbrun farve, incl. den defekte
> termostat så man aldrig kan få varmen om vinteren )

Helt så slemt er det ikke. Bilen er rød - og sæderne har de nydeligste
pastelblå, -grå, -lilla og bleggrønne farver du kan tænke dig. Lidt som når
man har brækket en pose matadormix op. Det var formentlig hamrende moderne
da bilen var ny for 15 år siden. Jeg har derfor siden investeret i et andet
og lidt mere neutralt betræk hos Biltema.
Men Poloen er faktisk en ganske glimrende bil. Kun 115 kkm på klokken.
Mekanisk fejlfri og fri for rust. Men jeg forundres hver gang jeg sætter mig
ind i den over tyskernes modvilje mod at montere noget som helst der bare
lugter af ekstraudstyr.

Mvh
Jesper

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 10-06-05 17:51

" John Doe" <sevelsted@spamnejtakpc.dk> skrev i en meddelelse

Men jeg forundres hver gang jeg sætter mig
> ind i den over tyskernes modvilje mod at montere noget som helst der bare
> lugter af ekstraudstyr.

Det er jo det du betaler for, dyrt, det udstyr der ikke er der ;).

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-06-05 19:40

"Jørgen M. Rasmussen" skriver:

> Det er jo det du betaler for, dyrt, det udstyr der ikke er der ;).

Betalte (datid

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 11-06-05 06:39

> Betalte (datid

Hmm, nu betaler du kun dyrt for udstyret som er kommet og den dårlige
service ;).

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-06-05 07:55

"Jørgen M. Rasmussen" skriver:

> Hmm, nu betaler du kun dyrt for udstyret som er kommet og den dårlige
> service ;).

Dårlige service ?

Nej, find det rette værksted, så er det ikke galt.....

Klaus
(der stadigt ærger sig over at de lukkede VW Hammel - de kunne service)
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-06-05 09:48

"Christensen" <ikke_nikke@nej.dk> wrote in message
> Hej alle
>
> Jeg synes det kunne være sjov at høre alle læsere om hvad deres bedste
> stykke komfortudstyr er i bilen?

Her prioriteret:

1) Fartpiloten.
2) Den håndfrie 6310 inst.
3) A/C
4) Ratbetjent radio

--
mvh / regards

Christian
306 HDi stc.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-06-05 09:54

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message

> "Christensen" <ikke_nikke@nej.dk> wrote in message

> Her prioriteret:
>
> 1) Fartpiloten.
> 2) Den håndfrie 6310 inst.
> 3) A/C

3.5) Regnsensoren, glemte den.

--
mvh / regards

Christian

Fra : Roberto Saldo

Dato : 09-06-05 09:55

Christian B. Andresen wrote:
> "Christensen" <ikke_nikke@nej.dk> wrote in message

> Her prioriteret:
>
> 1) Fartpiloten.
> 2) Den håndfrie 6310 inst.
> 3) A/C
> 4) Ratbetjent radio

Mageligt.
Jeg har intet af dette.

Mvh
Roberto (lidt motion skal man vel ha' så ratbetjent radio, nej tak!)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-06-05 10:09

Roberto Saldo skriver:

> Mageligt.
> Jeg har intet af dette.

Tjah, har ikke fået installeet mit CK-1W endnu (bluetooth handsfree)
ellers har jeg 1-3. 4 er øverflødingt i mine øjne..... så tit roder
jeg heller ikke med radioen.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-06-05 10:19

> Roberto Saldo skriver:

> Tjah, har ikke fået installeet mit CK-1W endnu (bluetooth handsfree)
> ellers har jeg 1-3. 4 er øverflødingt i mine øjne..... så tit roder
> jeg heller ikke med radioen.

Der er ikke andet komfortudstyr, resten er noget som er i stort set alle
biler (minus Lada), så som ABS, servo etc.

--
mvh / regards

Christian

Fra : Roberto Saldo

Dato : 09-06-05 10:59

Christian B. Andresen wrote:
> "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message

> Der er ikke andet komfortudstyr, resten er noget som er i stort set alle
> biler (minus Lada), så som ABS, servo etc.

Åh, ABS er vel sikkerhedsudstyr.

Nymodens komfortudstyr:
manuelt klimaanlæg (justerbare lufthuller i brættet)
FFI (fuldautomatisk fugle og instektafviserenhed = forrude)
polstrede sæder,
rat (de første 'biler' havde bare en pind).
skærme (så man ikke bliver dækket af mudder)
tag (så man ikke bliver våd)

Sikkerhedsudstyr:
Seler, solklapper.

Mvh
Roberto

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-06-05 11:04

> Åh, ABS er vel sikkerhedsudstyr.

Det er vel at betegne som standardudstyr.

LOL

--
mvh / regards

Christian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-06-05 11:21

"Christian B. Andresen" skriver:

> Der er ikke andet komfortudstyr, resten er noget som er i stort set alle
> biler (minus Lada), så som ABS, servo etc.

ABS er sikkerhedsudstyr som brakeassist og anitispin. Servo er hjælp
for at gøre det komfortabelt at køre bil.

Men et stykke komfortudstyr man ikek lægger mærke til, fordi det er i
alle biler i dag.

Spørger vi igen om 10 år vil fartpilot ikke anses for at være
komfortudstyr, fordi da er det i alle biler.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-06-05 11:25

> [...]
> alle biler i dag.
>
> Spørger vi igen om 10 år vil fartpilot ikke anses for at være
> komfortudstyr, fordi da er det i alle biler.

Det samme med A/C / klima.

--
mvh / regards

Christian

Fra : Leonard

Dato : 09-06-05 14:10

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Men et stykke komfortudstyr man ikek lægger mærke til, fordi det er i
>alle biler i dag.

Jeg har ikke servo i min Lupo 3L og savner det heller ikke,
fartpiloten er eftermonteret og det er det bedste ekstraudstyr til den
bil (også det eneste) jeg har købt.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-06-05 14:16

Leonard skriver:

> Jeg har ikke servo i min Lupo 3L

Er det ikke standard i bilen ?

Fra : Leonard

Dato : 09-06-05 14:29

>Er det ikke standard i bilen ?

Nej, det bruger energi.
Der er heller ikke A/C, elruder, elspejle, centrallås og alt muligt
andet el-halløj i. Udstyret svarer nogenlunde til det der var i en VW
Boble fra 1970
Nu jeg tænker efter så er det jeg savner mest et viskerrelæ, hvor
intervallerne kan styres, viskeren er nemlig også helt simpelt med 3
stillinger, interval, langsom, hurtig - og det er bare at skifte
relæet, spm jeg har liggende fra min Transporter, der har fået et relæ
i med regnssensor, som godt nok virker, men ikke altid som jeg vil, så
det vil jeg ikke bruge penge på igen

Fartpiloten har dog stadig 1. prioritet, på 2. pladsen kommer så
viskerrelæ med justerbar intervalviskning.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-06-05 14:52

Leonard skriver:

> Nej, det bruger energi.

Ja, når man dejer. Mente ellers at det netop var fra Lupo man havde
den elektriske servo, men jeg kan godt se at jeg tager fejl.

Jeg kender udemærket godt en Lupo, det er en sød lille bil og det er
sku lidt underligt at den går ud i lyskrydset....... For øvrigt kan en
Lopu 3L godt køre på 2 hjul.

Fra : Leonard

Dato : 09-06-05 19:35

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Ja, når man dejer. Mente ellers at det netop var fra Lupo man havde
>den elektriske servo, men jeg kan godt se at jeg tager fejl.

Nej, du tager ikke fejl, der findes en elektrisk servo som
ekstraudstyr (måske er den standard idag), men den var ikke med i min
i 2000.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-06-05 21:01

Leonard skriver:

> Nej, du tager ikke fejl, der findes en elektrisk servo som
> ekstraudstyr (måske er den standard idag)

Den er ikke nævnt, der står "vedligeholdelsesfri tandstang" i de
tekniske specifikationer hos VW i dag.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 09-06-05 14:32

Leonard wrote:

> Jeg har ikke servo i min Lupo 3L og savner det heller ikke,

Nej dine hjul er vel heller ikke mere end 3cm brede.

Mvh
Roberto

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 09-06-05 17:09

Christensen wrote:
> Hej alle
>
> Jeg synes det kunne være sjov at høre alle læsere om hvad deres bedste
> stykke komfortudstyr er i bilen?

I min egen bil:

1. Centrallås (der er fjernbetjening, men den sætter også alarmen til -
og den har det med at give falske alarmer).

2. Det elektriske foldetag - det er rart at køre med om sommeren - og
det absolut eneste der kan få folk til at kikke efter bilen. Morede mig
lidt forleden da 4 piger i noget der lignede alderen fra 20-25 år sad i
en slintrende ny BMW 525 og jublede og pegede på min bil - tsk tsk -
kvinder og biler.

3. Det velfungerende varmeapparat. Husker at køre rundt i en 2CV midt om
vinteren - brrr... - og fjerne is indvendigt med isskraberen - belastende.

4. Nedfældelige bagsæder - kombineret med taget har det givet mulighed
for bl.a. transport af 8 meter stige, trillebør, komplet bord/bænke-sæt
(dog ikke samtidigt)

5. Muligheden for at åbne bagagerummet indefra.

Ting jeg savner:

1. ABS
2. Trinløs justering af vinduesviskere.
3. Kopholder.
4. Fuldautomatisk klima.
(servoen savner jeg ikke - jeg mener - herregud - på 165/70 R13??)

Knus
Regnar
'93 Mazda 121 1,3 GLX Canvas

Fra : Lars

Dato : 09-06-05 20:28

> [...]
> fuldautomatisk klimaanlæg, stereoanlæg, læderstue, navigation osv. osv.
>
> For mit vedkomne må det være det fuldautomatiske klimaanlæg - skarpt

I min høj teknologiske 2CV (3 sikringer) vil jeg sige selvstarteren, skarpt
efterfulgt af rulletaget.

--
Venlig Hilsen
Lars Funder

Fra : Roberto Saldo

Dato : 10-06-05 09:12

Lars wrote:
> "Christensen" <ikke_nikke@nej.dk> skrev i en meddelelse

> I min høj teknologiske 2CV (3 sikringer) vil jeg sige selvstarteren, skarpt
> efterfulgt af rulletaget.

Selvstarter, selvf. ja den glemte jeg.
Pneumatiske hjul! (stor komfort)
Støddæmpere.
Vacuumbremseforstærker (har prøvet en Renault 5 uden, det var ikke sjovt).

Mvh
Roberto

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 10-06-05 17:45

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Vacuumbremseforstærker (har prøvet en Renault 5 uden, det var ikke sjovt).

Så vil jeg liiiige nævne at, det selv-oprettende styretøj er en stor
behagelighed. Har kørt i en J6, det var lidt af et chok at opdage, der
skulle styres kontra, når hjørnet var rundet :)).

Fra : Roberto Saldo

Dato : 10-06-05 21:28

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Så vil jeg liiiige nævne at, det selv-oprettende styretøj er en stor
> behagelighed. Har kørt i en J6, det var lidt af et chok at opdage, der
> skulle styres kontra, når hjørnet var rundet :)).

Ja det er også noget jeg sætter stor pris på.

Man bliver sq let forvent.

Hov: syncroniseret gearkasse!

Mvh
Roberto

Fra : Finn Guldmann

Dato : 10-06-05 20:56

Christensen wrote:
> [...]
> fuldautomatisk klimaanlæg, stereoanlæg, læderstue, navigation osv. osv.
> For mit vedkomne må det være det fuldautomatiske klimaanlæg - skarpt

Den er svær.

Men det må enten være kaffemaskinen, køjen eller køleskabet. ;-D

--
MVH Finn - der er starter i nyt, fast, job.
Og det er s** hårdt.