At gå fra en film?
Fra : Pipeline

Dato : 08-06-05 00:13

Var inde og se Sin City i søndags, fed film iøvrigt.
På rækken foran sidder der fire tøser, som tilsyneladende keder sig bravt
efter ca. en halv time. De taler dog ikke sammen (den ros skal de have), men
bruger deres mobiltelefoner til at skrive til hinanden om hvor kedelig
filmen er, hvad de skal lave bagefter, hvem der er kærester med hvem osv.
Og så er det jeg undrer mig over, hvorfor de ikke bare går deres vej? Jeg
har selv gået fra dårlige film, Dum Dummere, Charles' Angels og Matrix for
lige at komme på nogen. Hvorfor spilde sin tid på noget man ingen interesse
har for? Eneste "undskyldning" jeg kan komme på, er at det er fordi man
trods alt gerne vil have noget for pengene.

Men hvad gør I? Bliver I siddende til den bitre ende, eller går I også Jeres
vej, hvis filmen er noget crap?
MVH
Pipeline

Fra : Robert Eriksen

Dato : 08-06-05 00:24

Pipeline wrote:

> [...]
> trods alt gerne vil have noget for pengene.
>
> Men hvad gør I? Bliver I siddende til den bitre ende, eller går I også Jeres

Personligt bliver jeg siddende til den bitre ende.
Det er så kun sket én gang jeg seriøst har haft lyst til at forlade
salen før filmen var slut.
Det var til Kill Bill 2. Jeg blev ved med at bilde mig selv ind at lige
om lidt ville Tarantino nok lave en "From Dusk Till Dawn"-drejning og SÅ
bliver den værd at se.
Men nej... det var uden tvivl de længste 5½ timer af mit liv.

Fra : Rasmus Thorsø Nielse~

Dato : 08-06-05 15:46

> [...]
> bliver den værd at se.
> Men nej... det var uden tvivl de længste 5½ timer af mit liv.

Blev du da siddende 3 timer efter at filmen var slut?

/Rasmus

Fra : Robert Eriksen

Dato : 08-06-05 19:21

Rasmus Thorsø Nielsen wrote:

> Blev du da siddende 3 timer efter at filmen var slut?

Det er muligt der ikke gik 5½ klokketime... men det bare føltes sådan.

Fra : Anders C. Nielsen

Dato : 08-06-05 02:10

Hvis du kan lide en film som "Sin City" hvad er der så i vejen med "The
Matrix"?

- Min mening er at man ikke går fra biografen før filmen er slut...man ved
da nogenlunde hvad man går ind til...med mindre man ser rub & stub der går i
biograferne bare for at gå i biografen?

Sådan nogle tøser skulle smides ud! Hvis det havde været mig ville jeg helt
sikkert have sagt et eller andet højt & måske pinligt!

En anden ting der er røv-irriterende er folk der er så opslugt af en film at
de "glemmer" hvordan de indtager deres 3 liter cola og 2 kilo popcorn...der
er simpelthen nogle mennesker der gør dette på en så utiltalende eller på
anden vis "opmærksomhedskrævende" måde at de også burde blive smidt
ud..eller i det mindste blive frataget muligheden for at indtage fødevarer i
biografen i al fremtid

Ja, ja..jeg blive mere og mere glad for min projektor......

Anders

Fra : Pipeline

Dato : 08-06-05 03:13

"Anders C. Nielsen" <acn77@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis du kan lide en film som "Sin City" hvad er der så i vejen med "The
> Matrix"?

Jeg ved det faktisk ikke! Sci-Fi er ellers min favoritgenre, men lige netop
Matrix hang mig langt ud af halsen (det jeg så, ihvertfald). Den fangede mig
slet ikke. (Eller også var det mig der ikke fangede hvad den handlede om).

> - Min mening er at man ikke går fra biografen før filmen er slut...man ved
> da nogenlunde hvad man går ind til...med mindre man ser rub & stub der går
> i biograferne bare for at gå i biografen?

Det gør jeg absolut ikke. Ser vel en 4-5 film om året i biffen. Men jeg
gider ikke at spilde min tid på elendige film. Så hellere ud og få en
hotdog, mens vennerne ser filmen færdig

> Sådan nogle tøser skulle smides ud! Hvis det havde været mig ville jeg
> helt sikkert have sagt et eller andet højt & måske pinligt!

Tja, de var nu meget diskrete. Men jeg kunne ikke lade være med at se hvad
den ene skrev på sin telefon, og så blev jeg lidt "imponeret" af hvor
hurtigt hun skrev. Men hvis man holdt blikket på lærredet, så lagde man ikke
mærke til dem.

> [...]
> burde blive smidt ud..eller i det mindste blive frataget muligheden for at
> indtage fødevarer i biografen i al fremtid

Kender jeg godt. Jeg har selv en ven som indtager sine M&M's med et meget
tungt åndedræt. Så får han lige et puf i siden, så er der fred en 5-10
minutter igen

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 08-06-05 18:31

"Pipeline" <000000ng3@odeu.dk> wrote in message

> [...]
> netop Matrix hang mig langt ud af halsen (det jeg så, ihvertfald). Den
> fangede mig slet ikke. (Eller også var det mig der ikke fangede hvad den

Grunden til du ikke fangede den, er jo nok sådan set fordi du gik under
filmen. Det virker simpelthen for mærkeligt for mig at man rejser sig og går
under en film - og så er irreteret eller brokker sig over at man ikke
forstod den.

Det er min generelle mening at folk ikke bør kommentere film før de har set
dem færdig.

Jeg bliver selv irreteret når jeg ser film med venner der kommer med
kommentarer under film som "Jeg syns nu den er dårligere end 1'eren" ..
eller "Den her film er da elendig"... eller bare "Hvad er meningen med den
her film?"
Min kommentar lyder næsten altid på "Lad os nu se filmen færdig! derefter
kan vi diskutere dens indhold".
Det svarer jo nærmest til når kæresten, eller mine børn spørger "Hvorfor gør
han nu sådan der?"

- Patience! The answer will come to you in time!

Især med Matrix er det yderst vigtigt at se filmen helt til ende.. Man kan
sammenligne det med at se Fight Club og så stoppe ca. 40minutter inde i
filmen, og derfter kommentere den

Mvh. Martin

Fra : Peter B. Juul

Dato : 08-06-05 19:37

"Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> writes:

> [...]
> han nu sådan der?"
>
> - Patience! The answer will come to you in time!

Problemet er jo nok, at der er visse filme, hvor næste sætning er "I
just don't CARE".

--
Peter B. Juul, o.-.o "Well," said Aslan, "I suppose we could try lasers."
The RockBear. ((^))

Fra : Holst

Dato : 08-06-05 22:22

Martin Ohlsson wrote:

> [...]
> under en film - og så er irreteret eller brokker sig over at man ikke

Hvorfor virker det mærkeligt?

Når jeg betaler 50+ kr. for at gå i biografen, gør jeg det for at blive
underholdt, informeret, berørt eller noget helt fjerde. Jeg har nogle
forventinger til oplevelsen, og indfrier filmen ikke de forventninger,
så må jeg indrømme, at jeg lidt føler, at jeg spilder min tid. Så er min
tid måske bedre brugt på den nærmest café med hånden om en stor fadøl.

Selvfølgelig kan det godt være en fejl, at man går. Måske sker det helt
store og spændende, der kunne have opfyldt forventninger, fem minutter
efter min exit. Det er så bare ærgeligt.

Når man køber et produkt, så er det vigtigt, at produktet fænger fra
starten og lever op til ens forventninger. Det er såmænd ligegyldigt, om
det er en film, en roman eller en teaterforestilling.

For biograffilm er bestemt ikke noget særtilfælde for mig. Køber jeg en
roman, så gider jeg bestemt heller ikke bruge min tid på at læse den
færdige, hvis jeg, efter at have læst de første par kapitler eller tre,
ikke er blevet fanget af romanen. Så kan den ryge tilbage på hylden,
hvor den nok aldrig bliver læst. Jeg er såmænd også et par gange
udvandret fra teaterforestillinger. Det største problem ved
teaterforestillinger er, at man af hensyn til folkene på scenen er nødt
til at vente til pausen (samtidig er teatret desværre så klemt, at det
stort set er ummuligt at forlade sin plads).

Og ... at jeg ikke har set hele filmen, læst hele bogen eller set hele
teaterforestillingen, vil bestemt ikke afholde mig fra at sige min
mening. Men selvfølgelig vil jeg altid gøre opmærksom på, at min mening
udelukkende er baseret på henholdsvis den første halve time, de første
par kapitler eller første akt.

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 08-06-05 22:26

"Holst" <newsjun05@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Når man køber et produkt, så er det vigtigt, at produktet fænger fra
> starten og lever op til ens forventninger. Det er såmænd ligegyldigt, om
> det er en film, en roman eller en teaterforestilling.

Her må jeg være uenig. Nogle af de største oplevelser jeg har haft, har
været med forestillinger eller bøger, som var noget helt andet, end jeg
havde forventet.

Hvis man vil vide på forhånd, præcist hvad man får, så bliver resultatet
(oplevelsen) også derefter. Uden bid.

Mikkel
--
Giv Bill Gates en overraskelse:
http://my.opera.com/mikkelml/affiliate/

Fra : Pipeline

Dato : 09-06-05 00:33

"Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> går under en film - og så er irreteret eller brokker sig over at man ikke

Jeg var skam ikke irriteret, og har heller ikke brokket mig over Matrix.
Mine forventninger til Matrix var høje da jeg som sagt elsker genren, og på
grund at al den forhåndsomtale den fik. Men da jeg efter lidt over en time
stadig ikke havde fattet pointen med filmen og egentlig ikke havde lyst til
at se mere, så kan jeg ikke se noget galt i at finde på noget mere
fornuftigt at foretage sig. Jeg var skam også misundelig på de venner der
var med inde og se filmen og som var helt oppe og køre over den store
oplevelse de havde fået.

Men man kan vel sammenligne det lidt med musik. Jeg har ingen Eminem-plader
i min samling, og har kun hørt Eminem når han blev spillet i radioen. Min
mening om Eminems musik er, at det er utroligt elendigt. Det kan da godt
være at jeg er gået glip af en kæmpe oplevelse ved ikke at høre hans albums
fra start til slut, men det gider jeg ærligt talt ikke spilde min tid på.
Man spiser sig vel heller ikke igennem en ret som man ikke kan lide, i det
tilfælde at den sidste bid smager helt fantastisk?

> Det er min generelle mening at folk ikke bør kommentere film før de har
> set dem færdig.

Delvist enig. Derfor vil jeg også afholde mig fra at rise/rose Matrix, og
andre film jeg ikke har set færdige. Men jeg vil forbeholde mig retten til
at kalde den uinteressante for mit eget vedkommende.
Min forrige kommentar om Matrix, om at den hang mig langt ud af halsen, skal
læses på den måde, at de høje forventninger jeg havde ikke blev indfriet.

MVH
Pipeline

Fra : Mette

Dato : 09-06-05 12:24

"Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det svarer jo nærmest til når kæresten, eller mine børn spørger "Hvorfor
gør
> han nu sådan der?"

Børn spørger, fordi de ikke ved det. Når (den kvindelige) kæreste spørger er
det som regel et retorisk spørgsmål, hvis kommunikative funktion er den
fatiske - a la small talk.
Med mindre hun er blondine

Fra : PerX ...

Dato : 11-06-05 23:09

In article <42a72b0c$0$73284$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
prodox_dk@hotmail.com says...

> [...]
> her film?"
> Min kommentar lyder næsten altid på "Lad os nu se filmen færdig! derefter

Hørt!

De skulle tvinges til gå gennem nørrebro med en "I love pia" tshirt *g*

Fra : Robert Eriksen

Dato : 08-06-05 10:06

Anders C. Nielsen wrote:

> [...]
> anden vis "opmærksomhedskrævende" måde at de også burde blive smidt
> ud..eller i det mindste blive frataget muligheden for at indtage fødevarer i

Lad mig lige i den forbindelse udtrykke stor ros til mit med-publikum
til Sin City i Kinopalæet, Lyngby, søndag aften.
Ikke en lyd hørte jeg gennem hele filmen. Ikke så meget som en raslende
pose eller et sugerør mod plastlåget på en cola

Fra : Peter B. Juul

Dato : 08-06-05 16:17

Robert Eriksen <ROEblåbærgrød@adr.dk> writes:

> [...]
> Ikke en lyd hørte jeg gennem hele filmen. Ikke så meget som en
> raslende pose eller et sugerør mod plastlåget på en cola

Imponerende. Det er den eneste biograf, hvor jeg har oplevet, at folk
sagde "nej" og snakkede videre, da jeg bad dem klappe kaje.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Roses are #FF0000,
The RockBear. ((^)) violets are #0000FF,

Fra : Holst

Dato : 08-06-05 08:06

Pipeline wrote:

> Men hvad gør I? Bliver I siddende til den bitre ende, eller går I også Jeres
> vej, hvis filmen er noget crap?

Jeg skrider. Jeg kan dog ikke erindre at have gjort det med nogle af de
mere mainstream film. Man er jo ofte flere af sted, og hvis kammeraterne
ikke gider gå, så bliver man selv hængende. Men en overgang så vi rigtig
mange film i Cinemateket, og de er bestemt ikke alle lige gode. Herfra
er jeg udvandret flere gange.

Fra : Brian P

Dato : 08-06-05 08:53

"Holst" skrev:

> [...]
> mange film i Cinemateket, og de er bestemt ikke alle lige gode. Herfra er

Jeg går. Er udvandret fra så forskellige film som "Indecent Proposal" og
Miikes "Dead or Alive", ligesom jeg bevidst lagde mig til at sove under "The
Piano" (sidstnævnte har jeg dog siden genset på video, fordi jeg gerne ville
have en mening om hvorfor den sucks). Forleden udvandrede jeg fra Wong Kar
Wais "2046".

Vil mene at det er bedre at udvandre end at sidde og blive sur og/eller
spilde sin tid. Dog føler jeg mig personligt kulturelt forpligtet til at
blive siddende til danske film og filmhistorisk betydningsfulde værker -
uanset hvor ondt det måtte gøre. "Brødre" så jeg således til ende til trods
for at mine ben sagde 'gå, gå, gå', det samme med "Voksne mennesker" og
"Manderlay".

Fra : Holst

Dato : 08-06-05 09:01

Brian P wrote:

> Vil mene at det er bedre at udvandre end at sidde og blive sur og/eller
> spilde sin tid.

Enig. Der er sjældent langt til den nærmeste fadøl.

Det største problem er, hvis man er af sted med nogle kammerater, og de
ikke gider udvandre. Jeg har en enkelt gang udvandret og sagt, at de
kunne finde mig på et bestemt værtshus/café/bar/whatever, da jeg efter
en halv time ikke gad spilde min tid mere. Ja, de udvandrede så bare 25
minutter senere ... hehe.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 08-06-05 09:11

"Pipeline" <000000ng3@odeu.dk> writes:

> Men hvad gør I? Bliver I siddende til den bitre ende, eller går I også Jeres
> vej, hvis filmen er noget crap?

Jeg går, hvis jeg er sur nok. Men det er mest når film larmer for
meget på en dum måde. JEg er gået fra Blade ][ og den der Batman-film,
hvor der er en masse musikvideoer med Alicia Silverstone.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Det, der gør så megen fantasy-litteratur
The RockBear. ((^)) selvhøjtidelig og dræbende kedelig er,

Fra : Peter B. Juul

Dato : 08-06-05 09:23

p4@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) writes:

> Jeg går, hvis jeg er sur nok. Men det er mest når film larmer for
> meget på en dum måde. JEg er gået fra Blade ][ og den der Batman-film,
> hvor der er en masse musikvideoer med Alicia Silverstone.

Nå nej. Der var den der Richard Gere-film, hvor han er i Kina.

Jeg så den til en surprise-ting og faldt i søvn ret hurtigt. Det samme
gjorde Rune, som jeg var derinde med. Vi skiftedes så til at vågne og
se at den anden sov, indtil det stod klart, at jeg ikke anede hvad
filmen gik ud på længere, og derfor lige så godt kunne gå.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Første bind i Sandman-serien er noget af det
The RockBear. ((^)) bedste der er udgivet i tegneseriemediet

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 08-06-05 09:13

Pipeline skrev:

> Men hvad gør I? Bliver I siddende til den bitre ende, eller går I
> også Jeres vej, hvis filmen er noget crap?

Jeg kunne aldrig nogensinde drømme om at udvandre og dermed forstyrre resten
af biografen.

--
Mvh. Peter

Fra : Brian P

Dato : 08-06-05 09:32

"Peter Bjerre Rosa" skrev:

> Jeg kunne aldrig nogensinde drømme om at udvandre og dermed forstyrre
> resten af biografen.

Går du heller ikke på toilettet?

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 08-06-05 09:52

Brian P skrev:

> Går du heller ikke på toilettet?

Sådan i almindelighed - jo. Men ikke når jeg er i biografen. Jeg vil ikke
gøre mig til moralsk dommer over for andre, der finder det i orden at gå.
Jeg ville bare ikke selv gøre det.

--
Mvh. Peter

Fra : Brian P

Dato : 08-06-05 10:17

"Peter Bjerre Rosa" skrev:

> Sådan i almindelighed - jo. Men ikke når jeg er i biografen. Jeg vil ikke
> gøre mig til moralsk dommer over for andre, der finder det i orden at gå.
> Jeg ville bare ikke selv gøre det.

Njaa, men nu er der det jo alligevel godt nok dig, der udlægger det som en
forstyrrelse at forlade salen. Det mener jeg ikke det er. At hoste, hviske
højlydt, tale i mobiltelefon eller rasle med slikpapir, DET er at forstyrre
og vise manglende hensyn. At reagere (støjende) på filmen ved at grine eller
gyse, eller diskret at forlade salen, fordi naturen kalder, det tror jeg
såmænd de færreste vil føle sig forstyrrede af - og da slet ikke moralsk
forstyrrede. Og hvis det endelig er, kunne man jo sige, at de som udvandrer
i det mindste kun forstyrrer én gang. Således er de virkelige forbrydere
dem, der går på toilettet og kommer tilbage. Døren burde være lukket for
dem. Så kan de lære det!

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 08-06-05 17:03

"Brian P" <kanal@klog.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> virkelige forbrydere dem, der går på toilettet og kommer tilbage. Døren
> burde være lukket for dem. Så kan de lære det!

Man kan også bare skide i et marmeladeglas. Det forstyrrer ikke nogen
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde

Fra : Michael Villekjær

Dato : 08-06-05 19:02

> Man kan også bare skide i et marmeladeglas. Det forstyrrer ikke nogen

Argh nu lyder du som Bo Warming... :-/

/Michael

Fra : Pipeline

Dato : 08-06-05 23:55

"Michael Villekjær" <ville@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Argh nu lyder du som Bo Warming... :-/

Bo skider skam ikke i marmeladeglas, han bruger en kødbakke!

Fra : -V-

Dato : 09-06-05 00:01

Pipeline wrote:
> Bo skider skam ikke i marmeladeglas, han bruger en kødbakke!

Du er galt på den.
Kødbakke er so-last-year, dahhling.

Nu om dage er det marmeladeglas der rykker.

-V-

Fra : Pipeline

Dato : 09-06-05 00:34

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse

> Du er galt på den.
> Kødbakke er so-last-year, dahhling.
>
> Nu om dage er det marmeladeglas der rykker.

Satans! Nu har jeg ellers samlet en god stak. Hmm, så tror jeg de ryger på
Ebay.

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 09-06-05 16:38

> "-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse

> Satans! Nu har jeg ellers samlet en god stak. Hmm, så tror jeg de ryger på
> Ebay.

Med eller uden indhold?

Fra : Bo Warming

Dato : 09-06-05 18:50

"Jonas Gaarde" <albuerumminusspam@hotmail.com> wrote in message
> [...]

Marmelade og agurkeglas er lugttætte - glemmer man det halvfuldt med lort
eller pis, og metalskruelåget er husket, så no problem.
Men hvis det ikke er en af årets tre varmeste måneder og man har
affaldskontainer i udkanten af sin have, så kan kødbakke, gårsdagens avis
eller hvad ligger øverst i affaldsposen bruges idet man straks bærer det ud
i kontaineren.
Enhver chance for meningsfuld tur i haven, sætter kolorit på en pensionists
liv
Det , der er so-last-year, er turen til træk og slip, som alle har gjort
tusind gange før.

Vedr biograf er glas med tæt låg altid godt at have med - eller hvis du
havner i Guantanamo. Da jeg var i Vestre for at have hjulpet barnløse pr
rugemor-formidling var der natpotte stående i en speciel muret niche, som
ingen fanger benyttede, for der var sport i at ulejlige fangevogter og blive
fulgt til toilettet.
Glas med låg kan glemmes i lommen uden problemer. Why not?

Fra : Bo Warming

Dato : 10-06-05 22:57

> Nu er det vel ikke alt i film der ikke kan afbrydes af forbipasserende-
> men bortset fra det, viser du dig her mere som en særling der render rundt
> med marmeladeglas i biografer end noget andet, og sammenligningerne du
> laver om det praktiske og passende og jeg ved ikke hvad, i at gå rundt
> med tomme marmeladeglas er vist mest nogle du selv tror på. "Størst mulig
> lykke..."- ved at folk går rundt med marmeladeglas- er du ven med Peter
> Plys eller- hvad er du på?

"Peter Plys" har mange fine værdi-relativistiske replikker, fx "Kun bier ved
hvordan bier tænker".

Jeg slæber ikke marmeladeglas med mig fordi jeg skal være væk fra toilet et
par timer i træk - min søn der sympatiserer med mine hobbyer gav mig en fin
letmælks-plastik-emballage med stor åbning og så bredt skruelåg at man let
kan ramme - den har jeg haft flad i lommen et par gange med mig.- langt mere
handy end noget glas-med-skruelåg, som jeg for sportens skyld har haft i
vindjakkelommen to gange ved biografbesøg, for at fastslå at både stort og
småt kan besørges uden at naboer i salen fornemmer eller lugter noget
mærkeligt.Manskal nok have prøvet det før, for at ikke at kropssprog skal
afsløre.

I denne haveårstid behøves ikke emballager - man rykker sig frem på
havestolesædet så strålen rammer græsset. Det første år vi var gift,
forargedes Noriko, men det giver jo ingen lugt, selv i varmt solskin, for
det siver lige ned i jorden. Var det på fliser og en pyt dannedes, ville
ammoniakdannelse opstå efter et par dage - det ville jeg aldrig udsætte mine
sarte medskabninger for.

Dovenskab og research til gavn for inkontinente plejehjemspatienter er hoved
pointe med min videnskab - som burde Nobelpris-støttes, sammenlignet med
ligegyldigheder som Einsteins.

Fra tidligere år ved jeg, at vejret nu er ved at blive så varmt, at hvis man
fra stolesædet(hvilende på en balle) lorter på nogle vejbred-blade man har
lagt på græsset, så man nemt kan opsamle kalorius og lægge den i
affaldkontaineren, så er der nu risiko for at andre der åbner kontaineren
fornemmer ulækker lugt, hvis der er gået over ½ uge. Så er der brug for
marmeladeglas med skruelåg, når man er et ukritisabelt socialt menneske som
jeg, og hvis man i haven SKAL og kontaineren lige er blevet tømt, så det
tager over ½ uge, før den tømmes igen.

Hvor mon man får flere af disse kvartliter letmælks-emballager? - måske
åbningen er bred nok og plastikket tykt nok til at være lugttæt. Jeg drikker
aldrig mælk, men hvis jeg vidste hvilken supermarkedskæde der fører dem,
ville jeg indkøbe til engangsbrug.

Fra : Bo Warming

Dato : 09-06-05 07:45

> Argh nu lyder du som Bo Warming... :-/

Naturligvis er det asocialt at bede folk rejse sig for at man kan komme ud
til og tilbage fra biografens træk og slip.

De to gange jeg for eksperimentets skyld har bevist at kunne skide hhv pisse
i glas i tæt biograf uden at nogen opdagede det, har jeg vist mig GODERE END
GODHEDSINDUSTRIEN, social, betænksom, ukritisabel, efterlignelsesværdig.

Men aparte kanøfles og fjer blir 5 høns, og mod min racistiske medkæmper
Hvilshøj bruger muslimterroristerne VOLD og mod mig LØGN, frit opfundet
uundskyldelige falsk anmeldelse for anmasende nudisme og udsmidning af
folkekirken. Min dåbsgave har man stjålet alene udfra rygter. Islam har kun
løgn og eksplosiver som våben, ikke civiliseret dialog.

Fra : Jesper

Dato : 10-06-05 19:11

Jonas Gaarde <albuerumminusspam@hotmail.com> wrote:

> "Brian P" <kanal@klog.dk> skrev i en meddelelse

> Man kan også bare skide i et marmeladeglas. Det forstyrrer ikke nogen

Å sælle det bagefter som "Kunsternes Lort" ?

Fra : -USH-

Dato : 14-06-05 19:26

Jesper skrev:

> Å sælle det bagefter som "Kunsternes Lort" ?

Ideen er jo god nok, og der var folk der købte dem. Problemet kom først et
par år senere da diverse processer ændrede trykket i dåserne for meget, og
de begyndte at lække.

--
Venlig hilsen
-Ulrik-

Fra : Bo Warming

Dato : 09-06-05 07:52

"Brian P" <kanal@klog.dk> wrote in message
> i det mindste kun forstyrrer én gang. Således er de virkelige forbrydere
> dem, der går på toilettet og kommer tilbage. Døren burde være lukket for
> dem. Så kan de lære det!

Ved offentligt møde i menighedsrådshus stillede jeg spørgsmål om
gerningsretfærdighed der krænkede præsten, så hun tilkaldte politiet og fik
mig udvist. Nul vold, overdøvning, lugt, svineri, blufærdighedskrænkelse
eller andet lovstridigt fra min side.
MEN "SÅ KAN JEG LÆRE DET" - at Islam betyder nul civilisation i DK

At biografer nægter folk at gå ind i 90% tom sal, selvom de har købt billet,
fordi det forstyrrer, er led magt-er-ret og små nørders stiven sig af - man
skal bekæmpe asocial adfærd med ord, advarsler, trussel om udvisning hvis
gentagelse - og ikke fysik som du fascistisk anbefaler.

RELEVANT GENTAGELSE

> [...]

folkekirken. Min dåbsgave har man stjålet alene udfra rygter. Islam har kun
løgn og eksplosiver som våben, ikke civiliseret dialog.

En provst Wienberg, som har været i kirken på min vej sammen med mig ved
andre foredrag, siger at Præsten fejler ved at tro, at hun skal skabe hygge
og enighed - og glemmere at demokrati er om ytringsfrihed og det har hun
også forpligtigelse overfor

Fra : -USH-

Dato : 14-06-05 19:31

Bo Warming skrev:
> [...]
> hhv pisse i glas i tæt biograf uden at nogen opdagede det, har jeg
> vist mig GODERE END GODHEDSINDUSTRIEN, social, betænksom,

Eller i hvert fald uden at nogen påtalte det. Der var selvfølgelig ikke
nogen der prikkede dig på skulderen i biografen og sagde "Undskyld, men
sidder du og skider i et mameladeglas?"

--
Venlig hilsen
-Ulrik-

Fra : Bo Warming

Dato : 14-06-05 19:36

Fra : Bo Warming

Dato : 14-06-05 19:49

> [...]
>
> Eller i hvert fald uden at nogen påtalte det. Der var selvfølgelig ikke
> nogen der prikkede dig på skulderen i biografen og sagde "Undskyld, men

Når man har holdt et par generalprøver hjemme, er det såre let at udføre
uden at nogen vil mærke noget unormalt, især at lade vandet uden at det
risler. Lissom når man hælder en øl op, skal strålen ramme siden skråt.

De to gange jeg har afprøvet at det kunne lade sig gøre uopdaget i biograf
(for sportens skyld), var jeg naturligvis opmærksom på om nogen i nærheden
vendte hovedet, men selvom det ikke skete under en cliffhanger-episode af
en spændende film, så rettede ingen opmærksomheden mod min utraditionelle
men diskrete cirkuskunst, som kunne være hverdagsbegivenhed, hvis ikke
samfundet var sindsygt og latterlig hooked på tabuer. Det er da irriterende
at skulle rejse sig, fordi nogle skal ud og på toilettet at lade vandet.
(Biografer o.lign kunne have egnede engangsemballage , som man tog i
lommen, hvis man så risiko for at skulle.)
Selvfølgelig kan de fleste holde sig, men der kan være inkontinens-problemer
for især ældre, Overflødiggørelse af træk-og-slip er selvfølgelig især
tiltrængt på plejehjem og for visse inkontinente børn, som nok kunne undgå
sengevædning, hvis de havde krus på natbordet til formålet.

Fra : Holst

Dato : 08-06-05 10:03

Brian P wrote:

> Går du heller ikke på toilettet?

Efter min mening bør man sørge for at holde toiletbesøg før og efter
filmen og i en eventuel pause.

Det er efter min mening forstyrrende, når folk rejser sig op under
filmen, og udelukkende acceptabelt, såfremt de ikke kommer tilbage igen.

Undtaget er dog folk, som måtte have et problem med vandladningen.

Fra : Per Vadmand

Dato : 08-06-05 11:27

"Holst" <newsjun05@shelter.dk> wrote in message

> [...]
> og udelukkende acceptabelt, såfremt de ikke kommer tilbage igen.
>
> Undtaget er dog folk, som måtte have et problem med vandladningen.

Ih tak.
--
Per V.

P.S. Læs om min nye bog, "Manden der skrev breve" på
http://home0.inet.tele.dk/perve/skoenlitteratur.htm

Fra : Tenzel Kim

Dato : 08-06-05 15:39

Holst wrote:
> Undtaget er dog folk, som måtte have et problem med vandladningen.

Well, hver gang jeg skal på toilettet vil jeg påstå at jeg har et
problem med vandladningen. Jeg kan ikke længere holde det inde af den
ene eller anden årsag og istedet for at sidde og pisse på folk i
biografen foretrækker jeg at vise hensyn og gå ud og klare problemet :)

Selv hvis man har sørget for at være på toilettet lige inden filmen kan
det ske at man bliver trængende igen inden filmen er slut.

Nu plejer jeg og mine venner dog normalt altid at sørge for at sidde
yderst i en række så vi ikke generer andre end os selv.

Tenz.

Fra : Holst

Dato : 08-06-05 22:25

Tenzel Kim wrote:

> [...]
>
> Selv hvis man har sørget for at være på toilettet lige inden filmen kan
> det ske at man bliver trængende igen inden filmen er slut.

Ja, og sådan noget er der jo så ikke så meget at gøre ved. Men langt de
fleste mennesker kan godt formå at holde sig i de par timer, som en
biograffilm varer.

> Nu plejer jeg og mine venner dog normalt altid at sørge for at sidde
> yderst i en række så vi ikke generer andre end os selv.

Ja, mine venner og jeg sørger normalt for at pisse inden forestillingen,
og så har vi nok også en usagt regel, der siger, at vi kun drikker én øl
inden forestillingen. Resten kan vi drikke bagefter

Fra : Robert Eriksen

Dato : 08-06-05 10:08

Brian P wrote:

> Går du heller ikke på toilettet?

Gør du?
Vi andre har marmeladeglas med til den slags ;)

Fra : Brian P

Dato : 08-06-05 10:26

"Robert Eriksen"

> Gør du?
> Vi andre har marmeladeglas med til den slags ;)

Ja, måske er det min skræk for engang at komme til at sidde ved siden af Bo
Warming, der taler. I hvert fald foretrækker jeg, at folk forlader salen for
at forette deres nødtørft ;)

Selv er jeg heldigvis (endnu) udstyrret med en god blære, og jeg har endnu
aldrig hidset mig op over at folk går på toilettet. Hvis det er en dårlig
film som "Brødre" jeg er inde og se, kan der højst være lidt ekstra
spænding - som filmen ikke selv kan byde på - i at gætte på, om sidemanden
mon kommer tilbage efter at have forladt sin plads...

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 08-06-05 10:41

> [...]
> ekstra spænding - som filmen ikke selv kan byde på - i at gætte på, om
> sidemanden mon kommer tilbage efter at have forladt sin plads...

Eller på, om det var stort eller lille?

Fra : Holst

Dato : 08-06-05 10:56

Mikkel Møldrup-Lakjer wrote:

> Eller på, om det var stort eller lille?

Det er fordelen ved syltetøjsglas. Så kan du se det. Og bliver ikke
forstyrret.

Fra : Tenzel Kim

Dato : 08-06-05 15:41

Holst wrote:
> Det er fordelen ved syltetøjsglas. Så kan du se det. Og bliver ikke
> forstyrret.

Det afhænger vel lidt af hvordan man ser på det. Selv syntes jeg det
lyder lettere forstyrret :)

Tenz.

Fra : Emil Rune

Dato : 08-06-05 14:41

> [...]
>
> Ja, måske er det min skræk for engang at komme til at sidde ved siden af
> Bo Warming, der taler. I hvert fald foretrækker jeg, at folk forlader

Bo W. kører søndagsberlingeren når han går i bio...

Fra : Ronni Heuckendorff H~

Dato : 08-06-05 09:43

On Wed, 8 Jun 2005 01:12:59 +0200, "Pipeline" <000000ng3@odeu.dk>
wrote:

>Men hvad gør I? Bliver I siddende til den bitre ende, eller går I også Jeres
>vej, hvis filmen er noget crap?

First Knight med Richard Gere. RG bliver angrebet bagfra af to andre
riddere. Efter at have nedlagt dem med velplacerede judotricks,
spænder RG alle sine muskler og brøler "YEAH!" ...

Vi gik.

R.
--
"I never found a companion that was so companionable as solitude"
- Henry David Thoreau

Fra : HC

Dato : 08-06-05 11:01

Jeg var inde og se en Star Trek film... Insurrection tror jeg det var - med
min fætter.

Vi sad tæt på skærmen - jeg tror faktisk det var første række... Vi sad
alene - bortset fra en ældre herre, der et par sæder fra os.

Han har været en 60-65 år...

Jeg kunne ikke undgå at lægge mærke til vedkommendes reaktioner på filmen:
Chok.. "Whoa?! bevægelser" og generel bevægelighed...

Han sad og fløj tilbage i sædet under hvert laserskud og\eller eksplosion -
det var næsten komisk.

Til sidst gik han... LOL

HC

Fra : Anders Houmark

Dato : 08-06-05 19:39

HC wrote:
> [...]
> filmen: Chok.. "Whoa?! bevægelser" og generel bevægelighed...
>
> Han sad og fløj tilbage i sædet under hvert laserskud og\eller

hahah.. det fik mig til at grine :D

En sjov biografhistorie jeg kan fortælle er om engang hvor jeg var i
biografen med 2 venner, Morten og Kasper.. Det var en søndag aften og
forestillingen startede klokken 21. Salen var ret tom, måske fordi det var
en af de sidste dage filmen (The Italian Job) kørte, og dem der gerne ville
se filmen i biografen allerede havde set den(?).. Filmen startede og vi
sidder så tre mand i en sal til omkring 100 personer - ret speciel oplevelse
synes jeg, for det havde jeg ikke prøvet før.. Morten fortalte, at han kun
en gang tidligere havde prøvet noget lignende, og der var da hans onkel og
ham som var helt alene i biografen da de så Stjerner Uden Hjerner..
Efter ca. 10 minutter, hvor vi højlydt har siddet og bøvset og pruttet (man
er vel en drengerøv og prutter er og bliver uendeligt sjove åbnes døren
til salen og en mand med gul anorak træder ind. Efter han har stået i døren
i 1 min uden at have sagt noget mister vi interessen for ham, og efter et
kort stykke tid lægger jeg så mærke til, at han går ind og finder sig et
sæde på bagerste række.. Det lægger Morten og Kasper bare ikke mærke til,
for de bliver da bare ved med at sidde og prutte og bøvse.. Jeg spekulerer
egentlig ikke mere over prutteriet, nok fordi det har stået på i så længe at
det jeg ikke lægger mærke til det mere.. Så går der omkring 5 minutter og så
slår Morten den største bøvs i mands minde.. Alle sidder og klukker lidt...
også manden i anorakken.. og både Morten og Kasper finder så ud af, at vi
ikke er alene i biografen, og de glider så helt ned i sæderne så deres
hoveder ikke kan anes bagfra.. og så begynder en hvisken med "der sidder en
mand på bagerste række!!!" :D.. Tror nærmest mere jeg grinte af at de var
flove, end af selve bøvsen

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 08-06-05 22:47

Anders Houmark wrote:

> En sjov biografhistorie ...

Jeg kan også en:

Jeg var med to venner i kosmorama i Sønderborg tilbage i midten af
halvfemserne. Salen var fyldt og da vi havde bestilt biletter hver for sig kom
Andreas til at sidde for sig selv mens Bo og jeg sad sammen. Nu sad vi for
enden af en række og af uvisse grudne stod der en klapstol i et hjørne, så
istedet for at sætte sig på sin plads, trak Andreas klapstolen hen ved siden
af Bog og mig.

Nu var reklamerne vedat blive lidt lange før filmen gik igang, og vi skulle jo
underholde os imens, så som altid skulle man satse på en reklame, og hvis man
satsede på en reklame som ikke blev vist, var straffen at man skulle spise
sin billet. Ingen af os havde heldet med os så alle tre slugte hver sin billet.

Filmen går igang og vi bliver kosteligt underholdt de første 30 minutter,
indtil en kontrollør stiller sig op ved siden af Andreas og beder os om lige
at komme med udenfor et øjeblik. Vi følger med udenfor og kontrolløren
fortæller os at der er en person der har sneget sig ind til forestillingen
uden at betale og da Andreas øjensynligt ikke har nogen siddeplads, kun
klapstolen, er han naturligvis prime suspect. Kontrolløren glor olmt på os og
ber om at se vores biletter. Det var ikke så nemt at få ham overbevist om at
vi skam alle tre havde betalt men at vi ingen billetter har fordi vi havde
spist dem . Han endte dog med a lukke os ind og se filmen færdig, da vores
historie sikkert var for dum til at være løgn. Siden den dag holdt vi op med
at spille på reklamer.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Silver

Dato : 08-06-05 18:14

> bruger deres mobiltelefoner til at skrive til hinanden om hvor kedelig
> filmen er,

Hvorfor spilde sin tid på noget man ingen interesse
> har for?

De kunne nemmere se skærmen på mobilen i biografens mørke....OG DET SKAL
SKAM DA UDNYTTES! hehe...

Silver.

Fra : Giraf

Dato : 10-06-05 18:02

> har selv gået fra dårlige film, Dum Dummere, Charles' Angels og Matrix for

Dum og dummere er da en af de sjoveste film nogensinde :( Jim Carreys
guld præstation imo.

Fra : Jesper

Dato : 10-06-05 19:11

> [...]

> trods alt gerne vil have noget for pengene.
>
> Men hvad gør I? Bliver I siddende til den bitre ende, eller går I også Jeres

Har aldrig præsteret at gå fra en film. Hvilket nok er fordi jeg meget
sjældent vælger at gå ind og se noget totalt møg.

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 12-06-05 17:29

Pipeline skrev:
> Men hvad gør I? Bliver I siddende til den bitre ende, eller går I
> også Jeres vej, hvis filmen er noget crap?

Jeg er aldrig gået fra en biograffilm. Det er nok en kombination af
forskellige faktorer - at jeg trods alt har betalt for at være der, at
jeg ofte er sammen med andre, at det kan være en forstyrrelse for
resten af salen, og at det er svært at have en ordentlig mening om
noget, man kun har set halvt.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk