Når vægten står stille
Fra : Helle :\)\)

Dato : 01-06-01 18:33

Jeg har siden januar tabt mig 8 kg, og mangler ca. 12 nu. Jeg har tabt mig
ved at spise fornuftigt uden at være fanatisk samt ved at gå til og fra
arbejde (2 * 30 minutter) og et par ekstra og lidt længere gåture i
weekenden. For en måned siden fik jeg så en motionscykel, som jeg cykler på
hver dag i ca. 20-40 minutter. Derudover laver jeg hver anden dag øvelser
for mave, talje og arme.
Nu kommer så mit problem. De første 2½ måned tabte jeg mig ½ kg hver uge,
men inden for den sidste 1 måneds tid har vægten næsten ikke bevæget sig. Og
det til trods for at jeg har øvet motionsmængden og ikke har ændret på min
kost. Jeg er lidt frustreret over at der ikke sker noget, da jeg synes jeg
har godt styr på både motion og kost.
Er det normalt at vægttabet stopper på den måde - og hvad kan jeg gøre ?
(Det skal lige nævnes at jeg helst ikke har lyst til at finde nye
motionsformer og slet ikke løb.)

mvh
Helle :)

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 03-06-01 08:15

> Nu kommer så mit problem. De første 2½ måned tabte jeg mig ½ kg hver uge,
> men inden for den sidste 1 måneds tid har vægten næsten ikke bevæget sig.

Der kan være 2 årsager. Kroppen tager en pause, for at møblere om på dig.
Har du lagt mærke til om du har ændret facon de sidste uger? Så kan det være
årsagen. Den anden mulighed er at du nu har balance mellem indtag og
forbrug. Når vægten falder, så falder forbruget også, da der er mindre vægt
at "holde i live" og bevæge.

Mvh Maria

Fra : Helle :\)\)

Dato : 03-06-01 10:29

> [...]
> årsagen. Den anden mulighed er at du nu har balance mellem indtag og
> forbrug. Når vægten falder, så falder forbruget også, da der er mindre

Til nummer 1 så synes jeg ikke faconen har ændret sig. Til nummer 2 jeg har
netop sænket mit kalorie indtag i takt med at vægten faldt.
Kan det skyldes at jeg i virkeligheden måske få forbrændt for mange kalorier
i forhold til mit kalorieindtag ?

mvh
Helle :)

Fra : Carsten Svensgaard

Dato : 03-06-01 12:51

"Helle :\)\)" <helleh_@hotmail.com> writes:

> [...]
> netop sænket mit kalorie indtag i takt med at vægten faldt.
> Kan det skyldes at jeg i virkeligheden måske få forbrændt for mange kalorier

Så længe du ikke tabver dig mere end du ønsker, kan du vel ikke
forbrænde *for* mange kalorier. Svaret ville nok være at sætte
aktiviteten op eller indtaget yderligere ned, evt begge dele. Ellers
lyder det som om du har fat i en rigtig god "opskrift" der, held og
lykke med det.

Carsten
--
/"\ | Carsten Svensgaard
\ / ASCII ribbon campaign | carsten@svensgaard.org

Fra : Ken Madsen

Dato : 06-06-01 07:59

Din muskelmasse forøges i takt med at du begynder at træne, det kan forklare at
din vægt står stille i øjeblikket. Men samtidigt med at du får en bedre
kondition bliver du også bedre til at forbrænde kalorier ikke kun når du
morionere, men også "i det daglige". Giv ikke op, hav tålmodighed, det skal nok
komme igen

Ken

Fra : Helle :\)\)

Dato : 06-06-01 19:14

> [...]
> kondition bliver du også bedre til at forbrænde kalorier ikke kun når du
> morionere, men også "i det daglige". Giv ikke op, hav tålmodighed, det

Ja, tålmodighed er en god ting, men af og til kan det være svært.
Heldigvis ser det ud til at min nuværende krise er gået lidt i sig selv, og
jeg har nu en idé om hvad mine "kvaler" skyldtes. Det var såmænd mere væske
i kroppen i forbindelse med menses. Det havde jeg bare ikke oplevet før, men
da min vægt på 3 dage er faldet med 2½-3 kg uden nogen form for ændring i
kost eller motion, går jeg ud fra at det var det.

mvh
Helle :)