Skærme
Fijala 3554
Samsung 193P eller LG 1980Q?
Fra : Thomsen

Dato : 07-06-05 22:30

Hej
Må lige høre om nogen har erfaring med disse to skærme?
Står og skal vælge mellem:
LG 1980Q

eller

Samsung 193P

"Store" forskelle som jeg sådan lige kan få øje på:

Response-tiden:
LG'ens 8 ms og Samsung's 20 ms.
(Ved ikke om 20 ms kan blive et problem for mig.
Er ikke den store spillehaj, men skal lave grafisk arbejde
som ikke indbefatter bevægelig grafik. Vil dog gerne
kunne se DVD-film.)

LG'en har 3 års garanti på 0 pixelfejl.
Samsung har 14 dage

mvh
Thomsen

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 08-06-05 16:03

"Thomsen" <arntdesign@hotmail.dk> wrote in message
> [...]
> Er ikke den store spillehaj, men skal lave grafisk arbejde
> som ikke indbefatter bevægelig grafik. Vil dog gerne

Da skærmen ikke skal bruges til spil, vil jeg anbefale Samsung 193p, idet
den har PVA panel, som gør den bedre egnet til grafisk arbejde og afspilning
af video.
---
Mvh
Anders

Fra : René Sørensen

Dato : 08-06-05 18:11

Thomsen wrote:

> Samsung 193P
>
> "Store" forskelle som jeg sådan lige kan få øje på:
>
> Response-tiden:
> LG'ens 8 ms og Samsung's 20 ms.

Hvis du har mulighed for at trække vejret, skulle samsung komme med en
193plus, som skulle kunne køre med pva-panel 8ms. Du kan altid følge med
her:

http://www.behardware.com/html/news/cat22/page1.html

bare scroll helt ned. Der står noget mere

--
MVH.

René Sørensen

Fra : Thomsen

Dato : 08-06-05 18:52

Tusinde tak for svarene.
Må se om jeg kan holde ud til det 193+ kommer
Skal det forstås sådan at disse PVA-paneler foreløbig
har lidt dårlige responstider men vinder i f.eks farvegengivelse?

mvh
Thomsen

Fra : K.

Dato : 08-06-05 19:10

"Thomsen" <oathomsen@webspeed.dk> wrote in message
> [...]
> Skal det forstås sådan at disse PVA-paneler foreløbig
> har lidt dårlige responstider men vinder i f.eks farvegengivelse?

Du kan få P-MVA skærme nu. 8 ms.
F.eks. viewsonic vp191 (findes også i 16 og 25 ms)
Det er en absolut top skærm på alle måder.
Super hurtig , høj betragtningsvinkel, 8 bit/16.7 mill. farver.

Fra : mg

Dato : 08-06-05 19:11

Ja stort set, PVA er rigtig god til tekst, grundet det høje kontrast
forhold,
Vent ikke , køb roligt nu, ellers kan man jo vente og vente, der er hele
tiden nyt på vej.
desuden er 193 godt gennemprøvet, og fortræffelig til dit brug,
desuden er 193+ responstid, opnået ved at gå en lille bitte smule på
kompromis med få andre andre ting,

Fra : René Sørensen

Dato : 10-06-05 15:26

mg wrote:
> [...]
> desuden er 193 godt gennemprøvet, og fortræffelig til dit brug,
> desuden er 193+ responstid, opnået ved at gå en lille bitte smule på

Vente og vente... Ja det er rigtigt nok. Men den skulle komme allereede
til sept. Og behardware venter ivrigt til den kommer så de kan lave en
udførlig test. Jeg kan i hvert fald godt vente.

--
MVH.

René Sørensen

Fra : Thomsen

Dato : 08-06-05 21:30

Tak for tippene.
Synes ellers ikke rigtig man kan se på skærmspecifikationerne om en skærm
benytter P-MVA-panel.
Er der en anden benævnelse?

mvh
Thomsen

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 08-06-05 21:32

> [...]
> Tak for tippene.
> Synes ellers ikke rigtig man kan se på skærmspecifikationerne om en skærm

Du kan slå de fleste skærme op her: www.flatpanels.dk

Jeg er i øvrigt enig med de andre i, at den nye version af ViewSonic vp191b
er et særdeles godt valg. Den kombinerer lav respondstid (ned til 8 ms
grey-grey) med høj farvegengivelse, høj kontrast og god betragtningsvinkel.
Faktisk har denne skærm som den eneste en responstid der konstant ligger
under 16 ms.
---
Mvh
Anders

Fra : Thomsen

Dato : 08-06-05 22:22

> Du kan slå de fleste skærme op her: www.flatpanels.dk

Tak for linket, der blev jeg lidt klogere på bl.a. PVA.

Thomsen