Middel mod katte
Fra : Kert Rats

Dato : 07-06-05 22:17

Hvordan kan jeg bedst få katte til at gå uden om min garage og have?
Kattene - og velsagtens også et par ræve - har det med at pisse og skide på
mine enemærker, hvilket er træls.

Jeg har for nylig hørt i tv, at midlet "gå-væk-hund" ligefrem tiltrækker
hunde - monstro, det også tiltrækker katte?

Midler, som jeg søger, må meget gerne have en langtidseffekt, f.eks. ved at
midlet i sig selv varer/holder længe - naftalin holder jo en del måneder.
Men om det skræmmer katte ved jeg ikke, og har heller ikke prøvet det endnu.

Udlægning af gift er jeg ikke helt tryg ved - har I erfaringer med
gidtudlægning?

Glæder mig meget til at høre fra jer..

Venligst

Kert Rats

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 07-06-05 22:26

"Kert Rats" <stendod@gravklar.dk> skrev
- naftalin holder jo en del måneder.
> Men om det skræmmer katte ved jeg ikke, og har heller ikke prøvet det
endnu.

Det holder kun ganske kort.

> Udlægning af gift er jeg ikke helt tryg ved - har I erfaringer med
> gidtudlægning?

Det sidste her betragter vi som en vits. Skulle du ikke vide bedre, er det
både uforsvarligt og ulovligt. Og næsten umuligt, katte har en enestående
evne til at komme af med selv det værste i tide.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Holst

Dato : 08-06-05 08:46

Preben Riis Sørensen wrote:

> Det sidste her betragter vi som en vits. Skulle du ikke vide bedre, er det
> både uforsvarligt og ulovligt. Og næsten umuligt, katte har en enestående
> evne til at komme af med selv det værste i tide.

Nej, ved den korrekte fremgangsmåde er det nok lovligt. Det var for
nylig oppe i dk.videnskab.jura. Her blev der nævnt nogle paragraffer fra
Lov om mark- og vejfred, blandt andet følgende stykke:

Stk. 2. Nedskydning eller anden direkte på drab af dyret sigtende
fremgangsmåde må dog kun anvendes, når dyrets besidder i forvejen
indenfor det sidste år er advaret. Er besidderen ukendt, kan advarsel
indeholdende en kort beskrivelse af det pågældende dyr ske gennem et på
egnen udbredt dagblad. Advarsel er dog ufornøden, når dyret angriber
andre husdyr eller frembyder nærliggende fare for person eller ejendom.

Og udlægning af gift må kunne henføres til "anden direkte på drab af
dyret sigtende fremgangsmåde".

Fra : jpo

Dato : 08-06-05 15:29

">
> Og udlægning af gift må kunne henføres til "anden direkte på drab af dyret
> sigtende fremgangsmåde".

Næh - nej - den går ikke.
Her kommr dyreværnsloven på tværs.

§ 13. Den, der vil aflive et dyr, skal sikre sig, at dyret aflives så
hurtigt og så smertefrit som muligt. Aflivning ved drukning må ikke finde
sted.

Stk. 2. Justitsministeren kan fastsætte nærmere regler om aflivning af dyr,
herunder regler om slagtning og om forbud mod visse aflivningsformer samt
regler om, at aflivning af visse større dyr kun må foretages af en dyrlæge
eller en anden autoriseret person.

Dette har justistsministeren gjort - og her står altså ikke noget om
udlægning af gift.

jpo

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 08-06-05 21:31

"jpo" <spamfrivækjpo@adslhome.dk> skrev
> [...]
> eller en anden autoriseret person.
>
> Dette har justistsministeren gjort - og her står altså ikke noget om

Nej, og så er det ifølge jagtloven, og cirkulære om bekæmpelse af
skadevoldende vildt, ulovligt at bruge gift til andet end mus og rotter, og
det skal bruges af en autoriseret.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Holst

Dato : 08-06-05 22:32

jpo wrote:

> Dette har justistsministeren gjort - og her står altså ikke noget om
> udlægning af gift.

Ja, så er der vel ikke andet at gøre end at skyde kræet.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 08-06-05 22:50

"Holst" <newsjun05@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, så er der vel ikke andet at gøre end at skyde kræet.

Man må ikke skyde i parcelhuskvarterer, og vist slet ikke i bymiljø
overhovedet. Se om fælder nedenfor.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Carl Larsen

Dato : 09-06-05 04:46

Anskaf eller lån en hurtig hund med en kraftigt bid,
som elsker katte til morgenmad.

--
Hilsen Carl

Fra : Gert

Dato : 08-06-05 09:30

"Kert Rats" <stendod@gravklar.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

endnu.

> Udlægning af gift er jeg ikke helt tryg ved - har I erfaringer med

jeg har set at en bamse virker mod katte på biler,
mon ikke det kunne være et forsøg værd at sætte en op hvor de kommer
ofte?

jeg er som mange andre modstander af gift, uanset om det er lovligt eller
ej.

MVH
Gert

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 08-06-05 09:55

I news:99ope.53556$Fe7.158611@news000.worldonline.dk <Kert Rats>
<stendod@gravklar.dk> skrev:

> Hvordan kan jeg bedst få katte til at gå uden om min garage og have?
> Kattene - og velsagtens også et par ræve - har det med at pisse og
> skide på mine enemærker, hvilket er træls.

Det kan du ikke. Du kan selvfølgelig afprøve diverse stinkende midler
med større eller mindre virkningsgrad og varighed, men det virker ikke i
længden :(

Det er meget nemmere at arbejde _med_ kattene end _mod_ dem.

Du indretter simpelthen et mere attraktivt sted i haven til kattenes
efterladenskaber.
Du finder et afsides sted i haven hvor efterladenskaberne ikke vil
genere, gerne under en busk eller lign., (katte er generte væsener der
helst vil besørge i fred). Der etablerer du et 'luksustoilet' ved at
fjerne 10 cm jord og erstatte det med strandsand.

Nu mangler du bare at 'træne' kattene. Du flytter deres efterladenskaber
til det nye område og graver det lidt ned. Efter to uger har de fanget
fidusen, og problemet er løst :)

> Udlægning af gift er jeg ikke helt tryg ved - har I erfaringer med
> gidtudlægning?

Det kan du ikke mene alvorligt. Man må ikke sådan gå og slå andres
kæledyr ihjel.

mødes med en gunstig lejlighed....
www.st-roerbaek.dk

Fra : Holst

Dato : 08-06-05 10:09

Carsten Finn Rasmussen wrote:

> Det kan du ikke mene alvorligt. Man må ikke sådan gå og slå andres
> kæledyr ihjel.

Jo, det må man gerne, hvis folk ikke kan holde styr på dem.

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 08-06-05 10:38

I news:42a6b5aa$0$63680$edfadb0f@dread15.news.tele.dk <Holst>
<newsjun05@shelter.dk> skrev:

> Jo, det må man gerne, hvis folk ikke kan holde styr på dem.

Man kan ikke 'holde styr' på en udekat, de går som bekendt deres egne
veje.

Måske kan man finde belæg i lovgivningen for at aflive andres dyr, hvis
man kan få dem klassificeret som skadedyr. Jeg ved det ikke, det har
simpelthen ikke været en del af min begrebsverden.

Hvordan vil du fortælle naboens 10 år gamle datter at du har dræbt
hendes kat fordi du var træt af at den besørgede i dit blomsterbed?

At bo i et åbent område som et parcelhuskvarter eller på landet, er
samtidig en accept af de glæder og ulemper der er forbundet med det. Er
man ikke parat til det, skal man købe sig en 1. sals lejlighed på
stenbroen.

Fra : Holst

Dato : 08-06-05 10:54

Carsten Finn Rasmussen wrote:

> Man kan ikke 'holde styr' på en udekat, de går som bekendt deres egne
> veje.

Så er det jo ens egen skyld, hvis naboen nakker den.

> Måske kan man finde belæg i lovgivningen for at aflive andres dyr, hvis
> man kan få dem klassificeret som skadedyr. Jeg ved det ikke, det har
> simpelthen ikke været en del af min begrebsverden.

Folk tænker ofte ikke på, hvor generende deres katte og hunde kan være
for naboerne, når de render løs. Måske også derfor, at der i Lov om
mark- og vejfred er mulighed for at slippe af med dem på en mere
drastisk måde.

> Hvordan vil du fortælle naboens 10 år gamle datter at du har dræbt
> hendes kat fordi du var træt af at den besørgede i dit blomsterbed?

Det er vel forældrenes problem.

> [...]
> samtidig en accept af de glæder og ulemper der er forbundet med det. Er
> man ikke parat til det, skal man købe sig en 1. sals lejlighed på

Enig, men det er ikke nødvendigvis ensbetydende med, at man skal
acceptere, at naboens køter eller kat render rundt i ens have, fordi
naboen ikke formår at holde styr på den.

Fra : Jens G

Dato : 08-06-05 15:40

On Wed, 8 Jun 2005 11:38:01 +0200, "Carsten Finn Rasmussen"
<cfr@c.invalid> wrote:

>Man kan ikke 'holde styr' på en udekat, de går som bekendt deres egne
>veje.

Det er en underlig holdning nogle katte-ejere har.

Hvordan kan de gå ud fra at naboerne er ligeså glade for deres kat som
de selv er?

Hvis folk vil have kæledyr, bør de holde dem for sig selv, istedet for
at belemre alle naboerne med dem.

Jeg læser af og til om folk der mener deres løstløbende katte er
blevet forgiftet af onde mennesker, hvis de kommer hjem og er syge. Og
det er måske rigtigt.
Men det kan også meget nemt ske at en kat æder en mus der lige har
stoppet sig med musegift. Katteejeren vælger bare at tro at nogen har
forgiftet hans kat i ondskab.

Hvis han istedet holdt sin kat hjemme, var der slet ingen risiko,
hverken for forgiftede mus, eller onde naboer. Og naboerne ville spare
penge på midler til at holde bæstet væk med.

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 08-06-05 16:29

I news:42a90171.3008187@dtext.news.tele.dk <Jens G>
<jens@no.spam.for.me.pls> skrev:

> Det er en underlig holdning nogle katte-ejere har.

Det er ikke en holdning, det er et faktum...
Katte kan ikke dresseres ligesom hunde. Det er umuligt at holde en
løstgående kat inde på matriklen.

> Hvordan kan de gå ud fra at naboerne er ligeså glade for deres kat som
> de selv er?

Naboerne behøver ikke at være glade for dem, de skal blot lære at leve
med dem. Ligesom de lever med alle de andre dyr der besøger deres
enemærker ønskede som uønskede. Hemmeligheden ligger i at minimere
generne :)

> Hvis folk vil have kæledyr, bør de holde dem for sig selv, istedet for
> at belemre alle naboerne med dem.

Det er et synspunkt der lyder rigtigt, men er svært at leve op til. Det
ville medføre at alle katte skulle være indekatte.

> Jeg læser af og til om folk der mener deres løstløbende katte er
> blevet forgiftet af onde mennesker, hvis de kommer hjem og er syge. Og
> det er måske rigtigt.

Forhåbentlig ikke. Ingen der ved sin fornufts fulde brug kunne finde på
at anbringe gift så katte og alle andre dyr kan komme til det.
Undtagelsen er rottegift der anbringes i dertil indrettede kasser.

> Hvis han istedet holdt sin kat hjemme, var der slet ingen risiko,
> hverken for forgiftede mus, eller onde naboer. Og naboerne ville spare
> penge på midler til at holde bæstet væk med.

En kamp mod løsgående katte er tabt på forhånd. Det er ulig meget
nemmere ar acceptere dem og minimere generne. Det giver ro i sindet og
venligere naboer :)

Fra : Jens G

Dato : 08-06-05 16:59

On Wed, 8 Jun 2005 17:29:11 +0200, "Carsten Finn Rasmussen"
<cfr@c.invalid> wrote:

[...]
>Det er ikke en holdning, det er et faktum...
>Katte kan ikke dresseres ligesom hunde. Det er umuligt at holde en
>løstgående kat inde på matriklen.

Så skulle man måske overveje om katten er det rette kæledyr i et
parcelhuskvarter?
Der er folk der sætter el-hegn omkring blomsterbedene for at holde
folks katte ude. Måske kunne katte-ejere bruge el-hegn til at holde
katten hjemme med istedet?

> [...]
>med dem. Ligesom de lever med alle de andre dyr der besøger deres
>enemærker ønskede som uønskede. Hemmeligheden ligger i at minimere

Der er i mine øjne stor forskel på et dyr der kommer på besøg fra
naturen, og et kæledyr der render rundt fordi ejeren synes det er
dejligt nemt og ansvarsfrit at have med at gøre.
Dyrene fra naturen er der ingen der ejer.

Jeg betragter det som en gave når vilde fugle, frøer, tudser osv
besøger min have. Selv en rovfugl der slår ned på en fugl synes jeg er
fantastisk.
Men den fede kælekat der ligger under en busk og lurer på om den mon
ikke kan fange en fugl den kan tage med hjem til sin begejstrede ejer,
der synes det er så sjovt og kært, har jeg intet til overs for.

>Det er et synspunkt der lyder rigtigt, men er svært at leve op til. Det
>ville medføre at alle katte skulle være indekatte.

Nemlig. Eller være i snor.
Hvis man synes det vil være synd for katten, burde man måske igen
overveje om katten er det rigtige kæledyr i parcelhuskvarteret.

[...]
>En kamp mod løsgående katte er tabt på forhånd. Det er ulig meget
>nemmere ar acceptere dem og minimere generne. Det giver ro i sindet og
>venligere naboer :)

Jeg håber da at der på et tidspunkt kommer en lovgivning der påbyder
folk at holde deres kæledyr hjemme.
Jeg kan ikke se nogen som helst grund til at der skal være andre
regler for katte(og duer) end for alle andre kæledyr.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 08-06-05 17:17

> [...]
> ikke kan fange en fugl den kan tage med hjem til sin begejstrede ejer,
> der synes det er så sjovt og kært, har jeg intet til overs for.

Det kunne sagtens være en herreløs kat - dem er der fantastisk mange af.
Hvordan skelner du? Den er jo bare vild, ligesom rovfuglen og ræven.

Mvh Maria

Fra : Jens G

Dato : 08-06-05 18:49

On Wed, 8 Jun 2005 18:17:25 +0200, "Maria Frederiksen"
<mf@easyfrag.dk> wrote:

>Det kunne sagtens være en herreløs kat - dem er der fantastisk mange af.
>Hvordan skelner du? Den er jo bare vild, ligesom rovfuglen og ræven.

Hvordan bliver en kat mon herreløs?
Enten sker der noget så udekatten ikke kan finde hjem, eller den kan
blive utilfreds med sit hjem så den går sin vej, eller folk bliver
trætte af den og slipper den ud et eller andet sted hvorfra den ikke
kan finde hjem.
De to første tilfælde ville undgås hvis katten blev holdt inde og ikke
kendte til andet.
Det sidste tilfælde kunne undgås hvis en kat ikke bare blev betragtet
som noget man får forærende, fordi der er nogen der skal af med deres
kattekillinger. Killinger som kom til verden fordi moderen ikke blev
holdt inde.

Under alle omstændigheder er det synd for de herreløse katte, og de
kan ikke klare sig uden mennesker. Hvis ikke der er nogen der fodrer
dem, eller tager dem til sig, vil de fleste dø når sommeren er ovre.

Hvis ikke katte fik lov til at rende frit omkring, vil jeg vove den
påstand at der ikke ville være mange herreløse katte til.

Jeg betrager dem ikke som en del af naturen i Danmark.

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 08-06-05 19:36

On Wed, 08 Jun 2005 19:49:26 +0200, Jens G

klip>
> [...]
>påstand at der ikke ville være mange herreløse katte til.
>
>Jeg betrager dem ikke som en del af naturen i Danmark.

Katte kan udmærket overleve uden menneskers hjælp, i vores
kolonihave bliver der flere og flere ( og mindre fugle), der
bliver aflivet mange, men de er efterhånden meget snu.
mvh Ebbe

Fra : Jens G

Dato : 08-06-05 19:58

On Wed, 08 Jun 2005 20:36:07 +0200, Ebbe Hansen
<ebbeh@mail1.stofanet.invalid> wrote:

>Katte kan udmærket overleve uden menneskers hjælp, i vores
>kolonihave bliver der flere og flere ( og mindre fugle), der
>bliver aflivet mange, men de er efterhånden meget snu.

Mon ikke der er nogen der fodrer dem?
Ligesom der er folk der fodrer ræve.

Fra : Kert Rats

Dato : 08-06-05 21:01

> Mon ikke der er nogen der fodrer dem?
> Ligesom der er folk der fodrer ræve.
>
> --
> Jens G
> IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært

Jeg er meget enig med dine betragtninger om husdyr! Monstro vi også er enige
om, at stueplanter er en misforståelse? Ikke, at de generer væsentligt, men:
Planter hører hjemme udendørs!

Venligst

Kert Rats

Fra : Leonard

Dato : 08-06-05 20:45

Jens G <jens@no.spam.for.me.pls> wrote:

>Under alle omstændigheder er det synd for de herreløse katte, og de
>kan ikke klare sig uden mennesker. Hvis ikke der er nogen der fodrer
>dem, eller tager dem til sig, vil de fleste dø når sommeren er ovre.

Bare du ikke fortæller det til de katte jeg har besøg af på min
ejendom. Den ene hunkat har helt klart bestemt at hun bor på min grund
og at de andre gerne må besøge hende når hun har lyst til det. Hun får
killinger flere gange om året, nogle af dem overlever, de fleste
indgår i fødekæden ganske naturligt.
Og der er ingen der fodrer dem, de klarer sig på 100% liberale
markedsvilkår, hvor den stærkeste overlever.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Er du skiftet til Firefox? www.mozilla.org

Fra : Elwarth

Dato : 08-06-05 19:21

"Jens G" <jens@no.spam.for.me.pls> skrev i en meddelelse

<snip>
> [...]
> Der er folk der sætter el-hegn omkring blomsterbedene for at holde
> folks katte ude. Måske kunne katte-ejere bruge el-hegn til at holde

Præcis. Folk skal ikke bøvle med at holde mine katte ude, jeg sørger selv
for at holde dem inde:
http://www.elwarth.dk/om_os.asp

Isolatorerne kan lige anes på billedet, én tråd oven på hegnet og én ind mod
haven. Stødgiveren er en type beregnet for smådyr. Det virker fint, så det
kan sagtens lade sig gøre.
Et par af kattene har snust til tråden, det gør de vist ikke lige igen!

/Morten

Fra : Kate

Dato : 08-06-05 22:14

"Elwarth" <elwarth@KATTENSjellingnet.dk> wrote in

> Præcis. Folk skal ikke bøvle med at holde mine katte ude, jeg
> sørger selv for at holde dem inde:
> http://www.elwarth.dk/om_os.asp

Præcis min holdning. Jeg satser da også på at få mulighed for at hegne
min lille have ind så mine katte kan komme ud. Indtil da bliver de inde
i huset.

Lige præcis debat om fritløbende katte er lidt underlig i mine øjne.
Jeg elsker mine katte og ville ikke undvære dem for noget. Naboens
katte generer mig ikke og jeg får aldrig ideér om at gøre grimme ting
ved hverken den eller de andre katte som færdes i området.
Alligevel undrer jeg mig gang på gang over at det betragtes som helt
naturligt at katte går frit rundt, både af katteelskere og kattehadere,
men hund, kanin og kanariefugl forventes da at man holder hos sig selv.
Hvorfor den forskel? Jeg mener, katte er da ejerens ansvar !

Og, ja, det var bevidst jeg også includerer kattehadere. Det er det
mærkeligste jeg ofte oplever. Folk synes katte er noget pak, som bare
skal skydes. Når jeg så siger at mine katte da næppe kan genere nogen
da de er indekatte, så er jeg dyrplager for katten er jo et frit dyr
som ikke kan holde ud at være spærret inde. Så bliver jeg sgu godt nok
lidt paf
Af de mennesker som har været så modstridende i deres holdninger, har
ingen endnu kunnet forklare mig logikken.

Nå, men der er blevet talt meget om midler mod katte og jeg venter da
spændt på at høre om nogle af disse, ikke-voldelige, midler virker. Det
ville jo være godt som "skyts" i kattegruppen, for der kommer
spørgsmålet også jævnligt, men samme magre resultat som her.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Holst

Dato : 08-06-05 22:39

Elwarth wrote:

> Præcis. Folk skal ikke bøvle med at holde mine katte ude, jeg sørger selv
> for at holde dem inde:
> http://www.elwarth.dk/om_os.asp

Dejligt at se nogle ansvarlige katteejere.

Fra : dpl

Dato : 10-06-05 09:35

Ja, det behøver ikke være så svært. Her hos os bor kattene også sikkert
i huset, men har adgang til en stor løbegård med masser af aktiviteter.
Selv om vi bor på landet, er der manger farer for kattene i form af
trafik, jægere, hunde osv. Vi har mistet to katte til trafikken, så
aldrig flere udekatte her!
http://www.sevastopol.dk/index.php?sidenummer=6

Hilsen Dorthe

Fra : Steen Hansen

Dato : 13-06-05 09:46

On Wed, 8 Jun 2005 10:55:09 +0200, "Carsten Finn Rasmussen"
<cfr@c.invalid> wrote:

> [...]
>
>Nu mangler du bare at 'træne' kattene. Du flytter deres efterladenskaber
>til det nye område og graver det lidt ned. Efter to uger har de fanget

Hvorfor skal andre bruge tid på at opdrage dine katte ???

>Det kan du ikke mene alvorligt. Man må ikke sådan gå og slå andres
>kæledyr ihjel.

Iflg lov om mark og vejfred må et husdyr ikke forlade besidderens
ejendom. !!!!!!

Kan du som ejer af kat ikke overholde dette, skal du ikke holde kat.

Igen iflg. lov om mark og vejfred kan man meget nemt opnå ret til at
aflive andre folks husdyr som kommer på ens område.

Ligesom det kan være en menskeret at holde husdyr er det også en
menneskeret at være fri for andres husdyr. !!!

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 13-06-05 11:33

I news:qfhqa1lgh9b3e9oouu46oo69ltc32hn4rc@4ax.com <Steen Hansen>
<skidt-remove-@tele2adsl.dk> skrev:

> Hvorfor skal andre bruge tid på at opdrage dine katte ???

Jeg har sgu' ikke nogen kat, men får dagligt besøg af naboernes.

> [...]
>
> Ligesom det kan være en menskeret at holde husdyr er det også en
> menneskeret at være fri for andres husdyr. !!!

Det er ikke alle kampe der er værd at kæmpe. Her i området er vi ikke så
hysteriske. Vi sætter godt naboskab højere end nogle små ulemper fra
nogle husdyr. Vores matrikler bliver i forvejen invaderet af alle mulige
former for dyreliv, så en kat fra eller til gør ikke den store forskel
:)

Fra : Steen Hansen

Dato : 13-06-05 13:22

On Mon, 13 Jun 2005 12:33:05 +0200, "Carsten Finn Rasmussen"

> [...]
>nogle husdyr. Vores matrikler bliver i forvejen invaderet af alle mulige
>former for dyreliv, så en kat fra eller til gør ikke den store forskel

Godt Naboskab ??

Det vil sige at du mener at det er godt naboskab at tillade en kat at
ligge alle sine efterladenskaber i andres haver ???

Jeg mener derimod at det er godt naboskab ikke at belemre sine naboer
med sine husdyrs efterladenskaber.

Derudover findes der jo faktisk også mennesker som ikke kan tåle at
omgås husdyr.

Men sådan er vi jo så forskellige i vores opfattelser..

Steen

Fra : Calle.

Dato : 13-06-05 12:39

Steen Hansen wrote:
> Iflg lov om mark og vejfred må et husdyr ikke forlade besidderens
> ejendom. !!!!!!
>
> Kan du som ejer af kat ikke overholde dette, skal du ikke holde kat.

Så tror jeg ikke man kan have katte længere. Katte strejfer rundt af natur,
og det bør man ikke ændre ved.
Du kan kun være storby-boer med den udtalelse.

--
Calle.

Fra : Holst

Dato : 13-06-05 13:23

Calle. wrote:

> Så tror jeg ikke man kan have katte længere. Katte strejfer rundt af natur,
> og det bør man ikke ændre ved.
> Du kan kun være storby-boer med den udtalelse.

Jeg synes snart, at det er noget pis med de kontante beskyldninger folk
kommer med om, at man er bybo og jo bare kan flytte til byen igen, hvis
der er noget, der er ikke lige passer en, når man har hus.

Katte strejer rundt, ja, men det gør hunde faktisk også, hvis de ikke er
blevet opdraget til at blive hjemme eller er hegnet ind. Så hvorfor ikke
også hegn haven ind, så kattekræet ikke slipper ud?

Dine kaniner, marsvin, høns og hvad du ellers måtte have, har du også
sat i bur eller hegnet ind.

Du ville jo nok også blive rimelig muggen, hvis min store køter hver dag
lagde en stor kage midt i din indkørsel. Det gør den skam af natur. Men
det er da vel for pokker ikke ensbetydende med, at den skal have lov til
at skide i din indkørsel.

Fra : Calle.

Dato : 13-06-05 21:54

Holst wrote:

> [...]
> natur. Men det er da vel for pokker ikke ensbetydende med, at den
> skal have lov til at skide i din indkørsel.

Nu er det sådan, at en kat graver sine efterladenskaber ned, det gør hunde
ikke.
Her på landet går sågar hønsene frit.
--
Calle.

Fra : Holst

Dato : 13-06-05 22:05

Calle. wrote:

> Nu er det sådan, at en kat graver sine efterladenskaber ned, det gør hunde
> ikke.

Gider du fortælle de katte, der skider i min have, at de skal grave alle
deres efterladenskaber ned? Ja, faktisk kunne de godt tage dem med hjem,
så de ikke splitter mit bed ad i deres graveri, når de graver det ned.

Fra : Peter Herløv

Dato : 21-06-05 00:14

Det er muligt det ikke er din forbandede køter der dagligt skider i min
indkørsel (formentlig i selskab med sin ejer for herfor med hans/hendes
velsignelse)

Efterladenskaber fra hunde er nok væsentlig mere dominerende i gadebilledet
end kattes, dog uden jeg går i tanker om at bortskyde alle hunde (inklusive
eventuelle ejere) der benytter mit fortov som toilet..eller for den sags
skyld angriber naboen med et slagvåben hvis jeg ikke bryder mig om lugten
fra hans Webergrill der den pågældende dag tilfældigvis står ind over min
grund.....leben und leben lassen!

Fra : Steen Hansen

Dato : 13-06-05 13:27

On Mon, 13 Jun 2005 13:39:28 +0200, "Calle." <fake@fake.fake> wrote:

>Så tror jeg ikke man kan have katte længere. Katte strejfer rundt af natur,
>og det bør man ikke ændre ved.
>Du kan kun være storby-boer med den udtalelse.

Jeg er her helt enig med dig, så lad være med at holde kat medmindre
du har et areal som er stort nok til at katten ikke forlader dette.

Ja hvad er der galt i at bo i en storby ???

Steen

Fra : Calle.

Dato : 13-06-05 21:55

Steen Hansen wrote:
> Jeg er her helt enig med dig, så lad være med at holde kat medmindre
> du har et areal som er stort nok til at katten ikke forlader dette.
>
> Ja hvad er der galt i at bo i en storby ???

Man aner åbenbart ikke en dyt om det at have dyrene gående i deres fri
natur.

--
Calle.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 13-06-05 22:26

On Mon, 13 Jun 2005 22:55:10 +0200, Calle. wrote:

> Man aner åbenbart ikke en dyt om det at have dyrene gående i deres fri
> natur.

Nøjagtigt hvis frie natur er det kattene render rundt i?
--
MVH
osv...

Fra : Steen Hansen

Dato : 14-06-05 07:44

On Mon, 13 Jun 2005 22:55:10 +0200, "Calle." <fake@fake.fake> wrote:

>Man aner åbenbart ikke en dyt om det at have dyrene gående i deres fri
>natur.

Mig bekendt handler denne tråd om husdyr, som per defination lever i
fangenskab og derfor ikke hverken kan eller skal færdes frit.

Specielt ikke fordi de er opdraget til at søge mennesker og ikke i
modsætning til vilde dyr skyr mennesker.

Steen

Fra : Calle.

Dato : 14-06-05 20:24

Steen Hansen wrote:

> Mig bekendt handler denne tråd om husdyr, som per defination lever i
> fangenskab og derfor ikke hverken kan eller skal færdes frit.

Niks!!!
Dyr er ikke bare dyr, dyr er dyrebare!

> Specielt ikke fordi de er opdraget til at søge mennesker og ikke i
> modsætning til vilde dyr skyr mennesker.

Nej, vilde dyr skyr dem der ikke respekterer dem.
Man ser folk der kan bade med vilde delphiner.
Egern der kommer ind i stuen og spiser af hånden.
Rådyr der kommer op til folk på terrassen for at spise brød af hånden.
Disse dyr kommer KUN, hvis man viser at man respekterer dem.

Dyr skal have lov til at færdes så frit som muligt
--
Calle.

Fra : Steen Hansen

Dato : 15-06-05 12:26

On Tue, 14 Jun 2005 21:23:31 +0200, "Calle." <fake@fake.fake> wrote:

>Niks!!!
>Dyr er ikke bare dyr, dyr er dyrebare!

Og derfor skulle dyreejer måske passe bedre på deres dyr så de ikke
bliver kørt over når de render rundt på vejene.

> [...]
>Rådyr der kommer op til folk på terrassen for at spise brød af hånden.
>Disse dyr kommer KUN, hvis man viser at man respekterer dem.

Man kan jo attid finde et par mindre undtagelser fra endhver regel.
Ingen af de nævnte tilfælde er kendetegne for vilde dyr, men derimod
enkelte undtagelser.

>Dyr skal have lov til at færdes så frit som muligt

Så længe det sker inden for ejerens område er vi enige.

Hvis du derimod mener at det gælder alle steder skulle du nok sende
dit krav videre til ZOO.

Steen

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 08-06-05 10:04

> [...]
> det endnu.
>
> Udlægning af gift er jeg ikke helt tryg ved - har I erfaringer med

Du kan dyppe en klud i hjortetaksolie, og sætte den på en pind. Så længe
kluden lugter holder den kattene væk. Et andet produkt der lugter mindre
grimt er pebermynte, men det virker lige så godt. Derudover findes der en et
årig plante der kaldes "Kattens skræk" som også er ret effektiv. Jeg har
hørt et man kan tage 3 1½L flasker og fylde med vand og tape dem sammen i en
trekant, det skulle forvirre katten da den ikke kan fokusere på dem og
derved få den til at holde sig væk...

Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
This Email was scanned by Norton Antivirus 2005

Fra : Kert Rats

Dato : 08-06-05 21:03

> [...]
> Thomas Nørgaard
> www.countryfan.dk
> This Email was scanned by Norton Antivirus 2005
Tak for rådene. Jeg prøver mig frem. Navnlig rådet med de tre 1½ liters
vandflasker virker underfundigt. Hvis det virker, så klapper jeg i hænderne!

Venligst

Kert Rats

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 08-06-05 21:40

"Kert Rats" <stendod@gravklar.dk> skrev
> Tak for rådene. Jeg prøver mig frem. Navnlig rådet med de tre 1½ liters
> vandflasker virker underfundigt. Hvis det virker, så klapper jeg i
hænderne!

Hvis du efter moden overvejelse, stadig ikke kan bære over med trampestøjen
fra diverse kattebesøg, kan du fange dem i en fælde og aflevere dem til
politiet, eller hvis de ikke kan identificeres, til aflivning gennem det
kommunale system, der vist også er behjælpelig med at sætte fælder for
vildkatte.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen