Excel 2k3 mindste betydende cifre (DK/UK)
Fra : Mike Johnson

Dato : 07-06-05 21:44

Hej

Findes der en måde hvorpå man kan tage fx. de sidste 2 cifre i et tal
?

Fx. 1342791 bliver til 91

På forhånd tak

MJ

Fra : Jørgen Bondesen

Dato : 07-06-05 22:17

Hej Mike

uk=RIGHT(D13;2)
dk==Højre(D13;2)

D13 er cellen med tallet

Jørgen Bondesen

Fra : Mike Johnson

Dato : 07-06-05 23:04

Tak, I works like a charme (and pretty simple as well)

Fra : Jørgen Bondesen

Dato : 07-06-05 23:15

Hej Mike

Velbekomme.

Der findes også venstre(D13;2)
samt
5=startposition startende med 1 talt fra venstre. 2=antal karakterer.
midt(D13;5;2)

> Tak, I works like a charme (and pretty simple as well)

It has removed 1109 spam emails to date.
Try www.SPAMfighter.com for free now!

Fra : Lars Klintholm

Dato : 07-06-05 23:36

Den 07 jun 2005 skrev Jørgen Bondesen i dk.edb.programpakker.ms-office:

> dk==Højre(D13;2)
> D13 er cellen med tallet

Strengt taget er det en "tekstløsning", selv om det virker

En ren talløsning: =REST(D13;100)

Lars Klintholm

Fra : Jørgen Bondesen

Dato : 08-06-05 16:37

Hej Lars.

Jeg forstår godt hvor du vil hen, men jeg vil fastholde, at man bruger,
left, rigth or mid. venstre, højre eller midt, når man vil trække
karakterer
ud af en streng.
Nu er der nogle der bruger "tal" hvor længden er 20 - 30 cifre. Her må
cellen tekstformateres eller tallet starte med en apostrof. I begge
tilfælde
tror jeg MOD, REST får åndenød.
Hvordan var det lige du sagde vi klarede VENSTRE? )

Jørgen Bondesen

"Lars Klintholm" <nospam2005@klintholm.com> wrote in message

> Strengt taget er det en "tekstløsning", selv om det virker
>
> En ren talløsning: =REST(D13;100)
>
> --
> Med venlig hilsen
> Lars Klintholm

It has removed 1120 spam emails to date.
Try www.SPAMfighter.com for free now!

Fra : Lars Klintholm

Dato : 08-06-05 19:25

Den 08 jun 2005 skrev Jørgen Bondesen i
> [...]

> Jeg forstår godt hvor du vil hen, men jeg vil fastholde, at man
> bruger, left, rigth or mid. venstre, højre eller midt, når man vil

Det er jeg med på. Det var bare princippet, at der her ikke er tale om
en streng, men om et tal. Og bare for at vise en anden måde at løse
opgaven på.

Lars Klintholm

Fra : Jan Kronsell

Dato : 08-06-05 22:27

"Jørgen Bondesen" <bondesen@cool.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tilfælde
> tror jeg MOD, REST får åndenød.
> Hvordan var det lige du sagde vi klarede VENSTRE? )

Sådan

=HELTAL(VÆRDI(A1)/10^(LÆNGDE(A1)-2))

Tallet, der trækkes fra til sidst bestemmer hvor mange cifre du får vist fra
venstre.

)

Og de to cifre ængst til højre kan klares med - også når det er en streng,

=REST(VÆRDI(A1);100)

Men iøvrigt ville jeg også selv bruge streng operatorer til problemet.
Jan