Beskyttelse af højlanspoleret aluminium...~
Fra : OlIvEr [6000]

Dato : 07-06-05 21:29

Heya..

Så er jeg gået i krig med mit bi projectet "højglanspolering af for +
bagfælg og bagsvinger"..

Meen..
-Når nu fætter regn kommer igen og de så bliver våde ved jeg jo godt hvordan
de kommer til at se ud..

Hvad gør jeg for at de kan holde sig fine? Lakere eller?

Har lige taget et hurtigt før/efter billede. -Og så lige et af styret der
kom med posten idag.. :)) http://dfmc.dk/gallery.asp?gid=1057

--
--==>OlIvEr<==--
Honda Hornet 600

Fra : LasseChristensen

Dato : 07-06-05 21:40

Du polerer med autosol, et godt lag, så der sidder et hvidt lag tilbage,
start oppe foran på mc'en, og arbejd hen til baghjulet, så skulle det
oppe foran gerne være knastørt når du er kommet dertil, det giver et
beskyttende lag, OG DET VIRKER :)

Fra : Olle

Dato : 07-06-05 22:23

Når du er færdig med at polere så giv det hele en gang med den Hårde turthel
wax (ikke det vand pjask de fleste bruger i dag) og så giv det voks 2-4
gange om året og du har det hele skindene i lang tid.

Ole

Fra : Brian Luckow

Dato : 07-06-05 22:28

> -Når nu fætter regn kommer igen og de så bliver våde ved jeg jo godt
hvordan
> de kommer til at se ud..

Kan se på billedet, at du har poleret "egerne" også. Det ser hammer godt ud
når hele fælgen er poleret, men... det er ikke nemt at pudse egerne pga.
skiverne sidder i vejen, og tro mig, sådan nogle skal pudses tit. :)

> Hvad gør jeg for at de kan holde sig fine? Lakere eller?

Du skal ikke lakere dem, lakken tager en del af glansen, og så kan det
heller ikke hæfte ordentligt på en så glat overflade.

Vask dem ofte med lampeolie eller petrolium, og giv dem så et beskyttende
lag Luster Seal. Før Luster Seal brugte jeg Alu Magic, men jeg har bedre
erfaringer med Luster Seal.

Har du fået lakeret din tank mm.? Er spændt på at se dem færdige.

Kommer cyklen på gaden i år? :)

Mvh., Brian Luckow

Fra : OlIvEr [6000]

Dato : 07-06-05 22:38

> [...]
> når hele fælgen er poleret, men... det er ikke nemt at pudse egerne pga.
> skiverne sidder i vejen, og tro mig, sådan nogle skal pudses tit. :)

Jeg ved det.. Men det her project er så gennemført at jeg må ofre mig lidt
for at det bliver helt 100%..
Lidt surt når det regner, men hammer fed når solen skinder.. :))

> Du skal ikke lakere dem, lakken tager en del af glansen, og så kan det
> heller ikke hæfte ordentligt på en så glat overflade.

Nej okay, lyder måske logisk nok.. Men venter lige på lidt flere svar
med ideer.. Så må vi se hvad flertallet anbefaler.. : P

> Har du fået lakeret din tank mm.? Er spændt på at se dem færdige.

Jeg får alle dele airbrushet.. Brotector shirten, tanken, hjælmen, bagenden,
forskærmen og "lampe masken"

> Kommer cyklen på gaden i år? :)

Jeg kæmper, ligesom min kammerat (der er ved at få monteret turbo på hans
hornet) med at få den færdig til tpt..
-Men under alle omstændigheder bliver den klar i år.. -Det bliver nok bare
desværre ikke det vilde jeg når at få kørt.. :((

Fra : Biker Mike

Dato : 10-06-05 09:14

Producenten Delfleet har en lak der kan bruges (mener den hedder K 381) ,
det er en 2 komponent og er godt 3 dage om at gennemhærde til gengæld er den
hård og blank som glas, det er naturligvis en forudsætning at den voks der
sidder på aluen efter poleringen er _helt væk_ brug masser af klude og
fortynder til at rense af med.

Med venlig hilsen
Michael Sørensen

Jeg laver ikke noget i dag,