Skærme
Fijala 3554
Hvilken projektor til hjemmebrug?
Fra : Esben Tærsker

Dato : 07-06-05 20:33

Heysan....

Så fik jeg endelig en lejlighed med en stor hvid væg - og den kan jo kun
udnyttes fornuftigt på én måde....!

Men når man som mig end aldrig har købt en dias-fremviser, så er man jo
lidt på bar bund. Hvad skal man vælge?

Acer har en forholdsvis billig fætter:

http://www.acer.dk/acereuro/page4.do?dau22.oid=9847&UserCtxParam=0&GroupCtxParam=0&dctx1=5&ctx1=DK&crc=519456411

Lidt hurtigt "cut 'n' paste" fra deres side:

HOME CINEMA VIDEO DLP™,
Ægte 16:9 (854X480),
1100 Lumens (800 Lumens Eco),
2000:1,
Optisk Zoom,
2.3kg,
30dB (28dB Eco)

Men jeg står med en hel del spørgsmål. Hvad betyder f.eks. 2000:1 ?!?
Jeg ved det er kontrasten, men skal den være høj eller lav - og i givet
fald hvor høj/lav?
Og vil den kunne bruges i en alm. stue unden at skulle investere i
mørklægningsgardiner fra krigens tid?
Nogen der har andre bud? Mit budget er forholdsvis begrænset. Skal også
have købt vaskemaskine, plæneklipper, seng og lidt andre småting...:(

/Esben

Fra : David Rasmussen

Dato : 08-06-05 07:03

Hvad skal du bruge projektoren til? Præsentationer? Gaming? Film?

/David

Fra : Esben Tærsker

Dato : 08-06-05 15:45

David Rasmussen wrote:
> Hvad skal du bruge projektoren til? Præsentationer? Gaming? Film?
>
> /David

Hehe, det troede jeg selvfølgelig var indelysende. Det er ikke mange
"præsentationer" jeg har behov for at fyre af hjemme i dagligstuen, så
det bliver film/tv og måske et enkelt spil i ny og næ....

/Esben

Fra : David Rasmussen

Dato : 08-06-05 22:12

Esben Tærsker wrote:

> Hehe, det troede jeg selvfølgelig var indelysende. Det er ikke mange
> "præsentationer" jeg har behov for at fyre af hjemme i dagligstuen, så
> det bliver film/tv og måske et enkelt spil i ny og næ....

Kort svar: Sanyo PLV-Z3.

Længere svar: BenQ PE7700 hvis du har pengene.

Endnu længere svar: Spørg i dk.teknik.tv+video.

/David

Fra : Erik Dan

Dato : 08-06-05 11:44

Esben Tærsker wrote:
> [...]
> udnyttes fornuftigt på én måde....!
>
> Men når man som mig end aldrig har købt en dias-fremviser, så er man jo

Prøv at spørge/læs i dk.teknik.tv+video , der bliver emenet tit diskuteret.

/ Dan

Fra : Erik Dan

Dato : 08-06-05 11:55

Esben Tærsker wrote:
> [...]
> udnyttes fornuftigt på én måde....!
>
> Men når man som mig end aldrig har købt en dias-fremviser, så er man jo
Prøv at spørge/læs i dk.teknik.tv+video , der bliver emnet tit diskuteret.

/ Dan