Godt stranddyk / sødyk på Sjælland
Fra : Martin Larsen

Dato : 07-06-05 20:03

Hej,

Er der nogen som kan anbefale et godt stand eller sødyk på Sjælland (helst
indenfor 50ca. 50-80 km afstand fra København)?

Vi er tre som skal i vandet igen i weekenden.

Pft.

Martin

Fra : Søren Reinke

Dato : 07-06-05 20:26

Martin Larsen wrote:
> Hej,
>
> Er der nogen som kan anbefale et godt stand eller sødyk på Sjælland (helst
> indenfor 50ca. 50-80 km afstand fra København)?

Tisvilde strand synes jeg er godt.

Der har jeg haft det flotteste stranddyk endnu i danmark.

Man skal et lille stykke ud så kommer der en masse sten på en 5-8 meters
dybde med meget bevoksning og liv, rigtigt flot.

> Vi er tre som skal i vandet igen i weekenden.

Lyder som en god ide, jeg skal selv til Strømstad og dykke i weekenden,
og jeg GLÆDER mig.

--
Søren Reinke
www.Xray-Mag.com/ - dit gratis dykkermagasin på nettet

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-05 17:03

"Søren Reinke" <soren@fjern.reinke.dk> wrote in message
>Tisvilde strand synes jeg er godt.

>Der har jeg haft det flotteste stranddyk endnu i danmark.

>Man skal et lille stykke ud så kommer der en masse sten på en 5-8 meters
>dybde med meget bevoksning og liv, rigtigt flot.

Kan du beskrive stedet lidt nærmere. Jeg har aldrig været på stranden ved
Tisvilde. Hvordan kommer man ned til stranden, hvor dykker i fra, er der
noget særligt man skal være opmærksom på, hvor langt ud skal man før man når
stenene, og du kan måske selv komme med flere nyttige informationer.

Mvh. Peter

Fra : Anders Bomholdt

Dato : 13-06-05 15:26

"Peter Stenkilde" <pfs (at) lightship punktum dk> wrote in message

> Kan du beskrive stedet lidt nærmere. Jeg har aldrig været på stranden ved
> Tisvilde. Hvordan kommer man ned til stranden

Well, jeg har aldrig dykket deroppe, men det er et sted der er nemt at
finde! Du kører bare ned ad Tisvilde Hovedgade til den ender i en stor
parkeringsplads nede ved stranden. Så er der vel 30m fra bil til vand.

Det ville i hvert fald være den nemme version, jeg ved dog ikke om der er
bedre steder omkring tisvilde?

mvh
Anders

Fra : Peter

Dato : 08-06-05 07:29

> Er der nogen som kan anbefale et godt stand eller sødyk på Sjælland
> (helst
> indenfor 50ca. 50-80 km afstand fra København)?

Hej Martin,

Der er også "hullet i muren" lige nord for København eller Hornbæk
Plantage som også begge er gode steder.

--
Peter

Fra : Bock

Dato : 08-06-05 21:56

Rødvig er et godt sted for stranddykning.

Sødyk kan ske i karlstrup ved Solrød.

mvh Lars

Fra : Egon Stich

Dato : 09-06-05 19:19

"Bock" <turud@soldyk.dk> skrev i en meddelelse
> Rødvig er et godt sted for stranddykning.

Og så er der en dykkershop med kompressor under åbning på Rødvig havn.

MVH
Egon

Fra : Kalle

Dato : 11-06-05 11:39

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse

> "Bock" <turud@soldyk.dk> skrev i en meddelelse
>>
> Og så er der en dykkershop med kompressor under åbning på Rødvig havn.

Hvem er han. Har han en webside??

Fra : Egon Stich

Dato : 12-06-05 10:59

"Kalle" <KalleD@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse

> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse

> Hvem er han. Har han en webside??

Det er købmandsforretningen på havnen der, sammen med lokale dykkere, er
ved at indrette en lille dykkershop i et tilstødende lokale.
Varelageret er næsten på plads, og kompressorstationens ankomst forventes
snarest.
Og nej, der er ingen hjemmeside.

MVH
Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 13-06-05 10:30

> [...]
> ved at indrette en lille dykkershop i et tilstødende lokale.
> Varelageret er næsten på plads, og kompressorstationens ankomst forventes

Seneste:
Kompressor ankommet.
Bixen forventes åbnet inden for denne måned.
(Jeg vil liiige bemærke: Jeg har ingen økonomisk interesse i forretningen. )

MVH
Egon

Fra : Marten Ølgaard

Dato : 09-06-05 08:53

Stevns klint har et par fine steder som særligt er gode i solskin, hvor de
hvide kalkområder står meget flot.

Man kan enten tage trappen ned fra kirken, eller lidt længere sydpå ved
kridtbruddet.

/Marten