Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Contax N
Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 07-06-05 19:53

Er der nogen i gruppen der har erfaringer med dette kamera?

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=48550&item=7521505312&rd=1&ssPageName=WDVW

Er det en OK pris for sådan et stykke isenkram?

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-06-05 21:01

Hans L. Jørgensen skrev:

>Er det en OK pris for sådan et stykke isenkram?

Det er et godt spørgsmål, som næppe kan besvares.

Det er jo et kamera til film og generelt kan man jo kun sige, at
priserne på dem falder og det er en gammel model (kom frem i
begyndelsen af 2001).

Jeg ville ikke købe et kamera til film til den pris i dag, jeg
ville et godt digitalt slr i stedet for.

Du skal også huske at lægge moms og muligvis told oveni, så det
vil ende på omkring DKK 12.000
--
Knud

Fra : Jakob

Dato : 07-06-05 22:09

In article <anuba1tt7d6rs0tmig4hdveu3c4qj358k9@dtext.news.tele.dk>,
ellentoft@mail.tele.invalid says...

Jeg har da et ubrugt contax RTSII Quartz hvis det skulle være noget :0).
--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 07-06-05 23:14

> Jeg ville ikke købe et kamera til film til den pris i dag, jeg
> ville et godt digitalt slr i stedet for.

Det vil jeg også, tak fordi du henledte opmærksomheden. Det skulle retteligt
være denne.
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=30020&item=7521557751&rd=1&ssPageName=WDVW
Men det er jo så også en helt anden pris - uha.

> Du skal også huske at lægge moms og muligvis told oveni, så det
> vil ende på omkring DKK 12.000

Nej ikke fra England, men det var nu den også digitaludgaven SLR 6,2 MP jeg
havde i tankerne.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Hans Joergensen

Dato : 07-06-05 23:26

Hans L. Jørgensen wrote:
> [...]
> Men det er jo så også en helt anden pris - uha.
> Nej ikke fra England, men det var nu den også digitaludgaven SLR 6,2 MP jeg

Jeg vil umidbart mene det bliver dyrt... prisen bliver nok budt over
$2500, og kameraet har sine småfejl:
http://www.luminous-landscape.com/reviews/cameras/contax-n-digital.shtml

// Hans
--
Photogallery @ http://nathue.dk

Fra : Mogens Hansen

Dato : 08-06-05 06:49

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> wrote in message

[8<8<8<]
> ... det var nu den også digitaludgaven SLR 6,2 MP jeg
> havde i tankerne.

Den ville jeg være _meget_ forsigtig med.
Den blev kun markedsført meget kortvarigt og blev vist ikke nogen salgs
success - tværtimod virker det som om det var et væsentligt søm i Contax
kisten.

Du skal ihvertfald undersøge grundigt om der er tilstrækkeligt meget tredie
part software (f.eks. Adobe, PhaseOne) der understøtter dets RAW format.
Hvis det kan konverteres til DNG hjælper det lidt.

Selv hvis man har nogle af de gode Contax objektiver, er det værd at
overveje om tiden ikke er kommet til et systemskift, hvis man vil på DSLR
bølgen.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 08-06-05 09:37

> [...]
> Den blev kun markedsført meget kortvarigt og blev vist ikke nogen salgs
> success - tværtimod virker det som om det var et væsentligt søm i Contax

Just derfor ?et her ;-/

> [...]
> part software (f.eks. Adobe, PhaseOne) der understøtter dets RAW format.
> Hvis det kan konverteres til DNG hjælper det lidt.

DNG - øhhh.

> Selv hvis man har nogle af de gode Contax objektiver, er det værd at
> overveje om tiden ikke er kommet til et systemskift,

Det er jo netop der skoen klemmer, har 28, 50 & 70-200 liggende.

> hvis man vil på DSLR
> bølgen.

Er der allerede, men med Olympus E-10.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-05 10:02

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev i en meddelelse

> Det er jo netop der skoen klemmer, har 28, 50 & 70-200 liggende.

Jeg havde også en serie af de gode Zeiss'er og troede i 2000 at N digital
bar sagen.
Det faldt hurtigt til jorden. ND kostede over 100.000 dengang!
Dernæst blev den sablet ned pga megen billedstøj og ekstremt strømforbrug.
Man vil nok blive lidt træt af ISO 50 i længden.
Til sidst fandt jeg ud af at mine objektiver slet ikke passede. Det skulle
være Contax N!

Så gør som jeg, sælg objektiverne på Ebay og køb noget tidssvarende grej.
Zeiss giver gode priser.
Gert

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 08-06-05 20:13

"Gert Nielsen" <gn_nospam.pc.dk> skrev i en meddelelse

> Så gør som jeg, sælg objektiverne på Ebay og køb noget tidssvarende grej.
> Zeiss giver gode priser.

Ja det er jo lige der skoen trykker, med objektiver.

Nå - men så må jeg nok hellere finde et nyt hjem til mine fine objektiver.

Endnu en gang - tak for input.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-06-05 14:49

Hans L. Jørgensen skrev:

>Nej ikke fra England, men det var nu den også digitaludgaven SLR 6,2 MP jeg
>havde i tankerne.

Umiddelbart, så jeg det som at det blev postet fra Hong Kong, men
kan åbentbart også sendes fra UK.
--
Knud

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 08-06-05 20:10

> Umiddelbart, så jeg det som at det blev postet fra Hong Kong, men
> kan åbentbart også sendes fra UK.

Any way, tak for at du fik mig ledt på rette vej.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Mogens Hansen

Dato : 07-06-05 21:43

> Er der nogen i gruppen der har erfaringer med dette kamera?

Det er givetvis et glimrende kamera.
Men bemærk at Contax 35 mm kameraer ikke længere bliver produceret, så som
system er det en dead-end.

Venlig hilsen

Mogens Hansen