VW Transporter!
Fra : BDF

Dato : 07-06-05 19:26

Så følgende bil på Bilbasen
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=495101432&page=3

Sådan en VW transportere, hvordan er den generelt? fordele / ulemper osv.
osv.

Fra : Leonard

Dato : 07-06-05 19:38

"BDF" <xxx@xxx.xx> wrote:

>Sådan en VW transportere, hvordan er den generelt?

Det er en rigtig dejlig bil med en dejlig motor.
Men automatgearet har ikke det bedste ry og en ombytter koster ca.
40.000 kr.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-06-05 21:50

Leonard wrote:
> Det er en rigtig dejlig bil med en dejlig motor.
> Men automatgearet har ikke det bedste ry og en ombytter koster ca.
> 40.000 kr.

Det er måske en overdrivelse...

Jeg ville sige, at den har et dårligt ry...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr samt alarmer o. lign

Fra : Leonard

Dato : 07-06-05 22:03

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote:

>Det er måske en overdrivelse...

Jeg betalte 36.000 kr for en ombytter for ca. 6 år siden.

>Jeg ville sige, at den har et dårligt ry...

Tjah, sådan kan man også vende det.
En VW T4 med automatgear har i mange år været en populær model til
kørestolsbrugere og dem kender jeg en hel del af. Desværre kender jeg
også mange af dem, der har måttet skifte gearkasse undervejs, og de
fleste af dem har kun haft bilen i 6 år og kørt mindre end 200.000 km.
Der er forøvrigt ikke nogen tydelig tendens til at det er folk der
kører specielt hårdt, med trailer eller andet, ej heller en tendens
til at det sker ved et bestemt kilometertal. Jeg har snakket med både
mænd og kvinder, unge og ældre, biler med og uden trækkrog og hørt om
udskiftninger allerede efter 10.000 km men også først efter 240.000
km.
Og det sker for både Transporter og Caravelle, benzin og diesel (med
og uden turbo).
Da jeg selv skulle skifte den søgte jeg efter en hos en ophugger, men
fandt det ret umuligt, da der bare for min bils årgang var mindst 5
forskellige typenumre på automatgearkasserne, hvilket vel også
indikerer at VW har ændret på dem undervejs.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-06-05 22:15

Leonard wrote:
> Jeg betalte 36.000 kr for en ombytter for ca. 6 år siden.

Det var ikke prisen, der var en overdrivelse...

Mere det, at den ikke havde det bedste ry, da jeg mener, at den har et meget
dårligt ry...

Fra : Leonard

Dato : 07-06-05 22:23

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote:

>Det var ikke prisen, der var en overdrivelse...

Nåh

Ja, jeg er glad for at min nuværende T4 har 3 pedaler
.... for det er sg* en dejlig bil i den størrelse.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Brian Jensen

Dato : 07-06-05 22:11

Jeg har haft sådan en Transporter i start 4 år nu (også med automatgear), og
jeg er yderst tilfreds. Har aldrig været så billigt kørende som nu. Siden
købet af bilen i 2001 har den kun kostet mig en ny lys-kontakt til ca. 800
kr. i reparations udgifter.
Hvis du køre bilen fornuftig tror jeg ikke automatgearkassen er meget mere
sart end den manuelle.

www.life-of-brian.dk .... rigtige mænd køre Brianbil

Hilsen Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-06-05 05:15

BDF skriver:

> Så følgende bil på Bilbasen
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=495101432&page=3
>
> Sådan en VW transportere, hvordan er den generelt? fordele / ulemper osv.
> osv.

De har stadig svagheder med rust. "Plørehjulsgearet" har jeg ikke så
meget at sige om, men bilerne kan holde til tæsk. Hos den lille
bolscheforretning jeg arbejder har vi vel en 20-30 stykker både i 2 og
4WD udgaverne der kører noget terrænkørsel og de holder minimum 200kkm
(snakkede med at par stykker i en der havde gået 350kkm den var ved at
være "udtrådt").

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Brian Fogh

Dato : 08-06-05 06:48

Tja dårligt ry ved jeg nu ikke. En god vogn at køre i.min t4 uden mølle
trækker sg fint. eneste minus er at da den skulle til syn måtte den have 2
nye vanger foran. surt med absolut værd at ofre.

Hygge
Brian
VW T4 2.4D
Ford Sierra 2.0i DOHC