Gode råd ønskes: Peugeot 607 2,2 Ibene, Au~
Fra : Michael Døj

Dato : 07-06-05 19:21

Hej i gruppen.

Overvejer at skifte min Peugeot 406, TS4 fra 10/2001 ud med ovenstående.

607´eren har gået 136.000 og er fra 5/2002.

Er der nogen af jer, der kender til fordele / ulemper ved 607´eren?

På forhånd tak!

Michael Døj, Esbjerg.

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 07-06-05 20:02

Michael Døj wrote:
> [...]
>
> 607´eren har gået 136.000 og er fra 5/2002.
>
> Er der nogen af jer, der kender til fordele / ulemper ved 607´eren?

Teknikken er den samme som du er vant til fra 406, og fungerer fint

Men bilen er lidt tungere så den går lidt langsommere fra 0-100 men ikke
nok til at det er ubehageligt.

Automatgearet er ZF og generelt problemfrit

Der kan ikke monteres anden radio end den originale Casetteafspiller,
den kan dog udbygges med en multicd i bagagerummet.

Generelt en pragtfuld rejsevogn, med god plads og masser af komfort

Keld

Fra : Thomas

Dato : 07-06-05 20:08

> Er der nogen af jer, der kender til fordele / ulemper ved 607´eren?

Se efter rust!!

--
Thomas Krath

Fra : MM

Dato : 07-06-05 22:29

> Se efter rust!!

A hva' ???... jeg er da næsten helt 100 på at den er galvaniseret, og har
generalt det indtryk af peugeot at de ikke er synderligt plaget af rust...
fortæl fortæl hvis du ved noget!
Jeg ville nok mere være bekymret for det elektriske system, jeg ville sikre
mig at alle el funktioner virker helt 100%.

~MM

Fra : Thomas

Dato : 08-06-05 17:03

> A hva' ???... jeg er da næsten helt 100 på at den er galvaniseret, og
> har generalt det indtryk af peugeot at de ikke er synderligt plaget
> af rust... fortæl fortæl hvis du ved noget!

Den er go' nok - på en bil der var under 1 år gammel! Peugeot ville intet
dække, så bilen blev solgt.

--
Thomas Krath

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-06-05 09:57

"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> wrote in message

> Se efter rust!!

Det mener du ikke ?

--
mvh / regards

Christian

Fra : Thomas

Dato : 09-06-05 17:27

> Det mener du ikke ?

Nå... :|

--
Thomas Krath

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-06-05 07:55

> Nå... :|

Jeg kan godt se at det er uheldigt med dem du fortalte om, men ellers er
Peugeot jo ikke (mere, det er mange år siden) kendt for rustproblemer.

--
mvh / regards

Christian

Fra : Nicolaj C.

Dato : 07-06-05 20:30

"Michael Døj" <md@ZEBRAdojs.dk> wrote in message
> [...]
>
> 607´eren har gået 136.000 og er fra 5/2002.
>
> Er der nogen af jer, der kender til fordele / ulemper ved 607´eren?

Hvad er der dog galt med din TS4 ?

Fra : Michael Døj

Dato : 08-06-05 18:27

< SNIP > Mit eget indlæg.

Tak for jeres kommentarer og gode råd.

Thomas:
Jeg var ikke opmærksom på problemet med rust, selvom jeg selv og flere
(mange) i min omgangskreds kører i Peugeot`er.

Nicolaj:
Der er intet galt med bilen, det er virkelig et prægtigt køretøj. Jeg plejer
bare at skifte bil efter ca. 18 mdr. og jeg har i denne uge haft Peugeot´en
i 17 mdr.

Faktisk har jeg så godt som skrevet under på en bil jeg fik et godt tilbud
på i dag.
Det er en Honda Accord Sport Tourer fra 2004 med fabriksmonteret
læderkabine, fartpilot, alarm samt alt andet i el.

Det er virkelig en fed bil, synes jeg! (Selv om man lige skal vænne sig til
udseendet).

Anyway, tak for jeres input.

Med venlig hilsen
Michael Døj, Esbjerg.

Fra : Jonas R.

Dato : 08-06-05 21:52

"Michael Døj" <md@ZEBRAdojs.dk> wrote in message SNIP

Den gamle købte en 607'er fra ny godt nok i V6'eren, lige efter garantien
løb ud begyndte den at boble ved dørene og Peugeot ville sku ikke lave på
garantien, men den var jo seføli også løbet ud.....

Anyways han solgte bilen og købte noget andet i stedet for. Men jeg synes
egentlig den var ret så sløv selv med en V6 og aut.
Så vil da tro den er endnu tungere med en 2.2, men den var godt nok lækker
inden i. Med læder og noget carbon :)

/Jonas R.