Touareg med 20", køreegenskaber og dæk?
Fra : Jonas R.

Dato : 07-06-05 18:00

Tja nogen som ved/har nogle erfaringer hvordan køreegenskaberne bliver på en
Touareg med 20"? Det skal siges det er V10'eren og den har luftundervognen
på.

Samt hvilke dæk kan anbefales oppe i den klasse vi snakker 275/40/R20, de
skulle jo gerne kunne stoppe i regnvejr og såen.
Har fået anbefalet michelin's 4x4 diamaris. Men hvis andre kan anbefale
andre dæk hører jeg gerne her om?

Det skal siges at den påtænkte 20" fælg er en CMS C5.

/Jonas R.

Fra : Brian Jensen

Dato : 07-06-05 22:30

Hejsa
Jeg har lige været i USA og så en del store "muskel 4WD'er" der kørte på
22"-24" hjul, og endda nogle Hummer på 26" fælge. Fik dog at vide at
Hummeren ikke var en nydelse at køre med de store sutter
De har mange flere flotte fælge derovre, og til priser der nok ligger på
halvdelen af Danske priser. F.eks. 22" med dæk til priser fra under 2500
dollars = ca. 14000 kr.
www.discountedwheelwarehouse.com

Mvh www.life-of-brian.dk

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 08-06-05 15:37

"Jonas R." <hihi@hihi.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> andre dæk hører jeg gerne her om?
>
> Det skal siges at den påtænkte 20" fælg er en CMS C5.

Har prøvet Cayenne med 22 tommer, vistnok med 265 eller 295, kan ikke lige
huske det..
Men ingen problemer, meget sporsikker.

Dæk i den klasse er ret gode, trods mærker.
Langt de fleste har jo Z-kode

Og så det da sagt.

Michael