/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Overholdelse af serviceintervaller, vigtig~
Fra : JS


Dato : 07-06-05 16:40

Hvor vigtigt er det for gensalgsværdien af en (nyere) bil, at
serviceintervallerne overholdes?
Er det noget købere generelt fokuserer meget på?
Har det betydning om disse service udføres på et autoriseret værksted eller
er det i det fleste tilfælde ok at det blot er et velrenommeret værksted?
Jeg ved at det naturligvis er subjektivt, men hvad er jeres holdning?

Mvh. JS



 
 
Jørgen M. Rasmussen (07-06-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 07-06-05 17:02


"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:42a5bfcb$0$6335$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
> Hvor vigtigt er det for gensalgsværdien af en (nyere) bil, at
> serviceintervallerne overholdes?

du kan prøv at logge ind på fx. bilpriser, og lave een vurdering på din på
m. el. uden service. For mit vedkomne var forskellen bare ca. 5ooo.-, og da
jeg beholder mine biler længe, jeg tager både den 1.&2.alder, var valget
ikke svært; jeg har ikke en fyldt "bog". På nyere vil jeg foretrække en
fyldt bog, på ældre ser man hurtigt om den er vedligeholdt ordentligt, det
bliver en bil ikke af, kun at blive kørt til service ;)).

> Er det noget købere generelt fokuserer meget på?
> Har det betydning om disse service udføres på et autoriseret værksted
> eller er det i det fleste tilfælde ok at det blot er et velrenommeret
> værksted? Jeg ved at det naturligvis er subjektivt, men hvad er jeres
> holdning?
>
> Mvh. JS
>



Christensen (07-06-2005)
Kommentar
Fra : Christensen


Dato : 07-06-05 17:14


"JS" <js_539@hotmail.com> wrote in message
news:42a5bfcb$0$6335$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
> Hvor vigtigt er det for gensalgsværdien af en (nyere) bil, at
> serviceintervallerne overholdes?
> Er det noget købere generelt fokuserer meget på?
> Har det betydning om disse service udføres på et autoriseret værksted
> eller er det i det fleste tilfælde ok at det blot er et velrenommeret
> værksted? Jeg ved at det naturligvis er subjektivt, men hvad er jeres
> holdning?
>
> Mvh. JS

Jeg ville aldrig købe en nyere bil hvis jeg ikke havde et skriftligt bevis
på at olien var skiftet (mindst) efter foreskrifterne. Jeg er helt med på at
det sikkert er mere vigtig at bilen er blevet behandlet ordentligt - men det
er altså min holdning...så er DET i hvert fald i orden.

En i familien havde en Oktavia 1,6 der gav masser af blå røg efter 60.000 km
og som generelt lød ad helvede til...han lagde ikke skjul på at den fik
bundgas fra start af...altid...også om vinteren

Han han nu fået en 90 hk TDI'er i stedet (av av det bliver dyrt).

/f christensen
320d Touring (der får skiftet olien hvert år eller efter 12-13000 km)



JS (07-06-2005)
Kommentar
Fra : JS


Dato : 07-06-05 17:35


"Christensen" <ikke_nikke@nej.dk> skrev i en meddelelse
news:42a5c7be$0$214$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "JS" <js_539@hotmail.com> wrote in message
> news:42a5bfcb$0$6335$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
>> Hvor vigtigt er det for gensalgsværdien af en (nyere) bil, at
>> serviceintervallerne overholdes?
>> Er det noget købere generelt fokuserer meget på?
>> Har det betydning om disse service udføres på et autoriseret værksted
>> eller er det i det fleste tilfælde ok at det blot er et velrenommeret
>> værksted? Jeg ved at det naturligvis er subjektivt, men hvad er jeres
>> holdning?
>>
>> Mvh. JS
>
> Jeg ville aldrig købe en nyere bil hvis jeg ikke havde et skriftligt bevis
> på at olien var skiftet (mindst) efter foreskrifterne. Jeg er helt med på
> at det sikkert er mere vigtig at bilen er blevet behandlet ordentligt -
> men det er altså min holdning...så er DET i hvert fald i orden.

Ok, men har det betydning om det er hos et autoriseret værksted?



Christensen (07-06-2005)
Kommentar
Fra : Christensen


Dato : 07-06-05 17:40

<SNIP>

> Ok, men har det betydning om det er hos et autoriseret værksted?

Næ...det synes jeg ikke. Jeg bruger dog idag én der kun arbejder med BMW og
som kender alle modellerne ud og ind...men han er bestemt ikke autoriseret.
Jeg mener det er en kæmpe fordel at han kender bilerne og de problemer der
typisk kan opstå med dem.....dog ville jeg ikke køre ind til en autoriseret
BMW-mand medmindre jeg var pisket til det.

/f christensen
320d Touring




Rasmus (07-06-2005)
Kommentar
Fra : Rasmus


Dato : 07-06-05 20:06


"JS" <js_539@hotmail.com> wrote in message
news:42a5cccc$0$418$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
>
> "Christensen" <ikke_nikke@nej.dk> skrev i en meddelelse
> news:42a5c7be$0$214$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> > "JS" <js_539@hotmail.com> wrote in message
> > news:42a5bfcb$0$6335$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
> >> Hvor vigtigt er det for gensalgsværdien af en (nyere) bil, at
> >> serviceintervallerne overholdes?
> >> Er det noget købere generelt fokuserer meget på?
> >> Har det betydning om disse service udføres på et autoriseret værksted
> >> eller er det i det fleste tilfælde ok at det blot er et velrenommeret
> >> værksted? Jeg ved at det naturligvis er subjektivt, men hvad er jeres
> >> holdning?
> >>
> >> Mvh. JS
> >
> > Jeg ville aldrig købe en nyere bil hvis jeg ikke havde et skriftligt
bevis
> > på at olien var skiftet (mindst) efter foreskrifterne. Jeg er helt med

> > at det sikkert er mere vigtig at bilen er blevet behandlet ordentligt -
> > men det er altså min holdning...så er DET i hvert fald i orden.
>
> Ok, men har det betydning om det er hos et autoriseret værksted?

Jeg ville foretrække stempler fra et autoriseret værksted...., især efter
mit sidste bilkøb.
Bilen havde fuld servicebog fra et lokalt værksted, dog var hverken tandrem,
kølervæske eller bremsevæske skiftet efter foreskrifterne. (bilen havde kørt
85.000 og var 7 år gammel)
Der er nogle plastikdele som de på et tidspunkt har haft skildt ad, hvor man
har valgt at genbruge klips og plastikskruer som ikke er beregnet til
genbrug. Resultatet var at tingene ikke sad ordentligt fast og raslede under
kørsel. (der er fint man forsøger at gøre det billigt for kunden, men de
klips kostede samlet 48kr)

mvh
Rasmus



Ukendt (07-06-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-06-05 20:25


"Rasmus" <SLETdetHERmaximreality@ofir.dk> wrote in message
news:42a5f007$0$63600$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "JS" <js_539@hotmail.com> wrote in message
> news:42a5cccc$0$418$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
> >
> > "Christensen" <ikke_nikke@nej.dk> skrev i en meddelelse
> > news:42a5c7be$0$214$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > >
> > > "JS" <js_539@hotmail.com> wrote in message
> > > news:42a5bfcb$0$6335$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
> > >> Hvor vigtigt er det for gensalgsværdien af en (nyere) bil, at
> > >> serviceintervallerne overholdes?
> > >> Er det noget købere generelt fokuserer meget på?
> > >> Har det betydning om disse service udføres på et autoriseret værksted
> > >> eller er det i det fleste tilfælde ok at det blot er et velrenommeret
> > >> værksted? Jeg ved at det naturligvis er subjektivt, men hvad er jeres
> > >> holdning?
> > >>
> > >> Mvh. JS
> > >
> > > Jeg ville aldrig købe en nyere bil hvis jeg ikke havde et skriftligt
> bevis
> > > på at olien var skiftet (mindst) efter foreskrifterne. Jeg er helt med
> på
> > > at det sikkert er mere vigtig at bilen er blevet behandlet
ordentligt -
> > > men det er altså min holdning...så er DET i hvert fald i orden.
> >
> > Ok, men har det betydning om det er hos et autoriseret værksted?
>
> Jeg ville foretrække stempler fra et autoriseret værksted...., især efter
> mit sidste bilkøb.
> Bilen havde fuld servicebog fra et lokalt værksted, dog var hverken
tandrem,
> kølervæske eller bremsevæske skiftet efter foreskrifterne. (bilen havde
kørt
> 85.000 og var 7 år gammel)

Er det så det, når der er stempler i bogen?

--
Tom



Jørgen M. Rasmussen (07-06-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 07-06-05 20:45


"Rasmus" <SLETdetHERmaximreality@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:42a5f007$0$63600$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>

> Bilen havde fuld servicebog fra et lokalt værksted, dog var hverken
> tandrem,
> kølervæske eller bremsevæske skiftet efter foreskrifterne.
Det har du heller ikke garanti for ved et aut.værksted, de laver lige så
meget fusk, fordi de skal overfakturere for at hente penge hjem. Det er en
falsk tryghed at tro at fordi du betaler en højere pris, bliver det bedre
:(.



Ollie (07-06-2005)
Kommentar
Fra : Ollie


Dato : 07-06-05 21:40


>
> Jeg ville foretrække stempler fra et autoriseret værksted...., især efter
> mit sidste bilkøb.
> Bilen havde fuld servicebog fra et lokalt værksted, dog var hverken tandrem,
> kølervæske eller bremsevæske skiftet efter foreskrifterne. (bilen havde kørt
> 85.000 og var 7 år gammel)
> Der er nogle plastikdele som de på et tidspunkt har haft skildt ad, hvor man
> har valgt at genbruge klips og plastikskruer som ikke er beregnet til
> genbrug. Resultatet var at tingene ikke sad ordentligt fast og raslede under
> kørsel. (der er fint man forsøger at gøre det billigt for kunden, men de
> klips kostede samlet 48kr)
>
> mvh
> Rasmus
>
>
Nu var spørgsmålet jo også i forbindelse med salg ikke køb.

Min erfaring er at hvis man bytter sin bil hos en forhandler, så er han
nærmeste ligeglad med servicebogen.

De fleste forhandlere kigger jo knap nok på bilen men taster bare ind
www.bilbasen.dk eller lignende.

Forøvrigt mener jeg nu også at der eksisterer autoriserede værksteder
som har et rimeligt prisniveau.

mvh

Ole

KASO (07-06-2005)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 07-06-05 20:14


"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:42a5cccc$0$418$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
>
> "Christensen" <ikke_nikke@nej.dk> skrev i en meddelelse
> news:42a5c7be$0$214$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> > "JS" <js_539@hotmail.com> wrote in message
> > news:42a5bfcb$0$6335$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
> >> Hvor vigtigt er det for gensalgsværdien af en (nyere) bil, at
> >> serviceintervallerne overholdes?
> >> Er det noget købere generelt fokuserer meget på?
> >> Har det betydning om disse service udføres på et autoriseret værksted
> >> eller er det i det fleste tilfælde ok at det blot er et velrenommeret
> >> værksted? Jeg ved at det naturligvis er subjektivt, men hvad er jeres
> >> holdning?
> >>
> >> Mvh. JS
> >
> > Jeg ville aldrig købe en nyere bil hvis jeg ikke havde et skriftligt
bevis
> > på at olien var skiftet (mindst) efter foreskrifterne. Jeg er helt med

> > at det sikkert er mere vigtig at bilen er blevet behandlet ordentligt -
> > men det er altså min holdning...så er DET i hvert fald i orden.
>
> Ok, men har det betydning om det er hos et autoriseret værksted?

Nej - et uafhængigt værksted er ofte mindst lige så godt - og ofte bedre end
mange af de autoriserede. Det vigtigste er at service er overholdt (alt
inkl. - også tandrem m.m.).



Jørgen M. Rasmussen (07-06-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 07-06-05 20:58


"Christensen" <ikke_nikke@nej.dk> skrev i en meddelelse

> En i familien havde en Oktavia 1,6 der gav masser af blå røg efter 60.000
> km og som generelt lød ad helvede til...han lagde ikke skjul på at den fik
> bundgas fra start af...altid...også om vinteren
>
Det hjælper service ikke på, tåber kan ødelægge alt. For hvis du køre max.
interval pr. olieskift, er olien ikke 5 potter p** værd de sidste 5-6000 km,
i forhold til den behandling + at fjolset sikkert ikke checker om der er
nok af den, før lampen lyser ham op i ansigtet :((.



Roberto Saldo (08-06-2005)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 08-06-05 09:28

JS wrote:
> Hvor vigtigt er det for gensalgsværdien af en (nyere) bil, at
> serviceintervallerne overholdes?
> Er det noget købere generelt fokuserer meget på?
> Har det betydning om disse service udføres på et autoriseret værksted eller
> er det i det fleste tilfælde ok at det blot er et velrenommeret værksted?
> Jeg ved at det naturligvis er subjektivt, men hvad er jeres holdning?

Jeg vil hellere ha' en velserviceret bil end insistere på autoriserede stempler.
Men mine biler er også typisk over 5år så det tæller ikke rigtigt.
De første 5 år skal gerne være autoriseret.

Jeg skifter selv olie og filter hver 7-8.000km så det er billigt, bremseklodser osv bliver
efterset når hjulene skiftes, men det giver ingen stempler.
Større service (tandremme osv) betaler jeg mig gerne fra.

Mvh
Roberto

JS (08-06-2005)
Kommentar
Fra : JS


Dato : 08-06-05 10:35


"Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:d86a67$tm$1@news.net.uni-c.dk...
> JS wrote:
>> Hvor vigtigt er det for gensalgsværdien af en (nyere) bil, at
>> serviceintervallerne overholdes?
>> Er det noget købere generelt fokuserer meget på?
>> Har det betydning om disse service udføres på et autoriseret værksted
>> eller er det i det fleste tilfælde ok at det blot er et velrenommeret
>> værksted? Jeg ved at det naturligvis er subjektivt, men hvad er jeres
>> holdning?
>
> Jeg vil hellere ha' en velserviceret bil end insistere på autoriserede
> stempler.
> Men mine biler er også typisk over 5år så det tæller ikke rigtigt.
> De første 5 år skal gerne være autoriseret.

Hvorfor lige fem år? Fordi at du kun køber biler over den alder og kun køber
autoriseret servicerede biler?



Roberto Saldo (08-06-2005)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 08-06-05 10:53

JS wrote:
> "Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> news:d86a67$tm$1@news.net.uni-c.dk...
>
>>JS wrote:
>>
>>>Hvor vigtigt er det for gensalgsværdien af en (nyere) bil, at
>>>serviceintervallerne overholdes?
>>>Er det noget købere generelt fokuserer meget på?
>>>Har det betydning om disse service udføres på et autoriseret værksted
>>>eller er det i det fleste tilfælde ok at det blot er et velrenommeret
>>>værksted? Jeg ved at det naturligvis er subjektivt, men hvad er jeres
>>>holdning?
>>
>>Jeg vil hellere ha' en velserviceret bil end insistere på autoriserede
>>stempler.
>>Men mine biler er også typisk over 5år så det tæller ikke rigtigt.
>>De første 5 år skal gerne være autoriseret.
>
>
> Hvorfor lige fem år? Fordi at du kun køber biler over den alder og kun køber
> autoriseret servicerede biler?

Fordi så er det ude over diverse garantier anyway.

Når man køber en feks 8 år gammel bil bør man alligevel undersøge den alle andre steder
end servicehæftet :)

Mvh
Roberto

Henrik B. (10-06-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 10-06-05 14:21


"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:42a5bfcb$0$6335$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
> Hvor vigtigt er det for gensalgsværdien af en (nyere) bil, at
> serviceintervallerne overholdes?
> Er det noget købere generelt fokuserer meget på?
> Har det betydning om disse service udføres på et autoriseret værksted
> eller er det i det fleste tilfælde ok at det blot er et velrenommeret
> værksted? Jeg ved at det naturligvis er subjektivt, men hvad er jeres
> holdning?

Der kan evt. blive problemer ved senere garantitilbagekaldelser (ud over
normal garanti), hvis den ikke har været autoriseret serviceret.

--
----------------------------------------------------------
Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408622
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste