Tyske prøveplader
Fra : HKN

Dato : 07-06-05 15:40

Hej,

Jeg har en mindre udfordring med min tyske forhandler - han påstår at jeg
skal have en tysk forsikring, før end han kan lave et sæt prøveplader til
mig?

Det kan da ikke være rigtigt? Kan der være forskel på prøveplader, således
at nogen er til at køre rundt på i tyskland og andre er beregnet til
eksport?

Håber på et hurtigt svar, da jeg skal hente bilen på torsdag - og jeg kan
ikke nå at få dem fra Daniatruck.

Mvh
Henrik

It has removed 78 spam emails to date.
Try www.SPAMfighter.com for free now!

Fra : HKN

Dato : 07-06-05 16:07

Er det det grønne kort han mener?

-Henrik

Fra : Thomas

Dato : 07-06-05 16:26

> Håber på et hurtigt svar, da jeg skal hente bilen på torsdag - og jeg
> kan ikke nå at få dem fra Daniatruck.

Der er tegnet ansvarsforsikring på de tyske eksportplader.

--
Thomas Krath

Fra : HKN

Dato : 07-06-05 17:05

> Der er tegnet ansvarsforsikring på de tyske eksportplader.

Så forhandleren har vel kun brug for mine persondata, samt adresse i DK, for
at købe et sæt til mig? Han har fået kopi af pas.

Mvh
Henrik

Fra : Mogens

Dato : 07-06-05 17:17

On Tue, 7 Jun 2005 18:04:34 +0200, "HKN"
<mabehemaREMOVE@THIStdcadsl.dk> wrote:

>SÃ¥ forhandleren har vel kun brug for mine persondata, samt adresse i DK, for
>at købe et sæt til mig? Han har fået kopi af pas.

Nix - han skal registrere bilen på prøveplader, og du skal låne disse
prøveplader af ham...

Mvh...

Fra : HKN

Dato : 07-06-05 21:12

> Nix - han skal registrere bilen på prøveplader, og du skal låne disse
> prøveplader af ham...

Det forstår jeg ikke - jeg låner da ikke pladerne fra Daniatruck hvis det
er
dem som leverer dem? Det du beskriver, lyder som om at det er hans
forsikring jeg så skal køre på?

Fra : Mogens

Dato : 07-06-05 21:17

On Tue, 7 Jun 2005 22:12:00 +0200, "HKN"
<mabehemaREMOVE@THIStdcadsl.dk> wrote:

>Dét, du beskriver, lyder som om, at det er hans
>forsikring, jeg så skal køre på?

Kald det hvad du vil - sælger køber prøveplder, og du kører til
grænsen på dém. En nem måde at udføre tricket på. Bliver du stoppet af
det tyske politi, sker der ikke noget ved det - som regel. Skriv evt.
et stykke papir om aftale og hensigt - kein Problem...

Mvh...

Fra : HKN

Dato : 07-06-05 21:43

> [...]
> det tyske politi, sker der ikke noget ved det - som regel. Skriv evt.
> et stykke papir om aftale og hensigt - kein Problem...

Jamen, hvor f.... finder jeg et link, der kan forklare ham det - han er HELT
opsat på at jeg skal komme med et "doppelkarte", troede sgu at det vare
"kein hexerei - nur behändigheit" dernede......

-Henrik

Fra : Fly Christensen

Dato : 07-06-05 22:36

On Tue, 7 Jun 2005 22:43:21 +0200, "HKN" <mabehemaREMOVE@THIStdcadsl.dk>
wrote:

>Jamen, hvor f.... finder jeg et link, der kan forklare ham det - han er HELT
>opsat på at jeg skal komme med et "doppelkarte", troede sgu at det vare
>"kein hexerei - nur behändigheit" dernede......

Han har vist ret:

http://kortlink.dk/u5d

Lader til, at han vil gøre det efter bogen.

Skulle der bliver vildt mange problemer, så kan vi finde ud af noget.
Jeg har bopæl i DE.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : HKN

Dato : 07-06-05 23:48

> [...]
>
> Lader til, at han vil gøre det efter bogen.
>
> Skulle der bliver vildt mange problemer, så kan vi finde ud af noget.

Tak for tilbuddet

Ja, han er jo sikkert bange for hvad der sker, hvis jeg laver en ulykke
undervejs - og det kan man jo ikke fortænke ham i. Han sendte mig et link
www.autos-versichern.de og det ser ud som om jeg kan få det fixet relativt
nemt gennem dem.

Jeg er dog i tvivl om at ADACs hjemmeside er fuldt opdateret?

Jeg poster her igen i morgen, hvis der skulle være problemer

Kender du et billigt "zimmer frei" i Flensburg? Jeg påtænker at køre til
Flensburg torsdag, og så få bilen serviceret (den skal bl.a. have skiftet
tandrem) om fredagen.

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 07-06-05 19:38

"HKN" <mabehemaREMOVE@THIStdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eksport?
>
> Håber på et hurtigt svar, da jeg skal hente bilen på torsdag - og jeg kan

Kender ikke helt proceduren i Tyskland.

Du skal hvis ikke der er plader på bilen, have et sæt tyske prøveplader.

Der er to slags prøveplader i Tyskland, en med gul markering den har
forsikring som alene gælder i Tyskland. Den anden type er med rød markering,
her er forsikringen gældende i EU.

Dog skal du være opmærksom på at disse røde prøveplader ikke anerkendes i
Danmark, har dog i justitsministeriet - udlandskontoret fået fortalt at
politiet lader dem køre i Danmark.

Problemet kommer først når du skal til Reg.syn & toldsyn, her vil man ikke
syne en bil med disse plader, grunden hertil er at synsassistenten ikke må
prøvekøre bilen på disse plader.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : HKN

Dato : 07-06-05 21:14

> [...]
ikke
> syne en bil med disse plader, grunden hertil er at synsassistenten ikke

Det er også sådan jeg har forstået det. Dem med den gule markering er så
gældende i 5 dage og inklusive en ansvarsforsikring? Og den røde (som
vistnok kan gælde i op til 1 år), skal man tegne en separat forsikring
til.