Ford Sierra, revnet topstykke, hvad nu?
Fra : Anders

Dato : 07-06-05 15:39

Hej alle

Min Ford Sierra 2.0 (kaburator) CL fra 1990's topstykker er desværre revnet,
så hvad gør jeg nu....?

Har førsøgt at finde et brugt topstykke, men uden held indtil vidre... Fandt
et hos en hugger, men det viste sig at det IKKE var i orden, efter en tur
hos topstykkemanden :(

Et nyt topstykke fra ford koster 8849 + moms.

Hvad er det smarteste at gøre? brugt motor? var ladt mig fortælle at man
burde kunne få en til en 4000 - 5000 kr.

Har lade mig fortælle at de nærmest er at kunne forvente at sådan et
topstykke kun holder 200.000 km......

Er der nogen af jer med erfaringer med sierra'er der kan give mig et godt
råd?

På forhånd tak

Anders

Fra : Q

Dato : 07-06-05 17:16

"Anders" <anmDONTSPAMMEPLEASE@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Fandt
> et hos en hugger, men det viste sig at det IKKE var i orden, efter en tur

Prøv lige at efterlyse et i dk.marked.privat.bil
kig på dba.dk
Kig på ebay.de

> Et nyt topstykke fra ford koster 8849 + moms.

Kan nok ikke svare sig, men det kommer vel an på hvor glad du er for den

> Hvad er det smarteste at gøre? brugt motor? var ladt mig fortælle at man
> burde kunne få en til en 4000 - 5000 kr.

Jeg fandt en motor til min Volvo 340 1.4 til 2500,- hos en hugger for godt 5
år siden, så det skulle nok kunne lade sig gøre..

> Er der nogen af jer med erfaringer med sierra'er der kan give mig et godt
> råd?

Der er et par Sierra-ejere herinde, og der er vist også nogen der har en god
stak stumper liggende, så det kan være at de kan hjælpe dig på vej..

/peter

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 07-06-05 17:21

> [...]
> burde kunne få en til en 4000 - 5000 kr.
>
> Har lade mig fortælle at de nærmest er at kunne forvente at sådan et

Køb en 'død' Sierra.
De burde kunne fås fra 500,- og opefter.
Det eneste du skal sikre dig er at motoren er ok.

Så det er bare med at komme i gang
Søg på nettet, der er 'en-hel-del'

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 07-06-05 18:17

Anders wrote:
> Hej alle
>
> Min Ford Sierra 2.0 (kaburator) CL fra 1990's topstykker er desværre
> revnet, så hvad gør jeg nu....?

Jeg går ud fra at det er en DOHC'er vi taler om ?

> [...]
> topstykke kun holder 200.000 km......
>
> Er der nogen af jer med erfaringer med sierra'er der kan give mig et

Afhængigt af hvor i landet du bor, så kunne det måske svare sig at finde en
hel bil i Tyskland.
De fås fra ca. 100 Euro og opefter, i køreklar stand.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - ingen Formel 1 videoer

Fra : Brian Sørup

Dato : 07-06-05 18:50

> Jeg går ud fra at det er en DOHC'er vi taler om ?

Er den lavet med Karbs ? - jeg troede kun den var med sprøjt.......
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia Aut. St Car

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 07-06-05 19:13

Brian Sørup wrote:

> Er den lavet med Karbs ? - jeg troede kun den var med sprøjt.......

Jeps, det er dog ret sjældent at se dem, da DOHC'eren blev indført i
(vistnok) 9. måned '89 og lovkravet om kat kom i løbet af '90.

Fra : Anders

Dato : 07-06-05 19:20

> Jeps, det er dog ret sjældent at se dem, da DOHC'eren blev indført i
> (vistnok) 9. måned '89 og lovkravet om kat kom i løbet af '90.

Ja, kun 105 (eller 109) hk, derfor virker en "ny" motor lidt mere
tillokkende på mig, men med den er der jo også en chance for at få en ny
motor med en top der snart går...

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 07-06-05 20:11

> Ja, kun 105 (eller 109) hk, derfor virker en "ny" motor lidt mere
> tillokkende på mig, men med den er der jo også en chance for at få en ny
> motor med en top der snart går...

Snart går?
Må jeg nu bede om mine himmelblå.
Vores har da kørt 333.333+ km, uden vanvittigt meget vrøvl.
Så den med 200kkm, det vil jeg vove at tvivle på

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Troels Pedersen

Dato : 07-06-05 21:18

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Må jeg nu bede om mine himmelblå.
> Vores har da kørt 333.333+ km, uden vanvittigt meget vrøvl.
> Så den med 200kkm, det vil jeg vove at tvivle på

Ja og mit eksemplar har snart gået 250.000 og ingen problemer...
(Uffe, du må da have et topstykke liggende som du ikke skal bruge )

Det der kan være problemer med med den motor er toppakningen, hvilket Ford
er klar over og derfor sælger en forstærket pakning. Skiftes denne ikke i
tide (hvis altså den går), kan det gå ud over topstykket - Men så er man
også selv ude om det!

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC '92

Fra : Fly Christensen

Dato : 07-06-05 22:25

On Tue, 7 Jun 2005 22:17:43 +0200, "Troels Pedersen"
<troels_p[fjern]@[fjern]12mail.dk> wrote:

[snip]
>Ja og mit eksemplar har snart gået 250.000 og ingen problemer...
>(Uffe, du må da have et topstykke liggende som du ikke skal bruge )

Der er en af jer, der har en hel motor liggende. Med cirka 210-220
tusinde kilometer.

> [...]
>tide (hvis altså den går), kan det gå ud over topstykket - Men så er man

Det er vist også det eneste, den motor, I har liggende, fejler.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 08-06-05 18:42

> [...]

Jeg har 1 stk. motor stående.
(ok, 2 stk. en i bilen og en løs)

> Der er en af jer, der har en hel motor liggende. Med cirka 210-220
> tusinde kilometer.

Skyldig
Den står skam oprejst, regner med at 'bøvle løs' igen inden alt for længe

> Det er vist også det eneste, den motor, I har liggende, fejler.

Er lagervare
Men det var vist paraplyerne det var galt med og de er udskiftet.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Nygaard \(4330\)

Dato : 07-06-05 18:23

> Har førsøgt at finde et brugt topstykke, men uden held indtil vidre...
> Fandt
> et hos en hugger, men det viste sig at det IKKE var i orden, efter en tur
> hos topstykkemanden :(

Har du prøvet her:

http://www.dataophug.dk/

/tue

Fra : Anders

Dato : 07-06-05 20:51

> Har du prøvet her:
>
> http://www.dataophug.dk/

Ja, det var der (eller den andet onlíne lager der findes i dk) jeg fandt den
før nævte top fra en hugger.

Heldigvis lovede han mig penge tilbage hvis det viste sig ikke at være i
orden. Hvordan han nogensinde kunne tror den var i orden ved jeg ikke;
metallet i gevindet til tændrøren ved cylinder 1 og 4 var fuldstændig ædt op
og hele topstykket var skæv som en flitsbue. Jeg skal ringe til ham i
morgen, så hvis der bliver noget rod med ham, skal jeg nok offentliggøre
hvor jeg købe den....

- Anders

Fra : Ukendt

Dato : 07-06-05 20:55

> Ja, det var der (eller den andet onlíne lager der findes i dk) jeg fandt
> den før nævte top fra en hugger.

Hvis Sverige er en mulighed så prøv her : http://www.bildelsbasen.se/

Allan

Fra : Anders

Dato : 07-06-05 21:14

> Hvis Sverige er en mulighed så prøv her : http://www.bildelsbasen.se/

Jeg ved ikke engang hvad sådan en fætter hedder på svensk....

- Anders

Fra : Nygaard \(4330\)

Dato : 07-06-05 21:29

> Jeg ved ikke engang hvad sådan en fætter hedder på svensk....

topplock/bensin såmænd. Der er en hel del at vælge imellem, men det ser ud
til at der hovedsageligt tale om injection-modeller.

/tue

Fra : Brian Fogh

Dato : 08-06-05 06:53

Hejsa

Min smed toppen efter 170000 km. Satte nyt topstykke på fra Ford. Jeg skulle
nu kun give 6125 +m for det. Den pris du har fået er da vist med dato og det
hele.

Men det er sg det værd. Jeg vil ikke sætte en anden motor i da det er meget
sandsynligt at den du sætter i smider toppen igen. De dohc maskiner kan ikke
tåle at stå stille i ret lang tid.

Hygge
Brian
VW T4 2.4D
Ford Sierra 2.0i DOHC

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-05 09:29

"Brian Fogh" <brian@sprit.dk> wrote in message
> [...]
meget
> sandsynligt at den du sætter i smider toppen igen. De dohc maskiner kan

Så slemt er det ikke nødvendigvis. Min DOHC har kørt med eftermonteret turbo
0,5 bar i 7-8 år uden at toppen tog skade af det. Den har ikke engang fået
sænket kompressionen for at kunne holde til trykket.

Jeg ville finde en top på ebay, jeg har set dem til salg adskillige gang, da
Sierra'en ikke er attraktiv i tyskland mere.
Ellers findes der også firmaer som KAN reparere alu-toppe ved at svejse
dem.....og det koster ikke nær så meget som en ny. De giver også GARANTI for
deres reparationer så det kunne også være en mulighed.

--
Tom

Fra : Anders Nordentoft-Ma~

Dato : 09-06-05 12:43

> [...]
> for
> deres reparationer så det kunne også være en mulighed.

Har du nogen adresser/steder på det, sådan lige umidbart?'

- Anders

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-05 13:11

"Anders Nordentoft-Madsen" <anm@DONTSPAMMEmail.dk> wrote in message

> Har du nogen adresser/steder på det, sådan lige umidbart?'

næh, men det er der sikkert andre her i gruppen. Jeg har set 2 af disse
firmaer på den sidste "Biler for alle" messe i Herning.

Så kom frem, Jer der måtte kende adressen

--
Tom

Fra : John Sahl

Dato : 09-06-05 14:14

Tom wrote:
> Så kom frem, Jer der måtte kende adressen

Iversens Cylinderservice I/S. Finlandsvej 6, Tlf. 75625299. 8700 Horsens
kunne være et godt bud. De har et godt ry.

Jeg har også hørt godt om :
Sønderborg Topstykke Renovering
Ellegårdvej 15
6400 Sønderborg
Tlf. 74 43 56 10
Fax. 74 43 56 11
E-mail str@str.dk

--
John Sahl,
www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Anders Nordentoft-Ma~

Dato : 10-06-05 03:16

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> wrote in message

> Iversens Cylinderservice I/S. Finlandsvej 6, Tlf. 75625299. 8700 Horsens
> kunne være et godt bud. De har et godt ry.

> [...]

Hvis der er nogen der kender nogen steder i storkøbehavn, så ville jeg være
meget taknemelig.

-Anders

Fra : Anders Nordentoft-Ma~

Dato : 11-06-05 20:52

Hej alle

Nu er det endelig lykkes af finde et topstykke der er i orden. Nu skal den
bare hen til Ford på mandag og have stillet knaster, så kører den igen :)

Mange tak for al jeres feedback og foreslag.

Tilbage er der så bare at få den hugger der solgte mig et defekt topstykke
til at give mig pengene tilbage, men mere herom nå jeg kommer der til.

Mange tak til alle :)

- Anders