Nålestik - gå i Jesu fodspor.
Fra : Bo Warming

Dato : 07-06-05 07:01

Nålestik - gå i Jesu fodspor.FK&BW.

Bispen har svaret på min klage over udsmidning af mig af møde i
menighedsrådsmøde, hvor jeg berørte præstens gerningsretfærdighed i et
sagligt spørgsmål, og efter politi var tilkaldt, stillede jeg med
foredragsholderens accept et spørgsmål vedr aids-emnet, som indeholdt
ordet "anal kopulation".

Det anerkendes, at der var ikke vold, overdøvning eller lignende jeg kunne
bebrejdes - men "magtesløshed" hos præsten. Altså ingen fejl hos mig, som
nogen kunne sætte fingeren på.
Det nævnes af bispen, at nogle havde været irriteret over mine spørgsmål
ved tidligere møder. MEN INGEN HAVDE OPLYST MIG OM DERES IRRITATION. Den
havde de fortrængt. Og da dråben, der fik bægeret til at flyde over endelig
kom, så søgtes jeg gjort til syndebuk! Men bispen evner ikke at se skyld hos
mig.

Vi bør gå i Jesu fodspor, siger Nietzsche - der som digterfilosof lader en
sindsyg og en profet sige "Gud er død", men selv var så kristen og religiøs
som Goethe og Spinoza.

Guds ydmyge søn som eksempel til efterfølgelse, med at vende venstre kind
til (i homogene samfund med tillid, ikke overfor voldeligt imamvælde)

er så vigtig et budskab som Jesu frelsende offer og genopstandelse.

Efter fattig evne tilføjer jeg en forvirret, amoralsk kirke de konstruktive
nålestik, som falder sig for og provokerer ikke til korsfæstelse, men til
anden tiltrængt debatskabelse. Ytringsfrihed er til for at bruges.

Det gælder også, når jeg klager overat en gerningsretfærdig prædiken hetzer
mod DF-vælgere som "smålige og barnlige og skingre". Hvilket førte til
gerningsretfærdig hævnakt om, at prædikanten lige pludselig ikke ville vie
mig og min samleverske. Og for at retfærdiggøre denne kirkelige svinestreg,
måtte en bispevikar smide mig ud af folkekirken, lovstridigt baseret på
rygter.

Politikens leder d.d. anbefaler mægling når konflikter, og det plejer kirken
at forsøge før den fratager folk deres dåbsgave=folkekirkemedlemskab. Vedr
alle bagatelskærmydsler der har vidtrækkende principiel betydning, bør bisp
høre begge parter indtil sagen er forstået til bunds og alle muligheder for
consensus er udtømt. Det er hvad man gør, hvis man har rent mel i posen og
ikke er så indviklet i selvmodsigelser.

Japans extreme tolerance og lovlydighed, høje levealder og harmoni har at
gøre med mægling når konflikt. Ledende danske jurister besøgte for 20 år
siden at afholde kurser, der skulle lære vore sagsbehandlere at kopiere
Japan.

Dovne nålestik i hemmelighedskræmmeriet.

Samfundet er sindsygt og de, der har en anelse sundhed, har et kald til
åbenhed og ærlighed, fx hæmningsløshed vedr hvad ikke krænker medmennesker
fysisk - fx er det altruistisk at gå så lidt afklædt som muligt. Fascistiske
love om blufærdighedskrænkelse er det for dyrt og bøvlet at overtræde men på
eget tilskærmede territorie er Københavns Politi afvisende overfor
kværulanters anmeldelser.

En gevinst for den gode sag er, når man kommer til at fremprovokere
rygtedannelse, så en afrikansk , antiracistisk biblioteksmedarbejder viser
sig sande ondskabsfulde ansigt, og måske får dom for falsk anmeldelse, fordi
hun søgte uundskyldeligt at få mig straffet udfra hendes nedrige lodrette
løgne om mig.

Måske man ved at straffe 100 ekshibitionister har stresset en potentielt
farlig krænker, til at ændre vaner. At vi bevarer
hemmelighedskræmmeri-lovgivning er leflen for Islam. Det er for alle let at
skelne mellem dovenskab og soldyrkning, og perversion, der skyldes erotisk
frustration og kan udvikle sig til noget skadeligt.