spalter i word
Fra : lhs

Dato : 07-06-05 09:01

Hej
Jeg har lavet et læneger dokument i word med 4 spalter på hver side, nu
begynder jeg at redigere i dette, og så rykker teksten i dokumentet under
mig så det hele ikke passer sammen, kan jeg undgå at hele min tekst (i
resten af dokumentet, måske 3-4 sider) under det jeg har lavet rykker sig,
når jeg går ind og tilføjer tekst i en spalte.

Lars HS

Fra : Jan Kronsell

Dato : 07-06-05 14:06

"lhs" <shane(fjern)@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> resten af dokumentet, måske 3-4 sider) under det jeg har lavet rykker sig,
> når jeg går ind og tilføjer tekst i en spalte.

Det tror jeg ikke. Hvis du tilføjer tekst på en side uden spalter vil
teksten under det sted, hvor du tilføjer, jo også forskubbe sig.

Jan

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 07-06-05 23:56

On Tue, 7 Jun 2005 15:05:43 +0200, "Jan Kronsell" <span@nospam.no>
wrote:

>Det tror jeg ikke. Hvis du tilføjer tekst på en side uden spalter vil
>teksten under det sted, hvor du tilføjer, jo også forskubbe sig.

Ikke på de efterfølgende sider, hvis man indsætter "manuelt sideskift"
(Ctrl-Enter). Jeg ved ikke om man kan lave "manuelt spalteskift", men
det ville da være smart.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock!

Vind gratis unlock - tilmeld dig nyhedsbrevet på hjemmesiden.

Fra : Lars Klintholm

Dato : 08-06-05 05:39

Den 08 jun 2005 skrev Lasse Hedegaard i
dk.edb.programpakker.ms-office:

> "manuelt sideskift" (Ctrl-Enter).
> Jeg ved ikke om man kan lave "manuelt spalteskift "

Shift+Ctrl+Enter

Lars Klintholm

Fra : Jan Kronsell

Dato : 08-06-05 22:30

Hej Lasse:

> Ikke på de efterfølgende sider, hvis man indsætter "manuelt sideskift"
> (Ctrl-Enter). Jeg ved ikke om man kan lave "manuelt spalteskift", men
> det ville da være smart.

Hvordan undgår du det? Hvis jeg har en side, der er 3/4 fuld og indsætter et
tvunget sideskift, og så indsætter fx 30 nye linier øverst på siden, så
forskubber teksten sig nedad. Det samme gør sideskiftet, som flyttes til en
ny side, hvorfor al den tekst, der står efter sideskiftet også flyttes.

Jan