hjælp til safari
Fra : thohei

Dato : 07-06-05 14:26

Jeg er en af dem der blev smidt af Safari-bølgen ved en eller anden
systemopdatering for nogle måneder siden (jeg kan ikke helt huske
hvordan det var, men tror nok det er så kendt at I ved hvad jeg
mener).
Nu er det sådan at en af mac'erne aldrig er kommet sig over det og den
lukker Safari så snart jeg prøver at åbne. Jeg installerede ellers
de java-korrigeringer der kom lige efter, men det har altså ikke
hjulpet noget.
Hvad mon jeg skal gøre - er der en eller anden fil jeg kan smide ud
så jeg kan re-sette Safari, eller må jeg vente på en ny Safari
opdatering, eller hvad?

iBook G4 / osx 10.3.9

Tak for hjælpen.
Thomas

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 07-06-05 16:55

thohei <heinesen@mail.dk> wrote:

> [...]
> Hvad mon jeg skal gøre - er der en eller anden fil jeg kan smide ud
> så jeg kan re-sette Safari, eller må jeg vente på en ny Safari

Du sletter: user/library/preferences/com.apple.Safari.plist , og Safari
mappen i user/library/caches. Du kan evt. også tage mappen "Safari" i
user/library med, så tror jeg du er helt tilbage ved start.

mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : thohei

Dato : 08-06-05 11:07

Tak, det hjalp, omend det er svært at vende tilbage til Safariens
langsommelighed efter at have vænnet mig til Firefox.

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 08-06-05 18:28

thohei <heinesen@mail.dk> wrote:

> Tak, det hjalp, omend det er svært at vende tilbage til Safariens
> langsommelighed efter at have vænnet mig til Firefox.

Jeg synes nu ikke at Safari er specielt langsom, men det er en skønssag.
Det kan være, at du kan have glæde af Safari speed:
<http://www.macupdate.com/info.php/id/15704>

mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-06-05 21:07

In article <1gxur2b.1r9bxd1w6bohuN%kajc@ofir.dk>,
kajc@ofir.dk (Kaj Christiansen) wrote:

> Jeg synes nu ikke at Safari er specielt langsom, men det er en skønssag.
> Det kan være, at du kan have glæde af Safari speed:
> [...]

Jeg synes egentlig, Safari er hurtigst, men det er vist næsten dødt løb.
Men der er også en eller anden måde at gøre Firefox hurtigere på. Det er
noget med en indstilling, så den kan hente flere elementer til
hjemmesiden på én gang. Det er noget med, at det må man egentlig ikke
efter standarden på internettet, men Windows-browsere gør det alligevel.
Jeg prøvede det på Firefox på en gammel iMac 233 engang, og det kunne
virkelig mærkes. Om det er lige så tydeligt på en hurtig computer
tvivler jeg på. Jeg har i hvert fald ikke følt behov for det.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : thohei