Hjælp, er Tv-Out brændt af på mit Radeon 9~
Fra : afa

Dato : 07-06-05 11:13

Hej Alle

Mit HIS(Hightech) Radeon 9600 har virket upåklageligt indtil i torsdags.
Pludselig begyndte Tv-out'en at opføre sig underlig. Troede først at
udgangen var brændt helt af, da der først kun var et helt gråt billede, som
flimrede henover fjernsynet.
Men så blev billedet stabilt, men det er helt gråt og mørkt, med en meget
gennemtrængende næsten selvlysende blå og rød farve.
Så udgangen kan vel ikke være brændt helt af, men et eller andet er der
galt.

VGA udgangen virker stadig som den altid har gjort, så det er kun TV-out som
den er gal med.
Der står på mit kort, at det er et PAL, og det er også sat til at køre det
format, så det kan næsten ikke være noget med det at gøre.
Har endvidere også prøvet kortet i en anden maskine, og har også prøvet et
andet kabel mellem kort og fjernsyn, men i begge tilfælde blot med samme
dårlige resultat.

Fandt en lidt ældre post/meddelelse på nettet, hvor to andre havde oplevet
det samme:
http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&rls=GGLD,GGLD:2003-51,GGLD:en&threadm=40db115b%240%24173%24cc7c7865%40news.luth.se&rnum=1&prev=/groups%3Fq%3Dradeon%2B9600%2Btv%2Bout%2Bproblem%252Bred%252Bblue%26hl%3Dda%26lr%3D%26rls%3DGGLD,GGLD:2003-51,GGLD:en%26selm%3D40db115b%25240%2524173%2524cc7c7865%2540news.luth.se%26rnum%3D1

Er der nogen, som har samme kort eller et andet Radeon kort, som har oplevet
det samme??

De 24 måneders reklamationsret er ved at udløbe, men det er jo altid lidt
bøvlet efter de første 6-12 mdr er gået, da man så skal til at overbevise
forretningen, om at det er en produktionsfejl eller lignende.
Hvilket jo godt kan blive lidt svært, hvis de ikke allerede har anerkendt
problemet.

Håber der er nogen, som kan hjælpe
Mvh. afa