Skøde der er blevet væk
Fra : Vibeke

Dato : 05-06-05 13:58

Hejsa,
hvis nu man ikke kan finde sit skøde til sin ejerlejlighed, hvad gør man så?
Kan man få et nyt - og hvor meget koster det?
/Vibeke

Fra : ha

Dato : 05-06-05 14:02

Vibeke wrote:
> man så? Kan man få et nyt

Du kan få en kopi på tinglysningskontoret.

> - og hvor meget koster det?

Ved jeg ikke.

/ha

Fra : Vibeke

Dato : 05-06-05 15:04

> Du kan få en kopi på tinglysningskontoret.

Ok, tak for hjælpen :)

/Vibeke

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 05-06-05 19:41

"Vibeke" <vibeke1@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ok, tak for hjælpen :)
>
> /Vibeke

Mig bekendt kan man ikke bruge kopien til andet end - at man har en kopi.
Hvis det er i forbindelse med handel m.m. kan man ikke aflyse gæld m.m. på
et kopiskøde.
For mange år siden kunne vi i forbindelse med en hushandel ikke finde vores
skøde og via vores advokat fik vi oplyst, at det så skulle anmeldes som
bortkommet til dommerkontoret, som så ville fremlyse og anmode dem som evt.
gjorde krav på skødet om at melde sig osv.
Jeg kan ikke helt huske detaljerne da det er ca. 25 år siden.
Vi kunne forvente at det ville tage ½-1 år at få udstedt et nyt skøde.
Så var det, at vi vendte hele huset på hovedet og fandt det originale

Kurt

Fra : ha

Dato : 05-06-05 20:05

Kurt B. Andersen wrote:
> Mig bekendt kan man ikke bruge kopien til andet end - at man har en
> kopi. Hvis det er i forbindelse med handel m.m. kan man ikke aflyse
> gæld m.m. på et kopiskøde.

Det kan det nu alligevel godt, se
http://www.familieadvokaten.dk/Breve-700/b700-423.html

/ha

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 05-06-05 23:09

"ha" <minnewsmail@gmail.slet.com> skrev i en meddelelse

> Det kan det nu alligevel godt, se
> http://www.familieadvokaten.dk/Breve-700/b700-423.html
>
> /ha

Ja, det ser godt nok ud til, at det er blevet nemmere nu. Men hvor lang tid
vil der gå? Undersøges der slet ikke nærmere mere, hvis bare man har
underskrevet den erklæring.

Kurt

Fra : Henning Makholm

Dato : 05-06-05 20:15

Scripsit "ha" <minnewsmail@gmail.slet.com>
> Vibeke wrote:

> Du kan få en kopi på tinglysningskontoret.

> Ved jeg ikke.

175 kr, jf lov om retsafgift. Det er kun værd at betale hvis man har
et akut, konkret behov for at kunne bevise hvad der står i det.

Det er gratis at *læse* i tingbogens kopi af skødet, hvis man møder
personligt op i tinglysningskontorets åbningstid.

--
Henning Makholm "Hele toget raslede imens Sjælland fór forbi."

Fra : Bo Warming

Dato : 06-06-05 11:18

"Henning Makholm" <henning@makholm.net> wrote in message
> 175 kr, jf lov om retsafgift. Det er kun værd at betale hvis man har
> et akut, konkret behov for at kunne bevise hvad der står i det.

For et par år siden var det 100 kr pr A3 fotokopi.
At efterlyse kommer ikke på tale, for intet kan indføres uden at det er på
justitsministeretis genpartspapir og hos tinglysningen.
De har vel alt elektronisk(digitalt). Men job skulle nedlægges, hvis de
indrømmede det....Og advokater tjener tykt på mystik.

"De store er kun store, fordi vi ligger på knæ.Lad os rejse os"
Max Stirner

Hvor blev han af, ham der påstod han turde vædde med mig?