feriepenge
Fra : Simon Børresen

Dato : 05-06-05 13:05

Hej

Kan det virkeligt passe at man ikke kan få sine penge udbetalt uden at holde
ferie? (Ja, der har har jeg vist lige gjort mig selv skyldig at få et par
"jvf navnet FERIEpenge" smidt i hovedet, men alligevel...)

Sagen er den at jeg er studerende, og arbejder et par timer mandag, onsdag
og fredag i den tid hvor jeg studerer og meget mere når der er ferie fra
uni, og derfor holder jeg faktisk ikke ferie. Det plejer ikke at være noget
problem at få dem udbetalt alligevel, men i år har firmaet strammet op. (De
er nok kommet til at regne på renter eller sådan noget. Det er et _stort_
firma.)

Så: Skal jeg virkelig holde 5 ugers ferie for at få mine sølle 10.000 før
skat udbetalt?

mvh
Simon Børresen

PS. Jeg har tænkt på evt. at holde ferie en torsdag, sende kortet til
hovedkontoret få ferie penge for en dag, få kortet retur, holde ferie en
torsdag (...osv). På den måde viser jeg min utilfredshed, og det kommer til
at koste firmaet en pæn sum i administration.

Fra : Klaus

Dato : 05-06-05 15:10

"Simon Børresen" <sboe02@FJERNDETTEcontrol.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kommer til
> at koste firmaet en pæn sum i administration.

Det er sgu også for dårligt at dit firma vil overholde reglerne

Klaus H

Fra : Simon Børresen

Dato : 05-06-05 18:11

> Det er sgu også for dårligt at dit firma vil overholde reglerne
>
> Klaus H

Njø... synes bare at reglerne er træls, hvis det er sådan...
(Og som jyde kan man godt lide at få det som det passer een bedst

/Simon

Fra : Klaus

Dato : 05-06-05 20:57

> Njø... synes bare at reglerne er træls, hvis det er sådan...
> (Og som jyde kan man godt lide at få det som det passer een bedst
>
> /Simon
Enig, men det er så en helt anden sag (-:

Klaus H

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 05-06-05 16:32

In article <42a2ea61$0$18641$14726298@news.sunsite.dk>, Simon Børresen wrote:
> [...]
> firma.)
>
> Så: Skal jeg virkelig holde 5 ugers ferie for at få mine sølle 10.000 før

Nej - Du beder om et feriekort, går til kommunen, og får det påtegnet af
kommunen som "arbejdsgiver" og får dine penge. Som studerende er du jo
på ferie hele året.

> [...]
> torsdag (...osv). På den måde viser jeg min utilfredshed, og det kommer til
> at koste firmaet en pæn sum i administration.

Vedkommende der passer det sidder der vel alligevel, så marginalt koster
det ikke noget.

Fra : Simon Børresen

Dato : 05-06-05 18:09

> Nej - Du beder om et feriekort, går til kommunen, og får det påtegnet af
> kommunen som "arbejdsgiver" og får dine penge.
Kan man det? Jeg er jo ikke "ansat" som studerende. Det eneste sted jeg har
en ansættelseskontrakt er på mit arbejde, og de vil nok lure lidt på
administrationen når en ansat noterer kommunen som arbejdsgiver.
(Feriekortene skal sendes ind til administrationen)

> Som studerende er du jo på ferie hele året.
måske nogle...

/Simon
Der ikke helt har luret om den med ferie hele året, var at lave sjov med
ham, eller om det teknisk set er sådan for studerende... (?)

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 05-06-05 22:29

In article <42a331a9$0$18644$14726298@news.sunsite.dk>, Simon Børresen wrote:
> [...]
> administrationen når en ansat noterer kommunen som arbejdsgiver.
> (Feriekortene skal sendes ind til administrationen)

Du kan ALTID forlange at de indbetaler til feriegiro og giver dig et
feriepengebevis fremfor selv at administrere. Selvadministration er en
undtagelse.

> måske nogle...
>
> /Simon
> Der ikke helt har luret om den med ferie hele året, var at lave sjov med
> ham, eller om det teknisk set er sådan for studerende... (?)

Social og sunhedsforvaltningen skrev uden videre under på mine, da jeg
jo havde lønarbejde i ferierne og læste resten af tiden. Så jeg havde
lige meget ferie hele året.

Fra : Poul Christensen

Dato : 06-06-05 18:29

"Povl H. Pedersen" <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote in

> Du kan ALTID forlange at de indbetaler til feriegiro og giver dig et
> feriepengebevis fremfor selv at administrere. Selvadministration er en
> undtagelse.

Man kan da ikke forlange indbetaling til Feriekonto, hvis virksomheden er
omfattet af en godkendt feriekontoordning.

mvh
Poul Christensen