Britiske mc'ere
Fra : LasseChristensen

Dato : 05-06-05 20:19

Go' aften!

Jeg er på vej ud i MC verdenen som førstegangs køber af en MC.

Jeg ejer for tiden en Kreidler 4 gearet, som det egentlig var meningen
jeg skulle have indregistreret, men er ved at komme på andre tanker. Jeg
har tidligere selv restaureret knallerter fra noget der lignede løgn og
så skudt en masse penge i dem og sådan.

Derefter faldt jeg over Discovery's program med Mark Evans, hvor han
restaurerer en Harley og en Triumph, og da jeg så hvad han kunne gøre
det for blev jeg da noget overrasket, for ca. 20.000 ekstra fik han en
perfekt Bonneville, jeg har nu skudt 20.000 i Kreidler, og ligemeget
hvilket mærke eller størrelse det er, så er det jo en skrue uden ende.

Jeg har derfor overvejet britiske motorcykler, da de mest henvender sig
til min smag, også andre 70'er cykler er velkommende, men de engelske
har bare hængt lidt ved i min hukommelse.

Nogen der har noget og sige om mærker som Triumph, Norton eller BSA?

Når jeg nu skal ud og kikke, hvilke papirer skal jeg så være sikker på
der følger med for at jeg kan få den indregistreret?
Det vil være surt hvis man står med noget helt nyrenoveret, og så det er
umuligt at få plader på den.

Eller andre forslag til 60-70'er cykler der kunne være interessante og
kikke på?

Jeg er meget til caféracere :)

Fra : Hekto

Dato : 05-06-05 21:48

In article <42a34fa4$0$67258$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
nugiz@compuclub.dk says...
> Eller andre forslag til 60-70'er cykler der kunne være interessante og
> kikke på?

Hmmm ... Matchless, Velocette, Vincent for bare lige at nævne nogen af
dem der er mere interessante end 'hyldejernene' BSA, Triumph o.s.v.

Em Vincent Café Racer med Grimeca forbremse und alles, vil da være
noget der rykker!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Steen Gruby

Dato : 05-06-05 21:57

On Sun, 5 Jun 2005 22:47:51 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT13> wrote:

Hej Hekto

>Em Vincent Café Racer med Grimeca forbremse und alles, vil da være
>noget der rykker!

I sidste nummer af Classic Bike var der en der havde puttet en Vincent
Comet motor i et Norton stel.
NorVin er en estetisk nydelse - Sjældent har jeg set noget der er
lykkedes så godt.
Men set ud fra et historisk synspunkt er det et misfoster.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Steen Gruby

Dato : 05-06-05 21:53

On Sun, 05 Jun 2005 21:18:43 +0200, LasseChristensen
<nugiz@compuclub.dk> wrote:

Hej Lasse.

> [...]
>perfekt Bonneville, jeg har nu skudt 20.000 i Kreidler, og ligemeget
>hvilket mærke eller størrelse det er, så er det jo en skrue uden ende.

Det med at restaurere er mere en hobby for "skruegale" end det at køre
MC.
Det er min opfattelse at hvis man skal have afprøvet om det at tosse
rundt på to hjul skal afprøves skal man anskaffe "et eller andet" der
er i en sådan stand at man kan have kørefornøjelse af det.
Hvis det med at køre MC så bider sig fast kan man have alle mulige
projekter kørende i baggrunden.
Sagt på en anden måde: Det er sørme surt at bruge flere vintre på at
restaurere en MC for så at finde ud af at man ikke gider køre på den.
Du kan læse min historie desangående her:
http://www.gruby.dk/mitmcliv.htm

>Jeg har derfor overvejet britiske motorcykler, da de mest henvender sig
>til min smag, også andre 70'er cykler er velkommende, men de engelske
>har bare hængt lidt ved i min hukommelse.

Oh, der findes ikke meget der slår gammel britiske MC'er.
De er helt i særklasse historie.

>Nogen der har noget og sige om mærker som Triumph, Norton eller BSA?

Nostalgisk historie
Du kan tilføje: Norton, Matchless, Ajs, Ariel, Vincent HRD, Velocette
osv.
Tårene løber ned af kinderne
Det er alt sammen ædelt Britisk blod, der på ingen måde må
sammenlignes med morderne MC.
Triumph er så vidt jeg ved den eneste af fabrikkerne der stadig lever,
og som er fulgt med tiden.

> [...]
>der følger med for at jeg kan få den indregistreret?
>Det vil være surt hvis man står med noget helt nyrenoveret, og så det er

Du skal have den originale registreringsattest og evt. et bevis på at
cyklen er din.

>Eller andre forslag til 60-70'er cykler der kunne være interessante og
>kikke på?

Se ovenfor.

>Jeg er meget til caféracere :)

At ombygge ædelt British blood til cafe racer er vandalisme.
Så kan man lige så godt maltraktere en kedelig japansk MC af ældre
oprindelse - Honda f.eks. - Så er skaden ikke så stor

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Hekto

Dato : 05-06-05 22:28

In article <gno6a1tn1ued36m2qm1v6rlq3i6kq2ka61@4ax.com>,
oz9zi@virker.ikke says...
> At ombygge ædelt British blood til cafe racer er vandalisme.
> Så kan man lige så godt maltraktere en kedelig japansk MC af ældre
> oprindelse - Honda f.eks. - Så er skaden ikke så stor

*GRILL*

Fra : Jesper

Dato : 06-06-05 08:29

> Oh, der findes ikke meget der slår gammel britiske MC'er.
> De er helt i særklasse historie.

Ja, man skal vælge sådan en mc fordi man kan lide den nostalagi der følger
med

> Nostalgisk historie
> Du kan tilføje: Norton, Matchless, Ajs, Ariel, Vincent HRD, Velocette
> osv.

BSA, Triuph og Norton er dem der nok er lettest at få dele til. BSA ig
Triumph deler enda motore.
Mit personlige valg ville nok være en Noton Commando mk3

> Triumph er så vidt jeg ved den eneste af fabrikkerne der stadig lever,
> og som er fulgt med tiden.

Nej. Triumph døde også i starten af 80'erne. De nye og de gamle maskiner
har intet andet end navnet til fælles.

> Se ovenfor.

Tjaee, der findes jo også japanske klasikkere...

> At ombygge ædelt British blood til cafe racer er vandalisme.
> Så kan man lige så godt maltraktere en kedelig japansk MC af ældre
> oprindelse - Honda f.eks. - Så er skaden ikke så stor

Hmm.... en Commando fastback var da en cafe-racer.... Men en CB400f kan
også blive en flot cafe-MC. Det blev min da

/
Jesper
dfmc.dk/470

Fra : Richard

Dato : 06-06-05 15:43

Jesper wrote:

> BSA, Triuph og Norton er dem der nok er lettest at få dele til. BSA ig
> Triumph deler enda motore.

?Andre end den kuldsejlede, sene 350cc Avenger og indmaden i de
3cylindrede i start-midt 70erne? - de 3-cyl. havde ovenikøbet forskelligt
vinklede cylindre, BSA's lidt freamdvippet aht de to stelrør svjh. Hvilket
ikke forhindrede dem i at bruge BSA-varianten i "Triumph"'s fabriksracere

Indtil da var det forskellige motorer, BSA og Triumph anvendte, ikke?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Futte & Co.

Dato : 06-06-05 16:18

Richard wrote:

> [...]
> "Triumph"'s fabriksracere
>
> Indtil da var det forskellige motorer, BSA og Triumph anvendte, ikke?

Nemli'

--
Jørgen , Brøndby, http://dfmc.dk/?id=70
Honda CB550F , den fine årgang 1975

Fra : Jesper

Dato : 06-06-05 18:31

Futte & Co. wrote:

> Nemli'

Var det ikke hele motoren der var tippet frem, og ikke kun cylinderne??
Triumph blev jo købt af BSA i 1951, så det vil da være underligt hvis de
seneste modeller ikke har visse dele til fælles...

/
Jesper

Fra : Richard

Dato : 06-06-05 19:05

Jesper wrote:

> Triumph blev jo købt af BSA i 1951, så det vil da være underligt hvis de
> seneste modeller ikke har visse dele til fælles...

Venligst definer "underligt" ifht. britisk mc-industris handlemåde /
udvikling i efterkrigsårene...

Koncernfællesskab eller ej; frem til de nævnte modeller primo 70erne var
BSA og Triumph's firtaktsmotorer helt forskellige. BSA's fremstod generelt
som de mest helstøbte og moderne, i det mindste af udseende. Publikum var
også forskelligt; Triumph var gennem C. Reinhardts - allerede dengang
anerkendte - aggressive prispolitik langt billigere i indkøb. BSA var for
de mere hardcore mc'ister, læderjakkerne som vi kaldte dem; men det kan fx
Denise, Futte og Gruby bedre beskrive - de har lige et par års mc-erfaring
mere i ballasten end jeg

Havde selv en nyere brugt T90 350cc et enkelt år i '71-72, så kunne jeg
ikke klare flere mekaniske problemer på mit køretøj til daglig transport
og købte en ny Suz. T500. (How low can you go, muligvis, men den havde
faktisk ry for stor pålidelighed). Det selv om jeg egentlig i nogle år
havde været tændt på en metallicgrøn Triumph T110 Thunderbird, der vel kun
var en tusse eller så dyrere end Suz'en.

Men et år med T90 var altså Triumph nok; BSA var helt uden for økonomisk
rækkevidde. På nær en 1cyl. 450cc Shooting Star som ikke for alvor
appellerede, selv om den muligvis havde været mere driftsikker end T110en.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 06-06-05 20:18

Jesper wrote:

> Var det ikke hele motoren der var tippet frem, og ikke kun cylinderne??
> Triumph blev jo købt af BSA i 1951, så det vil da være underligt hvis de
> seneste modeller ikke har visse dele til fælles...

Motorene var stort set ens bortset fra cylindervinkel og derfor var
krumtapshus ect viklet på BSA modellerne, men ikke motoren som helhed.

Den fremadvinklede motor blev også brugt på X75 Hurricane og den sidste
3 cylindrede Triumph i den gamle periode T160 (som iøvrigt blev bygget
på BSA fabrikkerne, men ikke på produktionsraceren "Slippery Sam"
(således kaldet på grund af sit voldsomme oliespild) som havde den
lodrette motor.

Hvis man elsker at skrue mere end man elsker at køre, så købe en gammel
englænder, hvis det er omvendt løber du sur i det.

Hele historien om Triumph http://www.ianchadwick.com/motorcycles/triumph/

Kun om de 3 Cylindrede BSA og Triumph
http://www.triplesonline.com

--
Keld Rasmussen
Triumph Trident T160

Fra : LasseChristensen

Dato : 06-06-05 15:05

Steen Gruby wrote:
> [...]
> restaurere en MC for så at finde ud af at man ikke gider køre på den.
> Du kan læse min historie desangående her:

   Jeg har kørt motorsport i form af motocross i 6 år, og har kørt på
Kreidler og Puch i de sidste 2 år, det må snart       være på tide med en
opgradering, ikk' ? :)

   Jeg kan li' og samle tingene, se fremgang, det elsker jeg, men hader
derimod når der er noget jeg lige har          færdiggjort der skal laves om på!

> Oh, der findes ikke meget der slår gammel britiske MC'er.
> De er helt i særklasse historie.

   Korrekt, også derfor jeg overvejer dem, men har hørt fra forskellige
personer at det er noget som rasler fra          hinanden :/

> [...]
> Så kan man lige så godt maltraktere en kedelig japansk MC af ældre
> oprindelse - Honda f.eks. - Så er skaden ikke så stor

   Njah, det ved jeg nu ikke :)

Fra : Carsten Jensen

Dato : 06-06-05 15:31

I glemmer helt Ariel. Jeg er den lykkelige ejer af en Red Hunter.
Reservedele er noget man får på 3 dage fra mail til den ligger i postkassen.
Du skal nok kikke efter en squrefour til caferace. der får du en motorcykel
der har fire cylindre i firkant (square). Den er meget interessant og
hurtig.

Hilsen
Carsten

Fra : Futte & Co.

Dato : 06-06-05 16:23

Carsten Jensen wrote:
> [...]
> Du skal nok kikke efter en squrefour til caferace. der får du en motorcykel
> der har fire cylindre i firkant (square). Den er meget interessant og

Og den har en fortid i rigspolitiets færdselsafdeling

--
Jørgen , Brøndby, http://dfmc.dk/?id=70
Honda CB550F , den fine årgang 1975
BSA B40, en go' '68, stadig til salg
Victoria KR 26 N Aero, en fornem 54'er, nysynet

Fra : LasseChristensen

Dato : 06-06-05 16:31

http://www.vintagebike.co.uk/Bike%20Directories/Ariel%20Bikes/images/Ariel-Red-Hunter-NH-350-57.jpg

Hvis det er hvad du forbinder må jeg sige at det er liiige lidt for
gammelt, design mæssigt, til mig :)

Fra : Richard

Dato : 06-06-05 16:58

LasseChristensen wrote:

http://www.vintagebike.co.uk/Bike%20Directories/Ariel%20Bikes/images/Ariel-Red-Hunter-NH-350-57.jpg

> Hvis det er hvad du forbinder må jeg sige at det er liiige lidt for
> gammelt, design mæssigt, til mig :)

Så må en Vincent LE "The Silent" med sine anderledes skarpe linier lige
være sagen

Bortset fra det, Carsten mente sikkert, at du skulle bygge en SQ4 om efter
din smag, ikke? - synes nu det ville være synd, men gemmer du de originale
dele, kan du bare give den M$' trefingersalut - Ctrl-Alt-Delete - når du
bliver træt af den en dag

Men dit udsagn antyder, at du måske hellere skulle vælge blandt
70'er-italienerne, som Laverda Jota eller Benelli Sei fx? De kræver
sikkert også en del løbende vedligeholdelse, men giver sikkert det hele
igen i originalitet

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : LasseChristensen

Dato : 06-06-05 17:14

Jeg skal ikke have en italiensk mc, det er sikkert, jeg skal have noget
nord-europæisk, der syder af arbejder mc, bygget til at blive brugt til
hverdag!

Fra : Hekto

Dato : 06-06-05 18:55

In article <42a475df$0$67255$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
nugiz@compuclub.dk says...
> Jeg skal ikke have en italiensk mc, det er sikkert, jeg skal have noget
> nord-europæisk, der syder af arbejder mc, bygget til at blive brugt til
> hverdag!

Øøøøøh ... så er italienere og gamle tyskere da det rigtige!
En Moto Guzzi Falcone f.eks.!
Alle iatlienske motorcykler opstod i efterkrigsårene som alternativ
transport. Ofte var de på 100 - 125 cc.
Som de legebørn italienerne var, skulle der selvfølgelig køres race!
Efterhånden blev italienerne rigere og race blev vigtigere!
Tag f.eks. Ducati's historie:
http://www.blm.at/ducati/history/duc_history_1926.htm

Vespa og scooterne er heller ikke nogen undtagelse. Vespa's motor blev
oprindeligt lavet til et forsøg på at spare gumme på bombeflyenes
landingshjul under krigen, Ved at sætte hjulet i omdrejninger inden
landingen, sparede man lidt gummi.

Rumi er en anden spøjs indretning, som opstod og døde igen i løbet af
50'erne:
http://www.motorumiclub.co.uk/
http://www.chpltd.com/italianbike/rumi125.html
http://www.chpltd.com/italianbike/rumi125.html

- så drop det 'arbejderromantiske fis'!

En Moto Guzzi Falcone som racer er set før:
http://www.ducati.net/galleryImages/1962dondolino2.jpg
http://www.bikez.com/bike/7947/index.jpg
http://www.ducati.net/galleryImages/1960aermacchi.jpg

Med det svinghjul er det kun bundløse moser og lodrette klippevægge den
må give op overfor!

Måske en tidlig MV Agusta er sagen:
http://www.ducati.net/galleryImages/1953mvpullman.jpg
http://www.ducati.net/galleryImages/1957mvagusta.jpg

Ducati???:
http://www.ducati.net/galleryImages/ducati175sport.jpg
http://www.ducati.net/galleryImages/1970ducati500otherside.jpg

Lidt MG i den lette ende:
http://www.ducati.net/galleryImages/IM001610a.JPG

.... og den rendyrkede Café Racer:
http://www.tlm.nl/img/specials/restauratie/caferacer/c-racer1.JPG

Så hvorfor skulle man ikke kunne lave sådan een af en italiener?
Hva' - Hva' - Hva' ?????

Fra : LasseChristensen

Dato : 06-06-05 20:16

Det giver mig tilstadighed ikke lyst til en italiener, tværtimod :)

Fra : Hekto

Dato : 06-06-05 21:08

In article <42a4a068$0$78282$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
nugiz@compuclub.dk says...
> Det giver mig tilstadighed ikke lyst til en italiener, tværtimod :)

Så er du også selv ude om det, ja du er! Det bliver aligevel aldrig til
noget, nej det gør ej!

Fra : Steen Gruby

Dato : 06-06-05 22:12

On Mon, 6 Jun 2005 22:07:56 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT13> wrote:

Hej Hekto.

>Så er du også selv ude om det, ja du er! Det bliver aligevel aldrig til
>noget, nej det gør ej!

La'nu vær'.
Det er da fint at nogen har det sådan, så er der jo mere af det sjove
til os

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Hekto

Dato : 07-06-05 08:12

In article <rue9a15qu2pku8up41fhodn34cr8cufj3k@4ax.com>,
oz9zi@virker.ikke says...
> La'nu vær'.
> Det er da fint at nogen har det sådan, så er der jo mere af det sjove
> til os

Ja, nogen vil jo bare ikke se lyset! Halleluja!
Ægte café Racere er lavet af italienere! Halleluja!

Fra : CL

Dato : 07-06-05 09:45

> Ægte café Racere er lavet af italienere! Halleluja!

Ja man sidder mere på cafe en man kører race.

Carsten

Fra : Hekto

Dato : 07-06-05 10:53

In article <42a55eac$0$73176$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, ddd@ddd.dd
says...
> Ja man sidder mere på cafe en man kører race.

øøøøh ... ja! Hvad er Café Racere ellers til???

Der er da ikke nogen der i deres vildeste fantasi vil begive sig ud på
en bane, med skivebremserne erstattet af Grimeca tromlenav og andet
gøgl ... med mindre det er til klassisk race, al'så.
En Café Racer skal jo bare stå der, langs kantstenen, og 'se ud'!

Fra : LasseChristensen

Dato : 07-06-05 15:14

Hekto, en MC skal der køres på, det er den lavet til :)

Jeg overvejer faktisk en NSU, efter en kammerat var forbi på hans 250ccm
4takter

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2294

Modellen er denne, og den tiltaler mig, tysk og solid!

Fra : Hekto

Dato : 07-06-05 16:05

In article <42a5ab5c$0$67262$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
nugiz@compuclub.dk says...
> Hekto, en MC skal der køres på, det er den lavet til :)

Ja, og nogen vil kun køre hjemme fra mor og far, og ned til Café'en.
Selvfølgelig under megen larm, dækrøg og lignende!

Ikke at jeg forstår dem helt; men sådan er det bare!

> [...]
>
> http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2294
>
> Modellen er denne, og den tiltaler mig, tysk og solid!

Det vil da glæde Gruby usigeligt meget!

Fra : LasseChristensen

Dato : 07-06-05 16:30

Gruby?

Faldt forresten for en Agusta igår, det er så bare ærgeligt at den ikke
er tilgængelig i DK :(

Fra : Hekto

Dato : 07-06-05 21:00

In article <42a5bd10$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
nugiz@compuclub.dk says...
> Gruby?

Ja Steen Gruby! Se længere oppe i tråden. Han har et par stykker.
> Faldt forresten for en Agusta igår, det er så bare ærgeligt at den ikke
> er tilgængelig i DK :(

Det er da bare at hente den!?

Fra : Steen Gruby

Dato : 07-06-05 21:11

On Tue, 7 Jun 2005 21:59:50 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT13> wrote:

Øh?

>In article <42a5bd10$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
>nugiz@compuclub.dk says...

Hvad har jeg nu gjort
OZ9ZI Steen Gruby

Fra : LasseChristensen

Dato : 07-06-05 21:35

Du har nogle NSU'er stående? :)

Fra : Steen Gruby

Dato : 07-06-05 21:45

Hej Lasse.

>Du har nogle NSU'er stående? :)

Ja, en Super FOX med plader og en Special MAX der er på vej tilbage
til livet.
Super FOX'en er en 125 cc 4 takter med OHC, en "halv" MAX
Du kan se dem her: http://www.gruby.dk/mitmcliv.htm

Og nej, de er ikke til salg

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : LasseChristensen

Dato : 07-06-05 21:48

Arh, så er det jo ikke sjovt :D

Kender du nogen der har en tysker til salg? Jeg kører jo Kreidler nu,
det kunne være man skulle forsætte i det tyske?

Hvis man køber engelsk skal man jo ca. have en ny samling værktøj :D

Fra : Steen Gruby

Dato : 07-06-05 22:04

On Tue, 07 Jun 2005 22:47:52 +0200, LasseChristensen
<nugiz@compuclub.dk> wrote:

Hej Lasse.

>Arh, så er det jo ikke sjovt :D

Man sælger jo ikke sine elskerinder - vel ?

>Kender du nogen der har en tysker til salg? Jeg kører jo Kreidler nu,
>det kunne være man skulle forsætte i det tyske?

Der er produceret over 100.000 NSU Max i forskellige udgaver.
Der er mange tilbage af dem, og der er rigelig med reservedele at få
fingre i.
Jeg kan anbefale at fortsætte i det spor.
Hvis du falder for sådan en kan jeg måske undvære nogle dele.
FOX'en derimod er meget sjælden på vore breddegrader, men er efter min
mening meget sjovere.
Den har jeg intet ekstra til - det hænger ikke på træerne.

>Hvis man køber engelsk skal man jo ca. have en ny samling værktøj :D

Ah, det er ikke så slemt.
Det er kun ganske få nøgler der er så langt væk fra de metriske at det
er et decideret problem.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : LasseChristensen

Dato : 07-06-05 21:34

Nej den er også hundedyr hvis jeg endelig finder den :D

Fra : Futte & Co.

Dato : 07-06-05 16:20

LasseChristensen wrote:
> Hekto, en MC skal der køres på, det er den lavet til :)
>
> Jeg overvejer faktisk en NSU, efter en kammerat var forbi på hans 250ccm
> 4takter

Det ku være jeg skulle en tur forbi dig på en "go" BSA 3½ og
bundsolid engelsk ciikkel, veteranforsikret og så er der vejhjælp med i
prisen, og det endda uden ekstra betaling

Fra : LasseChristensen

Dato : 07-06-05 16:31

Det skulle da lige være hvis du boede i Esbjerg :)

Fra : Futte & Co.

Dato : 07-06-05 17:26

LasseChristensen wrote:
> Det skulle da lige være hvis du boede i Esbjerg :)

Så du tror ikke en "go" BSA kan køre fra den ene side af landet til den
anden side , sæ'fø'li' ka'e den det, har du aldrig hørt om vejhjælp
og lommeværktøj.
Som du kan se på signaturen, har jeg mere end en mc. en til at køre på,
en til at skrue på og en der bare skal se køn ud .Du må sæ'æl gætte
på hvilke der er til hvad. De står alle tre med plade og engang imellem
lufter jeg dem på skift.
BSA'en er sat til salg fordi der skal gøres plads til en anden
englænder, hvilken er ikke bestemt endnu, men der dukker nok noget op en
af dagene

Fra : LasseChristensen

Dato : 07-06-05 17:53

Hehe, har faktisk kikket på den der i en salgsannonce skulle jeg mene :)

Prisen?

Fra : Futte & Co.

Dato : 07-06-05 19:31

LasseChristensen wrote:
> Hehe, har faktisk kikket på den der i en salgsannonce skulle jeg mene :)
>
> Prisen?

"host" det hører vist ikke til her
Jeg har sat den til 15k , men hvad ku du tænke dig såen een er værd ?

--
Jørgen , Brøndby, http://dfmc.dk/?id=70
Honda CB550F , den fine årgang 1975
BSA B40, en go' '68, stadig til salg synet 11/2004
Victoria KR 26 N Aero, en fornem 54'er

Fra : LasseChristensen

Dato : 07-06-05 21:14

Hvilken mail bruger du til normal kommunikation?

Fra : Futte & Co.

Dato : 07-06-05 21:34

LasseChristensen wrote:
> Hvilken mail bruger du til normal kommunikation?

fjern x'erne

Fra : LasseChristensen

Dato : 06-06-05 17:16

Har du billeder af den Vincent LE der? Google finder ikke lige noget til
mig, du kan bare sende dem til min mail hvis det er, eller du kunne
uploade dem til www.dkhs.org/upload :)

Mail, nugiz@compuclub.dk :)

Fra : Richard

Dato : 06-06-05 18:39

LasseChristensen wrote:

> Har du billeder af den Vincent LE der? Google finder ikke lige noget til
> mig, du kan bare sende dem til min mail hvis det er, eller du kunne
> uploade dem til www.dkhs.org/upload :)

NÆ, du har ret, Google er ikke umiddelbart hjælpsom, og min scanner er
ikke tændt. Men prøv at gennemse Vincent-link'ene på:

<http://www.motolit.com/classicmclinks.html>

På vej derhen faldt jeg iøvrigt over denne samlerside, som ud over de
allerede nævnte også har billeder af Royal Enfield, der jo fremstillede
mc'er helt frem til primo 70 svjh, men ikke er så almindelige herhjemme:

<http://www.philclassic.co.uk/buy1.htm>

Der er da lidt for enhver smag, men altså ingen Vincent LE (Det er
iøvrigt mere en scooter end en mc - omend i sine helt egne, rette linier -
men din kommentar til Sq4's runde linier provokerede mig

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Edvard Korsbæk

Dato : 08-06-05 04:33

Er i helt sikre på at LE (Little engine) ikke er en Velocette?
Vincent er et helt andet dyr.
Velocette lavede forskellige udgaver af en tocylindret sideventilet
vandkølet bokser, der iøvrigt var utroligt støjsvag under dette navn som jeg
husker det.

Edvard Korsbæk

Fra : Hekto

Dato : 06-06-05 18:26

In article <d81rpg$sg4$1@abbeden.bunk.cc>, rpaderichard@netscape.net
says...
> [...]
> 70'er-italienerne, som Laverda Jota eller Benelli Sei fx? De kræver
> sikkert også en del løbende vedligeholdelse, men giver sikkert det hele

Jeg har en kollega der lige har købt e sq4 som papkasseprojekt.
Sådan een er ikke heeelt billig. Man kan stadig få stumper til dem.
Det bliver spændende at se og høre den når han får den færdig!
Jeg kan svagt huske da politiet kørte Ariel og BSA!

Fra : Richard

Dato : 06-06-05 19:17

Hekto wrote:

> Jeg har en kollega der lige har købt e sq4 som papkasseprojekt.
> Sådan een er ikke heeelt billig.

Nej, er det ikke 70-80.000 for et eksemplar i god original stand? En
bekendt købte en for et par år siden og har haft den beløbsramme som mål
for, hvor længe det lignede et sundt køb Var med til at sætte cylinder
på den for et par år siden, der skal jo et par hænder mere til

> Det bliver spændende at se og høre den når han får den færdig!

Ja, den lyder rigtig godt, men man skal vist være efter den med olie og
drifttemperatur mv. Hm, det er så ikke den sidste mc i verdenshistorien,
man skal det med

> Jeg kan svagt huske da politiet kørte Ariel og BSA!

Så må du endelig tale med Viggo Betjent, næste gang du møder ham på
politiets stand på en mc-udstilling. Han kan nogle gode historier om Sq4
ifht Nimbus, ikke mindst om eskorte af div. af kongehusets biler fra Kbh
til Fredensborg, hvilket skulle have været problematisk med Nimbus. Men
den historie vil jeg ikke gengive her, hvis nu Se og Hor er med på en
lytter, blot understrege, at Sq4 kunne følge trafikken dengang

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Hekto

Dato : 06-06-05 19:30

In article <d823ua$e97$1@abbeden.bunk.cc>, rpaderichard@netscape.net
says...
> [...]
> for, hvor længe det lignede et sundt køb Var med til at sætte cylinder
> på den for et par år siden, der skal jo et par hænder mere til

Jo for den opdaterede model, skal det nok passe.
Der blev lavet nogle ændringer på de sidste årgange, så de kom til at
fungere helt godt.
Kollegaen har iøvrigt også en Ariel NH med sidevogn. Han har haft den
fra den var lille! ... '56!!!

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-05 16:36

LasseChristensen skrev i meddelelsen
> [...]

> Korrekt, også derfor jeg overvejer dem, men har hørt fra forskellige
>personer at det er noget som rasler fra hinanden :/

BSA BM33 i 16 år, total Km. ca. 20.000
Yamaha XS750/850 i 3 år, total Km. ca. 40.000
Honda VTR-Fie foreløbig 2 år, Km. til nu, 20.000

Need I say more ?

mvh
Orla, det hører til historien, at BSA'en blev hovedrepareret midtvejs, og
var totalt opslidt da jeg solgte den.. :-/

Fra : LasseChristensen

Dato : 06-06-05 16:41

Kvalitetsdele der var brugt? Jeg nægter simpelthen og tro du kan slide
en mc op på 10000km hvis den er samlet bare nogenlunde fornuftigt og
plejet!

Fra : Richard

Dato : 06-06-05 17:00

LasseChristensen wrote:

> Kvalitetsdele der var brugt? Jeg nægter simpelthen og tro du kan slide
> en mc op på 10000km hvis den er samlet bare nogenlunde fornuftigt og
> plejet!

Så har du den helt rigtige holdning til at gå i gang med et klassisk
englænderprojekt

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-05 20:35

LasseChristensen skrev i meddelelsen
<42a46e05$0$67256$157c6196@dreader2.cybercity.dk>...
>Kvalitetsdele der var brugt? Jeg nægter simpelthen og tro du kan slide
>en mc op på 10000km hvis den er samlet bare nogenlunde fornuftigt og
>plejet!

Det er faktisk så længe siden, at det var originale dele, og nej, der er
ikke noget usædvanligt over det, min far og min farbror fortæller nøjagtigt
de samme historier. Det blev selvsagt ikke bedre af at den skulle følge
trafikken, som jo også havde ændret sig. Dynamoen brændte af to gange,
magnettændingen renoveret en gang, og siden byttet til en anden, gearkasse
skiftet. Det havde ingen ende.

Det værste er faktisk at jeg "forsvarede" det lort i så lang tid, og aldrig
fik kørt nogen steder, køreegenskaberne/stelgeometri var det eneste der
retfærdiggjorde besværet, det var bare så sjældent jeg fik lov til at nyde
dem. :-|

mvh
Orla

Fra : LasseChristensen

Dato : 06-06-05 21:06

Hvad ville du så anbefale mig?

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-05 21:55

LasseChristensen skrev i meddelelsen
<42a4ac3b$0$67258$157c6196@dreader2.cybercity.dk>...
>Hvad ville du så anbefale mig?

Helst ikke noget :-| Jeg har det lige som Keld Rasmussen, det handler om
hvad Du vil. Vil Du køre uden en masse bøvl, så køb en nyere maskine, eks.
billigt: Suzuki GS500, til dyrt: Honda VFR750

Vil Du skrue, så er englænder ideen måske ikke så tosset.

mvh
Orla

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 06-06-05 22:36

Orla Pedersen wrote:
> [...]
> billigt: Suzuki GS500, til dyrt: Honda VFR750
>
> Vil Du skrue, så er englænder ideen måske ikke så tosset.

Og hvis du vælger englænderen så husk at man kører ikke hjemme fra uden
mobiltelefon og Falck medlemsskab

cirka 300 km i år, heraf 75 på ladet af en rød Iveco

--
Keld Rasmussen
Triumph Trident T160

Fra : Carsten Jensen

Dato : 07-06-05 06:11

Jeg har haft min Ariel i 4 år og er altid kommet hjem ved egen hjælp. Jeg er
måske også meget husterisk med olieskift og de fleste pakninger er udskiftet
med flydende pakning.
Man skal også tænke på at min Ariel er 51 år. Hvis min Transporter fra 94
skal have fx ny starter så "har den jo også holdt længe". Hvis Arielen skal
have renoveret magnet, " er der også noget galt med den hele tiden".
Moderne motorcykler der kører meget går også istykker.

Carsten

Fra : Edvard Korsbæk

Dato : 07-06-05 06:42

Hold dig til de store, og en af deres standardmaskiner som start. Du kan
tidsnok få grå hår over en Ariel VB 1936 - Sådan en havde jeg!
BSA A7 A10, Triumph Bonnevelle/Tiger noget i den stil.
Norton 850

Edvard Korsbæk

"

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 09-06-05 13:21

On Sun, 05 Jun 2005 22:53:11 +0200, Steen Gruby <oz9zi@virker.ikke>
wrote:

>Oh, der findes ikke meget der slår gammel britiske MC'er.
>De er helt i særklasse historie.

Ja, så må jeg altså lige henvise til min weblog:
<http://blog.andersen.nu/2005/04/15/v%c3%a6r-kritisk-k%c3%b8r-britisk/>

--
Med venlig hilsen - Sincerely
http://www.twe.net/