|
| Britiske mc'ere Fra : LasseChristensen |
Dato : 05-06-05 20:19 |
|
Go' aften!
Jeg er på vej ud i MC verdenen som førstegangs køber af en MC.
Jeg ejer for tiden en Kreidler 4 gearet, som det egentlig var meningen
jeg skulle have indregistreret, men er ved at komme på andre tanker. Jeg
har tidligere selv restaureret knallerter fra noget der lignede løgn og
så skudt en masse penge i dem og sådan.
Derefter faldt jeg over Discovery's program med Mark Evans, hvor han
restaurerer en Harley og en Triumph, og da jeg så hvad han kunne gøre
det for blev jeg da noget overrasket, for ca. 20.000 ekstra fik han en
perfekt Bonneville, jeg har nu skudt 20.000 i Kreidler, og ligemeget
hvilket mærke eller størrelse det er, så er det jo en skrue uden ende.
Jeg har derfor overvejet britiske motorcykler, da de mest henvender sig
til min smag, også andre 70'er cykler er velkommende, men de engelske
har bare hængt lidt ved i min hukommelse.
Nogen der har noget og sige om mærker som Triumph, Norton eller BSA?
Når jeg nu skal ud og kikke, hvilke papirer skal jeg så være sikker på
der følger med for at jeg kan få den indregistreret?
Det vil være surt hvis man står med noget helt nyrenoveret, og så det er
umuligt at få plader på den.
Eller andre forslag til 60-70'er cykler der kunne være interessante og
kikke på?
Jeg er meget til caféracere :)
| |
Hekto (05-06-2005)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 05-06-05 21:48 |
|
In article <42a34fa4$0$67258$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
nugiz@compuclub.dk says...
> Eller andre forslag til 60-70'er cykler der kunne være interessante og
> kikke på?
>
Hmmm ... Matchless, Velocette, Vincent for bare lige at nævne nogen af
dem der er mere interessante end 'hyldejernene' BSA, Triumph o.s.v.
Em Vincent Café Racer med Grimeca forbremse und alles, vil da være
noget der rykker!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
| |
Steen Gruby (05-06-2005)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 05-06-05 21:57 |
|
On Sun, 5 Jun 2005 22:47:51 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT13> wrote:
Hej Hekto
>
>Em Vincent Café Racer med Grimeca forbremse und alles, vil da være
>noget der rykker!
I sidste nummer af Classic Bike var der en der havde puttet en Vincent
Comet motor i et Norton stel.
NorVin er en estetisk nydelse - Sjældent har jeg set noget der er
lykkedes så godt.
Men set ud fra et historisk synspunkt er det et misfoster.
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
Steen Gruby (05-06-2005)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 05-06-05 21:53 |
|
On Sun, 05 Jun 2005 21:18:43 +0200, LasseChristensen
<nugiz@compuclub.dk> wrote:
Hej Lasse.
>
>Derefter faldt jeg over Discovery's program med Mark Evans, hvor han
>restaurerer en Harley og en Triumph, og da jeg så hvad han kunne gøre
>det for blev jeg da noget overrasket, for ca. 20.000 ekstra fik han en
>perfekt Bonneville, jeg har nu skudt 20.000 i Kreidler, og ligemeget
>hvilket mærke eller størrelse det er, så er det jo en skrue uden ende.
>
Det med at restaurere er mere en hobby for "skruegale" end det at køre
MC.
Det er min opfattelse at hvis man skal have afprøvet om det at tosse
rundt på to hjul skal afprøves skal man anskaffe "et eller andet" der
er i en sådan stand at man kan have kørefornøjelse af det.
Hvis det med at køre MC så bider sig fast kan man have alle mulige
projekter kørende i baggrunden.
Sagt på en anden måde: Det er sørme surt at bruge flere vintre på at
restaurere en MC for så at finde ud af at man ikke gider køre på den.
Du kan læse min historie desangående her:
http://www.gruby.dk/mitmcliv.htm
>Jeg har derfor overvejet britiske motorcykler, da de mest henvender sig
>til min smag, også andre 70'er cykler er velkommende, men de engelske
>har bare hængt lidt ved i min hukommelse.
>
Oh, der findes ikke meget der slår gammel britiske MC'er.
De er helt i særklasse historie.
>Nogen der har noget og sige om mærker som Triumph, Norton eller BSA?
>
Nostalgisk historie
Du kan tilføje: Norton, Matchless, Ajs, Ariel, Vincent HRD, Velocette
osv.
Tårene løber ned af kinderne
Det er alt sammen ædelt Britisk blod, der på ingen måde må
sammenlignes med morderne MC.
Triumph er så vidt jeg ved den eneste af fabrikkerne der stadig lever,
og som er fulgt med tiden.
>Når jeg nu skal ud og kikke, hvilke papirer skal jeg så være sikker på
>der følger med for at jeg kan få den indregistreret?
>Det vil være surt hvis man står med noget helt nyrenoveret, og så det er
>umuligt at få plader på den.
>
Du skal have den originale registreringsattest og evt. et bevis på at
cyklen er din.
>Eller andre forslag til 60-70'er cykler der kunne være interessante og
>kikke på?
>
Se ovenfor.
>Jeg er meget til caféracere :)
At ombygge ædelt British blood til cafe racer er vandalisme.
Så kan man lige så godt maltraktere en kedelig japansk MC af ældre
oprindelse - Honda f.eks. - Så er skaden ikke så stor
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
Hekto (05-06-2005)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 05-06-05 22:28 |
|
In article <gno6a1tn1ued36m2qm1v6rlq3i6kq2ka61@4ax.com>,
oz9zi@virker.ikke says...
> At ombygge ædelt British blood til cafe racer er vandalisme.
> Så kan man lige så godt maltraktere en kedelig japansk MC af ældre
> oprindelse - Honda f.eks. - Så er skaden ikke så stor
>
*GRILL*
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
| |
Jesper (06-06-2005)
| Kommentar Fra : Jesper |
Dato : 06-06-05 08:29 |
|
>>Jeg har derfor overvejet britiske motorcykler, da de mest henvender sig
>>til min smag, også andre 70'er cykler er velkommende, men de engelske
>>har bare hængt lidt ved i min hukommelse.
>>
> Oh, der findes ikke meget der slår gammel britiske MC'er.
> De er helt i særklasse historie.
Ja, man skal vælge sådan en mc fordi man kan lide den nostalagi der følger
med
>>Nogen der har noget og sige om mærker som Triumph, Norton eller BSA?
>>
> Nostalgisk historie
> Du kan tilføje: Norton, Matchless, Ajs, Ariel, Vincent HRD, Velocette
> osv.
BSA, Triuph og Norton er dem der nok er lettest at få dele til. BSA ig
Triumph deler enda motore.
Mit personlige valg ville nok være en Noton Commando mk3
> Triumph er så vidt jeg ved den eneste af fabrikkerne der stadig lever,
> og som er fulgt med tiden.
Nej. Triumph døde også i starten af 80'erne. De nye og de gamle maskiner
har intet andet end navnet til fælles.
>>Eller andre forslag til 60-70'er cykler der kunne være interessante og
>>kikke på?
>>
> Se ovenfor.
Tjaee, der findes jo også japanske klasikkere...
>>Jeg er meget til caféracere :)
> At ombygge ædelt British blood til cafe racer er vandalisme.
> Så kan man lige så godt maltraktere en kedelig japansk MC af ældre
> oprindelse - Honda f.eks. - Så er skaden ikke så stor
Hmm.... en Commando fastback var da en cafe-racer.... Men en CB400f kan
også blive en flot cafe-MC. Det blev min da
/
Jesper
dfmc.dk/470
| |
Richard (06-06-2005)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 06-06-05 15:43 |
|
Jesper wrote:
> BSA, Triuph og Norton er dem der nok er lettest at få dele til. BSA ig
> Triumph deler enda motore.
?Andre end den kuldsejlede, sene 350cc Avenger og indmaden i de
3cylindrede i start-midt 70erne? - de 3-cyl. havde ovenikøbet forskelligt
vinklede cylindre, BSA's lidt freamdvippet aht de to stelrør svjh. Hvilket
ikke forhindrede dem i at bruge BSA-varianten i "Triumph"'s fabriksracere
Indtil da var det forskellige motorer, BSA og Triumph anvendte, ikke?
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Futte & Co. (06-06-2005)
| Kommentar Fra : Futte & Co. |
Dato : 06-06-05 16:18 |
|
Richard wrote:
> Jesper wrote:
>
>> BSA, Triuph og Norton er dem der nok er lettest at få dele til. BSA ig
>> Triumph deler enda motore.
>
>
> ?Andre end den kuldsejlede, sene 350cc Avenger og indmaden i de
> 3cylindrede i start-midt 70erne? - de 3-cyl. havde ovenikøbet
> forskelligt vinklede cylindre, BSA's lidt freamdvippet aht de to stelrør
> svjh. Hvilket ikke forhindrede dem i at bruge BSA-varianten i
> "Triumph"'s fabriksracere
>
> Indtil da var det forskellige motorer, BSA og Triumph anvendte, ikke?
>
Nemli'
--
Jørgen , Brøndby, http://dfmc.dk/?id=70
Honda CB550F , den fine årgang 1975
BSA B40, en go' '68, stadig til salg
Victoria KR 26 N Aero, en fornem 54'er
| |
Jesper (06-06-2005)
| Kommentar Fra : Jesper |
Dato : 06-06-05 18:31 |
|
Futte & Co. wrote:
> Richard wrote:
>> Jesper wrote:
>>
>>> BSA, Triuph og Norton er dem der nok er lettest at få dele til. BSA ig
>>> Triumph deler enda motore.
>>
>>
>> ?Andre end den kuldsejlede, sene 350cc Avenger og indmaden i de
>> 3cylindrede i start-midt 70erne? - de 3-cyl. havde ovenikøbet
>> forskelligt vinklede cylindre, BSA's lidt freamdvippet aht de to stelrør
>> svjh. Hvilket ikke forhindrede dem i at bruge BSA-varianten i
>> "Triumph"'s fabriksracere
>>
>> Indtil da var det forskellige motorer, BSA og Triumph anvendte, ikke?
>>
> Nemli'
Var det ikke hele motoren der var tippet frem, og ikke kun cylinderne??
Triumph blev jo købt af BSA i 1951, så det vil da være underligt hvis de
seneste modeller ikke har visse dele til fælles...
/
Jesper
| |
Richard (06-06-2005)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 06-06-05 19:05 |
|
Jesper wrote:
> Triumph blev jo købt af BSA i 1951, så det vil da være underligt hvis de
> seneste modeller ikke har visse dele til fælles...
Venligst definer "underligt" ifht. britisk mc-industris handlemåde /
udvikling i efterkrigsårene...
Koncernfællesskab eller ej; frem til de nævnte modeller primo 70erne var
BSA og Triumph's firtaktsmotorer helt forskellige. BSA's fremstod generelt
som de mest helstøbte og moderne, i det mindste af udseende. Publikum var
også forskelligt; Triumph var gennem C. Reinhardts - allerede dengang
anerkendte - aggressive prispolitik langt billigere i indkøb. BSA var for
de mere hardcore mc'ister, læderjakkerne som vi kaldte dem; men det kan fx
Denise, Futte og Gruby bedre beskrive - de har lige et par års mc-erfaring
mere i ballasten end jeg
Havde selv en nyere brugt T90 350cc et enkelt år i '71-72, så kunne jeg
ikke klare flere mekaniske problemer på mit køretøj til daglig transport
og købte en ny Suz. T500. (How low can you go, muligvis, men den havde
faktisk ry for stor pålidelighed). Det selv om jeg egentlig i nogle år
havde været tændt på en metallicgrøn Triumph T110 Thunderbird, der vel kun
var en tusse eller så dyrere end Suz'en.
Men et år med T90 var altså Triumph nok; BSA var helt uden for økonomisk
rækkevidde. På nær en 1cyl. 450cc Shooting Star som ikke for alvor
appellerede, selv om den muligvis havde været mere driftsikker end T110en.
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Keld Rasmussen (06-06-2005)
| Kommentar Fra : Keld Rasmussen |
Dato : 06-06-05 20:18 |
|
Jesper wrote:
> Futte & Co. wrote:
>
>> Richard wrote:
>
> Var det ikke hele motoren der var tippet frem, og ikke kun cylinderne??
> Triumph blev jo købt af BSA i 1951, så det vil da være underligt hvis de
> seneste modeller ikke har visse dele til fælles...
Motorene var stort set ens bortset fra cylindervinkel og derfor var
krumtapshus ect viklet på BSA modellerne, men ikke motoren som helhed.
Den fremadvinklede motor blev også brugt på X75 Hurricane og den sidste
3 cylindrede Triumph i den gamle periode T160 (som iøvrigt blev bygget
på BSA fabrikkerne, men ikke på produktionsraceren "Slippery Sam"
(således kaldet på grund af sit voldsomme oliespild) som havde den
lodrette motor.
Hvis man elsker at skrue mere end man elsker at køre, så købe en gammel
englænder, hvis det er omvendt løber du sur i det.
Hele historien om Triumph http://www.ianchadwick.com/motorcycles/triumph/
Kun om de 3 Cylindrede BSA og Triumph
http://www.triplesonline.com
--
Keld Rasmussen
Triumph Trident T160
2 er for lidt og 4 er for mange !
http://www.dfmc.dk/?id=622
| |
LasseChristensen (06-06-2005)
| Kommentar Fra : LasseChristensen |
Dato : 06-06-05 15:05 |
|
Steen Gruby wrote:
> On Sun, 05 Jun 2005 21:18:43 +0200, LasseChristensen
> <nugiz@compuclub.dk> wrote:
>
> Hej Lasse.
>
>>Derefter faldt jeg over Discovery's program med Mark Evans, hvor han
>>restaurerer en Harley og en Triumph, og da jeg så hvad han kunne gøre
>>det for blev jeg da noget overrasket, for ca. 20.000 ekstra fik han en
>>perfekt Bonneville, jeg har nu skudt 20.000 i Kreidler, og ligemeget
>>hvilket mærke eller størrelse det er, så er det jo en skrue uden ende.
>>
>
> Det med at restaurere er mere en hobby for "skruegale" end det at køre
> MC.
> Det er min opfattelse at hvis man skal have afprøvet om det at tosse
> rundt på to hjul skal afprøves skal man anskaffe "et eller andet" der
> er i en sådan stand at man kan have kørefornøjelse af det.
> Hvis det med at køre MC så bider sig fast kan man have alle mulige
> projekter kørende i baggrunden.
> Sagt på en anden måde: Det er sørme surt at bruge flere vintre på at
> restaurere en MC for så at finde ud af at man ikke gider køre på den.
> Du kan læse min historie desangående her:
> http://www.gruby.dk/mitmcliv.htm
>
Jeg har kørt motorsport i form af motocross i 6 år, og har kørt på
Kreidler og Puch i de sidste 2 år, det må snart være på tide med en
opgradering, ikk' ? :)
Jeg kan li' og samle tingene, se fremgang, det elsker jeg, men hader
derimod når der er noget jeg lige har færdiggjort der skal laves om på!
>
>>Jeg har derfor overvejet britiske motorcykler, da de mest henvender sig
>>til min smag, også andre 70'er cykler er velkommende, men de engelske
>>har bare hængt lidt ved i min hukommelse.
>>
>
> Oh, der findes ikke meget der slår gammel britiske MC'er.
> De er helt i særklasse historie.
>
Korrekt, også derfor jeg overvejer dem, men har hørt fra forskellige
personer at det er noget som rasler fra hinanden :/
>
>>Nogen der har noget og sige om mærker som Triumph, Norton eller BSA?
>>
>
> Nostalgisk historie
> Du kan tilføje: Norton, Matchless, Ajs, Ariel, Vincent HRD, Velocette
> osv.
> Tårene løber ned af kinderne
> Det er alt sammen ædelt Britisk blod, der på ingen måde må
> sammenlignes med morderne MC.
> Triumph er så vidt jeg ved den eneste af fabrikkerne der stadig lever,
> og som er fulgt med tiden.
>
>
>>Når jeg nu skal ud og kikke, hvilke papirer skal jeg så være sikker på
>>der følger med for at jeg kan få den indregistreret?
>>Det vil være surt hvis man står med noget helt nyrenoveret, og så det er
>>umuligt at få plader på den.
>>
>
> Du skal have den originale registreringsattest og evt. et bevis på at
> cyklen er din.
>
>
>>Eller andre forslag til 60-70'er cykler der kunne være interessante og
>>kikke på?
>>
>
> Se ovenfor.
>
>
>>Jeg er meget til caféracere :)
>
>
> At ombygge ædelt British blood til cafe racer er vandalisme.
> Så kan man lige så godt maltraktere en kedelig japansk MC af ældre
> oprindelse - Honda f.eks. - Så er skaden ikke så stor
>
Njah, det ved jeg nu ikke :)
| |
Carsten Jensen (06-06-2005)
| Kommentar Fra : Carsten Jensen |
Dato : 06-06-05 15:31 |
|
I glemmer helt Ariel. Jeg er den lykkelige ejer af en Red Hunter.
Reservedele er noget man får på 3 dage fra mail til den ligger i postkassen.
Du skal nok kikke efter en squrefour til caferace. der får du en motorcykel
der har fire cylindre i firkant (square). Den er meget interessant og
hurtig.
Hilsen
Carsten
"LasseChristensen" <nugiz@compuclub.dk> skrev i en meddelelse
news:42a4579b$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Steen Gruby wrote:
>> On Sun, 05 Jun 2005 21:18:43 +0200, LasseChristensen
>> <nugiz@compuclub.dk> wrote:
>>
>> Hej Lasse.
>>
>>>Derefter faldt jeg over Discovery's program med Mark Evans, hvor han
>>>restaurerer en Harley og en Triumph, og da jeg så hvad han kunne gøre det
>>>for blev jeg da noget overrasket, for ca. 20.000 ekstra fik han en
>>>perfekt Bonneville, jeg har nu skudt 20.000 i Kreidler, og ligemeget
>>>hvilket mærke eller størrelse det er, så er det jo en skrue uden ende.
>>>
>>
>> Det med at restaurere er mere en hobby for "skruegale" end det at køre
>> MC.
>> Det er min opfattelse at hvis man skal have afprøvet om det at tosse
>> rundt på to hjul skal afprøves skal man anskaffe "et eller andet" der
>> er i en sådan stand at man kan have kørefornøjelse af det.
>> Hvis det med at køre MC så bider sig fast kan man have alle mulige
>> projekter kørende i baggrunden.
>> Sagt på en anden måde: Det er sørme surt at bruge flere vintre på at
>> restaurere en MC for så at finde ud af at man ikke gider køre på den.
>> Du kan læse min historie desangående her:
>> http://www.gruby.dk/mitmcliv.htm
>>
> Jeg har kørt motorsport i form af motocross i 6 år, og har kørt på
> Kreidler og Puch i de sidste 2 år, det må snart være på tide med en
> opgradering, ikk' ? :)
>
> Jeg kan li' og samle tingene, se fremgang, det elsker jeg, men hader
> derimod når der er noget jeg lige har færdiggjort der skal laves om på!
>>
>>>Jeg har derfor overvejet britiske motorcykler, da de mest henvender sig
>>>til min smag, også andre 70'er cykler er velkommende, men de engelske har
>>>bare hængt lidt ved i min hukommelse.
>>>
>>
>> Oh, der findes ikke meget der slår gammel britiske MC'er.
>> De er helt i særklasse historie.
>>
> Korrekt, også derfor jeg overvejer dem, men har hørt fra forskellige
> personer at det er noget som rasler fra hinanden :/
>
>>
>>>Nogen der har noget og sige om mærker som Triumph, Norton eller BSA?
>>>
>>
>> Nostalgisk historie
>> Du kan tilføje: Norton, Matchless, Ajs, Ariel, Vincent HRD, Velocette
>> osv.
>> Tårene løber ned af kinderne
>> Det er alt sammen ædelt Britisk blod, der på ingen måde må
>> sammenlignes med morderne MC.
>> Triumph er så vidt jeg ved den eneste af fabrikkerne der stadig lever,
>> og som er fulgt med tiden.
>>
>>
>>>Når jeg nu skal ud og kikke, hvilke papirer skal jeg så være sikker på
>>>der følger med for at jeg kan få den indregistreret?
>>>Det vil være surt hvis man står med noget helt nyrenoveret, og så det er
>>>umuligt at få plader på den.
>>>
>>
>> Du skal have den originale registreringsattest og evt. et bevis på at
>> cyklen er din.
>>
>>
>>>Eller andre forslag til 60-70'er cykler der kunne være interessante og
>>>kikke på?
>>>
>>
>> Se ovenfor.
>>
>>
>>>Jeg er meget til caféracere :)
>>
>>
>> At ombygge ædelt British blood til cafe racer er vandalisme.
>> Så kan man lige så godt maltraktere en kedelig japansk MC af ældre
>> oprindelse - Honda f.eks. - Så er skaden ikke så stor
>>
> Njah, det ved jeg nu ikke :)
| |
Futte & Co. (06-06-2005)
| Kommentar Fra : Futte & Co. |
Dato : 06-06-05 16:23 |
|
Carsten Jensen wrote:
> I glemmer helt Ariel. Jeg er den lykkelige ejer af en Red Hunter.
> Reservedele er noget man får på 3 dage fra mail til den ligger i postkassen.
> Du skal nok kikke efter en squrefour til caferace. der får du en motorcykel
> der har fire cylindre i firkant (square). Den er meget interessant og
> hurtig.
Og den har en fortid i rigspolitiets færdselsafdeling
--
Jørgen , Brøndby, http://dfmc.dk/?id=70
Honda CB550F , den fine årgang 1975
BSA B40, en go' '68, stadig til salg
Victoria KR 26 N Aero, en fornem 54'er, nysynet
| |
LasseChristensen (06-06-2005)
| Kommentar Fra : LasseChristensen |
Dato : 06-06-05 16:31 |
|
http://www.vintagebike.co.uk/Bike%20Directories/Ariel%20Bikes/images/Ariel-Red-Hunter-NH-350-57.jpg
Hvis det er hvad du forbinder må jeg sige at det er liiige lidt for
gammelt, design mæssigt, til mig :)
Carsten Jensen wrote:
> I glemmer helt Ariel. Jeg er den lykkelige ejer af en Red Hunter.
> Reservedele er noget man får på 3 dage fra mail til den ligger i postkassen.
> Du skal nok kikke efter en squrefour til caferace. der får du en motorcykel
> der har fire cylindre i firkant (square). Den er meget interessant og
> hurtig.
>
> Hilsen
> Carsten
>
> "LasseChristensen" <nugiz@compuclub.dk> skrev i en meddelelse
> news:42a4579b$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
>>Steen Gruby wrote:
>>
>>>On Sun, 05 Jun 2005 21:18:43 +0200, LasseChristensen
>>><nugiz@compuclub.dk> wrote:
>>>
>>>Hej Lasse.
>>>
>>>
>>>>Derefter faldt jeg over Discovery's program med Mark Evans, hvor han
>>>>restaurerer en Harley og en Triumph, og da jeg så hvad han kunne gøre det
>>>>for blev jeg da noget overrasket, for ca. 20.000 ekstra fik han en
>>>>perfekt Bonneville, jeg har nu skudt 20.000 i Kreidler, og ligemeget
>>>>hvilket mærke eller størrelse det er, så er det jo en skrue uden ende.
>>>>
>>>
>>>Det med at restaurere er mere en hobby for "skruegale" end det at køre
>>>MC.
>>>Det er min opfattelse at hvis man skal have afprøvet om det at tosse
>>>rundt på to hjul skal afprøves skal man anskaffe "et eller andet" der
>>>er i en sådan stand at man kan have kørefornøjelse af det.
>>>Hvis det med at køre MC så bider sig fast kan man have alle mulige
>>>projekter kørende i baggrunden.
>>>Sagt på en anden måde: Det er sørme surt at bruge flere vintre på at
>>>restaurere en MC for så at finde ud af at man ikke gider køre på den.
>>>Du kan læse min historie desangående her:
>>> http://www.gruby.dk/mitmcliv.htm
>>>
>>
>>Jeg har kørt motorsport i form af motocross i 6 år, og har kørt på
>>Kreidler og Puch i de sidste 2 år, det må snart være på tide med en
>>opgradering, ikk' ? :)
>>
>>Jeg kan li' og samle tingene, se fremgang, det elsker jeg, men hader
>>derimod når der er noget jeg lige har færdiggjort der skal laves om på!
>>
>>>>Jeg har derfor overvejet britiske motorcykler, da de mest henvender sig
>>>>til min smag, også andre 70'er cykler er velkommende, men de engelske har
>>>>bare hængt lidt ved i min hukommelse.
>>>>
>>>
>>>Oh, der findes ikke meget der slår gammel britiske MC'er.
>>>De er helt i særklasse historie.
>>>
>>
>>Korrekt, også derfor jeg overvejer dem, men har hørt fra forskellige
>>personer at det er noget som rasler fra hinanden :/
>>
>>
>>>>Nogen der har noget og sige om mærker som Triumph, Norton eller BSA?
>>>>
>>>
>>>Nostalgisk historie
>>>Du kan tilføje: Norton, Matchless, Ajs, Ariel, Vincent HRD, Velocette
>>>osv.
>>>Tårene løber ned af kinderne
>>>Det er alt sammen ædelt Britisk blod, der på ingen måde må
>>>sammenlignes med morderne MC.
>>>Triumph er så vidt jeg ved den eneste af fabrikkerne der stadig lever,
>>>og som er fulgt med tiden.
>>>
>>>
>>>
>>>>Når jeg nu skal ud og kikke, hvilke papirer skal jeg så være sikker på
>>>>der følger med for at jeg kan få den indregistreret?
>>>>Det vil være surt hvis man står med noget helt nyrenoveret, og så det er
>>>>umuligt at få plader på den.
>>>>
>>>
>>>Du skal have den originale registreringsattest og evt. et bevis på at
>>>cyklen er din.
>>>
>>>
>>>
>>>>Eller andre forslag til 60-70'er cykler der kunne være interessante og
>>>>kikke på?
>>>>
>>>
>>>Se ovenfor.
>>>
>>>
>>>
>>>>Jeg er meget til caféracere :)
>>>
>>>
>>>At ombygge ædelt British blood til cafe racer er vandalisme.
>>>Så kan man lige så godt maltraktere en kedelig japansk MC af ældre
>>>oprindelse - Honda f.eks. - Så er skaden ikke så stor
>>>
>>
>>Njah, det ved jeg nu ikke :)
>
>
>
| |
Richard (06-06-2005)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 06-06-05 16:58 |
|
LasseChristensen wrote:
http://www.vintagebike.co.uk/Bike%20Directories/Ariel%20Bikes/images/Ariel-Red-Hunter-NH-350-57.jpg
> Hvis det er hvad du forbinder må jeg sige at det er liiige lidt for
> gammelt, design mæssigt, til mig :)
Så må en Vincent LE "The Silent" med sine anderledes skarpe linier lige
være sagen
Bortset fra det, Carsten mente sikkert, at du skulle bygge en SQ4 om efter
din smag, ikke? - synes nu det ville være synd, men gemmer du de originale
dele, kan du bare give den M$' trefingersalut - Ctrl-Alt-Delete - når du
bliver træt af den en dag
Men dit udsagn antyder, at du måske hellere skulle vælge blandt
70'er-italienerne, som Laverda Jota eller Benelli Sei fx? De kræver
sikkert også en del løbende vedligeholdelse, men giver sikkert det hele
igen i originalitet
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
LasseChristensen (06-06-2005)
| Kommentar Fra : LasseChristensen |
Dato : 06-06-05 17:14 |
|
Jeg skal ikke have en italiensk mc, det er sikkert, jeg skal have noget
nord-europæisk, der syder af arbejder mc, bygget til at blive brugt til
hverdag!
Richard wrote:
> LasseChristensen wrote:
>
> http://www.vintagebike.co.uk/Bike%20Directories/Ariel%20Bikes/images/Ariel-Red-Hunter-NH-350-57.jpg
>
>
>> Hvis det er hvad du forbinder må jeg sige at det er liiige lidt for
>> gammelt, design mæssigt, til mig :)
>
>
> Så må en Vincent LE "The Silent" med sine anderledes skarpe linier lige
> være sagen
>
> Bortset fra det, Carsten mente sikkert, at du skulle bygge en SQ4 om
> efter din smag, ikke? - synes nu det ville være synd, men gemmer du de
> originale dele, kan du bare give den M$' trefingersalut -
> Ctrl-Alt-Delete - når du bliver træt af den en dag
>
> Men dit udsagn antyder, at du måske hellere skulle vælge blandt
> 70'er-italienerne, som Laverda Jota eller Benelli Sei fx? De kræver
> sikkert også en del løbende vedligeholdelse, men giver sikkert det hele
> igen i originalitet
>
| |
Hekto (06-06-2005)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 06-06-05 18:55 |
| | |
LasseChristensen (06-06-2005)
| Kommentar Fra : LasseChristensen |
Dato : 06-06-05 20:16 |
|
Det giver mig tilstadighed ikke lyst til en italiener, tværtimod :)
Hekto wrote:
> In article <42a475df$0$67255$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
> nugiz@compuclub.dk says...
>
>>Jeg skal ikke have en italiensk mc, det er sikkert, jeg skal have noget
>>nord-europæisk, der syder af arbejder mc, bygget til at blive brugt til
>>hverdag!
>>
>
> Øøøøøh ... så er italienere og gamle tyskere da det rigtige!
> En Moto Guzzi Falcone f.eks.!
> Alle iatlienske motorcykler opstod i efterkrigsårene som alternativ
> transport. Ofte var de på 100 - 125 cc.
> Som de legebørn italienerne var, skulle der selvfølgelig køres race!
> Efterhånden blev italienerne rigere og race blev vigtigere!
> Tag f.eks. Ducati's historie:
> http://www.blm.at/ducati/history/duc_history_1926.htm
>
> Vespa og scooterne er heller ikke nogen undtagelse. Vespa's motor blev
> oprindeligt lavet til et forsøg på at spare gumme på bombeflyenes
> landingshjul under krigen, Ved at sætte hjulet i omdrejninger inden
> landingen, sparede man lidt gummi.
>
> Rumi er en anden spøjs indretning, som opstod og døde igen i løbet af
> 50'erne:
> http://www.motorumiclub.co.uk/
> http://www.chpltd.com/italianbike/rumi125.html
> http://www.chpltd.com/italianbike/rumi125.html
>
> - så drop det 'arbejderromantiske fis'!
>
> En Moto Guzzi Falcone som racer er set før:
> http://www.ducati.net/galleryImages/1962dondolino2.jpg
> http://www.bikez.com/bike/7947/index.jpg
> http://www.ducati.net/galleryImages/1960aermacchi.jpg
>
> Med det svinghjul er det kun bundløse moser og lodrette klippevægge den
> må give op overfor!
>
> Måske en tidlig MV Agusta er sagen:
> http://www.ducati.net/galleryImages/1953mvpullman.jpg
> http://www.ducati.net/galleryImages/1957mvagusta.jpg
>
> Ducati???:
> http://www.ducati.net/galleryImages/ducati175sport.jpg
> http://www.ducati.net/galleryImages/1970ducati500otherside.jpg
>
> Lidt MG i den lette ende:
> http://www.ducati.net/galleryImages/IM001610a.JPG
>
> ... og den rendyrkede Café Racer:
> http://www.tlm.nl/img/specials/restauratie/caferacer/c-racer1.JPG
>
> Så hvorfor skulle man ikke kunne lave sådan een af en italiener?
> Hva' - Hva' - Hva' ?????
| |
Hekto (06-06-2005)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 06-06-05 21:08 |
|
In article <42a4a068$0$78282$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
nugiz@compuclub.dk says...
> Det giver mig tilstadighed ikke lyst til en italiener, tværtimod :)
>
>
Så er du også selv ude om det, ja du er! Det bliver aligevel aldrig til
noget, nej det gør ej!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
| |
Steen Gruby (06-06-2005)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 06-06-05 22:12 |
|
On Mon, 6 Jun 2005 22:07:56 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT13> wrote:
Hej Hekto.
>>
>Så er du også selv ude om det, ja du er! Det bliver aligevel aldrig til
>noget, nej det gør ej!
La'nu vær'.
Det er da fint at nogen har det sådan, så er der jo mere af det sjove
til os
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
Hekto (07-06-2005)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 07-06-05 08:12 |
|
In article <rue9a15qu2pku8up41fhodn34cr8cufj3k@4ax.com>,
oz9zi@virker.ikke says...
> La'nu vær'.
> Det er da fint at nogen har det sådan, så er der jo mere af det sjove
> til os
>
Ja, nogen vil jo bare ikke se lyset! Halleluja!
Ægte café Racere er lavet af italienere! Halleluja!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
| |
CL (07-06-2005)
| Kommentar Fra : CL |
Dato : 07-06-05 09:45 |
|
> Ægte café Racere er lavet af italienere! Halleluja!
>
Ja man sidder mere på cafe en man kører race.
Carsten
| |
Hekto (07-06-2005)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 07-06-05 10:53 |
|
In article <42a55eac$0$73176$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, ddd@ddd.dd
says...
> Ja man sidder mere på cafe en man kører race.
>
øøøøh ... ja! Hvad er Café Racere ellers til???
Der er da ikke nogen der i deres vildeste fantasi vil begive sig ud på
en bane, med skivebremserne erstattet af Grimeca tromlenav og andet
gøgl ... med mindre det er til klassisk race, al'så.
En Café Racer skal jo bare stå der, langs kantstenen, og 'se ud'!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
| |
LasseChristensen (07-06-2005)
| Kommentar Fra : LasseChristensen |
Dato : 07-06-05 15:14 |
|
Hekto, en MC skal der køres på, det er den lavet til :)
Jeg overvejer faktisk en NSU, efter en kammerat var forbi på hans 250ccm
4takter
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2294
Modellen er denne, og den tiltaler mig, tysk og solid!
Hekto wrote:
> In article <42a55eac$0$73176$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, ddd@ddd.dd
> says...
>
>>Ja man sidder mere på cafe en man kører race.
>>
>
> øøøøh ... ja! Hvad er Café Racere ellers til???
>
> Der er da ikke nogen der i deres vildeste fantasi vil begive sig ud på
> en bane, med skivebremserne erstattet af Grimeca tromlenav og andet
> gøgl ... med mindre det er til klassisk race, al'så.
> En Café Racer skal jo bare stå der, langs kantstenen, og 'se ud'!
| |
Hekto (07-06-2005)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 07-06-05 16:05 |
|
In article <42a5ab5c$0$67262$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
nugiz@compuclub.dk says...
> Hekto, en MC skal der køres på, det er den lavet til :)
Ja, og nogen vil kun køre hjemme fra mor og far, og ned til Café'en.
Selvfølgelig under megen larm, dækrøg og lignende!
Ikke at jeg forstår dem helt; men sådan er det bare!
>
> Jeg overvejer faktisk en NSU, efter en kammerat var forbi på hans 250ccm
> 4takter
>
> http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2294
>
> Modellen er denne, og den tiltaler mig, tysk og solid!
Det vil da glæde Gruby usigeligt meget!
>
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
| |
LasseChristensen (07-06-2005)
| Kommentar Fra : LasseChristensen |
Dato : 07-06-05 16:30 |
|
Gruby?
Faldt forresten for en Agusta igår, det er så bare ærgeligt at den ikke
er tilgængelig i DK :(
Hekto wrote:
> In article <42a5ab5c$0$67262$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
> nugiz@compuclub.dk says...
>
>>Hekto, en MC skal der køres på, det er den lavet til :)
>
>
> Ja, og nogen vil kun køre hjemme fra mor og far, og ned til Café'en.
> Selvfølgelig under megen larm, dækrøg og lignende!
>
> Ikke at jeg forstår dem helt; men sådan er det bare!
>
>>Jeg overvejer faktisk en NSU, efter en kammerat var forbi på hans 250ccm
>>4takter
>>
>> http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2294
>>
>>Modellen er denne, og den tiltaler mig, tysk og solid!
>
>
> Det vil da glæde Gruby usigeligt meget!
>
>
| |
Hekto (07-06-2005)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 07-06-05 21:00 |
|
In article <42a5bd10$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
nugiz@compuclub.dk says...
> Gruby?
>
Ja Steen Gruby! Se længere oppe i tråden. Han har et par stykker.
> Faldt forresten for en Agusta igår, det er så bare ærgeligt at den ikke
> er tilgængelig i DK :(
>
Det er da bare at hente den!?
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
| |
Steen Gruby (07-06-2005)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 07-06-05 21:11 |
|
On Tue, 7 Jun 2005 21:59:50 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT13> wrote:
Øh?
>In article <42a5bd10$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
>nugiz@compuclub.dk says...
>> Gruby?
Hvad har jeg nu gjort
OZ9ZI Steen Gruby
| |
LasseChristensen (07-06-2005)
| Kommentar Fra : LasseChristensen |
Dato : 07-06-05 21:35 |
|
Du har nogle NSU'er stående? :)
Steen Gruby wrote:
> On Tue, 7 Jun 2005 21:59:50 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT13> wrote:
>
> Øh?
>
>
>>In article <42a5bd10$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
>>nugiz@compuclub.dk says...
>>
>>>Gruby?
>
>
> Hvad har jeg nu gjort
> OZ9ZI Steen Gruby
| |
Steen Gruby (07-06-2005)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 07-06-05 21:45 |
|
Hej Lasse.
>Du har nogle NSU'er stående? :)
>
Ja, en Super FOX med plader og en Special MAX der er på vej tilbage
til livet.
Super FOX'en er en 125 cc 4 takter med OHC, en "halv" MAX
Du kan se dem her: http://www.gruby.dk/mitmcliv.htm
Og nej, de er ikke til salg
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
LasseChristensen (07-06-2005)
| Kommentar Fra : LasseChristensen |
Dato : 07-06-05 21:48 |
|
Arh, så er det jo ikke sjovt :D
Kender du nogen der har en tysker til salg? Jeg kører jo Kreidler nu,
det kunne være man skulle forsætte i det tyske?
Hvis man køber engelsk skal man jo ca. have en ny samling værktøj :D
Steen Gruby wrote:
> Hej Lasse.
>
>
>>Du har nogle NSU'er stående? :)
>>
>
> Ja, en Super FOX med plader og en Special MAX der er på vej tilbage
> til livet.
> Super FOX'en er en 125 cc 4 takter med OHC, en "halv" MAX
> Du kan se dem her: http://www.gruby.dk/mitmcliv.htm
>
> Og nej, de er ikke til salg
>
| |
Steen Gruby (07-06-2005)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 07-06-05 22:04 |
|
On Tue, 07 Jun 2005 22:47:52 +0200, LasseChristensen
<nugiz@compuclub.dk> wrote:
Hej Lasse.
>Arh, så er det jo ikke sjovt :D
>
Man sælger jo ikke sine elskerinder - vel ?
>Kender du nogen der har en tysker til salg? Jeg kører jo Kreidler nu,
>det kunne være man skulle forsætte i det tyske?
>
Der er produceret over 100.000 NSU Max i forskellige udgaver.
Der er mange tilbage af dem, og der er rigelig med reservedele at få
fingre i.
Jeg kan anbefale at fortsætte i det spor.
Hvis du falder for sådan en kan jeg måske undvære nogle dele.
FOX'en derimod er meget sjælden på vore breddegrader, men er efter min
mening meget sjovere.
Den har jeg intet ekstra til - det hænger ikke på træerne.
>Hvis man køber engelsk skal man jo ca. have en ny samling værktøj :D
>
Ah, det er ikke så slemt.
Det er kun ganske få nøgler der er så langt væk fra de metriske at det
er et decideret problem.
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
LasseChristensen (07-06-2005)
| Kommentar Fra : LasseChristensen |
Dato : 07-06-05 21:34 |
|
Nej den er også hundedyr hvis jeg endelig finder den :D
Hekto wrote:
> In article <42a5bd10$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
> nugiz@compuclub.dk says...
>
>>Gruby?
>>
>
>
> Ja Steen Gruby! Se længere oppe i tråden. Han har et par stykker.
>
>>Faldt forresten for en Agusta igår, det er så bare ærgeligt at den ikke
>>er tilgængelig i DK :(
>>
>
> Det er da bare at hente den!?
| |
Futte & Co. (07-06-2005)
| Kommentar Fra : Futte & Co. |
Dato : 07-06-05 16:20 |
|
LasseChristensen wrote:
> Hekto, en MC skal der køres på, det er den lavet til :)
>
> Jeg overvejer faktisk en NSU, efter en kammerat var forbi på hans 250ccm
> 4takter
>
Det ku være jeg skulle en tur forbi dig på en "go" BSA 3½ og
bundsolid engelsk ciikkel, veteranforsikret og så er der vejhjælp med i
prisen, og det endda uden ekstra betaling
--
Jørgen , Brøndby, http://dfmc.dk/?id=70
Honda CB550F , den fine årgang 1975
BSA B40, en go' '68, stadig til salg
Victoria KR 26 N Aero, en fornem 54'er
| |
LasseChristensen (07-06-2005)
| Kommentar Fra : LasseChristensen |
Dato : 07-06-05 16:31 |
|
Det skulle da lige være hvis du boede i Esbjerg :)
Futte & Co. wrote:
> LasseChristensen wrote:
>
>> Hekto, en MC skal der køres på, det er den lavet til :)
>>
>> Jeg overvejer faktisk en NSU, efter en kammerat var forbi på hans
>> 250ccm 4takter
>>
>
> Det ku være jeg skulle en tur forbi dig på en "go" BSA 3½ og
> bundsolid engelsk ciikkel, veteranforsikret og så er der vejhjælp med i
> prisen, og det endda uden ekstra betaling
>
>
| |
Futte & Co. (07-06-2005)
| Kommentar Fra : Futte & Co. |
Dato : 07-06-05 17:26 |
|
LasseChristensen wrote:
> Det skulle da lige være hvis du boede i Esbjerg :)
>
Så du tror ikke en "go" BSA kan køre fra den ene side af landet til den
anden side , sæ'fø'li' ka'e den det, har du aldrig hørt om vejhjælp
og lommeværktøj.
Som du kan se på signaturen, har jeg mere end en mc. en til at køre på,
en til at skrue på og en der bare skal se køn ud .Du må sæ'æl gætte
på hvilke der er til hvad. De står alle tre med plade og engang imellem
lufter jeg dem på skift.
BSA'en er sat til salg fordi der skal gøres plads til en anden
englænder, hvilken er ikke bestemt endnu, men der dukker nok noget op en
af dagene
--
Jørgen , Brøndby, http://dfmc.dk/?id=70
Honda CB550F , den fine årgang 1975
BSA B40, en go' '68, stadig til salg
Victoria KR 26 N Aero, en fornem 54'er
| |
LasseChristensen (07-06-2005)
| Kommentar Fra : LasseChristensen |
Dato : 07-06-05 17:53 |
|
Hehe, har faktisk kikket på den der i en salgsannonce skulle jeg mene :)
Prisen?
Futte & Co. wrote:
> LasseChristensen wrote:
>
>> Det skulle da lige være hvis du boede i Esbjerg :)
>>
>
>
> Så du tror ikke en "go" BSA kan køre fra den ene side af landet til den
> anden side , sæ'fø'li' ka'e den det, har du aldrig hørt om vejhjælp
> og lommeværktøj.
> Som du kan se på signaturen, har jeg mere end en mc. en til at køre på,
> en til at skrue på og en der bare skal se køn ud .Du må sæ'æl gætte
> på hvilke der er til hvad. De står alle tre med plade og engang imellem
> lufter jeg dem på skift.
> BSA'en er sat til salg fordi der skal gøres plads til en anden
> englænder, hvilken er ikke bestemt endnu, men der dukker nok noget op en
> af dagene
>
>
| |
Futte & Co. (07-06-2005)
| Kommentar Fra : Futte & Co. |
Dato : 07-06-05 19:31 |
|
LasseChristensen wrote:
> Hehe, har faktisk kikket på den der i en salgsannonce skulle jeg mene :)
>
> Prisen?
>
"host" det hører vist ikke til her
Jeg har sat den til 15k , men hvad ku du tænke dig såen een er værd ?
--
Jørgen , Brøndby, http://dfmc.dk/?id=70
Honda CB550F , den fine årgang 1975
BSA B40, en go' '68, stadig til salg synet 11/2004
Victoria KR 26 N Aero, en fornem 54'er
| |
LasseChristensen (07-06-2005)
| Kommentar Fra : LasseChristensen |
Dato : 07-06-05 21:14 |
|
Hvilken mail bruger du til normal kommunikation?
Futte & Co. wrote:
> LasseChristensen wrote:
>
>> Hehe, har faktisk kikket på den der i en salgsannonce skulle jeg mene :)
>>
>> Prisen?
>>
>
> "host" det hører vist ikke til her
> Jeg har sat den til 15k , men hvad ku du tænke dig såen een er værd ?
>
>
| |
Futte & Co. (07-06-2005)
| Kommentar Fra : Futte & Co. |
Dato : 07-06-05 21:34 |
|
LasseChristensen wrote:
> Hvilken mail bruger du til normal kommunikation?
>
fjern x'erne
--
Jørgen , Brøndby, http://dfmc.dk/?id=70
Honda CB550F , den fine årgang 1975
BSA B40, en go' '68, stadig til salg
Victoria KR 26 N Aero, en fornem 54'er
| |
LasseChristensen (06-06-2005)
| Kommentar Fra : LasseChristensen |
Dato : 06-06-05 17:16 |
|
Har du billeder af den Vincent LE der? Google finder ikke lige noget til
mig, du kan bare sende dem til min mail hvis det er, eller du kunne
uploade dem til www.dkhs.org/upload :)
Mail, nugiz@compuclub.dk :)
Richard wrote:
> LasseChristensen wrote:
>
> http://www.vintagebike.co.uk/Bike%20Directories/Ariel%20Bikes/images/Ariel-Red-Hunter-NH-350-57.jpg
>
>
>> Hvis det er hvad du forbinder må jeg sige at det er liiige lidt for
>> gammelt, design mæssigt, til mig :)
>
>
> Så må en Vincent LE "The Silent" med sine anderledes skarpe linier lige
> være sagen
>
> Bortset fra det, Carsten mente sikkert, at du skulle bygge en SQ4 om
> efter din smag, ikke? - synes nu det ville være synd, men gemmer du de
> originale dele, kan du bare give den M$' trefingersalut -
> Ctrl-Alt-Delete - når du bliver træt af den en dag
>
> Men dit udsagn antyder, at du måske hellere skulle vælge blandt
> 70'er-italienerne, som Laverda Jota eller Benelli Sei fx? De kræver
> sikkert også en del løbende vedligeholdelse, men giver sikkert det hele
> igen i originalitet
>
| |
Richard (06-06-2005)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 06-06-05 18:39 |
|
LasseChristensen wrote:
> Har du billeder af den Vincent LE der? Google finder ikke lige noget til
> mig, du kan bare sende dem til min mail hvis det er, eller du kunne
> uploade dem til www.dkhs.org/upload :)
NÆ, du har ret, Google er ikke umiddelbart hjælpsom, og min scanner er
ikke tændt. Men prøv at gennemse Vincent-link'ene på:
< http://www.motolit.com/classicmclinks.html>
På vej derhen faldt jeg iøvrigt over denne samlerside, som ud over de
allerede nævnte også har billeder af Royal Enfield, der jo fremstillede
mc'er helt frem til primo 70 svjh, men ikke er så almindelige herhjemme:
< http://www.philclassic.co.uk/buy1.htm>
Der er da lidt for enhver smag, men altså ingen Vincent LE (Det er
iøvrigt mere en scooter end en mc - omend i sine helt egne, rette linier -
men din kommentar til Sq4's runde linier provokerede mig
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Edvard Korsbæk (08-06-2005)
| Kommentar Fra : Edvard Korsbæk |
Dato : 08-06-05 04:33 |
|
Er i helt sikre på at LE (Little engine) ikke er en Velocette?
Vincent er et helt andet dyr.
Velocette lavede forskellige udgaver af en tocylindret sideventilet
vandkølet bokser, der iøvrigt var utroligt støjsvag under dette navn som jeg
husker det.
Edvard Korsbæk
"LasseChristensen" <nugiz@compuclub.dk> skrev i en meddelelse
news:42a47658$0$67255$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Har du billeder af den Vincent LE der? Google finder ikke lige noget til
> mig, du kan bare sende dem til min mail hvis det er, eller du kunne
> uploade dem til www.dkhs.org/upload :)
>
> Mail, nugiz@compuclub.dk :)
>
> Richard wrote:
>> LasseChristensen wrote:
>>
>> http://www.vintagebike.co.uk/Bike%20Directories/Ariel%20Bikes/images/Ariel-Red-Hunter-NH-350-57.jpg
>>> Hvis det er hvad du forbinder må jeg sige at det er liiige lidt for
>>> gammelt, design mæssigt, til mig :)
>>
>>
>> Så må en Vincent LE "The Silent" med sine anderledes skarpe linier lige
>> være sagen
>>
>> Bortset fra det, Carsten mente sikkert, at du skulle bygge en SQ4 om
>> efter din smag, ikke? - synes nu det ville være synd, men gemmer du de
>> originale dele, kan du bare give den M$' trefingersalut -
>> Ctrl-Alt-Delete - når du bliver træt af den en dag
>>
>> Men dit udsagn antyder, at du måske hellere skulle vælge blandt
>> 70'er-italienerne, som Laverda Jota eller Benelli Sei fx? De kræver
>> sikkert også en del løbende vedligeholdelse, men giver sikkert det hele
>> igen i originalitet
>>
| |
Hekto (06-06-2005)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 06-06-05 18:26 |
|
In article <d81rpg$sg4$1@abbeden.bunk.cc>, rpaderichard@netscape.net
says...
> LasseChristensen wrote:
>
> http://www.vintagebike.co.uk/Bike%20Directories/Ariel%20Bikes/images/Ariel-Red-Hunter-NH-350-57.jpg
>
> > Hvis det er hvad du forbinder må jeg sige at det er liiige lidt for
> > gammelt, design mæssigt, til mig :)
>
> Så må en Vincent LE "The Silent" med sine anderledes skarpe linier lige
> være sagen
>
> Bortset fra det, Carsten mente sikkert, at du skulle bygge en SQ4 om efter
> din smag, ikke? - synes nu det ville være synd, men gemmer du de originale
> dele, kan du bare give den M$' trefingersalut - Ctrl-Alt-Delete - når du
> bliver træt af den en dag
>
> Men dit udsagn antyder, at du måske hellere skulle vælge blandt
> 70'er-italienerne, som Laverda Jota eller Benelli Sei fx? De kræver
> sikkert også en del løbende vedligeholdelse, men giver sikkert det hele
> igen i originalitet
>
>
Jeg har en kollega der lige har købt e sq4 som papkasseprojekt.
Sådan een er ikke heeelt billig. Man kan stadig få stumper til dem.
Det bliver spændende at se og høre den når han får den færdig!
Jeg kan svagt huske da politiet kørte Ariel og BSA!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
| |
Richard (06-06-2005)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 06-06-05 19:17 |
|
Hekto wrote:
> Jeg har en kollega der lige har købt e sq4 som papkasseprojekt.
> Sådan een er ikke heeelt billig.
Nej, er det ikke 70-80.000 for et eksemplar i god original stand? En
bekendt købte en for et par år siden og har haft den beløbsramme som mål
for, hvor længe det lignede et sundt køb Var med til at sætte cylinder
på den for et par år siden, der skal jo et par hænder mere til
> Det bliver spændende at se og høre den når han får den færdig!
Ja, den lyder rigtig godt, men man skal vist være efter den med olie og
drifttemperatur mv. Hm, det er så ikke den sidste mc i verdenshistorien,
man skal det med
> Jeg kan svagt huske da politiet kørte Ariel og BSA!
Så må du endelig tale med Viggo Betjent, næste gang du møder ham på
politiets stand på en mc-udstilling. Han kan nogle gode historier om Sq4
ifht Nimbus, ikke mindst om eskorte af div. af kongehusets biler fra Kbh
til Fredensborg, hvilket skulle have været problematisk med Nimbus. Men
den historie vil jeg ikke gengive her, hvis nu Se og Hor er med på en
lytter, blot understrege, at Sq4 kunne følge trafikken dengang
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Hekto (06-06-2005)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 06-06-05 19:30 |
|
In article <d823ua$e97$1@abbeden.bunk.cc>, rpaderichard@netscape.net
says...
> Nej, er det ikke 70-80.000 for et eksemplar i god original stand? En
> bekendt købte en for et par år siden og har haft den beløbsramme som mål
> for, hvor længe det lignede et sundt køb Var med til at sætte cylinder
> på den for et par år siden, der skal jo et par hænder mere til
>
Jo for den opdaterede model, skal det nok passe.
Der blev lavet nogle ændringer på de sidste årgange, så de kom til at
fungere helt godt.
Kollegaen har iøvrigt også en Ariel NH med sidevogn. Han har haft den
fra den var lille! ... '56!!!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
| |
Ukendt (06-06-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 06-06-05 16:36 |
|
LasseChristensen skrev i meddelelsen
<42a4579b$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk>...
> Jeg kan li' og samle tingene, se fremgang, det elsker jeg, men hader
>derimod når der er noget jeg lige har færdiggjort der skal laves om på!
>> Oh, der findes ikke meget der slår gammel britiske MC'er.
>> De er helt i særklasse historie.
>>
> Korrekt, også derfor jeg overvejer dem, men har hørt fra forskellige
>personer at det er noget som rasler fra hinanden :/
BSA BM33 i 16 år, total Km. ca. 20.000
Yamaha XS750/850 i 3 år, total Km. ca. 40.000
Honda VTR-Fie foreløbig 2 år, Km. til nu, 20.000
Need I say more ?
mvh
Orla, det hører til historien, at BSA'en blev hovedrepareret midtvejs, og
var totalt opslidt da jeg solgte den.. :-/
| |
LasseChristensen (06-06-2005)
| Kommentar Fra : LasseChristensen |
Dato : 06-06-05 16:41 |
|
Kvalitetsdele der var brugt? Jeg nægter simpelthen og tro du kan slide
en mc op på 10000km hvis den er samlet bare nogenlunde fornuftigt og
plejet!
Orla Pedersen wrote:
> LasseChristensen skrev i meddelelsen
> <42a4579b$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk>...
>
>
>>Jeg kan li' og samle tingene, se fremgang, det elsker jeg, men hader
>>derimod når der er noget jeg lige har færdiggjort der skal laves om på!
>
>
>
>>>Oh, der findes ikke meget der slår gammel britiske MC'er.
>>>De er helt i særklasse historie.
>>>
>>
>>Korrekt, også derfor jeg overvejer dem, men har hørt fra forskellige
>>personer at det er noget som rasler fra hinanden :/
>
>
>
> BSA BM33 i 16 år, total Km. ca. 20.000
> Yamaha XS750/850 i 3 år, total Km. ca. 40.000
> Honda VTR-Fie foreløbig 2 år, Km. til nu, 20.000
>
> Need I say more ?
>
> mvh
> Orla, det hører til historien, at BSA'en blev hovedrepareret midtvejs, og
> var totalt opslidt da jeg solgte den.. :-/
>
>
| |
Richard (06-06-2005)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 06-06-05 17:00 |
|
LasseChristensen wrote:
> Kvalitetsdele der var brugt? Jeg nægter simpelthen og tro du kan slide
> en mc op på 10000km hvis den er samlet bare nogenlunde fornuftigt og
> plejet!
Så har du den helt rigtige holdning til at gå i gang med et klassisk
englænderprojekt
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Ukendt (06-06-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 06-06-05 20:35 |
|
LasseChristensen skrev i meddelelsen
<42a46e05$0$67256$157c6196@dreader2.cybercity.dk>...
>Kvalitetsdele der var brugt? Jeg nægter simpelthen og tro du kan slide
>en mc op på 10000km hvis den er samlet bare nogenlunde fornuftigt og
>plejet!
Det er faktisk så længe siden, at det var originale dele, og nej, der er
ikke noget usædvanligt over det, min far og min farbror fortæller nøjagtigt
de samme historier. Det blev selvsagt ikke bedre af at den skulle følge
trafikken, som jo også havde ændret sig. Dynamoen brændte af to gange,
magnettændingen renoveret en gang, og siden byttet til en anden, gearkasse
skiftet. Det havde ingen ende.
Det værste er faktisk at jeg "forsvarede" det lort i så lang tid, og aldrig
fik kørt nogen steder, køreegenskaberne/stelgeometri var det eneste der
retfærdiggjorde besværet, det var bare så sjældent jeg fik lov til at nyde
dem. :-|
mvh
Orla
| |
LasseChristensen (06-06-2005)
| Kommentar Fra : LasseChristensen |
Dato : 06-06-05 21:06 |
|
Hvad ville du så anbefale mig?
Orla Pedersen wrote:
> LasseChristensen skrev i meddelelsen
> <42a46e05$0$67256$157c6196@dreader2.cybercity.dk>...
>
>>Kvalitetsdele der var brugt? Jeg nægter simpelthen og tro du kan slide
>>en mc op på 10000km hvis den er samlet bare nogenlunde fornuftigt og
>>plejet!
>
>
>
> Det er faktisk så længe siden, at det var originale dele, og nej, der er
> ikke noget usædvanligt over det, min far og min farbror fortæller nøjagtigt
> de samme historier. Det blev selvsagt ikke bedre af at den skulle følge
> trafikken, som jo også havde ændret sig. Dynamoen brændte af to gange,
> magnettændingen renoveret en gang, og siden byttet til en anden, gearkasse
> skiftet. Det havde ingen ende.
>
> Det værste er faktisk at jeg "forsvarede" det lort i så lang tid, og aldrig
> fik kørt nogen steder, køreegenskaberne/stelgeometri var det eneste der
> retfærdiggjorde besværet, det var bare så sjældent jeg fik lov til at nyde
> dem. :-|
>
>
> mvh
> Orla
>
>
>
>
| |
Ukendt (06-06-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 06-06-05 21:55 |
|
LasseChristensen skrev i meddelelsen
<42a4ac3b$0$67258$157c6196@dreader2.cybercity.dk>...
>Hvad ville du så anbefale mig?
Helst ikke noget :-| Jeg har det lige som Keld Rasmussen, det handler om
hvad Du vil. Vil Du køre uden en masse bøvl, så køb en nyere maskine, eks.
billigt: Suzuki GS500, til dyrt: Honda VFR750
Vil Du skrue, så er englænder ideen måske ikke så tosset.
mvh
Orla
| |
Keld Rasmussen (06-06-2005)
| Kommentar Fra : Keld Rasmussen |
Dato : 06-06-05 22:36 |
|
Orla Pedersen wrote:
> LasseChristensen skrev i meddelelsen
> <42a4ac3b$0$67258$157c6196@dreader2.cybercity.dk>...
>
>>Hvad ville du så anbefale mig?
>
>
>
> Helst ikke noget :-| Jeg har det lige som Keld Rasmussen, det handler om
> hvad Du vil. Vil Du køre uden en masse bøvl, så køb en nyere maskine, eks.
> billigt: Suzuki GS500, til dyrt: Honda VFR750
>
> Vil Du skrue, så er englænder ideen måske ikke så tosset.
>
> mvh
> Orla
>
>
Og hvis du vælger englænderen så husk at man kører ikke hjemme fra uden
mobiltelefon og Falck medlemsskab
cirka 300 km i år, heraf 75 på ladet af en rød Iveco
--
Keld Rasmussen
Triumph Trident T160
2 er for lidt og 4 er for mange !
http://www.dfmc.dk/?id=622
| |
Carsten Jensen (07-06-2005)
| Kommentar Fra : Carsten Jensen |
Dato : 07-06-05 06:11 |
|
Jeg har haft min Ariel i 4 år og er altid kommet hjem ved egen hjælp. Jeg er
måske også meget husterisk med olieskift og de fleste pakninger er udskiftet
med flydende pakning.
Man skal også tænke på at min Ariel er 51 år. Hvis min Transporter fra 94
skal have fx ny starter så "har den jo også holdt længe". Hvis Arielen skal
have renoveret magnet, " er der også noget galt med den hele tiden".
Moderne motorcykler der kører meget går også istykker.
Carsten
"Keld Rasmussen" <spam@nejtak.dk> skrev i en meddelelse
news:8140f$42a4c1cd$3e3d90fb$31510@news.arrownet.dk...
> Orla Pedersen wrote:
>> LasseChristensen skrev i meddelelsen
>> <42a4ac3b$0$67258$157c6196@dreader2.cybercity.dk>...
>>
>>>Hvad ville du så anbefale mig?
>>
>>
>>
>> Helst ikke noget :-| Jeg har det lige som Keld Rasmussen, det handler
>> om
>> hvad Du vil. Vil Du køre uden en masse bøvl, så køb en nyere maskine,
>> eks.
>> billigt: Suzuki GS500, til dyrt: Honda VFR750
>>
>> Vil Du skrue, så er englænder ideen måske ikke så tosset.
>>
>> mvh
>> Orla
>>
>>
> Og hvis du vælger englænderen så husk at man kører ikke hjemme fra uden
> mobiltelefon og Falck medlemsskab
>
> cirka 300 km i år, heraf 75 på ladet af en rød Iveco
>
> --
> Keld Rasmussen
> Triumph Trident T160
> 2 er for lidt og 4 er for mange !
> http://www.dfmc.dk/?id=622
| |
Edvard Korsbæk (07-06-2005)
| Kommentar Fra : Edvard Korsbæk |
Dato : 07-06-05 06:42 |
|
Hold dig til de store, og en af deres standardmaskiner som start. Du kan
tidsnok få grå hår over en Ariel VB 1936 - Sådan en havde jeg!
BSA A7 A10, Triumph Bonnevelle/Tiger noget i den stil.
Norton 850
Edvard Korsbæk
"
| |
Uffe R. B. Andersen (09-06-2005)
| Kommentar Fra : Uffe R. B. Andersen |
Dato : 09-06-05 13:21 |
| | |
|
|